Suomalaisnaisten keskiansio on 3283 euroa, tienaatko enemmän vai vähemmän
Kommentit (160)
Ei tuo nyt kovin korkea ole. Enemmän tienaan, tosin valitettavasti alle 4 k jää.
Suurin osa mammoista siis tienaa enemmän.
Osa paljon enemmän.
Silti jutut ovat mitä ovat....
Voiko kukaan tienata alle 3 200 euroa kuukaudessa?
T: Laura Räty
Vähemmän, bruttopalkkani on 2250 e/kk, eikä ainakaan tässä työpaikassa muutu enää korkeammaksi.
Vähemmän. Eipä se palkka tee mua onnelliseks, viihdyn työssä. M30.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on keskituloisen vuosiansio? Yrittäjänä katselen lähinnä sitä (tulot vaihtelevat kuukausittain) ja kuvittelen olevani about keskituloinen.
Etkö osaa laskea? 12 x 3.283= 39.396 e/anno
Vähemmän, ja mulla on tutkijatason koulutus.
Harva mies kehä 3 ulkopuolella pääsee noin korkeille tuloille kuin naiset.
Mielellään kuulisin esimerkiksi 13678€, 7000€ ja 9650€ tienaavien ammatit. Näissä kyselyissä ja tällä palstalla tuntuu isot tulot korostuvan, josko sitten niin, että pienituloiset jättävät vastaamatta.
Brutto noin 3500 plus bonuspalkka
Jonkun verran enemmän.
Ei tuo keskipalkka vielä mikään kova palkka ole. Omallakin tulen juuri ja juuri toimeen pk-seudulla, kun omien menojen lisäksi on kahden teinin jaettu vanhemmuus, kulut jaetaan tasan.
Mulla noin 3050€kk eli vähemmän, tosin siihen saan tällä hetkellä etuuksia päälle noin 500€kk
Vähemmän. Olen yrittäjä ja nyt korona aikana tulot n.1500€/kk. Ennen koronaa oli n.3000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä saanut yli 1500e nettona.
Palkkavertailuissa yleensä puhutaan bruttopalkasta, ei nettopalkasta.
Enemmän, lähes 2000€/kk enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mielellään kuulisin esimerkiksi 13678€, 7000€ ja 9650€ tienaavien ammatit. Näissä kyselyissä ja tällä palstalla tuntuu isot tulot korostuvan, josko sitten niin, että pienituloiset jättävät vastaamatta.
Talousjohtaja ulkomaisen pörssiyhtiön Suomen tytäryhtiössä.
2800 bruttona, valtion virassa eli enempää ei ole luvassa ilman paikanvaihtoa. Ikää 45. Toisaalta pidän työstäni ja sen rajoittuneesta vastuusta, en ole kunnianhimoinen enkä haluaisi antaa ajastani yhtään enempää työnteolle. Tällä tulen toimeen.