Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkät parisuhteet

Vierailija
08.03.2021 |

Jos joku on ollut saman ihmisen kanssa parisuhteessa teini-iästä (ja kymmeniä vuosia eteenpäin), onko se vain hyvää säkää ja tahtoa pitää liitto kunnossa vai onko tällaiset ihmiset "hyviä löytöjä"?

Eli toisin sanoen, pitkässä liitossa kumppani on niin miellyttävä ettei ole ollut tarvetta erota paremman toivossa?

Vai vaatiiko pitkä liitto työtä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain yhden tällaisen pariskunnan. 2 lähes aikuista lasta, yhdessä yli puolet elämästään. Mies käy maksullisissa työmatkoillaan. Paljastui lähetettyään viestin väärään numeroon.

Vierailija
2/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia edellä mainittuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useammankin tällaisen. Ainakin yhdessä on löydetty itselle sopiva kumppani heti alusta alkaen. Monissa näissä ei ole ulkopuolelta nähdäkseni ollut kovin isoja ristiriitoja vaan elämä on mennyt aika totuttuja teitä. Mikäpä sellaisesta liitossa on lähteä jos kaikki on kummankin mielestä hyvin ja elämä on mukavaa.

Itse olen elämäni toisessa parisuhteessa ja naimisissa on oltu nyt 16v. Työtä on vaatinut ainakin meillä, mutta ei se mitään puurtamista ole, huolehditaan vaan että meillä on aikaa toisillemme ja että huolehdimme toisistamme. Ei saa ottaa toista itsestäänselvyytenä. Meillä kokisin olevan siis hyvän tsägän lisäksi tahto pitää suhde kunnossa. Kumpikin kokee että on ollut iso onni löytää juuri toisemme.

Vierailija
4/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että, mutta pääasiassa sitä, että tuntee olevansa luotu toiselle. Meillä edelleenkin menee jutut hyvin yhteen, haluaa toiselle hyvää ja voi itse toisen kanssa hyvin.

Vierailija
5/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä rohkaisisin kokeilemaan parisuhdetta useamman kuin yhden kanssa. Etsimällä voi löytää paremman/itselleen sopivan onnen. Ei kaikki teinistä asti olleet ole onnensa kukkuloilla, osa eroaa ennen eläkeikää ja osa tyytyy tilanteeseen, vaikka harmittaa. osalla saattaa olla pettämisjuttuja, väkivaltaa ja kaikkea, mutta hampaat irvessä on vain kestetty.

No, ehkä osa on onnellisiakin :)

Vierailija
6/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 26 vuotta, 17-vuotiaista alkaen. Ollaan jotenkin niin samanlaisia, ei riidellä oikeastaan koskaan tai mistään. Pari taloa rakennettu, ei eripuraa silloinkaan. Lapset on jo aikuisia ja edelleen tässä yhdessä köllötellään, hyvin fiiliksin. Ero ei ole milloinkaan käynyt mielessäkään.

Vierailija
7/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että noita kaikkia. Meillä tosin vasta 20 vuotta takana.

Vierailija
8/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit pariskunnat pysyvät yhdessä, kiltillä tarkoitan ihmistä joka on todella sopeutuvainen kumppaninsa tekoihin ja kohtelee toista kunnioittavasti, vähän ovimattomainen. Antaa anteeksi helposti ja on perinteitä ja avioliittoa kunnioittava. Tiedän muutaman tämmöisen parin, ei kai heilläkään aina helppoa ole ollut, mutta yhdessä sinnitelty... 

Toisen kanssa on helppo olla.

Vierailija
9/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna 19 vuotta. Ei ole aina ollut helppoa, ei todellakaan. Olemme eronneetkin kaksi kertaa.

Mutta kaikki se muu aika on niin helppo olla yhdessä. Mies on hyvä, luotettava, komea ja hauska.

Vierailija
10/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi tällaista tapausta, molemmat näennäisen onnellisia pariskuntia aikuisine lapsineen. Tai ainakaan eivät jaksa erota ja etsiä parempaakaan. Kai sitä kertyy niin paljon yhteistä historiaa kun nuoresta asti ollaan, että kasvetaan suorastaan yhteen.

Toisen pariskunnan mies kyllä silitteli käsivarttani sen verran hämmentävän intensiivisesti eräs uusivuosi, että vaimonsa tuli kiukkuisesti kiskaisemaan sen käden pois iholtani... itse kun ällistyin tilanteesta sen verran, etten osannut tehdä tai sanoa mitään. No, eipä ainakaan tehnyt sitä selän takana.

Vierailija
11/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pitkässä liitossa oleva on onneton ja liitto on pahassa jamassa, mutta molemmilla osapuolilla on jo niin paljon ikää, että joutuisi viettämään loppuelämän yksin jos eroaisi. Siksi pysyy mieluummin huonossakin liitossa koska pelkää kuollakseen yksinäisyyttä ja ihmiset luulee, että onpa hyvä liitto kun aina vain kestää.

Vierailija
12/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni pitkässä liitossa oleva on onneton ja liitto on pahassa jamassa, mutta molemmilla osapuolilla on jo niin paljon ikää, että joutuisi viettämään loppuelämän yksin jos eroaisi. Siksi pysyy mieluummin huonossakin liitossa koska pelkää kuollakseen yksinäisyyttä ja ihmiset luulee, että onpa hyvä liitto kun aina vain kestää.

Jaha. Kaveripiirissäni on useampikin todella pitkä liitto ja kaikki ovat todella onnellisia.

Vierailija
13/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia noita vaatii, joita ap kysyi. Meillä 22v nyt takana ja parikymppisinä aloitettiin. Vaikeita vaiheita on ollut. Mutta mitään todellista syytä tai halua eroon ei ole tullut.

Vierailija
14/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha. Kaveripiirissäni on useampikin todella pitkä liitto ja kaikki ovat todella onnellisia.

Hän ei sanonut ”kaikki” vaan ”moni”. Sinunkin kaveripiirisi jälkeen jää monta (!) pariskuntaa.

Vierailija
15/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ihminen ei ole aina onnellinen. Elämässä on onnellisempia ja ei niin onnellisia vaiheita, sekä yksilönä että pariskuntana. Meidän pitkässä liitossa on ehkä ollut mm se onni, ettemme syytä aina puolisoa omasta onnettomasta vaiheesta. Ne vaiheet kun voivat liittyä niin moneen asiaan.

Vierailija
16/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaverin joka on ollut yhdessä miehensä kanssa teini-iästä saakka. Eli yli 30v nyt.

Heillä on nyt jo aikuisia lapsia.

Välillä mietin heitä kateellisena että miksi en minä ole onnistunut siinä vaan eronnut useasti jne.

Sitten jään miettimään että oikeasti....haluaisinko oikeasti olla aina vaan saman miehen kanssa. EI!! Se olisi ihan liian tylsää omaan makuun. 😄😄

Vierailija
17/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltit pariskunnat pysyvät yhdessä, kiltillä tarkoitan ihmistä joka on todella sopeutuvainen kumppaninsa tekoihin ja kohtelee toista kunnioittavasti, vähän ovimattomainen. Antaa anteeksi helposti ja on perinteitä ja avioliittoa kunnioittava. Tiedän muutaman tämmöisen parin, ei kai heilläkään aina helppoa ole ollut, mutta yhdessä sinnitelty... 

Toisen kanssa on helppo olla.

Mä olen ihan stnan pitkävihainen.

Ja seurustellut saman tyypin kanssa 25 vuotta.

Vierailija
18/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suon teille täysin nämä tarinat, joissa tuttavienne pitkät liitot ovat karmeita kulisseja ja salaisesti nämä homeisiin liittoihinsa jämähtäneet himoitsevat juuri teitä... Mutta nyt menen saunaan ensirakkauteni kanssa, johan tässä ollaan yhdessä saunottu jo 23 vuotta.

Vierailija
19/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaverin joka on ollut yhdessä miehensä kanssa teini-iästä saakka. Eli yli 30v nyt.

Heillä on nyt jo aikuisia lapsia.

Välillä mietin heitä kateellisena että miksi en minä ole onnistunut siinä vaan eronnut useasti jne.

Sitten jään miettimään että oikeasti....haluaisinko oikeasti olla aina vaan saman miehen kanssa. EI!! Se olisi ihan liian tylsää omaan makuun. 😄😄

Komppaan tätä. Olen ollut useamman kumppanin kanssa pitkässä parisuhteessa. En pysty edes kunnolla kuvittelemaan, millaista olisi ollut koko tämä aika yhden ja saman ihmisen kanssa! Syynä oma lyhytjänteisyys. Toimin n 5-8 vuoden sykleissä. Minkäs teet.

Nostan kyllä hattua kaikille, jotka ovat onnellisia pitkässä parisuhteessa. Itselleni se on siis vähän sellainen "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista" -juttu.

Vierailija
20/33 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne tälläisiä pareja kun itsekin olen vielä suhteellisen nuori. Mutta eini-ikäisestä lähtien yhdessä olleita pareja tiedän 4, itseni mukaan lukien. Yhdellä kai menee todella hyvin, itsellä on alkanut lipsumaan kämppismäiseksi yhdessäasusteluksi lasten tulon jälkeen, yhden pariskunnan ero oli jo papereita vaille valmis mutta eivät sitten lopulta eronneetkaan, kun naisen uusi pisti jarrut kiinni, ja yhdet on meinanneet erota jo kolmesti, kotona kamalaa huutoa ja kiroilua, mutta noin vaan roikkuvat yhdessä, ehkä lasten takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän