Perukaa kaikki Spotify Premium ainakin tilapäisesti (protesti hinnankorotukselle)
Aiempi 9,90 oli itsellä ihan raja mitä viitsii maksaa musiikista mitä saa ilmaiseksi youtubessa ja mahdollisesti halvemmalla muista palveluista. 10,90 meni nyt yli rajan enkä suostu noin vain maksamaan. Peruin sen loppumaan tän kuun loppuun ja laitoin syyksi ettei ole varaa.
Nyt kun kuun lopussa Spotify-tilaukseni loppuu, otan Tidalin kokeiluun joka on ekan kuukauden ilmainen. Eli huhtikuun saan ilmaiseksi. Toukokuussa sitten harkitsen taas Spotifyta mutta haluan että sinne tulee nyt mahdollisimman paljon perumisia kun nostivat hintaa. Tehkää muutkin näin niin saadaan näkyvä protesti.
Kommentit (51)
Ohis,
kohta KAIKKI maksaa, ihmiset totutetaan Netlixeihin ym. ja kohta eivät muusta tiedä --> hinnat nousee paljon tulevaisuudessa.
Mä kuuntelen musat radiosta tai jo maksetuilta omilta levyiltä. Ei maksa mitään.
En peruuta. Olen sen ikäinen että muistan kuinka paljon maksoi kun osti yhden LP levyn tai sitten myöhemmin CD:n. Spotifyn kuukausihinta on yhä todella pieni verrattuna siihen mitä musiikin kuuntelu aiemmin maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin maksan spotifystä ja kaikkien muidenkin pitäis, jotta musantekijät sais oikeesti sen rahan mikä niille kuuluu! Ei musiikki ole mikään ilmanen lisämukavuus meijän elämään vaan toisten suurella vaivalla tekemää työtä. Ettekö tajuu kuinka paljon 3-4min biisi vaatii että siitä tulee soittokelponen hitti? Rahat tiskiin ja sassiin
En todellakaan maksa. Kuuntelen ilmaiseksi ja jos ilmainen tilaus joskus poistuu valikoimasta, olen ilman.
Itse olen sen ikäinen että muistan vielä kun kaiken sai ilmaiseksi, tarvi vain jonkun LimeWire/BitTorrent ohjelman. Siihen nähden 130e/v tosi kallista.
Muutenkin ihmettelen kuinka täällä jaksetaan puolustella miljonääri-artisteja. Kurvailevat Ferrarillaan leveä hymy naamassa kun tyhmät maksavat kaiken mitä pyydetään.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas vanhanaikaiselle, mihin tarvitaan jotain spotify:ta? Mielimusiikkini ovat levyillä kotonani ja tiedostoina mukanani, joten mihin noita suoratoistojuttuja tarvitaan? Ihan siis vilpittömästi kyselen, joten ilman vtuilua saa vastata.
Uuden musiikin etsimiseen. Helppo tutustua vaikkapa Jordi Savallin tuotantoon ihan aikansa kuluksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sen ikäinen että muistan vielä kun kaiken sai ilmaiseksi, tarvi vain jonkun LimeWire/BitTorrent ohjelman. Siihen nähden 130e/v tosi kallista.
Muutenkin ihmettelen kuinka täällä jaksetaan puolustella miljonääri-artisteja. Kurvailevat Ferrarillaan leveä hymy naamassa kun tyhmät maksavat kaiken mitä pyydetään.
Se on tietenkin noin jos musiikki tarkoittaa sinulle vain pintalistahittejä.
En mä maksa siitä nytkään mitään. Kuuntelen vaan podcasteja sieltä.
Maksan jo hbo, viaplay ja Amazon primen (Boys ihan huippu sarja!) riittää mulle.
Vierailija kirjoitti:
Ohis,
kohta KAIKKI maksaa, ihmiset totutetaan Netlixeihin ym. ja kohta eivät muusta tiedä --> hinnat nousee paljon tulevaisuudessa.
Se on ihan tervettä että kaikki maksaa. Niin se oli ennen suoratoistojakin.
Höpöhöpö. En tietenkään boikotoi alustaa, jonka saa noin halvalla.
Mä olisin valmis maksaa muutaman kympin enemmänkin.
Minusta edelleen oikein kohtuuhintainen palvelu ottaen huomioon, kuinka paljon Spotifya käytän.
Ja kun joku kysyi, että mihin Spotifya käytetään, niin kulkee aina helposti mukana. Ei tarvitse mitään latailla ja musiikin lisäksi voi kuunnella podcasteja. Kotona meillä ei ole kuin lp-levyjä, mutta niitäkin hyvin rajoitetusti.
Spotifyssa todella laaja valikoima ja tuet edes pienesti muusikoita.
Silloin 10 vuotta sitten tuli kaikki mahdollinen ladattua mp3-soittimelle laittomasti. Onneksi elämä on nykyään siinä vaiheessa, että pystyy myös maksamaan toisten tekemästä työstä. Musiikki kun tuo itselle paljon iloa.
Maksan Spotifystä ja lisäksi ostan pienten suosikkimuusikoideni levyt. Esim. kotimainen jazz ei tosiaankaan tuota miljoonia edes säveltäjille.
T. toiselta luovalta alalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spotifyin pitäisi olla huomattavasti kalliimpi, ja jakaa musiikin tekijöille huomattavasti isompi siivu soitosta. Muuten meiltä kohta loppuu musiikki.
Mikä ihme juttu jää on että kaiken pitäisi olla melkein ilmaista?
Artistit tienaa jo miljoonia vuodessa ihan jo julkisten paikkojen Teosto, Kopiosto jne maksuista.
Ajattele omasta tuotannostaan saa maksua, OMASTA TYÖSTÄÄN!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas vanhanaikaiselle, mihin tarvitaan jotain spotify:ta? Mielimusiikkini ovat levyillä kotonani ja tiedostoina mukanani, joten mihin noita suoratoistojuttuja tarvitaan? Ihan siis vilpittömästi kyselen, joten ilman vtuilua saa vastata.
Minulla mielimusiikki on Spotifyssa, joten tarvitsen sitä musiikin kuunteluun. Minulla ei ole levyjä tai soittimia. Kuuntelen vanhoja suosikkeja ja uusia tuttavuuksia. Ja kyllä Spotify on paljon edullisempaa, kuin mitä aiemmin oli cd-levyt. Eihän niitä raaskinut joka kuussa ostaa uutta. Nykyään voi vaikka joka päivä kuunnella uutta musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan puolustetaan kaikkia, eritoten indie ja underground musaa. Usko pois on paljon hyvää musiikkia joka ei ole keinotekoisesti rahalla nostettu listoille.
Vierailija kirjoitti:
Maksan Spotifystä ja lisäksi ostan pienten suosikkimuusikoideni levyt. Esim. kotimainen jazz ei tosiaankaan tuota miljoonia edes säveltäjille.
T. toiselta luovalta alalta
Sama minulla, suomalaiset ja pohjoismaiset kansanmuusikot ei rahassa kylve.
Vierailija kirjoitti:
Mä en halua ostella enää levyjä ja pulata tiedostojen kanssa. Meillä on kuusi musiikin kuluttajaa kotona ja kukin saa Spotifysta omansa näppärästi ja nopeasti.
Kuuntelen vain radiota ja joskus vanhoja vinyylilevyjä ja kasetteja.
Lakukissa kirjoitti:
Spotify on vuosia ollut tappiollinen.
Itselläni on ollut tili ihan alkumetreiltä, aion jatkaa.
Ai kenelle? Ainakin tekijänoikeuksien haltijoille, paitsi tietysti isoille levy-yhtiöille ja niiden kärkiarstisteille.
Harmi, että ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin ostaa levyjä. Joku reilumpi palvelu kiinnostaisi, jos sellainen olisi.
Itse olen löytänyt sen avulla todella paljon uutta, mieleistä musiikkia, jonka olemassaolosta en tiennyt.
Lisäksi kätevää, kun samat soittolistat ovat ilman vaivannäköä mukana kaikill laitteilla.