Tehkää uusi prisma testi - katsokaa minkälaisilla ihmisillä ei ole maskeja ja raportoikaa tänne
Kommentit (187)
Viimeksi kun kävin niin vanhukset ja teinitytöt oli pääsääntöisesti ilman maskeja.
Eilen Prismassa verkkaria ja verkkatakkia näytti löytyvän maskittomilta, ja sotkunutturaa tyvikasvulla. Sosioekonomisesta asemasta voi kukin vetää omat johtopäätökset.
Ei ollut prismassa mutta yhdessä isossa kaupassa kuitenkin tänään, ainoat joilla en nähnyt maskia olivat yhdet nuoret ja aika resuisen näköiset vanhemmat joilla kaksi lasta.
Sotilas-parturit, jotka ovat saapuneet Tornion kautta, eivät käytä maskia eivätkä myöskään heidän vaaleat kiertopalkintonsa.
Vierailija kirjoitti:
Olen mielestäni ihan siisti ja keskiluokkainen. No, ette näe minua maskitta julkisissa, koska kuljen omalla autollani. Ette myöskään näe minua Prismassa, Sellossa tai Ompussa, koska nyt on ihan tarpeetonta käydä suurissa kaupoissa kuljeksimassa. Voitte nähdä minut ilman maskia hakemassa noutoruokaa, postissa tai hiljaiseen aikaan pienessä kaupassa.
Noissa viimeisen lauseesi tilanteissa kuuluisi käyttää maskia. Ne ovat asiakaspalvelutilanteita sisätiloissa.
Myyjillä on maskit, kun palvelevat sinua, mutta vastapalvelustako et tee?
Ulkomaalaisia ovat olleet ainakin ne, jotka kahdestaan tai isommalla joukolla kulkevat ilman maskia. Ei näiden suusta Suomea kuule. Yksittäiset ilman maskia kulkevat ovat aina miehiä.
Tulin just prismasta ja kerrankin kaikilla oli maski. Yleensä maskittomat ovat olleet nuorisoa tai työmiehiä työvaatteissa (kenties ulkomaalaisia?)
Romaneilla ei myöskään ole ollut eikä nuorehkoilla naisilla jotka varmaan ajattelevat olevansa liian kauniita peittääkseen kasvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne aika alimman sosiaaliluokan näköisiä melko järjestäin, heikko koulutustaso kostautuu nyt sitten heille ja heidän läheisilleen todennäköisemmin kuin muille. Mutta samaahan nuo tilastot eri maista kertovat, köyhin kansanosa sairastaa, kun eivät usko tiedettä.
Itse olen FM ja mieheni tohtori. Ilman maskia oltiin Prismassa. Pitänee vielä yksi tutkinto vääntää, että tajuaisin mitä järkeä maskeissa on.
Valehtelet niin että korvat soivat. Ja lujaa!
Maskilla ei suojata itseä (paitsi ffp maskeilla) vaan kanssaihmisiä, niitä muita ihmisiä, jotka asioivat samassa paikkaa kuin nämä muka "FM ja tohtori"
Se ettei käytä maskia, osoitta välinpitämättämyyttä ja yliolkaisuutta ja väheksyntää muita ihmisiä kohtaan.
Onko tuollainen käytös jotenkin tavoiteltavaa ja arvostettavaa?
Kommentti on pahasti paskalta haiseva provo!
Kanssaihmisiä ei tarvitse suojella minulta, koska en ole sairas, siksi en maskia käytä. Maskilliset yritän kiertää kyllä kauempaa, koska heissä on todennäköisesti sairastuneita.
Sinähän et voi tietää, oletko sairas. Korona voi olla oireettomana mutta silti tartutat sitä eteenpäin. Luulisi, että jo tässä vaiheessa jokainen tajuaisi, että maskin käyttö ei ole merkki siitä, että on sairas.
Onhan se mahdollista että olen oireeton kantaja, mutta hyvin epätodennäköistä koska sosiaaliset kontaktini rajoittuvat oikeastaan vain kaupassa käymiseen.
Maskin käyttö voi hyvinkin olla merkki sairaudesta. Sairas ihminenhän nimenomaan käyttäisi maskia, jos olisi pakko lähteä jonnekin asioimaan. Jos ei käyttäisi, olisi äärimmäisen vastuuton.
Näitä kyttäysketjuja on maailmassa ihan liian vähän. Vajakkien hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne aika alimman sosiaaliluokan näköisiä melko järjestäin, heikko koulutustaso kostautuu nyt sitten heille ja heidän läheisilleen todennäköisemmin kuin muille. Mutta samaahan nuo tilastot eri maista kertovat, köyhin kansanosa sairastaa, kun eivät usko tiedettä.
Itse olen FM ja mieheni tohtori. Ilman maskia oltiin Prismassa. Pitänee vielä yksi tutkinto vääntää, että tajuaisin mitä järkeä maskeissa on.
Maskilla ei suojata itseä (paitsi ffp maskeilla) vaan kanssaihmisiä, niitä muita ihmisiä, jotka asioivat samassa paikkaa kuin nämä muka "FM ja tohtori"
Se ettei käytä maskia, osoitta välinpitämättämyyttä ja yliolkaisuutta ja väheksyntää muita ihmisiä kohtaan.
Kanssaihmisiä ei tarvitse suojella minulta, koska en ole sairas, siksi en maskia käytä. Maskilliset yritän kiertää kyllä kauempaa, koska heissä on todennäköisesti sairastuneita.
Sinähän et voi tietää, oletko sairas. Korona voi olla oireettomana mutta silti tartutat sitä eteenpäin. Luulisi, että jo tässä vaiheessa jokainen tajuaisi, että maskin käyttö ei ole merkki siitä, että on sairas.
Onhan se mahdollista että olen oireeton kantaja, mutta hyvin epätodennäköistä koska sosiaaliset kontaktini rajoittuvat oikeastaan vain kaupassa käymiseen.
Maskin käyttö voi hyvinkin olla merkki sairaudesta. Sairas ihminenhän nimenomaan käyttäisi maskia, jos olisi pakko lähteä jonnekin asioimaan. Jos ei käyttäisi, olisi äärimmäisen vastuuton.
Nykyisessä maailmantilanteessa maskia kuuluu käyttää liikkuessaan terveenä kodin ulkopuolella, kun taas sairaana ei kuulu poistua kotoa maskinkaan turvin kuin äärimmäisestä pakosta.
Itse oletan, ettei isosta Prismasta löydy maskia käyttäviä sairaita, koska sairas korkeintaan piipahtaa nopeasti apteekissa ja lähimmässä mahdollisessa kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sello raportti:
17 ulkomaalaistaustaista. Suurin osa irakilaisia tms, muutama afrikkalainen, muutama etelä ja itä eurooppalainen.
3 kantalaista. Yhdestä niistä tuli spugeviboja.
1 romaani nainen
1 nainen jonka alkuperää en voinut varmuudella sanoa. Ehkä tummahiuksinen suomalainen, ehkä ranskalainen tms.
Katsoitko mitä romaania se nainen lukee?
Huomasitko jos luki "Maharadjan maskin virukset ja niiden läpäisemät materiaalit" -nimistä romaania?
Sori, siis mannea tarkoitin mutta joku sanoi että nykyisin heitä pitäisi kutsua romaaneiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaisia ovat olleet ainakin ne, jotka kahdestaan tai isommalla joukolla kulkevat ilman maskia. Ei näiden suusta Suomea kuule. Yksittäiset ilman maskia kulkevat ovat aina miehiä.
Olen itse havainnut kaksistaan kulkevissa lähes tasapuolisesti ulkomaistaustaisia JA persuäänestäjän näköisiä pariskuntia, mikä sinänsä on hassua.
Kahta henkeä isompien porukoiden kohdalla havaintosi on kyllä oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sello raportti:
17 ulkomaalaistaustaista. Suurin osa irakilaisia tms, muutama afrikkalainen, muutama etelä ja itä eurooppalainen.
1 romaani nainen
1 nainen jonka alkuperää en voinut varmuudella sanoa. Ehkä tummahiuksinen suomalainen, ehkä ranskalainen tms.
Huomasitko jos luki "Maharadjan maskin virukset ja niiden läpäisemät materiaalit" -nimistä romaania?
Sori, siis mannea tarkoitin mutta joku sanoi että nykyisin heitä pitäisi kutsua romaaneiksi.
Tarkoititko "romani"?
https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/romani?searchMode=all
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sello raportti:
1 romaani nainen
Eikä esim. novelleiksi? Tai runoteoksiksi?
Mä hymyilen aina kaikille maskittomille iloisesti ja usein virnuilevat takaisin. On hyvä, että edes pieni osa ihmisistä ei ole sokeita lampaita.
Ensin ministeriö teettää tutkimuksen viime keväällä, että maskeista on haittaa. Sitten kuin taikaiskusta, kun maskeja tuli kaupoihin, tapahtui 180 asteen käännös linjassa.
Oikeasti maskeista ei tietenkään ole haittaa, mutta ei myöskään merkittävää hyötyä. Jos niistä olisi oikeasti paljon apua, ministeriö ei olisi viime keväänä uskaltanut valehdella niiden haitoista.
Oikeasti maskit ovat vain luomassa valheellista turvallisuuden tunnetta meille kansalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Outo tulkinta. Sairaat, jotka eivät voi käyttää maskia, ovat useinkin vähävaraisia ja nukkavieruja.
K-marketissa maskitta oli muutama nuori/nuorehko mies.
Täällä päin suurin osa oli sellaisia keskivartalolihavia ja sen näköisiä että on "soppa" maistunut. Persuja siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisessä maailmantilanteessa maskia kuuluu käyttää liikkuessaan terveenä kodin ulkopuolella, kun taas sairaana ei kuulu poistua kotoa maskinkaan turvin kuin äärimmäisestä pakosta.
Itse oletan, ettei isosta Prismasta löydy maskia käyttäviä sairaita, koska sairas korkeintaan piipahtaa nopeasti apteekissa ja lähimmässä mahdollisessa kaupassa.
Mutta silti oletat, että maskia käyttämätön olisi sairas ja siten vaarallinen?
Tänään roihupellon motonetissä. Kaikilla oli maski, paitsi yhdellä. Ihonvärin ehkä arvaatte.