Maajussille morsian 2021 OFFICIAL
Kommentit (4403)
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla oli kotona ihan oikeat maajussit. Heinät seipäälle ja ammut juotettiin käsin..... raskasta ja paskasta. Jollaista tuskin enää juuri onkaan koneistetuissa navetoissa.
Jep koneellistettua alkaa monet maatilantyöt olemaan nykyään. Toki ihan hyvä ajatellen työn raskautta pitemmän päälle. Vaikka näin lomittajana kyllä eniten pidän siitä että saa itse lypsää ja ruokkia vielä 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirpan tarttis tulla esiin kertomaan mikä on naisiaan. Kai he saa kertoa itsestään kun ei paljasta mitään
Näen Sirpassa paljon itseäni. Olen aina ollut tarkkailija, varautunut mutta kun tulen tutuksi tietyssä seurassa puhetta lähtee ja mielipiteitä.
Hyvä olla tarkkailija yleensä se johtaa parhaaseen tulokseen.Minulla on kokemusta hiljaisesta, itsekseen myhäilevästä tarkkailijamiehestä.
Vilkkaalle, avoimelle ja puheliaalle ihmiselle kuin toisesta ulottuvuudesta. Olin hänen kanssaan itseni kanssa aivan hukassa.
En saanut yhteyttä enkä käsittänyt hänen sielunlikkeitään. Tajusin vasta kun erosin kuinka paljon olinkaan.
Myös oli tyylinä, että jätti sellaisiakin asioita kertomatta joilla ei olisi ollut mitään merkitystätä vaikka olisi kertonutkin. Jäi kuva, että miten paljon jätti kertomatta merkityksellisiä. Kertovat vain sen osan joista on itselleen etua tai kannattaa jonkin tavoitteen vuoksi. Tai kertovat osan asiasta ja osan jättävät kertomatta. Juuri niin, kertovat sen joka johtaa itselle parhaaseen tulokseen.
Ei kiitos salamyhkäiselle tarkkailijamiehelle vastaisuudessa.
Jos naiset ovat samanlaisia, niin...No, no. Menit taas yleistämisen tielle. Kun kerran YKSI minun tuntemani oli sellainen...
Oman kokemukseni mukaan ne hiljasimmatkin tarkkailijat avautuvat ajan myötä, kun tuntevat olonsa turvalliseksi ja saavat luottamusta.Ehkä jotkut. Mutta usein tuo hiljaisuus on juuri se kuori, joka tuo turvaa. Eivät luota ja avaudu.
Joskus on niin , että mikään määrä luottamusta ei tuo tarpeeksi turvaa, että pystyvät luopumaan kuorestaan.
On myös luonnekysymys, eivät haluakaan avautua vaan tuo salamyhkäisyys ja asioiden salaaminen on se turva.
Kokevat olevansa turvassa juuri hiljaa muita seuraamalla. Ja kun jättävät asioita kertomatta se kertomatta jättäminen tuo eräänlaista turvaa tai tunteen jostain, en tiedä mistä. Se onkin se mysteeri joka joitain kiehtoo.
Ei ole mitään mysteeriä, on vain ihminen joka panttaa asioita ja itseään, jopa läheisiltään.Saahan sitä olla hiljaakin, jos haluaa, mutta miksi ihmeessä tuommoinen ihminen menee televiso-ohjelmaan?? 😷
Muistakaa, jos olette menossa television ohjelmaan, että pitää olla ulospäinsuuntautunut, puhelias ekstrovertti, joka ottaa tilan kuin tilan haltuunsa persoonallaan ja ulosannillaan. Introvertit, hiljaiset ja varautuneet tarkkailijat , älkää edes vaivautuko. Kiitos!
Paitsi että pianoa ei saa soittaa eikä ainakaan tuoda esille, että soittaa. Iloinen hymyileminenkin on sopimatonta. Innostuneisuuttaan ei saa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikki on ihania. Matti symppis, Kalle aivan ihana, Stiina myös, ja Patrik nuoruuden kaikkivoipaisuudessaan hauska katsella. Ja entäs sitten nämä morsian- ja sulhasehdokkaat! Ottaisin kaikki 😄 Ottaisin kaikki Stiinan miehet ja haluaisin kaverikseni kaikki ne naiset! Ja Stiinan! Ja Kallen!
Ja Niinan kanssa voisin soittaa nelikätisesti. Minna vois valmistaa meille kaikille illallista Sirpan keräämistä rouskuista ja Matti ja Annukka voisivat panna jalalla koreasti. Oijoi! Kissanainen vois tuoda kissansa näihin bileisiin.
Kenet sä laittaisit tiskaamaan ja siivoamaan?
Vapun.
Kaikille tiedoksi että patrik valitsee lindan (ainoa noista naisista jonka on hyväksynyt facebook-kaverikseen. Ja kalle ei ainakaan valitse nelliä, sillä nelli asuu helsingissä instagramin perusteella.
Niin miksei sarjassa ole enää "oikeita" maajusseja? Olisko syynä se, että he eivät halua lähteä telkkariohjelmaan mukaan? Maanviljelijän työ on niin kiireistä, että ei siinä jouda filmitähtenä keekoilemaan. Tuossa ihan lähellä tuttavapiirissä olis ihan mahtava maajussi, komea, hauska, sanavalmis, mies sopivassa kolmenkympin iässä, mutta nauraa p?skaisesti ehdotuksille lähteä mukaan Maajussille morsiammiin. Olen varma, että olis seuraavan kauden kirjekuningas, kun vaan lähtis mukaan. Ei vaan taho.
Itse olen aito maajussin morsian, ajalta ennen tv-ohjelmia, eli avioliiton myötä maatilalle muuttanut, tosin myös alun perin maatilalta kotoisin, joten ymmärrän melko hyvin sekä tilan pitäjän että tilalle muuttavan tilannetta. Mitä pahaa siinä on, jos etsii sellaista puolisoa, jota kiinnostaisi osallistua tilan töihin? Ei nykyään joudu tekemään ilmaista työtä kellon ympäri, vaan puoliso voi ollatilan osakas tai palkattu työntekijä, eli kyllä saa ihan rahallisen korvauksen tekemästään työstä. Ja huom, kotityöt ja lasten hoito eivät ole yrityksen töitä, joten niistähän ei kuulu työtunteja ja palkkaa kertyäkään! on rumaa puhua maajusiin morsiamista ilmaisina työjuhtina, kun kyllähän kyse on ihan oikeasta rakkaudesta ja parisuhteesta maajussien kohdallakin! Itse asiassa rakkauden pitää olla erittäin vahvalla pohjalla, että jaksaa sitä 24/7 yhteiseloa ja yhteisen yrityksen pyörittämistä. Tosin monetkin nykyään tuntemistani tiloista ovat vain toisen puolison nimissä, ja toisella on joku ihan muu ammatti. Onnistuu se niinkin, ja hyvin näyttää sujuvan. Täydellistä kaiken jakamista toisen kanssa ei ehkä tarvita, eikä ehkä ole hyväksikään. Pitäähän jokaisella olla sitä "omaa" elämääkin. Omalla tilalla maanviljely on jo siirtynyt seuraavalle sukupolvelle, ja olen oikeinkin tyytyväinen, että nyt on ihan muu ammatti, säännölliset työajat, palkalliset vapaat ym. edut. En kadehdi heitä, jotka jatkavat viljelijöinä, ei se helppoa ole.
Salapoliisi22 kirjoitti:
Kaikille tiedoksi että patrik valitsee lindan (ainoa noista naisista jonka on hyväksynyt facebook-kaverikseen. Ja kalle ei ainakaan valitse nelliä, sillä nelli asuu helsingissä instagramin perusteella.
Oletpa hyvä salapoliisi. Ei kai someen tehdä paljastavia päivityksiä ennen kuin kausi on loppunut.
Salapoliisi22 kirjoitti:
Mikä on nellin instagram?
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee keskustelussa se, että samalla kun ihmiset puolustavat hiljaisia ihmisiä (mikä on ihan hyvä juttu) he haukkuvat puheliaita käkättäjiksi ja räpätädeiksi.
Ei minusta puheliaissa ole myöskään mitään vikaa, ihmiset ovat vain erilaisia ja hyvä niin. Annetaan kaikkien olla omia itsekään, eikös vaan!
Näin varmasti on, ja pariskunnistakin usein huomaa että vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa. Silloin kyllä on puheliaisuus mielestäni haitta, jos se on niin ylitsevuotavaa ettei puhuja malta yhtään kuunnella. Esimerkiksi jos puhelinkeskustelu on pelkkää monologia (vain toinen puhuu).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee keskustelussa se, että samalla kun ihmiset puolustavat hiljaisia ihmisiä (mikä on ihan hyvä juttu) he haukkuvat puheliaita käkättäjiksi ja räpätädeiksi.
Ei minusta puheliaissa ole myöskään mitään vikaa, ihmiset ovat vain erilaisia ja hyvä niin. Annetaan kaikkien olla omia itsekään, eikös vaan!
Näin varmasti on, ja pariskunnistakin usein huomaa että vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa. Silloin kyllä on puheliaisuus mielestäni haitta, jos se on niin ylitsevuotavaa ettei puhuja malta yhtään kuunnella. Esimerkiksi jos puhelinkeskustelu on pelkkää monologia (vain toinen puhuu).
On totta, että pariskunnissa usein toinen on huomattavan puhelias, toinen huomattavan hiljainen. Se ei silti tarkoita, että se hiljainen nauttii ja olisi välttämättä halunnut suulaan kumppanin. On vain käynyt niin, että ekstrovertti on tehnyt aloitteen ja pokannut introvertin, joka muuten olisi saattanut jäädä sinkuksi (ainakin pidemmäksi aikaa). Puhelias on toisin sanoen ollut suhteen primus motor ja hiljaista on viety kuin litran mittaa. Hänelle olisi kyllä käynyt myös enemmän itsensä kaltainen, mutta ongelma on tutustumisessa. Introt eivät usein tee aloitteita. Suulasta ei hiljainen puoliso haittaa, päin vastoin; hän saa puhua keskeytyksettä mielin määrin.
Onneksi pitkissä parisuhteissa keskinäinen puhuminen vähenee joka tapauksessa, mikä helpottaa intron elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mulla tulee tosta Matin morsianehdokkaasta Sirpasta sellaiset mielenterveysongelmaisen ja alkoholistin vipat. Silti mitä enemmän katson ohjelmaa, sitä enemmän olen alkanut lämpenemään Sirpalle. Voihan olla entinen alkkis ja nyt raitistunut. Ehkä haluaa loppuelämältään muuta kuin alkoholin täyttämään elämää. Haluaa kunnon rehdin miehen ja muuttaa maalle.
Ei ole ollut mitään alkoholiongelmaa eikä mt-ongelmia.
Aina ei vain elämä mene suunnitellusti. Voisin kertoa enemmänkin, mutta se ei ole minun tehtäväni. Enkä todellakaan halua repostella toisen yksityisasioita.
Nyt mä taidan tietää👍 mutta eikö se ole ihan omaa tyhmyyttä jos niin käy. Olenkin aina ihmetellyt miten joillain ei ole mitään kritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mulla tulee tosta Matin morsianehdokkaasta Sirpasta sellaiset mielenterveysongelmaisen ja alkoholistin vipat. Silti mitä enemmän katson ohjelmaa, sitä enemmän olen alkanut lämpenemään Sirpalle. Voihan olla entinen alkkis ja nyt raitistunut. Ehkä haluaa loppuelämältään muuta kuin alkoholin täyttämään elämää. Haluaa kunnon rehdin miehen ja muuttaa maalle.
Aina ei vain elämä mene suunnitellusti. Voisin kertoa enemmänkin, mutta se ei ole minun tehtäväni. Enkä todellakaan halua repostella toisen yksityisasioita.Nyt mä taidan tietää👍 mutta eikö se ole ihan omaa tyhmyyttä jos niin käy. Olenkin aina ihmetellyt miten joillain ei ole mitään kritiikkiä.
Et tiedä. Millään kritiikillä ei todellakaan mitään tekemistä tässä tapauksessa.
Niinpä, kaikki voi päättyä silmänräpäyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Niin miksei sarjassa ole enää "oikeita" maajusseja? Olisko syynä se, että he eivät halua lähteä telkkariohjelmaan mukaan? Maanviljelijän työ on niin kiireistä, että ei siinä jouda filmitähtenä keekoilemaan. Tuossa ihan lähellä tuttavapiirissä olis ihan mahtava maajussi, komea, hauska, sanavalmis, mies sopivassa kolmenkympin iässä, mutta nauraa p?skaisesti ehdotuksille lähteä mukaan Maajussille morsiammiin. Olen varma, että olis seuraavan kauden kirjekuningas, kun vaan lähtis mukaan. Ei vaan taho.
Itse olen aito maajussin morsian, ajalta ennen tv-ohjelmia, eli avioliiton myötä maatilalle muuttanut, tosin myös alun perin maatilalta kotoisin, joten ymmärrän melko hyvin sekä tilan pitäjän että tilalle muuttavan tilannetta. Mitä pahaa siinä on, jos etsii sellaista puolisoa, jota kiinnostaisi osallistua tilan töihin? Ei nykyään joudu tekemään ilmaista työtä kellon ympäri, vaan puoliso voi ollatilan osakas tai palkattu työntekijä, eli kyllä saa ihan rahallisen korvauksen tekemästään työstä. Ja huom, kotityöt ja lasten hoito eivät ole yrityksen töitä, joten niistähän ei kuulu työtunteja ja palkkaa kertyäkään! on rumaa puhua maajusiin morsiamista ilmaisina työjuhtina, kun kyllähän kyse on ihan oikeasta rakkaudesta ja parisuhteesta maajussien kohdallakin! Itse asiassa rakkauden pitää olla erittäin vahvalla pohjalla, että jaksaa sitä 24/7 yhteiseloa ja yhteisen yrityksen pyörittämistä. Tosin monetkin nykyään tuntemistani tiloista ovat vain toisen puolison nimissä, ja toisella on joku ihan muu ammatti. Onnistuu se niinkin, ja hyvin näyttää sujuvan. Täydellistä kaiken jakamista toisen kanssa ei ehkä tarvita, eikä ehkä ole hyväksikään. Pitäähän jokaisella olla sitä "omaa" elämääkin. Omalla tilalla maanviljely on jo siirtynyt seuraavalle sukupolvelle, ja olen oikeinkin tyytyväinen, että nyt on ihan muu ammatti, säännölliset työajat, palkalliset vapaat ym. edut. En kadehdi heitä, jotka jatkavat viljelijöinä, ei se helppoa ole.
Niinpä. Miksi ei saada enemmän oikeita maajusseja ohjelmaan? Heitä kuitenkin on.
Olisiko yksi nämä raatelupalstat? Kaikki eivät tietenkään seuraa näitä, mutta maajussien tutut ja sukulaiset saattavat seurata ja sana kiertää.
Et kai sinä mene sellaiseen ohjelmaan? Tuollaista saavat kuulla.
En minäkään menisi näillä kokemuksilla juuri, mitä olen muutaman vuoden lukenut näiltä palstoilta.
Ihmisen pitää olla erityisen kovapäinen ja itsevarma joka ei välitä mitä tuntemattomat puhuvat ja heittävät vielä sontaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että pariskunnissa usein toinen on huomattavan puhelias, toinen huomattavan hiljainen. Se ei silti tarkoita, että se hiljainen nauttii ja olisi välttämättä halunnut suulaan kumppanin. On vain käynyt niin, että ekstrovertti on tehnyt aloitteen ja pokannut introvertin, joka muuten olisi saattanut jäädä sinkuksi (ainakin pidemmäksi aikaa). Puhelias on toisin sanoen ollut suhteen primus motor ja hiljaista on viety kuin litran mittaa. Hänelle olisi kyllä käynyt myös enemmän itsensä kaltainen, mutta ongelma on tutustumisessa. Introt eivät usein tee aloitteita. Suulasta ei hiljainen puoliso haittaa, päin vastoin; hän saa puhua keskeytyksettä mielin määrin.
Onneksi pitkissä parisuhteissa keskinäinen puhuminen vähenee joka tapauksessa, mikä helpottaa intron elämää.
Opettele nyt edes käsitteet, introvertti ei tarkoita hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei vain elämä mene suunnitellusti. Voisin kertoa enemmänkin, mutta se ei ole minun tehtäväni. Enkä todellakaan halua repostella toisen yksityisasioita.
Tulit kuitenkin tänne puhumaan ympäripyöreitä, jotta mahdollisimman moni voisi päässään kehitellä mitä erikoisempia juttuja. Ehkäpä Sirpa kertoo vielä joskus lehdissä kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei vain elämä mene suunnitellusti. Voisin kertoa enemmänkin, mutta se ei ole minun tehtäväni. Enkä todellakaan halua repostella toisen yksityisasioita.Tulit kuitenkin tänne puhumaan ympäripyöreitä, jotta mahdollisimman moni voisi päässään kehitellä mitä erikoisempia juttuja. Ehkäpä Sirpa kertoo vielä joskus lehdissä kaiken.
Mitäs haukuitte ja pilkkasitte häntä.
Eri
Stiinan Tuomas näyttää tilalla hauskasti kuin Suomi-filmistä pudonneelta nuorelta isännältä.
Kiia ei vaikuttanut kovin innostuneelta kutsusta maatilaviikolle.
Stiinan Veli-Matti vaikutti symppikseltä. Samoin muut Stiinan miehet.
Siis mulla oli kotona ihan oikeat maajussit. Heinät seipäälle ja ammut juotettiin käsin..... raskasta ja paskasta. Jollaista tuskin enää juuri onkaan koneistetuissa navetoissa.