Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joiden lapsuudenkodissa laitettiin kaurapuuroon suolaa?

Vierailija
09.03.2021 |

Luulin, että tämä on hyvinkin yleinen tapa, mutta aika usein kohtaan oudoksuvia katseita, kun aihe tulee puheeksi. N45

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
2/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Mä en yhtään tykkää mistään makeasta tai mistään muustakaan kuin voisilmästä kaurapuurossa. Marjat ym. syön erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syöty kaurapuuroa kotona , perhepäivähoitajani sitä syöttivät, ilman suolaa. 

Inhosin sitä. Ja sain jotenkin puhuttua itseni kotiaamupaloille.

Vasta aikuisena aloin tykkäämään, kun tajusin, että siihen voi tosiaan laittaa sitä suolaa. 

Vierailija
4/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ohjeessa on suola.

Vierailija
5/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hitto keittää puuroa ilman suolaa. Kaikkiin puuroihin kuuluu laittaa hieman suolaa ja voisilmä merisuolatusta kirnuvoista.

Vierailija
6/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hitto keittää puuroa ilman suolaa. Kaikkiin puuroihin kuuluu laittaa hieman suolaa ja voisilmä merisuolatusta kirnuvoista.

Tuntuuko hirveältä, jos joku tekee toisin kuin sinä?

Vierailija
7/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?? Kyllä mä laitan sen ns.hyppysellisen suolaa puuroon kuin puuroon pl.vispipuuro. Puuropaketin ohjeessakin mainitaan suola.

Vierailija
8/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta tällaisten ihmisten ruokia ei tulisi kenenkään joutua syömään. Suolaa ei tarvitse pelätä jos hikoilee säännöllisesti lenkkipolulla tai saunassa.

Vierailija
9/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Suolaa, sokeria ja voita. Lisäksi vähän hilloa.

Vierailija
10/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä laitettiin kotona puuroon suolaa, mutta ihan törkeän vähän. Melkein sama kuin ei olisi ollenkaan suolaa. Puuro alkoi maistua vasta sitten, kun aloin laittaa puuron itse ja annostella riittävästi suolaa. Ei kuitenkaan niin, että puuro olisi suolaista, vaan maukasta.

Vierailija
11/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta tällaisten ihmisten ruokia ei tulisi kenenkään joutua syömään. Suolaa ei tarvitse pelätä jos hikoilee säännöllisesti lenkkipolulla tai saunassa jyystämällä sitä reikää,jonka löytää kenties vaimokkeen pakaroiden katveesta.

Vierailija
12/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi perse kun olen aina laittanut vaan tavallista voita.

Vierailija
13/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?? Kyllä mä laitan sen ns.hyppysellisen suolaa puuroon kuin puuroon pl.vispipuuro. Puuropaketin ohjeessakin mainitaan suola.

Kuningatar ja Philp eivät ole perheen ne rasistit,ei yllätä ketkä ovat...

Vierailija
14/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolasin puuroni ennen, mutta totuttelin pois tavasta. Vei aikaa n. viikon eli viisi lautasellista kaurapuuroa. Nyt jos syön jonkun muun keittämään puuroa se tuntuu tosi suolaiselta.

Vierailija
15/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolasin puuroni ennen, mutta totuttelin pois tavasta. Vei aikaa n. viikon eli viisi lautasellista kaurapuuroa. Nyt jos syön jonkun muun keittämään puuroa se tuntuu tosi suolaiselta.

En ymmärrä näitä kommentteja, miten suolattomuuteen tottuu nopeasti. Mulla on yli vuosi vähäsuolaista elämää takana, enkä ole vielä tottunut. Edelleenkin kaikki maistuu ankealta. Mikään määrä mausteita tai yrttejä ei korvaa SUOLAA.

Vierailija
16/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa siihen vispipuuroonkin laittaa ripaus suolaa, ei maistu mutta vie "veden" maun pois. 

Vierailija
17/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt tiedät, mitä siihen kuuluu laittaa.

Vierailija
18/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi et persevoita.

Vierailija
19/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti puuroihin suolaa laitetaan ja voisilmä.

Vierailija
20/31 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan mun sisko.

Keittää makaronitkin ilman suolaa vedessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme