Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvonneet ja kipeät rinnat aivan yhtäkkiä! Ikää 32v

Vierailija
08.03.2021 |

Olen vuodenvaihteen jälkeen tehnyt hieman ruoka-/elämäntaparemonttia: vähentänyt alkoholinkäyttöä, syönyt kevyemmin ja säännöllisemmin, enemmän vitamiinipitoisempaa ruokaa. Aloitin myös B- ja D-vitamiinilisät.

Olen hoikistunut, mutta rintojani on aristanut nyt viikon verran. Ovat selkeästi myös aivan turvoksissa. Tällaista ei ole ollut aiemmin. Viimeiset kuukautiseni alkoivat 13.2. eli seuraavien alkuunkin on vielä muutama päivä.
Voisiko hormonitoiminta vain olla muuttunut terveellisempien elämäntapojen myötä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuukautisiahan ne rinnat juuri turpoavat.

Vierailija
2/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöpöttääkö nännit?      Haluisitko et joku maistaisi niitä?

Vierailija
4/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni jostain joskus luin, että ne D-vitamiinilla ois joku yhteys tuohon.

Vierailija
5/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten paheksutaan ettei miehet ymmärrä naisista mitään, kun ei näytä naiset itsekään ymmärtävän.

Vierailija
6/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustestiä tekemään

Vierailija
7/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee raskaustesti, jos pienikin mahdollisuus, että olisitkin raskaana.

Vierailija
8/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selviä pms oireita.

Ja vaikka niitä ei olisi ollutkaan aikaisemmin, ne voivat tulla hormonitoiminnan muutosten ja vaihtelujen takia myös myöhemmällä iällä.

Vierailija
9/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Mulla on ollut menkat 20 vuotta, mutta ensimmäinen kerta kun on näin voimakas kipu ja turvotus.

Vierailija
10/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tutkia lähemmin. Hellästi beibe

M38

Vierailija
11/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Mulla on ollut menkat 20 vuotta, mutta ensimmäinen kerta kun on näin voimakas kipu ja turvotus.

Et ole enää mikään teinityttö. Esivaihdevuodet voi alkaa jopa 15 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia ja siihen ruokavaliolla on merkityksensä. Saatko esim riittävästi hyviä rasvoja?

Vierailija
12/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää kun tuntee paremmin kun ei ole rinnat niin hötön peitossa🤣

Vierailija
13/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole enää mikään teinityttö. Esivaihdevuodet voi alkaa jopa 15 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia ja siihen ruokavaliolla on merkityksensä. Saatko esim riittävästi hyviä rasvoja?

32-vuotiaan naisen kohdalla kyllä ennemmin tulee mieleen raskauden mahdollisuus kuin esivaihdevuosien!

Vierailija
14/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvalinkkiä turvotuksesta???

Vierailija
15/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, laitahan nyt kuva aluksi.

Vierailija
16/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS, raskaus?

Vierailija
17/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32-vuotiaan naisen kohdalla kyllä ennemmin tulee mieleen raskauden mahdollisuus kuin esivaihdevuosien!

Hedelmällisyyden aleneminen alkaa jo noin 35 ikävuoden paikkeilla...

Vierailija
18/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan: tässä taas joku kaikkitietävä sairaanhoitaja leikkii lääkäriä. Kuule paljon todennäköisempää on, että ovat pms-oireita tai raskausoireita kuin jotkut vaihdevuodet 32-vuotiaalla!

Vierailija
19/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi suunnilleen sinun iässä rintojen kipeytyminen ja turpoaminen ennen kuukautisia ja on jatkunut siitä asti. Tuosta pari-kolme vuotta myöhemmin meni kuukautiset vähän epäsäännöllisiksi (kierto ennen 28 pv, nykyään 25-30). Suvussa on aika myöhäiset vaihdevuodet, joten en niitä osaa vielä pelätä, täytän 38. Elintavat olleet samat koko ajan.

Vierailija
20/29 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä PMS- ja hormonivaihteluita voi tulla missä iässä vain. Kuulostaa ihan normaalilta PMS-oireilulta. Katso, normalisoituvatko ne kuukautisten alettua. Toinen vaihtoehto on raskaus. Silloin ainakin mulla rinnat turpoavat huomattavasti jo pian hedelmöityksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi