Kannattaako mennä treffeille naisen kanssa joka asuu vuokralla?
Itse omistan velattoman asunnon ja nainen asuu vuokralla vielä yli 30 vuotiaana, herää epäilys että miksi nainen ei menesty elämässä tuon paremmin, kannattaako tuhlata aikaansa vuokralla asuviin naisiin?
Kommentit (106)
Neuvoisin miettimään seuraavia asioita.
1. Miksi nainen asuu vuokralla?
Kertooko tämän elämäntavoista jotka muodostuisivat ongelmaksi parisuhteessa? Kuten että nainen haluaa kaiken heti ja nyt, kun taas sinä olet taloudellisesti vastuullisempi.
2. Pyrkiikö nainen hyötymään sinun varallisuudestasi?
Onko kyseessä yksi monista naisista jotka haluavat kolmekymppisiksi asti "elää ja kokea", ja sitten parisuhteeseen taloudellisesti menestyneemmän miehen kanssa jotta he saisivat syödä ja säästää kakun? Haiskahtaako naisen tilanteessa "seikkailut on seikkailtu ja nyt on aika vakiintua". Millaisiai naisen exät ovat olleet? Samanlaisia vastuullisia miehiä kuin sinä, vai jännempiä seikailijatyyppejä?
3. Onko nainen valmis osoittamaan tämän teoin, eikä vain sanoin?
Naiset usein sanovat etteivät välitä rahasta. Mutta tässä onkin juju. Nimittäin he haluavat ettei mieskään välitä. Ja tämäpä onkin varsin sopivaa kun miehellä on rahaa ja heillä ei. Tokihan mies herrasmiehenä jakaa kaiken, eihän mies vain ole pihi!? Onko naiselle siis ok maksaa puolet kaikesta? Mikäli muuttaisitte sinun asuntoosi, maksaisiko nainen käypää vuokra? Jos ostaisitte yhteisen asunnon, maksaisiko nainen omista rahoistaan puolikkaansa asuntolainasta, kun taas sinulle jäisi vastaava summa ylimääräistä vain omaan käyttöösi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla asuvat ovat yleensä persaukisia ja alkoholiongelmaisia.
Haluaisin nähdä tilastot kertomastasi.
Kyllä, monet persaukiset asuvat vuokralla, koska ei ole varaa omistaa hulppeita omistusasuntoja ym.
Alkoholistejakin varmasti löytyy, mutta se on kuitenkin aika pieni osa vuokralla asuista...Kyllä se yleensä menee niin että ne ongelmat on siellä missä köyhyys. Köyhän ainoa ilo on yleensä alkoholi.
Etpä taida tuntea kovin paljoa varakkaita. Tiedän toimarin joka juo kaikki vapaansa. Asuu velattomassa talossa eikä jätä laskuja maksamatta. Viinaa kumminkin menee
Aloittaja ei asu pk-seudulla, jossa vuokralla asuminen on hyvätuloisenakin täysin normaalia. Varmaan muuallakin isoissa kaupungeissa sama.
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua ikinä omistusasuntoa. On kuitenkin raha-asiat kunnossa ja olen tarkka rahankäyttäjä. Ahdistaa suunnattomasti ajatuskin asuntolainasta ja omistusasunto tuntuisi vankilalta. Tykkään siitä että voin muuttaa vaikka huomenna eikä tarvitsisi miettiä mitään taloa mikä jää taakse. Olen luonteeltani tälläinen ja tykkään elää näin. Ei siis ole niin mustavalkoista.
Tuollaisia tuuliviirinaisia usein alkaa ahdistamaan parisuhdekin. Pian tekee mieli lähteä jonnekin.
No jos ap on sitä mieltä, että omistusasunto on paras tapa pitää rahankäyttö hanskassa, niin sitten hänen varmaan kannattaa etsiä samalla tavalla ajatteleva ihminen.
(En siis välttämättä ole samaa mieltä, mutta olen sitä mieltä, että jos tuollainen mielipide on, ja se on kovin vahva, se kertoo ihmisestä sen verran sekä laajalti että syvällisiä asioita, ettei niitä kannata sivuuttaa parisuhdetta miettiessä. Se kertoo esimerkiksi arvoista ja arvostuksista paljon laajemmin kun vain rahan ja asumisn suhteen, esimerkiksi turvallisuushakuisuudesta, mielikuvituksesta, sitoutumishalusta, paikkasidonnaisuudesta, siitä, miten työläisiin tai helppoihin ratkaisuihin suuntautuu, jne)
121212 kirjoitti:
Neuvoisin miettimään seuraavia asioita.
1. Miksi nainen asuu vuokralla?
Kertooko tämän elämäntavoista jotka muodostuisivat ongelmaksi parisuhteessa? Kuten että nainen haluaa kaiken heti ja nyt, kun taas sinä olet taloudellisesti vastuullisempi.
2. Pyrkiikö nainen hyötymään sinun varallisuudestasi?
Onko kyseessä yksi monista naisista jotka haluavat kolmekymppisiksi asti "elää ja kokea", ja sitten parisuhteeseen taloudellisesti menestyneemmän miehen kanssa jotta he saisivat syödä ja säästää kakun? Haiskahtaako naisen tilanteessa "seikkailut on seikkailtu ja nyt on aika vakiintua". Millaisiai naisen exät ovat olleet? Samanlaisia vastuullisia miehiä kuin sinä, vai jännempiä seikailijatyyppejä?
3. Onko nainen valmis osoittamaan tämän teoin, eikä vain sanoin?
Naiset usein sanovat etteivät välitä rahasta. Mutta tässä onkin juju. Nimittäin he haluavat ettei mieskään välitä. Ja tämäpä onkin varsin sopivaa kun miehellä on rahaa ja heillä ei. Tokihan mies herrasmiehenä jakaa kaiken, eihän mies vain ole pihi!? Onko naiselle siis ok maksaa puolet kaikesta? Mikäli muuttaisitte sinun asuntoosi, maksaisiko nainen käypää vuokra? Jos ostaisitte yhteisen asunnon, maksaisiko nainen omista rahoistaan puolikkaansa asuntolainasta, kun taas sinulle jäisi vastaava summa ylimääräistä vain omaan käyttöösi?
Kakka, kukaan ei halua tulla kartuttamaan teikäläisen omaisuutta ja asumaan naisvihaajan kanssa. Ole huoleti
Näin naistenpäivän kunniaksi voisi olla hyvä muistuttaa, miten naiset edelleen tienaavat useimmiten vähemmän kuin miehet -> kyse voi olla palkkojen epätasa-arvosta, eikä huonosta rahankäytöstä (en mene tässä muihin syihin kuten prioriteetit jne)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en halua ikinä omistusasuntoa. On kuitenkin raha-asiat kunnossa ja olen tarkka rahankäyttäjä. Ahdistaa suunnattomasti ajatuskin asuntolainasta ja omistusasunto tuntuisi vankilalta. Tykkään siitä että voin muuttaa vaikka huomenna eikä tarvitsisi miettiä mitään taloa mikä jää taakse. Olen luonteeltani tälläinen ja tykkään elää näin. Ei siis ole niin mustavalkoista.
Tuollaisia tuuliviirinaisia usein alkaa ahdistamaan parisuhdekin. Pian tekee mieli lähteä jonnekin.
Eli nainen halutaan sitoa joko yhteisen omaisuuden taikka taloudellisen riippuvuuden kautta siihen olemassaolevaan suhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen täysin samoin ja olen muutenkin kuin sinä. Omistusasunto tuntuisi taakalta ja vankilalta, ja muutenkin olen vaihtanut asuntoa ja paikkakuntaa muutaman vuoden välein ihan vaihtelunhalusta. Ei tuntuisi järkevältä olla koko ajan myymässä ja ostamassa asuntoa samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten avoliitossa miehen kanssa, joka ajattelee samanlailla. Ei siis liity tuo ajattelu seurusteluun. Rakastan tätä ihmistä ja viihdymme todella hyvin yhdessä. Aloitan seurustelun vain jos oikeasti rakastun ja ajattelemme isoista asioista samanlailla. Niin sinunkin kannattaisi siis tehdä, jos nyt oikeasti edes haet parisuhdetta, tai sitten ilmoittaa vaan suoraan että haluat vaan p**lua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen halutaan sitoa joko yhteisen omaisuuden taikka taloudellisen riippuvuuden kautta siihen olemassaolevaan suhteeseen?
Joo, tälläinen ns perinteinen, konservatiivinen mies ei sopisikaan minulle ollenkaan. En edes kylläkään yrittäisi sellaisen ihmisen kanssa mitään, sen huomaa aika nopeasti jos joku on tälläinen. En tarvitse parisuhdetta mitenkään epätoivoisesti. Nykyinen mieheni on minulle täydellinen, kävi tuuri...
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei asu pk-seudulla, jossa vuokralla asuminen on hyvätuloisenakin täysin normaalia. Varmaan muuallakin isoissa kaupungeissa sama.
Tyhmähän se on jo asuu vuokralla hyvätuloisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmähän se on jo asuu vuokralla hyvätuloisena.
Tyhmä on se joka toista haukkuu. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita sekä mielenkiinnon kohteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tälläinen ns perinteinen, konservatiivinen mies ei sopisikaan minulle ollenkaan. En edes kylläkään yrittäisi sellaisen ihmisen kanssa mitään, sen huomaa aika nopeasti jos joku on tälläinen. En tarvitse parisuhdetta mitenkään epätoivoisesti. Nykyinen mieheni on minulle täydellinen, kävi tuuri...
Lienekö sattumaa että kirjoitat muodossa "nykyinen mieheni".
Kertoo paljon siitä ettet ole sitoutumiskykyistä tyyppiä kun suhteessakin kirjoitat muodossa joka vittaa siihen että kyseessä saattaa pian olla entinen mies.
Ja tosiaan muillekin, ihan turhaan itkette siellä. Naiset jotka ahdistuvat mistään pysyvästä (kuten asunnon omistamisesta), ovat tyypillisesti tuuliviirejä jotka pian ahdistuvat parisuhteessa. Tekee mieli muutosta, jotain uutta. Tai sitten vain ahdistaa kun ei ole täysin vapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienekö sattumaa että kirjoitat muodossa "nykyinen mieheni".
Kertoo paljon siitä ettet ole sitoutumiskykyistä tyyppiä kun suhteessakin kirjoitat muodossa joka vittaa siihen että kyseessä saattaa pian olla entinen mies.
Ja tosiaan muillekin, ihan turhaan itkette siellä. Naiset jotka ahdistuvat mistään pysyvästä (kuten asunnon omistamisesta), ovat tyypillisesti tuuliviirejä jotka pian ahdistuvat parisuhteessa. Tekee mieli muutosta, jotain uutta. Tai sitten vain ahdistaa kun ei ole täysin vapaa.
Köyhän vaimon voikin mukavasti kahlita siihen omaan taloon. Katsos kun tienaava osapuoli voi keksiä myydä oman osuutensa ja lähteä menemään.
Itse ainakin menisin, mikä ihme kriteeri se tuommonen on?
M38
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin menisin, mikä ihme kriteeri se tuommonen on?
M38
Rahankäyttö epäilyttää, minun silmissä yli kolmekymppiset ovat luusereita jos vielä asuvat vuokralla.
Miehethän aina polleana sanovat, etteivät välitä naisen taloudellisesta tilanteesta.
Ap varmaan hieman kiihdyttää palstalaisia, mutta myönnän, että itsekään en halua miestä, joka ei ole saanut omaa asuntoa hankittua. Nuoret on asia erikseen, mutta itse katselen ikähaarukkaa 55. Jollei siinä iässä ole asunto hommattuna, niinjokin on vialla,