Pomo näytti mulle naisten työhakemuksia ja kyseli mielipidettä
Rekryt päällä ja työhakemuksia tulee. Seassa on naisiakin jonnin verran, vaikka on miehekäs teknillinen ala.
Pomo näytti naisten kuvallisia hakemuksia ja kyseli mielipiteitä tulevasta työkaverista. Yksi blondi oli tosi nätti ja söpö, kerroinkin pomolle et tuo nyt ainakin otetaan, voin vielä perehdyttää ja "kouluttaa". Otettiin sitten kaksi nuorta naista töihin, saan kuulemma perehdyttää heidät, tasa-arvon nimissä myös kaksi miestä. Parissa aikaisemmassakin työpaikassa on insinöörit kulkeneet duunareitten seas naisten kuvallisten työhakemusten kanssa "kumpiko otetaan, tää blondi vai tää brune".
Kommentit (70)
Näin suomessa,olen itsekkin kokenut miten oli selville otettu taustoja missä asun no en asunutkaan siinnä..Aika typerää toimintaa tuo,salaiset tiedot työntekijöille esitellään.En tulisi tommoseen paikkaan töihin kun kuulisin..en tiedä onko ihan sallittuakaan..? naama tärkeempi kuin työtaito..
Ja mitä näiden blondien ja brunettien pitäisi osata tehdä, miten sen näkee kuvista? Kyllä miehet on typeriä, alapää valitsee työntekijät, heh heh....
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä näiden blondien ja brunettien pitäisi osata tehdä, miten sen näkee kuvista? Kyllä miehet on typeriä, alapää valitsee työntekijät, heh heh....
No kyllä CV:n perusteella oli muodollinen pätevyys, koulu hyväs vaihees ja vähän kokemustakin. Mutta tottahan kaunista työkaveria on kiva katsella, perehdyttämisen lomassa sitten voi supliikkimiehenä hurmata.
AP
Tämän takia hain töihin ulkomaille. Siellä oltiin aidosti kiinnostuneita mun koulutus sekä työtaustasta. Sain töitä 🍾
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä CV:n perusteella oli muodollinen pätevyys, koulu hyväs vaihees ja vähän kokemustakin. Mutta tottahan kaunista työkaveria on kiva katsella, perehdyttämisen lomassa sitten voi supliikkimiehenä hurmata.
AP
Limainen setämies vuodelta 1950
Suomessahan on tasa-arvo. Ei niin kauan, kuin tuollaisia pölvästejä ottaa työhakemuksia vastaan. Ja tätä on ihan oikeasti eikä vain aihe vapaan trollialoituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan on tasa-arvo. Ei niin kauan, kuin tuollaisia pölvästejä ottaa työhakemuksia vastaan. Ja tätä on ihan oikeasti eikä vain aihe vapaan trollialoituksissa.
Mutta mehän olemme tasa-arvoisia, otettiin myös kaksi miestä töihin.
AP
Yhteys työsujeluvaltuutettuun, työterveyteen ym.
Törkeää johtajan aseman hyväksikäyttöä.
Onko tällä johtajalla johtaja? Yhteys häneen, hänen tehtävänsä puuttua epäasialliseen toimintaan.
Olen naisvaltaisella alalla ja ihan sama miesten kuvien kanssa: otetaanko tää nuori, jolla pitkät hiukset vai tää kalju, jolla korvakoru.
Vierailija kirjoitti:
Olen naisvaltaisella alalla ja ihan sama miesten kuvien kanssa: otetaanko tää nuori, jolla pitkät hiukset vai tää kalju, jolla korvakoru.
Mutta mies hoitajana panee kaikki naiset osastolla läpi liinavaatevarastossa.
Tämän limaisen 50-l. sedän pitäisi päivittää johtajuuttaan.
Uskomatonta, että vielä vuonna 2021, suomalaisessa työelämässä toimitaan näin heikoilla ja sek_sis_ti_sillä johtamistaidoilla!!
Jotkut ihmiset eivät vaan ymmärrä, miten työpaikalla käyttäydytään, mitä varten siellä ollaan ja miksi ihmiset sinne hakeutuu. On kyllä ihan käsittämätöntä, jos tämä on tosi juttu ja jossain vielä kehdataan käyttäytyä näin typerästi noinkin avoimesti. Saisitte hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mies hoitajana panee kaikki naiset osastolla läpi liinavaatevarastossa.
En tiedä tuosta mitään, koska en ole hoitoalalla eikä nuo esimerkitkään ole sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan helvetin typerää.
Huono provo. Teknisellä alalla ei laiteta kuvaa hakemukseen.
Ei sulla raukalla edes ole työpaikkaa! :D näkeehän sen ku aikaa kirjata tänne päiväunia.
Kyllä nykyään kuva on enemmän kuin pakko. Jopa esittelyvideoita mukana hakemuksissa.
Toi on ihan sairasta. No se loppuu kun yksikin nainen valittaa.
Mä valitin aikanaan tissikalentereista omalla työpaikallani ja kummasti hävisivät.