Työtapaturma ja työt loppuivat. Mihin siirryn työterveydestä ja vakuutus ei ilmeisesti korvaa?
Mursin jalkani työtapaturmassa. Olin vain töissä määräaikaisilla pätkillä 9 vuotta ja nyt jäin työttömäksi, koska sopimustani ei voitu jatkaa sairasloman takia. Muuten se olisi jatkunut. Jalan hoito aloitettiin työterveydessä, mutta nyt kun sopimus loppui, en saa käydä enää työterveydessä. Minulla oli tulossa pari röntgenkuvausta, kontrollikäynti lääkärillä ja muutama käynti fysioterapiassa. Jouduin perumaan ne kaikki.
Terveyskeskukseen saa aikoja tietysti johonkin puolen vuoden päähän. Onko ainoa vaihtoehto yksityinen lääkäri?
Vi tuttaa ihan järkyttävästi seilata edestakaisin eri hoitopaikkojen välillä yhden saa ta nan jalan takia. Taidan jättää koko pas kan hoitamatta.
Ymmärsin myös työnantajan puheista, ettei vakuutus korvaa mitään. Olisin saanut lähettää laskut lääkekuluista yms. mutta nyt ilmeisesti maksan kaiken itse.
Hermot menee näitä miettiessä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Oli se työtapaturma. Kaaduin työmatkalla.
No niin, kaaduit siis työmatkalla. Ilmoititko sinne työterveyteen mennessäsi, että kyseessä on työtapaturma? Näkyy ihan suoraan niissä papereissa tai omakannassa?
Ilmoitin esimiehelle ja ilmoitin työtetveydessäkin. Se lukee myös sairaslomatodistuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin esimiehelle ja ilmoitin työtetveydessäkin. Se lukee myös sairaslomatodistuksessa.
No niin. Sitten jatkat käymistä siellä samassa paikassa, missä olet itseäsi hoidattanut. Ja aikaa varatessasi ilmoitat liittyvän kyseiseen työtapaturmaan.
No nyt varmistat missä teillä on työtapaturmavakuutus, ja soitat sen jälkeen siihen vakuutusyhtiöön, katsot googleta ensin juuri sen firman työtapaturmaohjeet, niin löytyy oikea numero.
Työtapaturmavakuutus korvaa lähes kaikki tapaturman hoitokulut ilman aika- tai ylärajaa ja korvaa sairausloman ajalta palkan 1 vuoden ajan. Ensin työnantajalle/Kelaan, sen jälkeen sinulle.
Mitä helv—tiä?? Miksi olet perunut kaikki ajat ja hoidot? Jatkat hoitoa niin kauan kuin tarvitaan.
Pomon pulinoista ei taida nyt oikein kannattaa kuunnella.
Miten voi olla samassa paikassa ( ja samassa duunissa) 9 vuotta pätkätyöläisenä, ettei ole vakinaistettu?? Eikö siinäkin ole joku aika ja raja ettö miten kaiuan voi jatkua??
Onko tää sun työpaikka joku nyrkkipaja kossa omistaja johtaa ja sen akka on palkanlaskijana? Vai mikä homma tää voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Sitten jatkat käymistä siellä samassa paikassa, missä olet itseäsi hoidattanut. Ja aikaa varatessasi ilmoitat liittyvän kyseiseen työtapaturmaan.
Luulin, etten saa mennä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv—tiä?? Miksi olet perunut kaikki ajat ja hoidot? Jatkat hoitoa niin kauan kuin tarvitaan.
Pomon pulinoista ei taida nyt oikein kannattaa kuunnella.
Miten voi olla samassa paikassa ( ja samassa duunissa) 9 vuotta pätkätyöläisenä, ettei ole vakinaistettu?? Eikö siinäkin ole joku aika ja raja ettö miten kaiuan voi jatkua??
Onko tää sun työpaikka joku nyrkkipaja kossa omistaja johtaa ja sen akka on palkanlaskijana? Vai mikä homma tää voi olla?
Kyllä se on mahdollista. Olen julkisella sektorilla. Minua ei vakinaisteta, koska en ole osoittanut olevani tarpeeksi hyvä. Teen aina pätkän määräaikaisena. Sitten paikka laitetaan hakuun, mutta joku muu valitaanvakituiseksi. Minä siirryn toiseen yksikköön määräaikaiseksi ja sama homma taas.
Voi herramunjee. Ei tullut mieleen kysyä sieltä työterveydestä, jossa hoito aloitettiin, että miten se jatkuu edes silloin kun typeryyksissäsi peruuttelit niitä aikoja? Ja julkinen terveydenhuolto kyllä hoitaa, jos muuta vaihtoehtoa ei oikeasti ole.
Ryhdistäydy nyt hyvä ihminen vai kielsikö entinen työnantaja senkin? Ensin koipi kuntoon ja sitten häntä pystyyn.
Ei tullut mieleen. Ärsytti niin paljon, että päätin jättää koko jalan hoitamatta. Minun puolestani koko koipi voidaan vaikka amputoida, koska siitä on niin paljon riesaa. En hae edes työttömyystukea.
Siis miksi täälä syytetään nyt ap tä aikojen perumisesta yms.. Minulla on meneillään ihan samantyylinen tilanne, enkä minäkääm tiennyt että saan työauhteen loputtua jatkaa lääkärissä käyntiä työterveydessä. Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
Otitko yhteyttä liittosi, niikuin täällä aiemmin neuvottiin?
Ei liitoilla ole lääkäripalveluja, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleen. Ärsytti niin paljon, että päätin jättää koko jalan hoitamatta. Minun puolestani koko koipi voidaan vaikka amputoida, koska siitä on niin paljon riesaa. En hae edes työttömyystukea.
No nyt kävi näin. Mihinkäs ajattelit mennä amputoitavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Miten kovassa kännissä olit illan juomisen jäljiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kävi näin. Mihinkäs ajattelit mennä amputoitavaksi?
Jään ilman hoitoa ja se ei parane koskaan ja lopulta jalka menee kuolioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kovassa kännissä olit illan juomisen jäljiltä?
En käytä alkoholia enkä ollut kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi täälä syytetään nyt ap tä aikojen perumisesta yms.. Minulla on meneillään ihan samantyylinen tilanne, enkä minäkääm tiennyt että saan työauhteen loputtua jatkaa lääkärissä käyntiä työterveydessä. Tsemppiä ap!
Tsemppiä sinullekin! Toivottavasti saat vaivasi kuntoon.
Tästä ei tule mitään. En ymmärrä työkkärin sivuja enkä liiton sivuja. En saa rahaakaan mistään, koska en osaa täyttää lomakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Olitko SUORALLA työmatkalla pisteestä A pisteeseen B vai poikkesitko johonkin?
Kyllä nyt vaan näyttää tarvitsevan.