Lääkäri määräsi suurentamaan D-vitamiiniannosta 25 ug -> 100 ug, pelottaa
En todellakaan uskalla syödä noin isoja annoksia. Olen syönyt vuoden 25 ug mikä on jo sinänsä suuri annos koska suositus on 10 ug. Tasot olivat silti reilusti alle viitearvojen. Olisiko parempi jos otan joka toinen päivä 25 ug ja joka toinen päivä 50 ug?
Kommentit (78)
Tarve on yksilöllinen. Jos verikokeessa näkyy puutos niin kai järkikin sanoo että nykyinen annos ei ole riittävä. Itse söin pitkään 50 ug, verikokeessa paljastui puutos ja nostin 100 ug.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön 100 mikrogrammaa päivässä, en oo ollut yli vuoteen flunssassa. Aiemmin olin useamman kerran vuodessa.
Ne on kyllä milli grammoja eli mg :DDd kuten kaikissa muissakin vitamiineissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo paljon maitoa, siinä on lisättyä D-vitamiinia turvallisessa muodossa.
Ei maidossa ole D-vitamiinia, se on lisätty siihen, joten ihan samaa se on ottaa pillerinä.
Maidossa ON D -vitamiinia koska sitä on siihen lisätty. Eli muutama lasimaitoa päivässä riittää tyydyttämään sekä kalsiumin että D vitamiinin tarpeen.
Minulla todettiin murtuma selkänikamassa joten lisään reippaasti maidon juontiani.
Olen syönyt 100ug 20 vuotta, vielä hengissä. Lääkärit syö aika usein tuon 100, Pippa Laukka esim sitä määrää itse syö ja sanoi kollegoidensa myös tekevän niin. Käsittääkseni myrkyllisyyden raja menee jossain 10 000ug tienoilla, ja 100ug on määrä jonka turvallisuudesta ammattihenkilöstö menee vielä takuuseen.
Varsinkin arvot on huonot niin come on, vähintään tuon 100 voit ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä syön 100 mikrogrammaa päivässä, en oo ollut yli vuoteen flunssassa. Aiemmin olin useamman kerran vuodessa.
Ne on kyllä milli grammoja eli mg :DDd kuten kaikissa muissakin vitamiineissä
D-vitamiini on aina mikrogrammoina!!!!
syön kesät talvet 100mcg deetä öljykapseli muodossa ja sillä arvo pysyy 114 lukemissa, eikä ole edes vielä erinomainen tuo mun arvo. paras olisi 120-150 välillä.
jos jätän kesällä syömättä deetä, syyskuussa arvo on tippunut 52 lukemiin...
Erikoinen lääkäri. Itse kun kerroin lääkärille syöväni D-vitamiinia 100 uq päivässä, niin tämä huusi että saan maksavaurion ja käski heti lopettamaan.
Kannattaa ottaa vaatteet pois ja lumihankeen ottamaan aurinkoa. Laskin, että noin 6h päivässä riittää.
Höpönpöpö, satanen on hyvä määrä. Olen syönyt vuosia. Arvoni ovat hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Jatka vain samaa tahtia niin suonet on kalkkia muutaman vuoden päästä.
Kannattaisi kuunnella lääkäriä. Itselläni oli niin matalat arvot että hyvä kun ei osteoporoosi iskenyt kun söin 20 mikrogrammaa päivässä. Siirryin annokseen 75 lääkärin suosituksesta, sittemmin ollut normaalit arvot.
Itse en söisi noita Big Pharma myrkkyjä.
Ensihoitaja kuoli syötyään vitamiinin.
Vierailija kirjoitti:
Höpönpöpö, satanen on hyvä määrä. Olen syönyt vuosia. Arvoni ovat hyvät.
An excess of vitamin D causes abnormally high blood concentrations of calcium, which can cause overcalcification of the bones, soft tissues, heart and kidneys. In addition, hypertension can result.
/ wikipedia
Yliannostuksen tai myrkytyksen riski nauttimalla päivittäin 100mcg D-vitamiinia on täysin olematon.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikki,
Lukekaa itsenne ja perheenne takia Rapsodia-sivuilta totuus rokotteista.
En voi linkata sivustoa tänne, kuten ymmärrätte.
Hyvä filmi. Uskoi tai e, mutta laittaa miettimään. Osa ainakin totta: se että rokotteen valmistaja ei vakuuta rokotettuja vaan jokainen valtio vakuutta jos vakuuttaa.
Jos ei nyt kuitenkaan ihan noin paljon :D