Lääkäri määräsi suurentamaan D-vitamiiniannosta 25 ug -> 100 ug, pelottaa
En todellakaan uskalla syödä noin isoja annoksia. Olen syönyt vuoden 25 ug mikä on jo sinänsä suuri annos koska suositus on 10 ug. Tasot olivat silti reilusti alle viitearvojen. Olisiko parempi jos otan joka toinen päivä 25 ug ja joka toinen päivä 50 ug?
Kommentit (78)
tottakai, älä ainakaan kuuntele lääkäriä.
Juo paljon maitoa, siinä on lisättyä D-vitamiinia turvallisessa muodossa.
Aika moni syö 100ug annoksia. Myydäänhän sen kokoisia tablettejakin.
Oho, Suomessa lääkäri joka ei määrää virallisia suosituksia ja säti sinua siitä, että olet ottanut liikaa? Btw olen itse syönyt 100 päivässä monta vuotta, paitsi kesäisin en ollenkaan koska viihdyn ulkona niin paljon.
Vai ihan pelottaa. Kaikenlaisia pelkoja sitä onkin. Olen ottanut jo vuoden 100 ug päivässä eikä pelota yhtään.
Ette te siltä koronalta pelastu vaikka miten napsitte sitä d-vitamiinia..
Vierailija kirjoitti:
Ette te siltä koronalta pelastu vaikka miten napsitte sitä d-vitamiinia..
Mutta pelastutaan D-vitamiinin puutokselta, joka vaivaa monia suomalaisia.
Mä syön 7,5ug tabletteja. En ole mikään foliohattu jonka mukaan koko maailman lääkärikunta on d-vitskua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Juo paljon maitoa, siinä on lisättyä D-vitamiinia turvallisessa muodossa.
Ei maidossa ole D-vitamiinia, se on lisätty siihen, joten ihan samaa se on ottaa pillerinä.
Mä olen syönyt vuosikausia 100 mikroa. Ei pelota yhtään. Enemmän pelottaa se, miksi se ei mulla imeydy.
100ug on moninkertaisesti liikaa. Oliko se lääkäri eräs Heikkilän Antti?
Vierailija kirjoitti:
100ug on moninkertaisesti liikaa. Oliko se lääkäri eräs Heikkilän Antti?
:D
Otan joka päivä 100 mikrogrammaa. Sen vähemmällä määrällä ei tee mitään.
Kesällä en ota yleensä lainkaan tai sitten vaan 25 mikrogrammaa.
Naisethan näitä syö, kaikkia lisävitamiineja. En tunne yhtäkään miestä, joka söisi niitä. Tai mittauttaisi arvojaan.
Syönyt 125µg päivittäin jo vuosia.
Mä syön 50mg, hyvät arvot on. 50mg riittää vallan mainiosti
Mä syön 100 mikrogrammaa päivässä, en oo ollut yli vuoteen flunssassa. Aiemmin olin useamman kerran vuodessa.
Trollin satuja jälleen