Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hovilta täydellinen lausunto Harrylle ja Meghanille

Kommentit (1104)

Vierailija
241/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasismikorttia käytettiin koska eivät saaneet etuja joita halusivat. Meghsn elää niin rikkaan valkoisen etuoikeutetun naisen elämää, eikä ole kyse ihonväristä. Harry ja Meghan ovat ja olivat todella etuoikeutettuja

Sinulle tällaiset asiat kuin rasismi ja siitä puhuminen on vain viihdettä?

Sussexithan siitä viihdettä tekivät 7 millillä plus mainostulot.

Eivät vaan tarkistaneet edes omia kässäreitään vaan ouhuivat ristiin.😂

Fyffet tästä meni Oprahin pussiin joten mokasivat itsensä ilmaiseksi.

Harry oli ohjelman executive producer, he sai säätiölleen 7 milliä, sopimuksen uudesta haastattelusta ja mainostulot.

Tämä ei pidä paikkaansa. Kaikki rahat menivät Oprahin firmalle ja pariskunta ei saanut killinkiäkään haastattelusta. Mainostulot menevät ensin kanavalle joka maksaa niistä Oprahille. Mitään uutta haastattelua ei ole tulossa. 

Vierailija
242/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasismikorttia käytettiin koska eivät saaneet etuja joita halusivat. Meghsn elää niin rikkaan valkoisen etuoikeutetun naisen elämää, eikä ole kyse ihonväristä. Harry ja Meghan ovat ja olivat todella etuoikeutettuja

Sinulle tällaiset asiat kuin rasismi ja siitä puhuminen on vain viihdettä?

Sussexithan siitä viihdettä tekivät 7 millillä plus mainostulot.

Eivät vaan tarkistaneet edes omia kässäreitään vaan ouhuivat ristiin.😂

Fyffet tästä meni Oprahin pussiin joten mokasivat itsensä ilmaiseksi.

Harry oli ohjelman executive producer, he sai säätiölleen 7 milliä, sopimuksen uudesta haastattelusta ja mainostulot.

Tämä ei pidä paikkaansa. Kaikki rahat menivät Oprahin firmalle ja pariskunta ei saanut killinkiäkään haastattelusta. Mainostulot menevät ensin kanavalle joka maksaa niistä Oprahille. Mitään uutta haastattelua ei ole tulossa. 

Tämä pitää paikkaansa. He vain taas muunsivat totuutta kun sanoivat että "heille ei makseta".

Eihän "heille maksetakaan" mutta säätiölle maksetaan.

Ja onhan tuo valtavaa mainosta heille. Ja takuulla menee Megsulle provikat muuten koltustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea elää kun yksi mekko maksaa 4000 dollaria, turvajärjestelyt miljoonia vuodessa ja talossa on 16 makuuhuonetta.

"Back to Basics"- kananhäkki-haastattelussa 4100 dollarin korvikset.

Harryn perinnosta ilman tuloja muisto vain muutamassa vuodessa.

Vierailija
244/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt meghan ja harry ovat sanoneet sanottavansa ja voivat elää elämäänsä julkisuuden ulkopuolella. On kyllä aikamoista ettei Harry tajua kuinka nolo on kun kertoo julkisesti ettei olisi voinut lähteä kuninkaallisesta perheestä ilman Dianan rahoja. Kertoo siitä että Harry on täysin tietämätön siitä millaisten ongelmien kanssa amerikkalaiset pyörivät eli moni lähtee kotoaan ilman penninpyörylää, hakee töitä ja pärjää vinkumatta asiasta sen enempää . Harry tulee olemaan inhottu henkilö Meghanin kanssa jenkeissä juuri näiden lausuntojen takia

Öööhh.. tosissasiko ajattelet, että kuningasperheeseen syntynyt (joka moneen otteeseen antanut ymmärtää että olisi mieluummin jotain muuta kuin kuninkaallisessa asemassa), tämän solvauksia ja uhkauksia saava puoliso sekä pieni vauva voisivat tuosta noin vain lähteä palatsin portista ilman turvamiehiä? Kyllä se vain fakta on, että he tarvitsevat suojelua, ja ilman Dianan perintöä itsenäinen elämä hovin ulkopuolella ei olisi ollut mahdollinen. Turha verrata tavikseen.

Harry syntynyt prinssiksi. Eivät voi elää tavallista elämää ilman henkivartijoita.

Johan Meghanin oma sisarpuolikin luokiteltiin Englannissa turvallisuusuhkaksi ja poliisit käännyttivät hänet Harryn ja Meghanin kodin portilta. Pariskunnan saamia uhkailuja ei ole kerrota julkisuuteen.

näin tapahtui

Vierailija
245/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry ei oo tavallinen, mummo kuningatar, isä tai veli tuleva kuningas.

Vierailija
246/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Oprah avautuminen osa Netflix-sopimusta? The Crown sarjaan piti saada yksi tuotantokausi lisää ja pariskunta järjesti rahaa vastaan lisää ohjelmia Netflixin.

Vierailija
247/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tuollainen kyspäinen pahoittelu/ "anteeksipyyntö" eli että "Sori että SINÄ olet ymmärtänyt noin ja että SINULLA on ollut vaikeaa ja pjaska fiilis". (=meidän ei ole tarvetta muuttaa mitään ja me emme ole tehneet mitään väärää)

Vertaa oikeaan anteeksipyyntöön: "Anteeksi että minä tein väärin ja pahoitin mielesi" (minun on hyvä muuttaa käytöstäni vastaisuudessa)

Mutta mitäpä olisi voinut odottaakaan. Ei hovi voi myöntää tehneensä missään väärin.

Vierailija
248/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismiväitteet ovat hankalia. Niihin pitää suhtautua vakavasti, mutta niiden tosiasiallista tapahtumista voi olla mahdoton todentaa, jos asiat ovat tapahtuneet esimerkiksi kahden kesken. Tällöin ollaan sana vastaan sana-tilanteessa. Valtaosa ihmisistä asettuu kuitenkin tällaisissakin tilanteissa rasismia kokeneiden ihmisten puolelle puolustamaan heitä. Meghankin tietää sen. Mutta myös rasismisyytöksiä voidaan käyttää omien etujen tavoitteluun ja rasistiseksi koettuja tilanteita voidaan liioitella omaksi edukseen. Näihin on kuitenkin vaikea puuttua, sillä puuttuja saa ikuisesti rasistileiman otsaansa ja yleisön vihat puolelleen. Epävakaan narsistin unelma ja työkalu.

Vierailija
249/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tuollainen kyspäinen pahoittelu/ "anteeksipyyntö" eli että "Sori että SINÄ olet ymmärtänyt noin ja että SINULLA on ollut vaikeaa ja pjaska fiilis". (=meidän ei ole tarvetta muuttaa mitään ja me emme ole tehneet mitään väärää)

Vertaa oikeaan anteeksipyyntöön: "Anteeksi että minä tein väärin ja pahoitin mielesi" (minun on hyvä muuttaa käytöstäni vastaisuudessa)

Mutta mitäpä olisi voinut odottaakaan. Ei hovi voi myöntää tehneensä missään väärin.

Se on äiti-ihmisen viesti itkupotkuraivarin saaneelle huonosti käyttäytyneelle jälkeläiselle:

”Näen että sulla on nyt paha mieli syystä että mutta jatketaanpa nyt vaan matkaa.”

Vierailija
250/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasismiväitteet ovat hankalia. Niihin pitää suhtautua vakavasti, mutta niiden tosiasiallista tapahtumista voi olla mahdoton todentaa, jos asiat ovat tapahtuneet esimerkiksi kahden kesken. Tällöin ollaan sana vastaan sana-tilanteessa. Valtaosa ihmisistä asettuu kuitenkin tällaisissakin tilanteissa rasismia kokeneiden ihmisten puolelle puolustamaan heitä. Meghankin tietää sen. Mutta myös rasismisyytöksiä voidaan käyttää omien etujen tavoitteluun ja rasistiseksi koettuja tilanteita voidaan liioitella omaksi edukseen. Näihin on kuitenkin vaikea puuttua, sillä puuttuja saa ikuisesti rasistileiman otsaansa ja yleisön vihat puolelleen. Epävakaan narsistin unelma ja työkalu.

Suurin osa keskustelijoista ainakaan täällä ei asetu rasismia kokeneen puolelle vaan kieltää suorilta kaiken mahdollisuuden rasismiin. Lisäksi toteaa Harryn ja Megsun olevan jollain asteella mielenvikaisia, eli vähättelee täysin koko väitettä. Mikä on ihmeellistä, koska rasismiahan on kaikkialla enemmän tai vähemmän missä eri rodut kohtaavat. Etenkin vanhoillisessa ja täysin valkoisessa instituutiossa rasismin läsnäolo ei edes ole yllättävää.

Vierailija
251/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovinkaan rasistiselta perheeltä vaikuta, hääpappikin oli musta, se joka mesosi niin, että kyntteliköt meinasi kaatua.  Elisabethan olisi voinut vain ilmoittaa, että pappina toimii se ja se piispa, mutta antoi Meghanin tehdä kuten halusi ja myötäili kaikessa paitsi siinä kruunu asiassa.

Vierailija
252/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meghan valitti ohjelmassa, ettei saanut mitään "koulutusta" miten hovissa ollaan. Eikö tää ole Harryn vika? Harrynhän olisi pitänyt varmistaa, että tyttöystävä saa tarvittavat tiedot etukäteen.

Samoin synnytyksen jälkeisen masennuksen suhteen, kai Harry hankki apua ja tilasi lääkärin ja terapiaa? Kenen se olisi pitänyt tehdä, kuningattarenko? Vai halusiko Meghan heti telkkariin kertomaan asiasta, ja estivät? 

Vierailija
253/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvauksia, milloin tulee virallinen tiedote arvonimien poistamisesta? 2 päivää?

Eikö se niiden 1-year review ole ohi huhtikuun alussa? Niin silloin varmaan viimeistään tuo ilmoitus tulee.

Niin, että olisiko tittelit sovittu poistettavaksi jo aikaisemmin? 🤔Ja tämä haastattelu oli ”kosto” siihen.

Vierailija
254/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän ole missään tapauksessa rasisista pohtia lapsen ihonväriä. Minusta se on aika normaalia, jos isä on vaalea ja äiti tumma.

Varmasti myös itse miettisin samaa asiaa.

On äärimmäisen tökeröä ja käytännössä rasistista jos sitä pohdiskelee vain tummien ihmisten kohdalla. Olen itse tumma ja kyllä sanoisin pari valittua sanaa jos joku alkaisi pohdiskelemaan lapseni ihonväriä. Kysyin takaisin, että tuleeko sinun lapsestasi pinkki, keltainen vai maidonvalkoinen?

Ajattelin kans, että ehkä sellainen tahaton ei loukkaukseksi tarkoitettu kommentti. Englannissa varsinkin vitsaillaan punaisten ihmisten väristä :D ja Harry on punainen. Muistan punaisen sukulaiseni, joka oli myös pitkä. Hänen kanssa aina vitsailtiin, että hänen pitäiis löytää puolisoksi kääpiöneekeri, että saisi normaaleja lapsia. Ja en ole rasisti. Olen tumma ja lapseni tummia

Minä olen käynyt sukulaisteni kanssa mm sellaisen keskustelun jossa pohdimme miten "saamelaisten silmät" eli se sellainen aasialaistyyppinen silmä periytyy.

Samatne miehen sukulaiset on pohtineet, miksi joku lapsista jää lyhyeksi. Esim yhdessä perheessä poika on lyhyt, mutta tyttäret pitkiä.

Puoliksi saamelaisena en koe tuota loukkaavana. Itsekin pienenä harmittelin, kun en perinyt äitini upeita, tummia piirteitä ja mustia hiuksia. Siskoni peri. Itse perin isäni hämäläisen vaalean ihon & siniset silmät. Mitä rasistista näiden pohtimisessa on? Jos edes tapahtunut Meghanin tuntien ja ristiriitaisista lausunnoista päätellen.. Kun olen itse ja perheeni on hyvin paljon sitä ihan oikeaa rasismia kohdannut juurikin saamelaisten juurien takia (jotkut suomessa kiistää, että tällaista olisi mutta tasan ON), niin ketuttaa tällainen rasismikortilla ratsastelu ilman syytä.

Anyway, Kuningattarelta juurikin sopiva ja tasokas vastaus.

Oikeastiko et kokisi yhtään rasistiseksi, jos joku pohtisi ulkonäköäsi vaikka tyyliin että ”onneksi et näytä yhtään saamelaiselta”.

Suomessa pitää olla hyvin kieli keskellä ja varovainen jos haluaa puhua saamelaisuudesta, vitsailusta puhumattakaan.

Aaken ja Pirkkapekan vitsit........

Eivät ole hauskoja, sekä kuvastavat aikansa asenteita saamelaisia kohtaan. Kyllä on hyväkin vähän miettiä, mitä sorretusta alkuperäiskansasta suustaan päästää. Kuitenkin tietoa saamelaisista on tavan kantasuomalaisilla hyvin vähän, joten stereotypiatkin leviävät nopeasti.

Silti en todellakaan koe tulevan vauvan mahdollisen ulkomuodon - viatonta pohdintaa ulkonäöstä, en tarkoita sen pelkäämistä, kuina tumma tulee ja siitä tuskin ollut edes kyse - pohtimista mitenkään pahana tai rasistisena asiana. Niitä oikeasti rasistisia asenteita ja tapoja niitä ilmaista kyllä löytyy ihan tarpeeksi oikeastikin; sellaisten keksiminen oman hyödyn tavoitteluun on alhaista.

Vierailija
255/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meghan valitti ohjelmassa, ettei saanut mitään "koulutusta" miten hovissa ollaan. Eikö tää ole Harryn vika? Harrynhän olisi pitänyt varmistaa, että tyttöystävä saa tarvittavat tiedot etukäteen.

Samoin synnytyksen jälkeisen masennuksen suhteen, kai Harry hankki apua ja tilasi lääkärin ja terapiaa? Kenen se olisi pitänyt tehdä, kuningattarenko? Vai halusiko Meghan heti telkkariin kertomaan asiasta, ja estivät? 

Meghan sai koulutuksen. Ja Harryn mukaan silloin Meghan tiesi täysin mitä on edessä ja hyvin valmistautunut. Näiden jutut muuttuu jatkuvasti. Ja Harrykin oli mummun kanssa kovasti jutellut puhelimessa mutta muistikin sitten että kun yritti soittaa niin mummulla olikin kiireitä eikä ehtinyt höpisemään pojanpoikansa kanssa. Ihan höpönlöpöä kaikki.

Vierailija
256/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meghan sai koulutuksen. Ja Harryn mukaan silloin Meghan tiesi täysin mitä on edessä ja hyvin valmistautunut. Näiden jutut muuttuu jatkuvasti. Ja Harrykin oli mummun kanssa kovasti jutellut puhelimessa mutta muistikin sitten että kun yritti soittaa niin mummulla olikin kiireitä eikä ehtinyt höpisemään pojanpoikansa kanssa. Ihan höpönlöpöä kaikki.

Ja doubledeckerissä selitti juttelevansa isoisänsä kanssa mutta nyt vain mummelin kanssa

Kihlahaastattwlussa Meghan selitti kaikkien auttaneen jne. Nyt oli ihan hyljätty

Ja kai se aikuinen koulutettu ihminen voi itse ottaa asioista selvää satumaista korvausta nostaessaan?

Vierailija
257/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismi on todellakin arka aihe täällä jenkeissä ja Meghan käytti sitä aseena todella väärässä paikassa ja väärällä tavalla. Sääntö tässä menee niin että todellakin kohdistetaan ne syytteet suoraan sinne minne kuuluu ja sitä pariskunta ei tehnyt. Se katsotaan jo valehteluksi. Jos seuraatte Usan rasismikeskustelua niin huomaatte että rasisteiksi syytetyt osoitetaan aina suoraan nimillä jotta menee oikeaan kohteeseen. Meghanin olis tämä pitänyt tietää.

Vierailija
258/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvauksia, milloin tulee virallinen tiedote arvonimien poistamisesta? 2 päivää?

Eikö se niiden 1-year review ole ohi huhtikuun alussa? Niin silloin varmaan viimeistään tuo ilmoitus tulee.

Niin, että olisiko tittelit sovittu poistettavaksi jo aikaisemmin? 🤔Ja tämä haastattelu oli ”kosto” siihen.

Eiköhän ne tittelit ole päätetty poistaa kun nämä jatkuvasti rikkoo Megxit-sopimusta.

Harry ja Meghan on tottuneet saamaan aina tahtonsa läpi. Nyt juoksivat tiilimuuriin.

Vierailija
259/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän ole missään tapauksessa rasisista pohtia lapsen ihonväriä. Minusta se on aika normaalia, jos isä on vaalea ja äiti tumma.

On äärimmäisen tökeröä ja käytännössä rasistista jos sitä pohdiskelee vain tummien ihmisten kohdalla. Olen itse tumma ja kyllä sanoisin pari valittua sanaa jos joku alkaisi pohdiskelemaan lapseni ihonväriä. Kysyin takaisin, että tuleeko sinun lapsestasi pinkki, keltainen vai maidonvalkoinen?

Ajattelin kans, että ehkä sellainen tahaton ei loukkaukseksi tarkoitettu kommentti. Englannissa varsinkin vitsaillaan punaisten ihmisten väristä :D ja Harry on punainen. Muistan punaisen sukulaiseni, joka oli myös pitkä. Hänen kanssa aina vitsailtiin, että hänen pitäiis löytää puolisoksi kääpiöneekeri, että saisi normaaleja lapsia. Ja en ole rasisti. Olen tumma ja lapseni tummia

Minä olen käynyt sukulaisteni kanssa mm sellaisen keskustelun jossa pohdimme miten "saamelaisten silmät" eli se sellainen aasialaistyyppinen silmä periytyy.

Samatne miehen sukulaiset on pohtineet, miksi joku lapsista jää lyhyeksi. Esim yhdessä perheessä poika on lyhyt, mutta tyttäret pitkiä.

Puoliksi saamelaisena en koe tuota loukkaavana. Itsekin pienenä harmittelin, kun en perinyt äitini upeita, tummia piirteitä ja mustia hiuksia. Siskoni peri. Itse perin isäni hämäläisen vaalean ihon & siniset silmät. Mitä rasistista näiden pohtimisessa on? Jos edes tapahtunut Meghanin tuntien ja ristiriitaisista lausunnoista päätellen.. Kun olen itse ja perheeni on hyvin paljon sitä ihan oikeaa rasismia kohdannut juurikin saamelaisten juurien takia (jotkut suomessa kiistää, että tällaista olisi mutta tasan ON), niin ketuttaa tällainen rasismikortilla ratsastelu ilman syytä.

Oikeastiko et kokisi yhtään rasistiseksi, jos joku pohtisi ulkonäköäsi vaikka tyyliin että ”onneksi et näytä yhtään saamelaiselta”.

Kukaan ei ole pohtinut asiaa noin. Ilmeisesti on arvailtu tulevan vauvan ihon sävyä. Kaikki ihonväriin liittyvä keskustelu ei ole automaattisesti rasistista.

Hovissa on pohdittu tulevan lapsen ihon väriä ja sen seurauksia sellaisilla sanamuodoilla, jotka ovat järkyttäneet Harrya. Siinä kaikki, mitä asiasta tiedämme.

En oikein mitenkään ymmärrä, miten näistä tiedoista kukaan voi väittää, että kukaan ei ole sanonut mitään rasistista.

Vierailija
260/1104 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole pohtinut asiaa noin. Ilmeisesti on arvailtu tulevan vauvan ihon sävyä. Kaikki ihonväriin liittyvä keskustelu ei ole automaattisesti rasistista.

Hovissa on pohdittu tulevan lapsen ihon väriä ja sen seurauksia sellaisilla sanamuodoilla, jotka ovat järkyttäneet Harrya. Siinä kaikki, mitä asiasta tiedämme.

En oikein mitenkään ymmärrä, miten näistä tiedoista kukaan voi väittää, että kukaan ei ole sanonut mitään rasistista.

Normaali aikuinen sanoisi siinä ja silloin.

Ei odottaisi vuosikausia ja paljastaisi vasta maksua vastaan.

Keksitty juttu. Varsibkin kun Harry itse on rasisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi