Onko yläluokkaista vai alaluokkaista hankkia lapset pienellä ikäerolla?
Kommentit (22)
Keski- tai alaluokkaista. Tai sitten yläluokan nousukastaustaista, kun ei ole suvun rahaa turvana, ja äitylin on pitänyt 40-vuotiaaksi raataa töissä peläten urakehityksen notkahduksia. Syynä lyhyille väleille siis kiire, kun ei ole aiemmin uskaltanut olla pois töistä.
En usko tällä olevan mitään tekemistä ihmisen "luokan" kanssa. Sehän riippuu ihan niistä vanhemmista mitä haluavat. Itse ajattelisin että koska haluan kaksi lasta niin olisi sama tehdä pienellä ikäerolla että on lapsille seuraa toisistaan ja lisäksi ollaan yhden kerran väsyneitä eikä niin että kun ollaan juuri saatu esikoinen vähän isommaksi ja elämä ja nukkuminen helpottunut niin aloitetaan koko touhu alusta. Mutta senpä näkee sitten miten se menee ja tulenko edes nopeasti raskaaksi. Tällä hetkellä siis ei ole vielä lapsia. Ollaan tulotasoltamme reilusti yli maan "keskiansion" mutta emme kyllä koe olevamme mitenkään "yläluokkaisia".
Mikään ei ole niin yläluokkaista kuin kolme lasta 4-6 vuoden ikäeroilla.
Jos on samalle isälle, niin keskiluokkaista. Jos eri isille, niin on alaluokkaista. Yläluokassa lapset tehdään yleensä isommilla ikäeroilla. Pienellä ikäeron motiivi on usein jossain määri taloudellinen eli halutaan olla nopeasti vain kerran tai pari olla pois töistä ja samalla halutaan säästää omaa jaksamista, kun pikkulapsiaika on lyhyempi kokonaisuudessaan. Yläluokan ei tuollaisia tarvitse edes miettiä.
No mites nuo Katet ja Williamit sun muut? Siitä sen voi päätellä. Itse en tiedä kun en seuraa rojalisteja, mutta hehän ovat yläluokkaisia jos jotkut.
Kuningatar Elizabeth sai lapsensa 1948, 1950, 1960 ja 1964.
Äitini on aatelinen, ja hän sekä kaikki hänen sisaruksensa ovat hankkineet lapset pienillä ikäeroilla.
Nopeatahtinen kalun käyttö liikana alkuvuosina pilaa kummankin sukupuolen värkit ja halut.
Syödään kakku heti. Kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Äitini on aatelinen, ja hän sekä kaikki hänen sisaruksensa ovat hankkineet lapset pienillä ikäeroilla.
Ei Suomessa ole oikeita aatelisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole oikeita aatelisia.
Epävirallisia löytyy. Sukuvaakunat Ritarihuoneella ja nimet aateliskalenterissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuningatar Elizabeth sai lapsensa 1948, 1950, 1960 ja 1964.
Se on kuningatar Elisabet.
Williamin ja Katen lapset on syntyneet 2013, 2015 ja 2018. Charlesin ja Dianan lapset 1982 ja 1984.
Meillä ajateltiin että kun on pieni ikäero niin leikkii helpommin yhdessä. Ja piti paikkansa. Nyt leikkivät paljon yhdessä ja aina on kaveri mukana.
Ziisus!
Oletan, että suurperheistä haaveilevat ja lapsirakkaat (+ ne työntekoa vieroksuvat yms. vähemmistöt)
hankkivat lapsensa pääasiassa heti nuorina ja tiuhaan.
Mulla ei ole lapsia. Oli (ja on edelleen) sen verran monia ongelmia narsisti-isäni vuoksi perheessäni,
etten halunnut muodostaa samanlaista jatkumoa omaan elämääni. Vauvakuumetta mulla ei ole koskaan
ollut, mutta olisin kyllä pari lasta tehnyt, jos olisin löytänyt seurakseni isäksi sopivan henkilön ja luonto olisi
nuo lapset mahdollistanut. Mulla vaan kävi paskasäkä noissa miesvalinnoissa toinen toisensa perään.
En halunnut yksinhuoltajaksi parisuhteessa.
Sitten olikin kasvaimia mahassa ja ne kimpassa munasarjojen kanssa. Leikkauksessa poistettiin sitten
munasarjatkin, joten sen jälkeen mun ei ole tarvinnut pohtia lasten hankintaa.
(Tosin olisin voinut adoptoida sopivassa suhteessa.)
Mun mielestä on normaaliluokkaista hankkia lapsia niin monta kuin haluaa ja millä aikavälillä tahansa,
kunhan niistä pitää, rakastaa ja huolehtii kaikin puolin!
Enkä tarkoita tosiaan mitään curling-vanhemmuutta tai muuta ylihössöttämistä.
Välinpitämättömyys tai lapsityövoimana ja narsistin syntipukkina pitäminen (kuten mulle kävi) eivät ole
hyviä pohjia lasten hankinnalle saati suurperheen perustamiselle puhumattakaan päihdeongelmaisista yms.
vanhemmista.
Yksi tykkää hankkia lapsen/lapset nuorena ja toinen vähän vanhempana.
Me olemme erilaisia mielihaluiltamme ja mielipiteiltämme - muusta luokituksesta huolimatta.
Niitä lokeroita on varmasti ziljoona, jos kaikkea aletaan luokittelemaan,
N57
Vierailija kirjoitti:
No mites nuo Katet ja Williamit sun muut? Siitä sen voi päätellä. Itse en tiedä kun en seuraa rojalisteja, mutta hehän ovat yläluokkaisia jos jotkut.
Onko rojalistit sitä porukkaa kutka juo royal salmiakkia?
Alaluokkaista