Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LÄHIHOITAJA on turhin ammatti, luulevat

Vierailija
09.08.2006 |

olevansa kovinkin fiksuja

anatomian oppiensa ja lääkelaskujensa kanssa.

Todellisuudessa he eivät osaa yhtään mitään. Vaativat samaa palkkaa kuin sh:t ja kuvittelevat osaavansa jotain,

Lh- kouluun joudutaan kun ei muualle pääsät. Amiskoulutus pahimmasta päästä

Jälkiä saa aina korjailla. Usea polttaa tupakka ja on tullut vahinkolaukauksesta raslkaaksi. Asuvat yleensä vuokralla ja syövät eineksiä!! Hieman ylipainoakin löytyy ja yleensä poikakaverina ulkiis, alkkis tai hullu.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siipeilijöitä ja pyrkyreitä.

hävetköön ne jotka ko. koulutuksen ovat keksineet.

koulutukseen otetaan miel. terv. kuntoutujat, maahanmuuttajat, vammaiset, päihdeongelmaiset.

yksi venäläinen lh-akka kerran kusetti yhtä vanhainkodin mummoa roskakoriin, huhu huh mitä touhua,

toinen nukkui kesken vuoron liinavaatekomerossa.

ja yks juristi huijasi rahat, tästähän voi heti päätellä että molemmat ammattiryhmät ovat aivan järkyttäviä hyväksikäyttäjiä ja murhaajia.

Vierailija
22/51 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään huonoa sanottavaa lähihoitajista. Sen sijaan sairaanhoitajiin meinaa aina välillä mennä usko. Vanhan koulutuksen saaneet ok, mutta nämä amk-sairaanhoitajat ei osaa mitään. Nyt kesätöissä ensi keväänä valmistuva, jolla ei ole hajuakaan lääkelaskuista saati pistämisestä. Okei, on meillä muutama ihan hyväkin uusi sh ollut, mutta ei ole kyllä taidot samaa tasoa kuin vanhoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tässä elämässä jossain vaiheessa tarvitsee apua. Päiväkodissa, vanhainkodissa ja ehkä siinä välissä jos sairastaa tms. Kuka ihme teitä sitten saa hoitaa jos lähihoitajat on järjestään hirviöitä ihmisinä. On noita ammatteja joissa pääsee niin paljon helpommalla että voisi valita muunkin koulutuksen, onneksi tässä maailmassa on vielä meitä joilla on halu auttaa. Todellakin melkein toivon että vanhana teillekkään ei riitä hoitoa koska hoitajia valmistuu liian vähän eikä virkoja saada täytettyä.

Vierailija
24/51 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siipeilijöitä ja pyrkyreitä.

hävetköön ne jotka ko. koulutuksen ovat keksineet.

koulutukseen otetaan miel. terv. kuntoutujat, maahanmuuttajat, vammaiset, päihdeongelmaiset.

yksi venäläinen lh-akka kerran kusetti yhtä vanhainkodin mummoa roskakoriin, huhu huh mitä touhua,

toinen nukkui kesken vuoron liinavaatekomerossa.

Entäs kiinteistövälittäjät! Huhhuh, mitä siipeilijöitä. Mitään eivät tee, neuvovat päin helvettiä ja nostavat hillittömät palkkiot.

Ja tiedätkö mitä yksi lääkärikaveri minulle totesi, kun ihmetteli sitä, että mielialalääkkeitä, nukahtamislääkkeitä jne jaellaan aika herkästi ihmisille. Sanoi, että sitä annetaan, mikä tuo asiakkaan varmasti takaisin. Eettistähän tuo...

Vierailija
25/51 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joudutte joskus siihen jamaan, että teillä on kakat pöksyssä ja jano, mutta ette pääse itse hakemaan vettä. Ehkäpä sitten se lähihoitajakin kelpaisi teitä auttamaan.

Vierailija
26/51 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sikäli, että yleensä lähärien hommiin ei tosiaan kummosempaa osaamista tarvita..

Minä olen lähäri. Poltan tupakkaa. Olen yksinhuoltaja (lapsi vahinkolaukaus). Asun vuokralla. Lapsi on isällään joka 2. vkl, jolloin minä notkun baareissa. Nyt on kesäkaljojen ansiosta pikkasen olemus turvonnut , ja alkaa pikkuhiljaa profiili näyttää hitusen ylipainoiselta. :)

Olen todella todella kypsynyt ja turhautunut tähän paska-ammattiin, jossa toden totta on ne, jotka ovat koulutukseen joutuneet. Koska tähän koulutukseen pääseminen ei vaadi mitään.

Sitten opiskellaan 3 vuotta (max) kaikenlaista hienoutta, ja päädytään siivoojiksi mummoille! Ou jes! Kannatti! Kuka tahansa osaisi tehdä lähihoitajan hommia. Minäkin pääsin töihin, kun olin ensimmäisessä työharjoittelussa vanhainkodissa 6 viikkoa. No, tokihan jotain opin sen harjoittelun aikana, mutta itsenäisesti paiskin siellä hommia ekan viikon jälkeen. 18-vuotiaana! Että terve!

Mä en tästä duunista kyllä yhtään enempää vaatisi palkkaa, kun ei tässä tarvitse mitään tehdäkään!

- Kahen viikon päästä sh-kouluun jipii.

Vierailija
27/51 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan jokaista ammattiryhmää tarvitaan. Lähihoitajia on, koska sairaanhoitajilla menee aikaa lääkkeiden parissa ja joissakin paperihommissa, päivystävän lääkärin kutsumisessa paikalle, kirjaamisessa, omaisille juttelemisessa, ohjauksessa.. Toki osaa noista hommista tekee lähihoitajatkin. Korvaamattomia molemmat. Eikä kaikkea lähihoitajan hommaa voi todellakaan tehdä kuka tahansa kadunmies. Entäs jos potilas on leikattu, otat verenpaineen, mistä tiedät mikä on arvo mistä pitää huolestua? Mitä teet asian korjataksesi, miksi otat yleensäkin sen verenpaineen?? Vai oletko ottamatta? Haloo, kyllä jokaisen ammatin taustalla tarvitsee olla se teoriapohja! Kuka tahansa ei voi tehdä ihan mitä tahansa! Ja myös laitoshuoltajaksi eli " siivoojaksi" vaaditaan koulutus, mistä muuten tiedät mitä ainetta tulee ja voi käyttää millekin pinnalle, miten bakteerit leviävät mahdollisimman vähän, mikä työjärjestys, mitkä aineet?? Minä en ainakaan tiedä heidän hommistaan paljon mitään muuta kuin että mikä tökötti käy eritetahroille ym. sellaista mitä tarvitsen esim. yövuorossa ollessani.

T:sh

Vierailija
28/51 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu... no tou yleistys yleensä just tekee ihmisestä niin tyhmänoloisen kun se todellisuudessa on..;)

Ekakskin sana " päästä" kirjoitetaan näin ei " päätsä" kuten eräs hyvin tyhmä persoona teki tällä sivulla muistaakseni aloitustekstissä! Hah..Mikä idiootti!!!

Ja toiseksi itte esim. olen lähihoitaja..juu en ole todellakaan ylipainoinen, en syö eineksiä...Lasta yritettiin aviomieheni kans puolisen vuotta, mies työskentelee yrittäjänä pitkää päivää..Asutaan omakotitalossa joka on itte rakennettu muutama vuos takaperin..oon tehny kyseisen alan töitä jo yli 3 vuotta, enkä yhtään virhettä ole ikinä tehnyt, päinvastoin korjailen aina toisten jälkiä varsinkin lääkäreiden ja SAIRAANHOITAJIEN ja SOSIONOMIEN...

Niin joo ja vielä sellanen homma et en todellakaan oo vaatimas samaa palkkaa kun paremmin koulutetut!

Joten pitäiskös sun jatkaa sielä äitin luona asumista mennä hakemaan apua tohon alemmuuskompleksiis jotta pääsisit joskus olemaan sinut ittes kans!!!

Vierailija
29/51 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedettäs nyt vaan yhtä köyttä niinku lääkäritkin.. ;) Ne on aina niin kollegiaalisia.

Eiköhän sitä korjattavaa löydy aina välillä itsekunkin työstä, oli se mitä vain. Ihmisiä me kaikki ollaan.. Enkä puhu nyt mistään kardinaalimokista vaan ihan jokapäiväisitä jutuista, fiksut ihmiset arvostaa toistensa ammattia ja työtä, näin on kuulkaas näppylät.

se sama sh kuin pari viestiä sitten

Vierailija
30/51 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yksikössä on vakituisia työntekijöitä 9, heistä kukaan ei polta tupakkaa. Ylipainoisia (sekin iän mukana tullutta) on vain kaksi, molemmat ovat lähempänä 50 ikävuotta.

Noh, mitä minuun tulee, olen 23, asun OMASSA omakotitalossa, omistan auton (bmw), lapsia ei vielä ole, mutta ovat ajankohtaisia, sillä sain juuri vakipaikan (kissoja kylläkin löytyy 2). Mieskin tienaa raksa/tehdashommilla usiampaa tonnia kuukaudessa. :) Molemmat käymme salilla eikä ylipainoa ole kummallakaan.

Ennen lähihoitajaksi opiskelua olin käynyt lukion, olin töissä kioskilla pari vuotta ja mietin mikä olisi itselle sopiva ammatti - sairaanhoitajaksi ja sosionomiksi hain ja pääsinkin, mutta en nähnyt tarpeelliseksi 3,5v. opintoja, kun vähemmälläkin sain aivan yhtä hyvän ammatin missä saan tehdä sitä mitä rakastan - työskennellä ihmisten hyväksi omalla persoonallani. Lisäksi työpaikkani tarjoaa mahtavat täydennyskoulutusmahdollisuudet, eli jos mieleni vielä halajaa kouluttautua eteenpäin, on sekin mahdollista.

Vierailija
31/51 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja, töissä sairaalassa teho-osastolla. Kuulun myös sairaalan sisäiseen elvytystiimiin. Tämänkö työn siis tekisi kuka vain?

Vierailija
32/51 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähihoitajilla on tosiaan joku ihme tarve korostaa " ammattitaitoaan"

Mun mielestä joillakin on tosiaan joku ihme tarve alentaa lähihoitajia.

"Lähihoitajia on, koska sairaanhoitajilla menee aikaa lääkkeiden parissa ja joissakin paperihommissa, päivystävän lääkärin kutsumisessa paikalle, kirjaamisessa, omaisille juttelemisessa, ohjauksessa.. "

Ja näin siis sairaalassa. Kotihoidossa lähihoitaja tekee sitten samat hommat, jakaa lääkkeet, pistää lihakseen, kirjaa Pegasokseen ja tekee muistitestit ja liikkumissopimukset, hoitaa välit omaisiin ja näille kelan etuuksia, konsultoi lääkäriä tai terveydenhoitajan kautta havaintojaan lääkärille, ohjaa ruokavaliossa ja on mukana saattohoidossa läheisimpänä henkilönä.

Onhan sitä puuhaa, usein puhutaan kakkavaippojen vaihdosta vaan. Itsellä sellaisia asiakkaita, että viimeksi olen tainnut keväällä vaipan vaihdossa avustanut.

Olikos niitä 7 vai 9 eri paikkaa, missä lähihoitaja voikaan työskennellä? Ensihoito, päihdetyö, mielenterveys, kotihoito jne... täyttäkää itse nuo loput paikat.

Vierailija
33/51 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadat tuhannet vanhukset ovat varmasti eri mieltä vai kenen luulet heidät hoitavan?

Vierailija
34/51 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaksplussa on täynnä noita lääkelaskujen kanssa mokailevia lähäreitä :D"

No en tiedä mikä niissä on vaikeaa. T: lukiopohjalta lähäriksi opiskellut ja alaa vaihtanut toiselta alalta

Vierailija
35/51 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ulkiis?

Vierailija
36/51 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS kaikille työnsä sydämellä tekeville lähihoitajille!

Suurin osa näistä "terveydenalan ammattilaista" ovat hyvin vittuuntuneita töihinsä, joita ei oikeasti kiinnosta lähimmäinen. Jokainen lähäri, ketä tunnen, ovat juuri AP:n kuvaamia ihmisiä. Näin se vain valitettavasti on.

Mutta kukas sen kissan hännän nostaisi, kuin kissa itse!

Vierailija
37/51 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä tekevää lähihoitajaa. Olen itsekin lh, joskin opiskelen nyt sh:ksi ja jo opinnoissa loppusuoralla, joten voin hyvin verrata opintoja keskenään. Sh-opinnot ovat paljon paljon vaativampia (anatomiaa enemmin, kirurgista hoitotyötä jne), myös lääkelaskut ovat vaikeampia mm. tippa- ja laimennoslaskuja. Sh-opinnoissa lääkelaskutentit suoritetaan aina ennnen harjoittelujaksoa, eli monta monituista kertaa. Nyt koen opiskelevani oikeaan ammattiin, lähihoitajakoulussa lähinnä pitkästyin ja turhauduin, oli kohdallani ihan läpihuutojuttu.

Vierailija
38/51 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut vahinkolaukauksesta raslkaaksi.

En jaksanut lukea alkua pidemmälle, mutta kyllä tuo aloitus meni ohi niin että heilahti.

Tosin tuo lainattu kohta oli ainoa, joka kolahti. Muut ammattiryhmäthän eivät koskaan tule vahingossa raskaaksi.

Vierailija
39/51 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sh-opinnot ovat paljon paljon vaativampia (anatomiaa enemmin, kirurgista hoitotyötä jne), myös lääkelaskut ovat vaikeampia mm. tippa- ja laimennoslaskuja. Sh-opinnoissa lääkelaskutentit suoritetaan aina ennnen harjoittelujaksoa, eli monta monituista kertaa. "

Kyllä minä lähärinä olen noita tippa ja laimennuslaskuja joutunut koulussa laskemaan, työssä ei ole kyllä tarvinnut. Ja lääkelaskutentit oli ennen harjoitteluja, useammallakin jaksolla.

Ymmärrän kyllä, että joku jatkaa sh:ksi, itse opiskelen mieluummin työpaikalla lisäkoulutuksia koska sh vastuu ja palkka ei nyt niin isosti kuitenkaan houkuta.

Vierailija
40/51 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat yhtä ammattitaitoisia kuin 20 vuotta ko. työtä tehneet?

Lääkelaskuista olen kyllä sitä mieltä että ihan pikkuisen enemmän voisi kyllä vaatia että pääsee kurssista läpi. Pistämistä harjoitellaan ensimmäisenä syksynä, jos sitä ei pääse tekemään ahrjoittelupaikoissa, ei siinä varmaan kovin suurta varmutta löydy.

Minulla ei ole mitään huonoa sanottavaa lähihoitajista. Sen sijaan sairaanhoitajiin meinaa aina välillä mennä usko. Vanhan koulutuksen saaneet ok, mutta nämä amk-sairaanhoitajat ei osaa mitään. Nyt kesätöissä ensi keväänä valmistuva, jolla ei ole hajuakaan lääkelaskuista saati pistämisestä. Okei, on meillä muutama ihan hyväkin uusi sh ollut, mutta ei ole kyllä taidot samaa tasoa kuin vanhoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän