Taidot jotka haluaisit oppia.
Kymmensormijärjestelmä ja numerot "sokkona". Sitä olen yrittänyt monia kertoja; ei onnistu.
Kommentit (35)
Lentämään. Röntgenkatse. Liekkien sylkeminen.
M 42
Haluaisin oppia piirtämään ja tanssimaan polkkaa.
Koko kertotaulun muistaminen.
En ikinä muista paljonko on esim. 7 * 8, vaan se pitää laskea aina erikseen. Ja kun keskityn sen päässälaskuun, niin unohdan kaiken muun mitä piti ajatella yhtä aikaa. Tuntuu, että ne kertolaskut mitkä opin ulkoa ala-asteella (esim. 8 * 8), on jäänyt pysyvästi päähän, mutta loppuja en opi muistamaan millään. Mikä siinä on?!
Valokuvaaminen ja kuvien käsittely (en tarkoita puhelinräpsyjä ja insta-filttereitä)
Eräs oppilas kertoi minulle, että hän muistaa 7x8 parhaiten rimpsulla: 5678. Eli 56=7x8. Jos tämä auttais sinuakin muistamaan :)
Vierailija kirjoitti:
Eräs oppilas kertoi minulle, että hän muistaa 7x8 parhaiten rimpsulla: 5678. Eli 56=7x8. Jos tämä auttais sinuakin muistamaan :)
Kiitti vinkistä! Pitääpä katsoa, josko muistaisin tuon seuraavan kerran kyseisen laskun tullessa vastaan.
Kieliä. Lähes natiivi englanti olisi hyvä oppia.
Älkää vaan toivoko vaan alkakaa tekemään noita asioita, niin opitte. Miettikää jos käyttäisitte av:lla tuhlatun ajan jonkin taidon oppimiseen.
Soittaa ja laulaa. Soittamista olen yrittänyt opetella, laulamista en ole uskaltanut kun olen niin kertakaikkisen huono siinä...
Olisi kiva osata myös tehdä pieniä remonttihommia ja huonekalujen kunnostusta. Vuokra-asunnossa tuota ensimmäistä ei oikein voi opetella, mutta jälkimmäistä voisin kokeillakin.
Ja sitten jooga... Joogasin joskus paljon ja olin ihan hyvä siinä, mutta nyt olen päästänyt itseni huonoon kuntoon ja on kamalaa yrittää aloittaa uudestaan aivan nollasta.
Tissien välistä sperman tähtäämisen naisen suuhun.