Poika saanut sydänkohtauksen
Miten näin voi käydä että perusterve hoikka ja urheilullinen 31v mies saa yllättäen sydänkohtauksen.
Emme osanneet mitään tällaista odottaa. Toipumis ennustetta ei vielä ole. Olen järkyttynyt mutta vaimonsa ja pienet lapsensa on sitä taatusti enemmän kuin minä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Kuka tulee kertomaan tälle palstalle oman lapsensa saaneen juuri sydänkohtauksen? No, ei kukaan. Paitsi provo.
Tämä on tää sama joka aukoo naamaansa jatkuvasti jos joillain on tapahtunut jotain kauheaa lähipiirissä. Sitten kun sanoo vähän takaisin niin sitten itkee kytille ilman mitään syytä ja kertoo miten muut kiusaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tulee kertomaan tälle palstalle oman lapsensa saaneen juuri sydänkohtauksen? No, ei kukaan. Paitsi provo.
Tämä on tää sama joka aukoo naamaansa jatkuvasti jos joillain on tapahtunut jotain kauheaa lähipiirissä. Sitten kun sanoo vähän takaisin niin sitten itkee kytille ilman mitään syytä ja kertoo miten muut kiusaa. 😂
Mitä hemmettiä...
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jolla on tarve purkaa asia johonkin, vaikka sitten vauvapalstalle. Mikä on virhe, koska täältä saa kyllä paskaa niskaansa vaikka kertois vaan kuinka kiva päivä on ollut.
Tsemppiä ap.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani apn puolesta ja toivon hänen pojalleen pikaista toipumista ja täst’edes jatkuvaa terveyttä.
Aavistuksen kuitenkin ärsyttää tämä ”miten voi hoikka ja urheilullinen sairastua/kuolla” jota saa aina kuulla. Lihavuuden ja liikkumattomuuden haitoista puhutaan niin paljon, että ihmiset eivät ymmärrä, että ne ainoastaan lisäävät suhteellista riskiä. Hoikkuus ei takaa terveyttä. Myös hoikilla voi olla verisuonet huonossa kunnossa, rasvamaksa ja haima sökönä.
Terveysvalistus ikään kuin lupaa hoikille suojan diabetesta ja sydäntauteja vastaan ja sitten voivotellaan että minkälainen vääryys kävi kun hoikka ihminen sairastui/kuoli.
Ja se hoikkakin voi elää jollain roskaruoalla.
Toivotaan ap:n pojalle pikaista toipumista. Sydänlihaksen tulehdus on suhteellisen yleinen salakavala oire koronavirusinfektiossa. Sen voi saada vaikka taudin sairastaisi lievin oirein. Silloin voi saada pahimmillaan sydäninfarktin tai -pysähdyksen, jos lähtee toipilaana urheilemaan tai rasittamaan itseään liikaa.
Kyllä ne geenit tai hormonivalmisteet tai paska ruokavalio vaikuttaa ja osa saa sydärin jo kolmikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani apn puolesta ja toivon hänen pojalleen pikaista toipumista ja täst’edes jatkuvaa terveyttä.
Aavistuksen kuitenkin ärsyttää tämä ”miten voi hoikka ja urheilullinen sairastua/kuolla” jota saa aina kuulla. Lihavuuden ja liikkumattomuuden haitoista puhutaan niin paljon, että ihmiset eivät ymmärrä, että ne ainoastaan lisäävät suhteellista riskiä. Hoikkuus ei takaa terveyttä. Myös hoikilla voi olla verisuonet huonossa kunnossa, rasvamaksa ja haima sökönä.
Terveysvalistus ikään kuin lupaa hoikille suojan diabetesta ja sydäntauteja vastaan ja sitten voivotellaan että minkälainen vääryys kävi kun hoikka ihminen sairastui/kuoli.Ja se hoikkakin voi elää jollain roskaruoalla.
Kirjoitin itse aiemmin urheilullisen nuoren yllättävästä sydänkohtauksesta. Ruumiinrakenne ei tässä ollut mikään pointti, vaan terveelliset elintavat, ja sen myötä juuri se, että todella kuka vain voi saada sairaskohtauksen milloin vain. Ihminen haluaisi luonnollisesti uskoa, että hyvillä valinnoilla esimerkiksi ravinnon ja liikunnan suhteen voi suojautua terveysriskeiltä, sillä kuoleman sattumanvaraisuutta on vaikea todella hyväksyä. Siksi se ravistelee erityisen paljon, kun vaikkapa sydänkohtaus korjaa ihmisen joka on tehnyt ne "oikeat" valinnat - joutuu kasvokkain sen faktan kanssa, että sama voi sattua milloin vain itselle tai lähimmäiselle eikä asiaa voi millään tavalla ennakoida tai kontrolloida. Jos sydänkohtauksen taustalla on esimerkiksi alkoholismi tai muu pidempiaikainen sairaus, voi ainakin ajatella, että sitä saisi ennen kaiken päättymistä jonkinlaisen varoituslaukauksen, ja yleisesti voi ajatella ihmisen valinnoilla olevan jotain merkitystä, vaikka eihän sairautta tai kuolemaa lopuksi voi millään maallisin keinoin estää.
Siitä olen täysin samaa mieltä, ettei hoikkuus korreloi terveellisyyden kanssa. Itse olin nuorena hoikka, vaikka elin lähinnä roskaruualla, alkoholilla ja herkuilla, en harrastanut mitään liikuntaa enkä edes nukkunut tarpeeksi. Ryyppäsin yöt ja opiskelin päivät energiajuomien ja sokerin voimin. Vasta lähemmäs kolmekymppisenä kropan kuormituskyky loppui ryminällä, ja pakotti remontoimaan elämäntapoja. Jälkeenpäin hirvittää miten välinpitämätön pystyikään olla terveytensä suhteen, lopulta alkanut fyysinen oireilu oli siunaus sillä se ei antanut muuta vaihtoehtoa kun ottaa järki käteen. Aineenvaihdunta hidastui luonnollisesti myös samoihin aikoihin, ja nyt olen lähes 20kg painavampi mutta kaikin puolin paljon terveempi.
Poikani on saanut aivovaurion kohtauksen jäljiltä. Aikanäytää mitä tapahtuu
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarkkana niiden infuusionesteiden kanssa! Muistan tuon dokumentin:
"Ensin tutkin aspartaattia, joka ei ole aspartaamia.
Aspartaami on kahden aminohapon yhdiste, aspartaatin ja fenylalaniinin.
Olin osoittanut, että aspartaattikomponenetti tuhoaa aivosoluja samalla tavoin kuin monosodiumglutamat
(eli natriumglutamaatti E621).
Pyysin Searlea lähettämään minulle näytteen aspartaamista, minkä he tekivätkin, syötin sitä hiirenpoikasille ja se aiheutti samanlaisia aivovaurioita, kuin aspartaatti ja glutamaatti".
John Olney sanoi Marie-Monique Robin`n ohjelmassa Ykkösdokumentti, Terveys lautasella.
Glysiiniä ja glutamiinihappoa ei kaikki siedä niissä yhtään, tiedän useampiakin. Miksi pitäisikään sietää, kun ne eivät ole ihmiselle välttämättömiä aineita.
Vierailija kirjoitti:
Joku, jolla on tarve purkautua jollekin?
Täällä sen voi tehdä anonyymina.
Tuttu urheilullinen, mutta myös alkoholi maistui. Ei vaan sydän enää kestänyt jatkuvaa rasitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarkkana niiden infuusionesteiden kanssa! Muistan tuon dokumentin:
"Ensin tutkin aspartaattia, joka ei ole aspartaamia.Aspartaami on kahden aminohapon yhdiste, aspartaatin ja fenylalaniinin.
Olin osoittanut, että aspartaattikomponenetti tuhoaa aivosoluja samalla tavoin kuin monosodiumglutamat
(eli natriumglutamaatti E621).Pyysin Searlea lähettämään minulle näytteen aspartaamista, minkä he tekivätkin, syötin sitä hiirenpoikasille ja se aiheutti samanlaisia aivovaurioita, kuin aspartaatti ja glutamaatti".
John Olney sanoi Marie-Monique Robin`n ohjelmassa Ykkösdokumentti, Terveys lautasella.
Glysiiniä ja glutamiinihappoa ei kaikki siedä niissä yhtään, tiedän useampiakin. Miksi pitäisikään sietää, kun ne eivät ole ihmiselle välttämättömiä aineita.
Suksi nyt kuuseen niiden infuusionesteidesi kanssa! Luuletko tosiaan, että ap vahtii jotakin infuusionesteitä, kun hänen poikansa on vakavasti sairastunut ja saanut mahdollisesti aivovaurion?!
Sinullekin lääkespämmääjälle suosittelen, että lopetat tuon aivan turhan hörhöilyn noiden asioiden kanssa joita suollat tällä palstalla täyden tietämättömyyden tuomalla varmuudella.
Ap:n pojalle toivon toipumista ja voimia!
Toivottavasti ei ole steroideja käytetty, ne ovat sydämelle haitallisia ja aiheuttavat sydänongelmia.
Itse sain aikoinaan diagnoosin hypertrofinen obstruktiivinen kardiomyopatia. Lääkärin mukaan on yleisin nuorten urheilijoiden äkillisen kuoleman syy. Siinä on mahdollisuus, että sydänlihaksen paksuuntuma ahtauttaa ja saa aikaan jopa kuolettavan rytmihäiriön.
On synnynnäinen vika.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole steroideja käytetty, ne ovat sydämelle haitallisia ja aiheuttavat sydänongelmia.
D-vitamiinista tiedetään spc fimea-sivulla:
"Yliannostus saattaa johtaa vitamiinimyrkytykseen ja hyperkalsemiaan.
Hyperkalsemian oireita ovat
ruokahaluttomuus, jano, pahoinvointi, oksentelu, ummetus, vatsakipu, lihasheikkous, väsymys, mielialahäiriöt,
polydipsia, lisääntynyt virtsaneritys, luukipu, nefrokalsinoosi, munuaiskivet ja vakavissa tapauksissa s y d ä m e n
r y t m i h ä i r i ö t.
Vakava hyperkalsemia saattaa johtaa koomaan ja kuolemaan.
Jatkuvasti korkeat kalsiumpitoisuudet saattavat aiheuttaa pysyviä munuaisvaurioita ja pehmytkudoksen kalkkiutumista."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveysvalistus ikään kuin lupaa hoikille suojan diabetesta ja sydäntauteja vastaan ja sitten voivotellaan että minkälainen vääryys kävi kun hoikka ihminen sairastui/kuoli.Ja se hoikkakin voi elää jollain roskaruoalla.
https://www.ruokavirasto.fi/henkiloasiakkaat/tietoa-elintarvikkeista/ta…
Tsemppiä sinulle, aloittaja. Mahtaa olla aikamoinen järkytys. Kyllä tällaisia kuitenkin tapahtuu, vaikkei se tavallista olekaan. Varmasti lisää selviää ihan lähipäivinä. Ihmisillä voi olla piilevänä kaikenlaisia sairauksia.