Mitä pelkäät koronassa eniten?
Minä sitä, että tartunnan saadessa tartuttaisin sen vahingossa jollekin riskiryhmäläiselle.
Kommentit (71)
Kun tämä vuosi on ohi olen käyttänyt kymmenyksen jäljellä olevista hyvistä elinvuosista tähän. Pelottaa ettei sekään riitä vaan odotellaan hamaan loppuun elämän mennessä ohi. Riskini sairastua on reilusti alle prosentin hesarin laskuin mukaan.
Pelottaa se että vanhuksia jää suojelutoimien jälkeen tavallista enemmän henkiin viemään resursseja. Eläkkeellehän en, eikä minua nuoremmat, tule pääsemään jos siellä ei tehdä reilusti tilaa.
Pelottaa että valtion velanotto ja näköalattomuus vievät nuorilta tulevaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä kumpi ahdistaa enemmän, tauti vai se että tämä vaikuttaa olevan loputon dystopia. Koko ajan pelkkiä uusia takapakkeja ja huonoja uutisia. Jatkuvasti lisää rajoituksia ja pelottelua, eikä tietoakaan koska tämä helpottaa. Taudissa pelkään jos itselleni tai miehelleni tulee long covid tai jos vanhempani sairastuvat vakavasti.
Ahdistaa myös kaiken maailman koronadenialistit sun muut pähkinämiikat ja qanonjoogit, jotka vähättelevät tilannetta ja käytöksellään vaarantavat muiden terveyden :-(
Moi a s t roturffi.
Hengenahdistusta ja tukehtumiskuolemaa. Sitä, että Lautturi Kharon tulee noutamaan ja soutaa minut Styks-virran toiselle puolelle.
Jotain pysyvää vaivaa aivoihin tai hedelmällisyyteen, tai myös muualle. Eniten pelkään sitä lapseni puolesta.
Että Suomesta tulee diktatuuri. Selvät nerkit on jo ilmassa kun puhutaan armeijan tuomisesta kaduille.
Vierailija kirjoitti:
up
Omaisen menettämistä.
Sitä että milloinkohan tarttuu minun Toyota Corollaani. :(
Sitä että lapseni saisivat sen vakavasti ja joutuisivat yksin olemaan teholla.
Että läheinen tai itse joutuu hengityskoneeseen. Jotkut on kertoneet miten ovat voineet vain puhua puhelimessa vanhempiensa tai puolison ja lasten kanssa ennen kuin heidät on nukutettu hengityskonetta varten. En selviäisi tuollaisesta puhelusta itkemättä. Siinä ei tiedä selviääkö itse tai läheinen hoidosta vai jääkö puhelu viimeiseksi.
Ihmisten joukkohysteriaa. Kokoajan puheet ja otteet käy rajummiksi.
Se lähtee kuitenkin joskus. Et ole täällä sadan vuoden päästä ihmettelemässä koronaa tai mitään muutakaan. Jos olet niin nuori ja terve, että sinulla olisi vuosikymmeniä edessäsi, tuskin siihen koronaan kuolet vaikka sen saisitkin.