G: muita joita ITKETTÄÄ kaikki fitnessmalli kuvat? Kun itse ei näytä
Samalta, vaikka kuinka yrittää. Aina vaan repsahtaa repsahtaa repsahtaa
Miksi niitä pitää tunkea joka paikkaan, telkkariin, someen, lehyiin lehtiin : jolla on onni on, se onnen kätkeköön.
Kuvat alkaa ahdistamaan ja tekee mieli vain ahmia lisää.
N 98kiloa
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ihan vääristynyt kuva todellisuudesta ja aika paha mielenterveysongelma, jos oikeasti itket vieraiden ihmisten kuvien takia.
No kyllä itken, monta kertaa viikossa. Välillä suututtaa ja raivostuttaa. Sitten itkettää. Ja tekee mieli syödä itselle hyvä olo. Ja näin 90% teenkin. Vaikeaa. Ap
Ei todellakaan itketä, olen hyväksynyt itseni tälläisenä kun olen. Parikymmentä kiloa on kertynyt ylimääräistä, mutta olen kumminkin terve, minulla on töitä ja katto pään päällä, lapset ovat terveitä ja miesystävän kanssa rakkautta riittää. Ei kaikkien tarvitsekkaan olla fitnesmalleja, kunhan vaan itsetunto on kohdillaan. Itseasiassa elämä on ihan mallillaan tällähetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta läski. Se on sun omista valinnoista kiinni tippuuko paino vai ei. Ja kyllä, turha alkaa länkyttää siitä että ylipainoon ei voi itse vaikuttaa. Ihan itse sää sitä ruokaa suuhun tunget.
Olen laihduttanut monta vuotta. Mitään ei tapahdu,aina repsahdan.
Toivon että lapsi on trollin mielikuvitusta. Parka. Kaikkien ei tarviis lisääntyä. Ainakaan ennen kuin omat traumat on käsitelty.
Minä lopetin instagramin ja muun käytön vähän aikaa sitten. Tällä hetkellä paljon onnellisempi ja se turha jatkuva ahdistus on loppu. Suosittelen samaa. Itse käytän tuon ajan itseni kehittämiseen. Lisäksi pelkkä ajatus ahdisti että joutuisin uhraamaan asioita elämässäni vain ylläpitääkseen jotain kehon koostumusta ja ulkonäköä. Tanssin, ulkoilen luonossa ja uin vain siksi että siitä tulee hyvä olo en siksi että olisin ihanteiden mukainen. Se että puuhailet kaikkea kivaa ja nautit siitä on terveellisempää kuin mikään fitness. Näin uskon.
Ensinnäkin hanki apua mielenterveysongelmiin jo ihan lapsesi takia: oma äitini oli samanlainen ja itkeskeli mistäkin asiasta ei kertonut miksi. Nyt aikuisena olen ahdistunut ja reagoin herkästi muiden huonoon oloon.
Toiseksi älä vertaa itseäsi muihin. Jokainen meistä on yksilö ja jokaisella meillä on vahvuutemme ja haasteemme. Fitnessmalleille treenaaminen on kokopäivätyö. Sellaista kroppaa ei saada käymällä 2 kertaa salilla viikossa ja syömällä mitne haluaa. Heillä on tiukat treenit monta kertaa viikossa ja vielä tiukempi ruokavalio.
Älä ajattele laihdutusta 8 viikon pienenä urakkana vaan elämäntaparemonttina. Tällöin muutos on todennäköisesti pysyvämpi kun teet pysyviä muutoksia tämän hetkisiin tapoihisi.
Suosittelisin pitämään kahden viikon ajan ruoka-ja liikuntapäiväkirjaa ja menemään sen kanssa ravitsemusterapeutin ja/tai personal trainerin luo, joiden kanssa voit käydä läpi mikä ruokavaliossasi on hyvää ja mikä huonoa.
Ja jos et ehdi/uskalla mennä salille, netistä löytyy paljon erilaisia etäkursseja. Tärkeintä on löytää se oma laji/juttu, mikä innostaa liikkumaan.
Tsemppiä ja voimia.
Minkä takia itkisin, jos en näytä joltain tietyltä? Jos haluaisin intohimoisesti näyttää joltain, tekisin sen eteen reippaasti töitä. Mitä se ruikutus auttaa? Onneksi ulkonäöllä ei ole juurikaan merkitystä, vaan olen tyytyväinen omaan hiukan pyöreään olemukseeni. Ryhdistäydy, äläkä pillitä.
Sinun pitäisi saada henkinen kapasiteettisi ensin kuntoon, sitten pystyt vasta keskittymään fyysisiin epäkohtiin. Apua kyllä saa, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on tuon "vaikka kuinka yrittää" -asian kanssa? Fitnessmallit treenaavat yleensä 10-12 kertaa viikossa ja harjoituksissa ei vain oleskella salilla, vaan vedetään kipurajan tuntumassa ja ylikin.
Käyn joka päivä vauvan kanssa Vaunulenkillä ja yritän pitää kalorit 1500 päivässä. Mitään ei tapahdu.
Luultavasti syöt aivan liian vähän ja keho on säästöliekillä. Kannattaa laskea energiantarvelaskurilla oma energiantarve painon ja liikunnan mukaan ja sitten vähentää siitä noin 400-500kaloria ettei tuu liian tiukkaa tahtia. Eli nosta kalorit reilusti yli 2000!
Ite oon laihduttanu nyt 10kg ja paino junnas paikallaan kun söin liian vähän. Heti kun nostin energiansaanista nii alko tapahtuu jotain :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kehossa on ns. tulppa mikä pitää saada ekana pois. Tulpan saa liikenteeseen puhtaamman ruokavalion avulla. Kaupasta pystyy ostamaan edullisia kuonan poistajia.
Mulla oli itellään toi sama ongelma ja selvitin monella ylipainoisella olevan problemia ruuansulatuksen kanssa.Mun päässä on se tulppa. Se tukkii aivojen laihdutus osion, monesti nousee kalorit yli 2000, vaikka kuin yrittää skarpata. Sitten itkettää. Lapsi ihmettelee, miksi äiti taas itkee. En viitsi kertoa, että läskejä.
Ap
2000 kcal on ihan normaali kalorinkulutus keskikokoiselle naiselle, varsinkin jos liikut, siitä ei tule lisäkiloja. Miten saat nukuttua? Imetätkö? Syötkö riittävästi proteiinia?
Ehdottaisin, että laitat somen pois vaikkapa 6kk ajaksi ja vaikka sen telkkarinkin kiinni. Nukut hyvin, luet kirjoja ja rentoudut. Pakonomainen ajatteleminen ei laihduta sinua vaan sairastuttaa edelleen. Sitten sen kuuden kuukauden jälkeen voisit alkaa miettiä mitä haluat olla. Haluatko olla fitnessmallin näköinen vai kenties ihan tavallinen, hyvännäköinen äiti ja vaimo tai haluatko ylipäätään keskittää energiasi siihen että ajattelet ulkonäköäsi. Hommaa uusi harrastus jota voit ajatella laihduttamisen sijaan ja joka tuottaa sulle positiivisia kokemuksia.
Ketään muuta ei oikeasti kiinnosta miltä näytät vaikka kävisit missä. Ei ketään.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia itkisin, jos en näytä joltain tietyltä? Jos haluaisin intohimoisesti näyttää joltain, tekisin sen eteen reippaasti töitä. Mitä se ruikutus auttaa? Onneksi ulkonäöllä ei ole juurikaan merkitystä, vaan olen tyytyväinen omaan hiukan pyöreään olemukseeni. Ryhdistäydy, äläkä pillitä.
Yritän koko ajan. En laihdu. Vihollinen voittaa aina. Siis se ruoka. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on tuon "vaikka kuinka yrittää" -asian kanssa? Fitnessmallit treenaavat yleensä 10-12 kertaa viikossa ja harjoituksissa ei vain oleskella salilla, vaan vedetään kipurajan tuntumassa ja ylikin.
Käyn joka päivä vauvan kanssa Vaunulenkillä ja yritän pitää kalorit 1500 päivässä. Mitään ei tapahdu.
Luultavasti syöt aivan liian vähän ja keho on säästöliekillä. Kannattaa laskea energiantarvelaskurilla oma energiantarve painon ja liikunnan mukaan ja sitten vähentää siitä noin 400-500kaloria ettei tuu liian tiukkaa tahtia. Eli nosta kalorit reilusti yli 2000!
Ite oon laihduttanu nyt 10kg ja paino junnas paikallaan kun söin liian vähän. Heti kun nostin energiansaanista nii alko tapahtuu jotain :)
Todella harvoin pysyn tuossa 1500. Ruoka voittaa lopulta. Pas ka elämä
Oletkohan masentunut, hae apua. Älä pilaa lapsesi lapsuutta itkemällä ulkonäköäsi. Ei ihan normaalia toimintaa.
Ei itketä yhtään. Rehellisesti sanoen sisimmässäni hieman halveksin sellaista elämäntyyliä, missä treenataan vain ulkonäön vuoksi ja jaellaan itserakkaita kuvia someen, ja tavoitellaan hyväksyntää sitä kautta. Toki en tätä ääneen sano kenellekään.
Itkettää kyllä mutta ei siitä syystä että heitä kadehtisin. Lähinnä säälittää sellainen elämä missä oma ihmisarvo perustuu ihmisten tykkäyksiin. Useimpien itsetunto on todella huono. Kuvia poistellaan sen mukaan miten niistä tykätään. Otetaan 300 kuvaa ja niistä valitaan se edustavin jota muökataan vielä sataan kertaan. Itku tulee heilläkin.
Mitä yrittämistä se semmoinen on, jos kuitenkin puputat tietoisesti liikaa. Eli et oikeasti yritä, vaan keksit tekosyitä. Vaikuttaa ihan samalta kuin "hengenvaarallisesti lihava" ohjelmassa. Kauhea valitus ja sitten mätetään kuitenkin kaksin käsin pöperöä, milloin minkäkin tekosyyn nojalla. Et selkeästi kykene tekemään mitään asian eteen, joten hoida pääkoppasi kuntoon ensin. Et kyllä tosin tuolla painolla ole vielä lähelläkään ohjelmassa esiintyneitä tapauksia.
Fitness malleilla on toki tiukat kropat. Ig-kuvissa vääntävät itsensä sellaisiin asentoihin ja kuvakulmat sekä valaistus ovat sellaisia, että saa näyttämään tietyt paikat isommalta ja tietyt pienemmältä. Siihen päälle vielä photoshoppaus.
Jos laittaisin tänne vartalokuvani niin kaikki olisivat tyytyväisiä kroppaansa 😄
Oma mahani roikkuu reisien päällä. Raskauksien ja lihomisen myötä venynyt. Sittemmin laihduin ja maha venyi vielä enemmän 😆 Lisänä 4 vatsan alueen leikkausta arpineen sekä muotopuoli maha niiden takia.
Silti olen tyytyväinen. En kadehdi muiden kroppia, ihastella voin.
Kielletään valikuvat.