Jos kaikki työstä saatu raha menee peruselämiseen, eikä asuntolainaakaan saa pienien tulojen vuoksi, eli vuokralla joutuu elää, niin mitä järkeä on käydä töissä?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estäisi minua ostamasta 10k € asunnon muuttotappiopaikkakunnalta, ja muuttaisin velattomaan asuntoon tukipummiksi?
Se, että omaan asuntoon ei juurikaan saa asumistukea, ja siitä on kuitenkin vuokranverran menoja kuussa (vastike, vesi, lämmitys...).
Kyllä omaan asuntoon saa asumistukea. Itse nostin velattomaan asuntoon opiskellessa, kattoi vastikkeesta suurimman osan.
Totta, vastikkeen osuuteen saa tukea!
Lainalliset eivät saa omistusasuntoon yhtä paljon tukea kuin vastaavaan vuokraan saisi, koska lainan osuuteen ei saa.
Kuule sitä tässä miettii moni muukin. Varsinkin kun työ on hankalaa ja aiheuttaa stressiä. Hyvin voisi jäädä tuille ja käydä tarvittaessa hankkimassa lisäansioita yön hämärissä vähän parempiosaisilta kanssaeläjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estäisi minua ostamasta 10k € asunnon muuttotappiopaikkakunnalta, ja muuttaisin velattomaan asuntoon tukipummiksi?
Se, että omaan asuntoon ei juurikaan saa asumistukea, ja siitä on kuitenkin vuokranverran menoja kuussa (vastike, vesi, lämmitys...).
Kyllä omaan asuntoon saa asumistukea. Itse nostin velattomaan asuntoon opiskellessa, kattoi vastikkeesta suurimman osan.
Kuinka pienet oli muut tulot? Niiden on täytynyt olla käytännössä n. 500 € korkeintaan.
Mulla omistuskämppä jota maksan pois ja silti säästöön jää 1000e kuussa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pienet oli muut tulot? Niiden on täytynyt olla käytännössä n. 500 € korkeintaan.
Kelan opintotuki korkeakouluopiskelijalle, alta 300. Lisäksi tietysti laina. Tuota ennen olin vuorottelukorvauksella ja aikuisopintorahalla, silloin ei asumistukea tietenkään herunut.
Verrattuna ihmisten tulojen keskiarvoon maapallolla olet varmasti suurituloinen. Lopeta siis mariseminen ja nauti elämästä. Kukkakaali on halpaa, kirjastot ilmaisia, luonto täynnä marjoja ja kalojakin on järvissä.
Taas TÄÄ SAMA MIELIPUOLI TEKEE NÄITÄ TYÖTÖN-TUKI TROLLIALOITUKSIA JA SITTEN SPÄMMÄILEE KETJUUN TUET POIS JA ELÄTÄ ITSES TUUBAA. JA VIELÄ TYÖAIKAAN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan ihan siksi, että jokaisen kuuluu elättää ihan itsensä. Käsittämätön ajatus, että oman elämän rahoittaminen olisi jonkun muun tehtävä.
Olen samaa mieltä, mutta kyllähän oikeasti ap:n kaltaisia harmittaa, jos osa väestä saa ihan saman tekemättä mitään. Aika inhimillistä minusta. Ap voi myös tehdä Kaarina Davisit ja muuttaa elämäntapansa niin, että tulee toimeen todella vähällä, jolloin työtä tarvitsee tehdä vain vähän. Tai sitten tekee samaa työtä kuin nytkin ja laittaa osan säästöön. Aika suuri osa meidän nykyihmisten "ihan tavallisesta elämisestä" on aika luksusta. Tällä en tarkoita haukkua ketään. Osa oravanpyörästä hyppääjistä on heitä, joilla on ollut kaikki tosi hyvin, siis hyvä työpaikka jne., mutta ei se välttämättä tuo elämään merkitystä, että sinne stressaavaan työhön voi saapastella kalliimmissa kengissä.
Ymmärrän tavallaan sen, että harmittaa, jos käy töissä, mutta silti elää niukasti. Silti jotenkin itseni on vaikea ymmärtää tätä tukia saavien kadehtimista. Olen itse sairaseläkkeellä, ja takana on lyhyt työhistoria. Elin tuolloin erittäin pienellä palkalla, enkä osannut surra sitä, koska tulin sillä toimeen. Valitsisin koska vaan sen tilanteen.
Sairaan ihmisen elämä on yhtä helvettiä. Ei minulla esim. ole mahdollisuutta nauttia kaikesta tästä vapaa-ajasta, koska en sairaana pysty nauttimaan monestakaan asiasta. Mies on työtön, ja kärsii siitä. Ei saa töitä, vaikka hakee.
Olen itse vasemmistolaiseen ajatusmaailmaan kallellaan, mutta en suinkaan ole sitä mieltä, että rahaa pitäisi tippua ihmisille taivaalta, ja töissä kannattaa käydä vasta, kun palkasta jää jotain säästöön. Jokainen on oletusarvoisesti velvollinen elättämään itsensä, ja yhteiskunnan tuet tulevat kysymykseen vasta, kun tämä syystä tai toisesta estyy.
Vai onko sitten niin, että ruoho tuntuu olevan vihreämpää sen kuuluisan aidan toisella puolen? Työssäkäyvä haaveilee siitä, että voisi vaan olla ja saisi yhteiskunnalta saman rahan, kun minä taas haaveilen siitä, että voisin käydä töissä, eikä tarvitsisi jatkuvasti kuulla olevansa yhteiskunnan loinen ja tuntea olevansa epäonnistunut yksilö.
Suklaakakkulapio kirjoitti:
Verrattuna ihmisten tulojen keskiarvoon maapallolla olet varmasti suurituloinen. Lopeta siis mariseminen ja nauti elämästä. Kukkakaali on halpaa, kirjastot ilmaisia, luonto täynnä marjoja ja kalojakin on järvissä.
Jep. Intian hikipajoissa, siellä painetaan pitkää päivää palkalla, jossa ei ole järkeä.
Suomessa ei maailman mittakaavassa ole syytä valittaa muilla kuin muutamalla ihmiskaupan uhrilla nepalilaisen ravintolan keittiössä.
Korjatkaa jos olen väärässä:
Palkasta saat eläkekertymää. Työttömyyskorvauksesta ei kerry eläkettä. Joten siinä(kin) mielessä palkkatyö on aina parempi, vaikka olisi vain matalakin palkka.
Sitten on tietysti ne muut seikat. Jos olet töissä, on aina helpompi hakea muita töitä. Työhönottaja katsoo, että työssäoleva kykenee töihin. Työttömästä voidaan ajatella, että mahtaako hän kyetä työhön? Joten työssä jo olevan hakupaperit on aina paremmat, kuin työttömän. Työnantaja ottaa mieluummin sellaisen, joka on jo valmiiksi töissä.
On lukuisia syitä, miksi kannattaa ottaa huonostikin palkattu työ, kuin että olisi työttömänä. Niistä on jauhettu niin paljon, että en niitä tähän enää listaa.
Tukitukea sullemulle verorahoista näin Sanoma Media Finland lle
joka on STT:n pääomistaja sekä ISn.Hallitus on hyväksynyt Suomen
Tietotoimistolle kaavaillun 1,5 miljoonan euron kertaluontoisen tuen.
Kyllä tukikuppareita riittää mutta nämä tuet eivät haittaa yhtään
täällä tukivalitusvirtä jatkuvasti itkeviä kokkareita.
Kaikki SAA tukia...
Teollisuus saa valtavat määrät tukieuroja.
Esimerkiksi telakkatuet, teollisuuden vientituet,
investointituet ja kuljetustuet ovat rahassa mitattuna valtavia.
aloittajaLantakokkare,Jos sun täytyy olla noin kade työttömyystuella kituuttaville,
niin ala herran nimsessä heti itsekkin työttömäksi. So simply.
Huomenna sanot heti aamusta pomolles byebye ja alat työttömäksi.
Samaa pätee täällä kaikkiin niihin jotka itkee sohvalla makoilusta.
Ei ole mitään estettä ettette vois itse tehdä samaa.
Sitten näette millasta herkua se on.
Ja tilallenne sinne töihin löytyy varmasti 500 000 tuhannen työttömän joukosta varmasti joku.
Näitä juttuja työttömistä tulee taas kokoomusloisten puoluetoimistosta näin vaalien alla.
Laitetaan KAIKKI tuet framille ja katotaan sitten kuka niitä tukia saa! Yritystue,maataloustuet,puoluetuet,sopeutmiseläke tuet jne. Kaikki samaa sossutukea erinimellä ja tulevat tasan tarkkaan samasta verosäkistä!
Ketjun aloittajaspämmi, miksi olet täällä joka päivä työaikaan trollaaamassa näitä työtön juttuja?
Miksi sulle työ ei maistu? En halua elättää veroillani sun kaltasta rottaa!
Näin suomalaiset lorvailevat töissä:
olemattomia palavereja ja harhauttavia ruutukaappauksia
http://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000005106668.html
ketjun aloittaja
Tämä yks vaja kki spämm äää tääl näitä työtön ja tuki ketjuja
jatkuvasti. Tekee ensin ns. pehmeän aloituksen ja
sen jälkeen uppaa ketjua vastaamalla ite itelleen
ja tuen saajia tyyliin...(ja vielä työaikaan,mode kko?)
-Näyttää siltä että työtön on loistava keksimään syyn työttömyyteen. Jos käy
-Mene telakalle. Siellä on muitakin itsensä elättäjiä
-os et työtä hakemalla saa, niin voit vaikka alkaa YKSIN YRITTÄJÄKSI!
-Työttömien kannttaisi mennä oikeisiin töihin ja lopettaa so
- mikä auttaa lusmujen työllistymistä
-yllä töitä saa kun jaksaa vain hakea! Suomi
-niille joiden mielestä työttömät pitäisi laittaa työvelvoitteeseen
-Työttömistä voidaan tehdä myös miinanraivaajia
Kyseessä on SELVÄÄ VI HA PUHETTA jossa ras is tisesti
lainvastaisesti hyökätään yhtä
kansanryhmää kohtaan.
Jos puhutaan tuista,niin silloin on oikeudenmukaista
puhua ja laittaa samalle viivalle KAIKKI tuet,niin
nähdään kuka niitä tukia oikein saa!
On todella kummallista että tätä,ketjun aloittajaa,ko kkarepers ua.
mielipuolta,
ahdistaa noin paljon se että joku työtön posion
mummo saa muutaman kopeekan tukea että saa voita leivän päälle.
Kaikki tuet framille!
Rikkaat nostaa sostukia yhtäpaljon kuin köyhät!
Varakkaimmat nostavat Suomessa sosiaalitukia melkein yhtä paljon kuin köyhimmät!!
Suomessa rikkain viidennes saa noin 17 prosenttia sosiaalituista ja köyhin viidennes noin 25 prosenttia.
Suomessa varakkain viidennes nostaa melkein yhtä paljon sosiaalitukia (17% tuista) kuin köyhin viidennes (25% tuista). Täytyy muistaa, että varakkaat eivät tarvitse sosiaalitukia, mutta he nostavat niitä mielellään. Multimiljonäärit Antti Herlin ja Björn Wahlroos saavat vuosittain 250 000 maataloustukeakin, ollen Suomen suurimmat tuensaajat. Varakkaat saavat maataloustukien lisäksi mm. Lapsilisät, kotihoidon tuen, äitiyspäivärahaa, ansiosidonnaista päivärahaa, sairauspäivärahaa, opintolainaa, ilmaisen terveyden hoidon, kotitalousvähennyksen, lapsivähennyksen, matkavähennyksen, lääkekorvauksia, lääkevähennyksen, asuntolainavähennyksen, eläkkeen, sairaseläkkeen.
Köyhempi puolisko(50%) suomalaisista omistaa Suomen varallisuudesta 6%. Rikkaampi puolisko omistaa Suomen varallisuudesta 94%. Rikkain 10% suomalaisista omistaa varallisuudesta 45%. Rikkaimman osan varallisuus on kasvanut samaa tahtia, kun köyhemmän puoliskon varallisuus on kutistunut, kertoen tuloerojen kasvusta. Tätä vasten hyväosaisten palkansaajien veronapina tuntuu naurettavalta, Rikkailla menee kuitenkin paremmin kuin koskaan ja he maksavat vähemmän veroja, kuin pieni- ja keskituloiset.
Ketjun aloittajaspämmi! Jumala näkee pahuutesi ja sä palat helvetin tulessa!