Hovilta täydellinen lausunto Harrylle ja Meghanille
Kommentit (1104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän ole missään tapauksessa rasisista pohtia lapsen ihonväriä. Minusta se on aika normaalia, jos isä on vaalea ja äiti tumma.
Varmasti myös itse miettisin samaa asiaa.On äärimmäisen tökeröä ja käytännössä rasistista jos sitä pohdiskelee vain tummien ihmisten kohdalla. Olen itse tumma ja kyllä sanoisin pari valittua sanaa jos joku alkaisi pohdiskelemaan lapseni ihonväriä. Kysyin takaisin, että tuleeko sinun lapsestasi pinkki, keltainen vai maidonvalkoinen?
Ajattelin kans, että ehkä sellainen tahaton ei loukkaukseksi tarkoitettu kommentti. Englannissa varsinkin vitsaillaan punaisten ihmisten väristä :D ja Harry on punainen. Muistan punaisen sukulaiseni, joka oli myös pitkä. Hänen kanssa aina vitsailtiin, että hänen pitäiis löytää puolisoksi kääpiöneekeri, että saisi normaaleja lapsia. Ja en ole rasisti. Olen tumma ja lapseni tummia
Minä olen käynyt sukulaisteni kanssa mm sellaisen keskustelun jossa pohdimme miten "saamelaisten silmät" eli se sellainen aasialaistyyppinen silmä periytyy.
Samatne miehen sukulaiset on pohtineet, miksi joku lapsista jää lyhyeksi. Esim yhdessä perheessä poika on lyhyt, mutta tyttäret pitkiä.
Puoliksi saamelaisena en koe tuota loukkaavana. Itsekin pienenä harmittelin, kun en perinyt äitini upeita, tummia piirteitä ja mustia hiuksia. Siskoni peri. Itse perin isäni hämäläisen vaalean ihon & siniset silmät. Mitä rasistista näiden pohtimisessa on? Jos edes tapahtunut Meghanin tuntien ja ristiriitaisista lausunnoista päätellen.. Kun olen itse ja perheeni on hyvin paljon sitä ihan oikeaa rasismia kohdannut juurikin saamelaisten juurien takia (jotkut suomessa kiistää, että tällaista olisi mutta tasan ON), niin ketuttaa tällainen rasismikortilla ratsastelu ilman syytä.
Anyway, Kuningattarelta juurikin sopiva ja tasokas vastaus.
Oikeastiko et kokisi yhtään rasistiseksi, jos joku pohtisi ulkonäköäsi vaikka tyyliin että ”onneksi et näytä yhtään saamelaiselta”.
Ihan oikeasti, totta hemmetissä kokisin JA olen kokeNUT tuollaiset puheet rasistisiksi sekä sellaista saanut kuulla, kiitosta vain. Sitä en ymmärrä, miten se tähän asiaan liittyy. Kukahan RF:ssä muka Meghanille tai Archiesta noin sanonut? Olipa tasoton kysymys sinulta.
Selvä. Sinä olet kokenut rasistisia puheita, ja Harry on kokenut myös rasistisia puheita syntymättömän lapsensa suhteen. Olen pahoillani puolestasi.
Miksi ihmeessä sinun on tarve kyseenalaistaa Harryn kokemuksia ja jankuttaa että ”kuka muka heille olisi tuollaista sanonut”. Kyllähän maailmasta on löytynyt joku sanomaan sinullekin.
Säätiö saa rahat ja säätiö voi maksaa palkkaa heille
Minusta on epäreilua esim. kertoa, että JOKU on ollut huolissaan lapsen ihonväristä. Sitten ei kerrota kuka. Nyt epäilys lankeaa kaikkien päälle. Eikä se JOKU voi puolustautua.
Ärsyttää tuo pariskunta, ei säälitä tippaakaan.
Ilman titteleitä -asian voi tulkita kahdella tapaa. Molemmat tulkinnat ovat mieleeni.
1. He eivät enää kuulu hoviin ja se oli heidän oma päätöksensä (miten voisi saada edut jos ei halua tehdä töitä?)
2. Monarkin lausunto on "tuttavallinen", moderni, vapaamuotoinen, hellä. Heitä "sinutellaan". Muuten muotoilu on asiallinen, mutta tämä ilmaisu tuo läheisyyttä. Kuvitelkaa sama tiedote jollain virallisilla titteleillä tai lyhenteillä: paljon kylmempi.
Peukut Ellulle ja tiedottajille.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea elää kun yksi mekko maksaa 4000 dollaria, turvajärjestelyt miljoonia vuodessa ja talossa on 16 makuuhuonetta.
"Back to Basics"- kananhäkki-haastattelussa 4100 dollarin korvikset.
Harryn perinnosta ilman tuloja muisto vain muutamassa vuodessa.
Veikkaan, että niillä on nyt jo ” tiukkaa” . Meghan on varmaan jo kuluttanut ne 4 milliään ja elelee nyt Harryn perinnöllä. Siitäkin on varmaan jo iso osa huvennut taloon ja turvajärjestelyihin. Ja jos ei tuolla elämäntyylillä tuloja ole, niin kyllä ne millit saa kulumaan. Epätoivoisesti yrittävät nyt tienata haastatteluilla. Meghan kun saa lypsettyä Harryn kuiviin ja hyödynnettyä sen julkisuusarvon, niin etsii jonkun rikkaamman, johon on tutustunut Harryn avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän ole missään tapauksessa rasisista pohtia lapsen ihonväriä. Minusta se on aika normaalia, jos isä on vaalea ja äiti tumma.
Varmasti myös itse miettisin samaa asiaa.On äärimmäisen tökeröä ja käytännössä rasistista jos sitä pohdiskelee vain tummien ihmisten kohdalla. Olen itse tumma ja kyllä sanoisin pari valittua sanaa jos joku alkaisi pohdiskelemaan lapseni ihonväriä. Kysyin takaisin, että tuleeko sinun lapsestasi pinkki, keltainen vai maidonvalkoinen?
Ajattelin kans, että ehkä sellainen tahaton ei loukkaukseksi tarkoitettu kommentti. Englannissa varsinkin vitsaillaan punaisten ihmisten väristä :D ja Harry on punainen. Muistan punaisen sukulaiseni, joka oli myös pitkä. Hänen kanssa aina vitsailtiin, että hänen pitäiis löytää puolisoksi kääpiöneekeri, että saisi normaaleja lapsia. Ja en ole rasisti. Olen tumma ja lapseni tummia
Minä olen käynyt sukulaisteni kanssa mm sellaisen keskustelun jossa pohdimme miten "saamelaisten silmät" eli se sellainen aasialaistyyppinen silmä periytyy.
Samatne miehen sukulaiset on pohtineet, miksi joku lapsista jää lyhyeksi. Esim yhdessä perheessä poika on lyhyt, mutta tyttäret pitkiä.
Puoliksi saamelaisena en koe tuota loukkaavana. Itsekin pienenä harmittelin, kun en perinyt äitini upeita, tummia piirteitä ja mustia hiuksia. Siskoni peri. Itse perin isäni hämäläisen vaalean ihon & siniset silmät. Mitä rasistista näiden pohtimisessa on? Jos edes tapahtunut Meghanin tuntien ja ristiriitaisista lausunnoista päätellen.. Kun olen itse ja perheeni on hyvin paljon sitä ihan oikeaa rasismia kohdannut juurikin saamelaisten juurien takia (jotkut suomessa kiistää, että tällaista olisi mutta tasan ON), niin ketuttaa tällainen rasismikortilla ratsastelu ilman syytä.
Oikeastiko et kokisi yhtään rasistiseksi, jos joku pohtisi ulkonäköäsi vaikka tyyliin että ”onneksi et näytä yhtään saamelaiselta”.
Ihan oikeasti, totta hemmetissä kokisin JA olen kokeNUT tuollaiset puheet rasistisiksi sekä sellaista saanut kuulla, kiitosta vain. Sitä en ymmärrä, miten se tähän asiaan liittyy. Kukahan RF:ssä muka Meghanille tai Archiesta noin sanonut? Olipa tasoton kysymys sinulta.
Selvä. Sinä olet kokenut rasistisia puheita, ja Harry on kokenut myös rasistisia puheita syntymättömän lapsensa suhteen. Olen pahoillani puolestasi.
Miksi ihmeessä sinun on tarve kyseenalaistaa Harryn kokemuksia ja jankuttaa että ”kuka muka heille olisi tuollaista sanonut”. Kyllähän maailmasta on löytynyt joku sanomaan sinullekin.
He valehtelivat koko lailla kaiken muunkin. Siksi myös oletettavasti tämän.
Varsinkin kun tätä ei ollut edes Meghanin kirjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He valehtelivat koko lailla kaiken muunkin. Siksi myös oletettavasti tämän.
Varsinkin kun tätä ei ollut edes Meghanin kirjassa.
Siis sinä sanot, että maailmassa, jossa Suomen saamelainenkin on kokenut paljon rasismia, on täysin mahdotonta että puoliksi afroamerikkalainen kokisi rasismia Britannian hovissa. Perustelusi on että: koska hän valehtelee kaiken. Tekeekö valehtelu ihmisen immuuniksi rasismille? Neuvoisitko kaikkia rasismia kokevia alkamaan valehdella?
Vierailija kirjoitti:
Meghan on itse tunnustanut mielenvikaisuutensa ja sanonut, että ei saanut siihen apua. Miksi media antaa hullun vedättää ja aiheuttaa pahaa mieltä, sekä hämmennystä? Arvoton ihminen, joka on sekaisin vihjailee ja laittaa epäilyksen varjon isolle joukolle ihmisiä.
Näin hyvin onnistui Dianan työ mielenterveysongelmien stigman vähentämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Minua säälittää Charles. Hän menetti tavallaan poikansa 😯
Voi syyttää siitä lähinnä itseään. Charlesilla olisi ollut vaikutusvaltaa toisenlaiseenkin ratkaisuun, jos hän olisi halunnut säilyttää kunnollisen yhteyden.
Mä en tajunnut Meghanin olevan puoliksi tummaihoinen ennen kuin näin hänen äitinsä. Hänellä on vaalea iho ja tumma jenkkityyppinen tukka, joten lapsetkin on varmaan tosi vaaleita kun saavat vielä punapigmenttiä isältään.
Kunhan eivät anna lapselle nimeksi Diana. Kaikki olisi varmaan mennyt toisin jos Diana olisi ollut elossa. Hän kai tätäkin taistelua olisi käynyt. Tyylikkäämmin tosin ja kohdistuen Charlesiin ja Camillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Harry, Meghan and Archie will always be much loved family members."
Heh, arvasin tämän. Siellä voi kyllä olla muutama joka ei rakasta ihan niin paljon.
Mutta tämä vie aseet M&H:lta. Seuraavaksi sitten viedään loputkin etuoikeudet ja toistellaan vain, että olette silti rakkaita perheenjäseniä.
Mitä etuoikeuksia heillä pitäisi vielä olla?
Halusivat olla tavallisia ihmisiä... Me tavalliset ihmiset elätetään itsemme, jos pappa ei betala!
Vierailija kirjoitti:
Meghan valitti ohjelmassa, ettei saanut mitään "koulutusta" miten hovissa ollaan. Eikö tää ole Harryn vika? Harrynhän olisi pitänyt varmistaa, että tyttöystävä saa tarvittavat tiedot etukäteen.
Samoin synnytyksen jälkeisen masennuksen suhteen, kai Harry hankki apua ja tilasi lääkärin ja terapiaa? Kenen se olisi pitänyt tehdä, kuningattarenko? Vai halusiko Meghan heti telkkariin kertomaan asiasta, ja estivät?
Eiköhän sitä koulutusta ja kuninkaallisten tapojen opettelua ole tarjottu. Tavat eivät vaan olleet Meghanin mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Onko Oprah avautuminen osa Netflix-sopimusta? The Crown sarjaan piti saada yksi tuotantokausi lisää ja pariskunta järjesti rahaa vastaan lisää ohjelmia Netflixin.
Kun tältä pariskunnalta tulee ensimmäinen "netflix-sarja" niin minä irtisanon Netflix-tilaukseni. On ollut muutenkin harkinnassa kokeilla välillä muita suoratoistoja.
Viisaat ihmiset hoitavat likapyykkinsä yksityisesti. Viisaat ihmiset leikkaavat ja lopettavat vihan ja koston kierteen.
Voin jotenkin kuvitella 15 vuoden päähän, kun Englannin pikkukuninkaalliset ovat nuoria. Samaan aikaan USA:ssa Megxit veivaa yhä samalla paatoksella, Archie & Diana tulevat vierailemaan Englannissa serkkujensa luona ja jos yksikin huono kuva julkaistaan Daily Mailissa, amerikkalaiset ryntäävät kaduille mellakoimaan.
Oikeasti, just tällaisista "pikkujutuista" ne sodat alkavat. Oikeat sodat. Tarvitaanko me lisää tällaista koronan lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmasta löytyy rasistisia ihmisiä - tässä on nyt kyse siitä, löytyykö Senior Royaleista joku, joka noin törkeästi puhuisi tulevasta sukulaislapsesta. Nimenomaan vielä Senior Royaleista. On sanottu, ettei ole Philip. Koska ei kerrota, kuka on sanonut mutta kohdistuu hyvin pieneen porukkaan tämä epäily, tulee eittämättä mieleen, että ei puhuta nyt ihan totta. Miksei muuten kertoisi noin törkeässä asiassa, mitä on oikeasti sanottu ja ennenkaikkea KUKA on sanonut.
En yhtään epäile, etteikö olisi Meghan ylipäätään MYÖS rasismia kokenut jollakin tapaa, vaikkakin koittaa rasismikortilla ainoastaan vältellä kritiikkiä tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajunnut Meghanin olevan puoliksi tummaihoinen ennen kuin näin hänen äitinsä. Hänellä on vaalea iho ja tumma jenkkityyppinen tukka, joten lapsetkin on varmaan tosi vaaleita kun saavat vielä punapigmenttiä isältään.
Kunhan eivät anna lapselle nimeksi Diana. Kaikki olisi varmaan mennyt toisin jos Diana olisi ollut elossa. Hän kai tätäkin taistelua olisi käynyt. Tyylikkäämmin tosin ja kohdistuen Charlesiin ja Camillaan.
Tytölle annetaan varmaan nimeksi Princesss Diana Elisabet Mountbatten-Windsor, kuten Michael Jacksonin pojat ovat Prince I ja Prince II, että varmasti kaikki muistavat kyseessä olevan prinsessa Dianan lapsen lapsi ja kuningattaren jälkeläinen. Prinsessan nimi on universaali, eihän kuningatar sitä omista.
Sävyeroja. Ei ole rasismia pohtia tuleeko lapsesta vaalea vai tumma jos isä on vaalea ja äiti tumma. Mutta jos sanotaan että kamalaa, järkyttävää ja epätoivottua jos lapsesta tulee tummaihoinen...se on rasismia mutta näihän ei kukaan ole sanonut? Eikä meksu itse sanonut että oli vain pohdittu lapsen ihonväriä? Ja varmaan on pohdittu myös onko hiukset kiharat tai silmät minkäväriset. Nyt kaikki kiharahiuksiset uhriutumaan että mitähän silläkin tarkoitetaan. Kaikki rasismi-, raiskaus-, me too-syytökset ym joita vain heitellään epämääräisesti ilmaan vievät pohjan oikeilta asioilta.
En todellakaan usko, että kaikki olisi mennyt niin kuin H & M väittävät, mutta en myöskään usko että kuningasperheen kaltainen lauma olisi niin viatonta kuin ihmiset nyt väittävät. Näin modernina aikana noissa ympyröissä ei sentään hoidella kilpailijoita pois päiviltä, mutta henkisesti voidaan olla hyvinkin kylmiä. En usko tekeäkään, että esim. Kate olisi niin ihana kuin nykyään annetaan ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan eivät anna lapselle nimeksi Diana. Kaikki olisi varmaan mennyt toisin jos Diana olisi ollut elossa. Hän kai tätäkin taistelua olisi käynyt. Tyylikkäämmin tosin ja kohdistuen Charlesiin ja Camillaan.Tytölle annetaan varmaan nimeksi Princesss Diana Elisabet Mountbatten-Windsor, kuten Michael Jacksonin pojat ovat Prince I ja Prince II, että varmasti kaikki muistavat kyseessä olevan prinsessa Dianan lapsen lapsi ja kuningattaren jälkeläinen. Prinsessan nimi on universaali, eihän kuningatar sitä omista.
Diana ei olisi tykännyt Meghanista. Varmaan jotenkin eläessään aavistikin Harryn kohtalon 😔Veikkaan että antavat nimeksi Diana ja ratsastavat sillä julkisuudella.
Harry valitti että he on financially tiukilla ja siksi vituttaa