Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYK - mennäkö vai eikö mennä?

Vierailija
08.03.2021 |

Vähän hetken mielenjohteesta vietiin lapsi Sykin pääsykokeeseen ja tänään tuli tieto, että pääsi sisään. Onkohan mitään järkeä ottaa paikkaa vastaan, kun lähikoulussakin on kaikki hyvin? Onko täällä muita, joiden lapsi pyrki tänä vuonna? Varmaan hakijamäärät laskeneet hurjasti sen jälkeen kun kaikissa muissa kouluissa tuli A1-kieli jo ekalla. Nyt Sykkiin meneminen tarkoittaa sen kahden vuoden heittämistä romukoppaan.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä sykkiläisenä en allekirjoita. Meillä ei ollut autoa eikä kavereitakaan kuskailtu, vaan kyläreissun jälkeen saatettiin/osoitettiin lähimmälle bussipysäkille ja siitä sitten lapsi itsekseen ajeli kotiin. Se olikin ehdottomasti plussaa, että jo pienenä oppi liikkumaan luontevasti ympäri kaupunkia julkisilla.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettisin sellaisia asioita kuten lapsen kaverisuhteet. Koulukaverit on niitä tärkeimpiä ja sykkiläiset saattaa asua kaukana toisistaan. Oletteko vanhempina valmiit tukemaan kaverisuhteita?

Sykissä kaiketi vanhemmiltakin odotetaan jonkinlaista panostusta koulunkäyntiin. Korostavat sitä yhteisöllisyyttä.

Näitä olen itse miettinyt. Ei ole vielä ajankohtaista meillä, mutta ystävän lapsi on siellä ja hänen kanssaan olen pohtinut eri asioita.

Tämä on totta! Kahden sykkiläisen äitinä voin alkekirjoittaa täysin. Täytyy olla valmis kuljettamaan ja hakemaan lapsia kyläilyreissuilta. Viedä välillä ystäviäkin kotiin, mutta se on sen arvoista.

Parhaat kaverit ovat vielä aikuisiälläkin niitä sykkiläisiä.

Lisäbonuksena me vanhemmatkin olemme ystävystyneet toisten vanhempien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän