Perukaa kaikki Spotify Premium ainakin tilapäisesti (protesti hinnankorotukselle)
Aiempi 9,90 oli itsellä ihan raja mitä viitsii maksaa musiikista mitä saa ilmaiseksi youtubessa ja mahdollisesti halvemmalla muista palveluista. 10,90 meni nyt yli rajan enkä suostu noin vain maksamaan. Peruin sen loppumaan tän kuun loppuun ja laitoin syyksi ettei ole varaa.
Nyt kun kuun lopussa Spotify-tilaukseni loppuu, otan Tidalin kokeiluun joka on ekan kuukauden ilmainen. Eli huhtikuun saan ilmaiseksi. Toukokuussa sitten harkitsen taas Spotifyta mutta haluan että sinne tulee nyt mahdollisimman paljon perumisia kun nostivat hintaa. Tehkää muutkin näin niin saadaan näkyvä protesti.
Kommentit (51)
Joo opiskelijahinnan korotus oli mulle liikaa, soitan muutenkin soittolistojani vaan sekotuksella niin en viitsi maksaa vain mainosten poistosta... vaihdoin apple musiciin joka on ekat 3kk ilmainen, ja on paljon parempi sovellus muutenkin! Lisäksi tuen mieluummin muusikoita suoraan enkä spotifyta, ostan esimerkiksi CD:itä (vaikka en omista edes soitinta) ja vaatteita sekä jätin hakematta rahanpalautukset viime vuoden perutuilta keikoilta :)
Spotifyn hinta on vähintäänkin kohtuullinen korotuksenkin jälkeen. Itselläni kipuraja on parin-kolmenkympin tienoilla, katsotaan protestia sitten uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
En peruuta. Olen sen ikäinen että muistan kuinka paljon maksoi kun osti yhden LP levyn tai sitten myöhemmin CD:n. Spotifyn kuukausihinta on yhä todella pieni verrattuna siihen mitä musiikin kuuntelu aiemmin maksoi.
Kerran ostettua levyä voi kuunnella vuodesta toiseen sillä yhden ostokerran hinnalla. Mutta suoratoistopalvelusta joutuu maksamaan joka kuukausi sen hinnan, vaikka kuuntelisi vain omia suosikkejaan. Eli laskepa siitä, mitä se todella tulee maksamaan...
Kyllä minä spotifyn kanssa jatkan. Siellä on kaikki listani ja kuunteluhistoria. Hyvä käyttöliittymä ja haluan tukea sitä, että ovat aikoinaan noin hienon idean keksineet ja sitä kehittäneet. Samasta syystä käytän edelleen Netflixiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spotifyin pitäisi olla huomattavasti kalliimpi, ja jakaa musiikin tekijöille huomattavasti isompi siivu soitosta. Muuten meiltä kohta loppuu musiikki.
Mikä ihme juttu jää on että kaiken pitäisi olla melkein ilmaista?
Artistit tienaa jo miljoonia vuodessa ihan jo julkisten paikkojen Teosto, Kopiosto jne maksuista.
Mene hoitoon valheinesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En peruuta. Olen sen ikäinen että muistan kuinka paljon maksoi kun osti yhden LP levyn tai sitten myöhemmin CD:n. Spotifyn kuukausihinta on yhä todella pieni verrattuna siihen mitä musiikin kuuntelu aiemmin maksoi.
Kerran ostettua levyä voi kuunnella vuodesta toiseen sillä yhden ostokerran hinnalla. Mutta suoratoistopalvelusta joutuu maksamaan joka kuukausi sen hinnan, vaikka kuuntelisi vain omia suosikkejaan. Eli laskepa siitä, mitä se todella tulee maksamaan...
Spotifyssä musiikki voi myös poistua valikoimista, eikä ole itsestäänselvyys että kaikki pysyisi valikoimissa ikuisesti.
Moni ei ehkä tule ajatelleeksi että hankkimalla fyysisen levyn voi valita itsellensä mieleisen version/masteroinnin levystä. Jollekkin alkuperäinen äänite voi olla hyvinkin tärkeä.
Spotifyssä ei tiedä onko alkuperäinen äänite vai joku pilalle miksattu remaster/remix.
Itse en käytä spotifyä. Uutta musiikkia tulee kuunneltua youtubesta ja jos on kyseessä hyvä levy niin ostan sen fyysisenä.
Mihin tarvitaan spotifyta, en ymmärrä.
Tyhmät maksaa.
Peruin jo viime vuonna kun jäin työttömäksi. Kuuntelen muutenkin enemmän äänikirjoja ja tietokoneelta spotifyn ilmaisversio on ihan ok. Mobiilissa tulee enemmän niitä mainoksia. Tubekin on ihan hyvä vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä spotifyn kanssa jatkan. Siellä on kaikki listani ja kuunteluhistoria. Hyvä käyttöliittymä ja haluan tukea sitä, että ovat aikoinaan noin hienon idean keksineet ja sitä kehittäneet. Samasta syystä käytän edelleen Netflixiä.
Suosittelen kokeilemaan välillä esim. Amazon Primeä, Disneyta, HBO:ta ja Areenaa. Itselläni oli kaikki paitsi Disney, jota ei silloin vielä ollut tarjolla. Työttömyyden iskiessä lakkautin kaikki ja päätin, et meillä on 1 kerrallaan ja sit bingekatsotaan sarjat/elokuvat ja vaihdetaan/pidetään taukoa. Nyt on alkanut netflix nyppiä pahasti, kun sen laatu on laskenut eikä maissa ole sama tarjonta. Todennäköisesti loikkaan Disneylle seuraavaksi, katsomaan Mandaloriania.
Tietenkin maksaa. Pitäisikö kaikki palvelut sulle tuoda ilmaisena?
Eikö mielestäsi netflixin työntekijät ole oikeutettu palkkaan? Tai sisällön tuottajat? Käsikirjoittat? näyttelijät?
Oletko jo niin pummiksi oppinut verorahoilla eläessäsi, että muiltakin palkat pois?