Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö sairaanhoitajien palkkoja korottaa?

Vierailija
09.03.2021 |

Vastaa ja perustele!

Pitäisikö sairaanhoitajien palkkoja korottaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajilla on koulutukseen nähden ihan hyvä palkka.

Vierailija
2/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2400eur?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tai ei pidä, mutta kohta ne nousee paikallisilla korotuksilla, kun monissa paikoissa (pienet paikkakunnat) ja ns paskat duunipaikat) on pula. Ja nyt on turha kenenkään tulla narisemasn määristä tai koulutetuista hoitajista mitään, kun satun tän asian tietämään, kun teen keikkaa sairaanhoitajana.

Että halusittepa tai ette, niin kohta ne nousee, kun ne markkinat, eli kysynnän ja tarjonnan laki....

Vierailija
4/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi, vaan koulutuksia lyhentää. Yksi vuosi riittäisi hyvin sille osastolle, jolle tarvitaan työntekijöitä. Osa AMK:n koulutuksista menee lukion kertaamiseen ja monta opintopistettä saattaa hurahtaa vaikka käsien pesun opetteluun tai äidinkieleen ja hoitojuttuja käydään sutaisten. 

Sama juttu myös yliopistokoulutuksiin; lyhyemmät koulutusajat siten, että nypitään villat ja höyhenet pois ja annetaan koulutus niihin tehtäviin eikä sillä ajatuksella, että saadaan joku mielivaltaisesti keksitty opintopistemäärä täyteen. 

Tämä helpottaa alan vaihtamista ja vähentää katkeruutta niillä, jotka ovat tehneet väärän alavalinnan. 

Vierailija
5/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkan pitäisi alkaa kolmosella ainakin vaativassa akuuttihoidossa.

Vierailija
6/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tai ei pidä, mutta kohta ne nousee paikallisilla korotuksilla, kun monissa paikoissa (pienet paikkakunnat) ja ns paskat duunipaikat) on pula. Ja nyt on turha kenenkään tulla narisemasn määristä tai koulutetuista hoitajista mitään, kun satun tän asian tietämään, kun teen keikkaa sairaanhoitajana.

Että halusittepa tai ette, niin kohta ne nousee, kun ne markkinat, eli kysynnän ja tarjonnan laki....

Myöhäistä ja EVVK. Olen entinen hoitsu, ja en aio niitä hommia tehdä enää koskaan. Ihan sama vaikka palkka nousisi. 25 vuotta riitti. Mieluummin olen vaikka työtön.

Vierailija
7/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennetään turhia menoja alkaen apinatarhaus.

Vierailija
8/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se palkka hyvä ole, mutta aika linjassa huomioiden suomalaisen yleisen palkkatason. Sairaanhoitajien palkat tulee myös verorahoista joten se on sitten toisaalta pois.

Vierailija
9/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat loppuu. Leikkaussaleja jo suljettu isoissa sairaaloissa hoitajapulan vuoksi. Hoitajia on viimeisen vuoden aikana irtisanoutunut ennätysmäärä.

Asun pikkukaupungissa. Avoinna sairaanhoitajan ja lähihoitajan paikkoja 10. Kesätyöhaut päällä. Kukaan ei tunne tai tiedä hoitajia paikkoihin. Heitä vain ei ole. Työmäärä on kasvanut älyttömästi ja näkyy omassa sairaanhoitajan työssä täysin uusina tehtävinä. En tiedä jaksanko kauaa. Raha ei auta jaksamaan enää.

Vierailija
10/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Itse olen luonnontieteelliseltä alalta tohtoriksi väitellyt, ja ex-vaimon ylihoitajasisarella oli parempi palkka kuin minulla. 

Vierailija
11/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan työttömyysturvaa.

Vierailija
12/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ei automaattisesti kaikilta hoitajilta. Hoitajilla voi olla niin erilaisia töitä joten mielestäni pitäisi maksaa sen mukaan miten raskasta työtä tekee.

Tk.ssa virka-aikana ns.helppoa työtä tekevä ei ansaitse yhtäpaljon kuin korona potilaita vuoroissa hoitava hoitaja jne.

Toki rahat on tiukassa ja vielä tiukemmassa ne on tämän koronan ja siitä aiheutuvan tulevan laman myötä, joten en todellakaan usko, että rahaa tähän löytyy ihan heti.

Mutta reilulta olisi siis työn haastavuuden mukaan maksettava palkka.

Vierailija
13/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii, ketä kiinnostaa ees.

Vierailija
14/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo ketjussa sanottua, ehdottomasti korotetaan palkkoja ja otetaan se osuus pois mááhanmúútosta.

Vierailija
15/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minään yksittäisenä ryhmänä, vaan korotukset tulevat silloin kuin muillekin ja linjassa muiden saamien korotusten kanssa. Eivät sairaanhoitajat tässä maassa mitään erityiskohtelua ansaitse. Kyllähän heillä osansa yhteiskunnan toimivuudessa on, mutta eivät he ole mikään niin erityinen ryhmä, että heidät pitäisi ihan yksittäisenä ryhmänä ottaa esille. 

ja mitä siitä seuraa jos yksittäistä ryhmää kohdeltaisiin jotenkin erityisellä tavalla.... Meinaatteko että lääkärit esim. katselisivat sivusta hiljaa, kun yksi ryhmä pääsee parantamaan palkkojaan... Tai lähärit, päiväkodin työntekijät, tai opettajat, tai....

Sairaanhoitajat ovat edelleenkin fyysisen työn tekijöitä. Vastuuta heillä on siinä kun muissakin tehtävissä työskentelevillä. Amk on käytännön alan koulu, ei mikään akateemisen alan koulu, sellaiseksi sairaanhoitajat itsensä kyllä taitavat jo mieltää, akateemisen loppututkinnon suorittaneiksi. No jaa, kyllähän sitä on olemassa sairaanhoitajia jotka ovat lähteneet yliopistoon hankkimaan maisterin ja lopulta tohtorin papereita. Mutta jos he näin tekevät ja pysyvät kuitenkin sairaanhoitajan työssä, niin se on sitten heidän häpeänsä. Kaikista maistereista ja tohtoreista kun ei voi tulla johtajatason virkojen haltijoita, vai niinkö on tarkoitus, no, kuka tässä sitten enää hoitaa ihmisiä - aaaa.... nyt mä snaijaan, siksikö puhutaan uhkaavasti lähestyvästä sairaanhoitajapulasta kun ne kaikki haluavat maistereiksi ja paperihommiin ja päättäjätehtäviin... Mahtaa olla muuten aika helppoa hankkia niitä terveydenhoito/sairaanhoitoalan maisterin papereita... 

Vierailija
16/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä koulutukseen, mutta ei työn vaatimuksiin ja vastuuseen nähden.

Vierailija
17/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se palkka hyvä ole, mutta aika linjassa huomioiden suomalaisen yleisen palkkatason. Sairaanhoitajien palkat tulee myös verorahoista joten se on sitten toisaalta pois.

Joo, mutta millä sitten hoitajia houkutellaan jos ei rahalla. Hoitajista on yhä paheneva pula.

Vierailija
18/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Itse olen luonnontieteelliseltä alalta tohtoriksi väitellyt, ja ex-vaimon ylihoitajasisarella oli parempi palkka kuin minulla. 

Niin? Ylihoitajalla on vähintään ylempi koekeakoulututkinto (moni myös väitellyt), yleensä pitkä kokemus hoitoalalla, iso vastuu johtamiensa osastojen toimivuudesta ja paljon alaisia, jotka ovat myös itse lähiesimiehiä. Kyllä siitä pitääkin maksaa.

Vierailija
19/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylihoitaja ei ole ihan veratailulelpoinen sairaanhoitajan kanssa. Siihen väliin jää vielä osastonhoitajakin, jolla on maisterinpaperit...

Vierailija
20/30 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin annettaisiin vaikka miljoona jokaiselle mutta kun ei ole! Luultavasti vuosiksi heikkenee tilanne ja palkkoihin VOI tulla leikkauksiakin, kysehän on sopimuksesta jossa kaksi osapuolta!

Jokainen penni hoitajalle on hoidosta pois ja hoidettavia kuitenkin enemmän kuin hoitajia joten kokonaisuutta katsotaan!

Lempeä mutta tiukka ei on ääneni

Laitan pa tähän vielä yhden vaihtoehdon joka apltä jäikin pois. Äänestää voi peukuttamalla ja peukkujen määrät helppo suhteuttaa ja laskea valegallupin tuloksiin:

Pitäisikö sairaanhoitajien palkkoja alentaa kulujen kattamiseksi?

Kyllä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä