Harry ja Meghan
Epäreilua syyttää hovia omasta pahasta olosta. Uusi elämäntilanne on raskas ihan sinällään. Ikävää syyllistää nimettömästi yksi tulevan lapsen ihonväriä miettinyt, siinäpähän miettii.
Kommentit (1257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan Suomessakin opetettiin a) teitittelemään isovanhempia ja b) niiamaan vanhemmille sukulaisille.
Teititteletkö sinä isovanhempiasia ja niiailet vanhemmille sukulaisille? Onko tämä sinusta hyvä käytäntö?
Monessa maassa tuo on kyllä ihan tavallista vielä. Suomi ja Ruotsi on suunnilleen ainoat maat joissa ei tarvitse ketään teititellä.
Saksassa teitittely on edelleen normaali käytäntö. Keski-Eurooppa on monessa asiassa Pohjoismaita vanhoillisempaa.
No Saksassa voidaan teititellä mutta tuskin siellä sentään niiaillaan kun tavataan.
Kanadastakin heidän oli omien sanojensa mukaan ihan pakko paeta (forced to flee) kun ei ollut turvallista. Kun kukaan ei suostunut maksamaan heidän turvamiehiään.
On kyllä olleet tosi vainottuja tämä pariskunta kun on pitänyt matkustella ympäri maailmaa kerjäämässä rahaa ja kun ei ole tullut, niin sitten on ollut ihan pakko paeta.
Tuo haastattelu on kyllä ihan valtavaa hupia naurettavuudessaan!
Vierailija kirjoitti:
Valetta koko haastattelu.
Meghan oli varmasti saanut perehdytyksen kuninkasllisuuteen, aivan kuten Ruotsin Danielkin kävi prinssikoulun. Ei noihin hommiin ketään kylmiltään laiteta.
Philipistä vihjailu oli vastenmielistä. Makaa luultavasti kuolinvuoteella ja syytellään rasis tiksi.
Philip on sata vuotias, hänen vanhempansa ja kasvattajansa syntyneet 1800-luvulla. Odottiko Meghan hänen olevan vastassa blm-lipun kanssa?
Katkeruus Katea kohtaan on uskomatonta.
Ei kestänyt että Kate on tulevaisuuden kuningatar ja hän itse uusi Wallis Simpson. No nyt on ainakin.
Harry on typerys, kun lähti mukaan moiseen.
Sillat poltettu nyt kivasti takana ja paluuta ei ole.
No tämä. Philipin taustat ja iän huomioonottaen on oikeastaan ihme ettei hän ole möläytellyt enemmänkin. Joka tapauksessa ja vaikka en itsekään arvosta rasistista läppää, pitää nyt käyttää vähän järkeä tässä näin. Philip on vanha ukko jo, hän on aikansa ja asemansa tuote, kohta 100-vuotias. Eiköhän tuon nyt saisi jättää rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on helppo ymmärtää miltä Dianasta tuntui. Koko hovi on vastaan, oma perhe ei anna suojaa ja lehdistön hyeenat kimpussa. Onneksi Harry tunnisti tilanteen ja lähti ennen kuin Meghamilla on sama kohtalo kuin äidillään.
Pöllöpää Harry ei tajua että hän itse on se Diana, ei Meghan. Hänet tässä tullaan teurastamaan ja Meghan löytää aina uuden hovin.
Vierailija kirjoitti:
No niin tuliko erävoitto Meghanille nyt? Saiko amerikkalaiset puolelleen? Siitähän tuossa oli kyse. Harry parka pelattu pussiin jo aikaa sitten. Seuraava siirto tulee olemaan ennen pitkää avio-ongelmat. Nyt saavat tytön joten Meghan saanut kaiken irti mitä voi hovista, loppupeli pelataan kaksin Harryn kanssa joka ei näköjään vieläkään aavista mihin loukkuun on asetettu. Meghania tukee amerikkalaiset sitten ja Harrya ei kukaan, eikä kotimaahan ole enää tervetullut.
Harry-parka on aikuinen mies, joka ei ole koskaan saanut päättää mitään, mitä tekee elämässään, mummi on päättänyt asiat hänen puolestaan. Kuvitteletko oikeasti, että hän on todella pahoillaan nyt asiasta, kun itse saa päättää mitä elämällään tekee ja mitä pukee päälleen? Ikävä mummin holhoukseen?
Camilla on hyvä tyyppi, ja itse kun en ole mikään Diana-fani, vaikka jo "mamma"-iässä olenkin, olen aina pitänyt Camillasta, jota innokkaat Diana-fanit ovat katkeruuksissaan inhonneet.
Parasta tietysti on, että Camilla on tuonut rakkauden, onnen ja vakauden Charlesin elämään.
Pelkään pahoin, että Meghanin tuoma onni Harryn elämässä on ohimenevä henkäys vain, vakauttahan hän ei tuonutkaan, vaan päinvastoin kriisejä ja epävakautta, mutta toivottavasti olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Meghan tekee narsisteille tyypilliseen tapaan äärimmäistä tuhoa missä liikkuukaan. Ensin pakotetaan Harry katkaisemaan välit perheeseensä ja eristetään lapsi suvustaan. Sitten hyökkäillään median kautta ja uhriudutaan. Lopulta kun tilanne ei etene enää mihinkään, alkaa Harrykin alkaa ärsyttää, koska ei ole "tukenut tarpeeksi". Sitten alkaakin avio-ongelmat ja lapsen huoltajuudella pelaaminen. Media nauttii. Lopputuloksena on, että:
- Harry menettää järkensä ja sukunsa ja poikansa
- Lapsi menettää järkensä, isänsä ja sukunsa
- Kuningasperhe kärsii huomattavaa vahinkoa ja tästä syystä Ellu ja Philip mennee tuonpuoleiseen nopeammin
- William suree veljeään, mutta tilannetta ei voi muuttaa
- Charles suree poikaansa, mutta tilannetta ei voi muuttaa
Ja taustalla nauraa Meghan, eikä oireile millään tavalla. Koska tämä on vain peliä. Joka jatkuu ja jatkuu..
Useimmat varmasti ainakin toistaiseksi vielä ymmärtää, että Harry on joutunut narsistin uhriksi. Harry itse ei sitä varmasti millään tasolla tiedosta, kun hänestä on edelleen Meghanille niin paljon hyötyä ja tottelee kiltisti käskyjä, ettei Meghan ole hänestä luopumassa. Selvää on, että mikäli joskus eroavat, tulee Harry Meghanin puheissa olemaan siihen eroon syyllinen, vaikka Meghan itse haluaisi erota.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4067359/meghan-ja-harry-asiallinen-pohd…
Tuossa on tuo originaali keskustelu aiheesta. Olen kyllä alkanut ajatella, että keskustelunaihekin on ihan turha. Ketä nämä kermapyllyt kiinnostavat?
Minä seuraan ilmiötä, ei minua niinkään kiinnosta itse H ja M, vaan se mitä heidän ympärillä tapahtuu. Joku katsoo Salkkareita viihtyäkseen ja näin pois päin.
Siis ymmärrän kyllä että ihmisiä ei ole järkevää leimata kevein perustein. Mutta nyt oikeasti: Meghan vaikuttaa ihan oikeasti hyvin narsistiselta. Itseasiassa kaikki palaset loksahtelee paikoilleen. Olen ihan varma, että alalle erikoistuneet psykologit ja psykiatrit ovat samaa mieltä. Eivät toki sitä ääneen sano. Mutta ei tämä rakettitiedettä ole ja kaikki fiksut ihmiset, jotka ovat saaneet lähipiiriinsä tällaisen, tunnistavat heti toimintamallit ja tavat. Te, joilla sellaista ei ole ollut, olkaa onnellisia.
Tämä nyt ei ihan kuulu tähän aiheeseen mutta minusta onkin paljon parempi, että ylenmääräisestä halailukulttuurista luovutaan ja palataan vaikka juurikin johonkin niiailuun missä ei tungeta väkisin niin lähelle toista ihmistä.
En ole koskaan tykännyt halata vieraita ihmisiä vaikka sellaista tapaa viime vuosina on tullutkin. Tarkoitan vierailla nyt oman perheen ulkopuolisia esim. kaukaisempia sukulaisia yms.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on helppo ymmärtää miltä Dianasta tuntui. Koko hovi on vastaan, oma perhe ei anna suojaa ja lehdistön hyeenat kimpussa. Onneksi Harry tunnisti tilanteen ja lähti ennen kuin Meghamilla on sama kohtalo kuin äidillään.
Harryhan teki nyt samat tyhmät temput kuin äitinsä aikanaan. Ryntäsi median keskelle. Diana antoi haastattelun jossa kääntyi kuninkaallista perhettä vastaan ja paparazzien hyökkäys alkoi, ennen tuota haastattelua Dianalla oli kuninkaallisten suojelu ja tuki takanaan. Jälkeenpäin on paljastunut että Diana manipuloitiin toimittajan kertomilla valheilla tekemään haastattelu ja Diana katui antamaansa haastattelua lähes heti kun tajusi mitä tuli tehtyä. Hän toivoi etteivät hänen poikansa joutuisi koskaan samaan asemaan. Harry on nyt siinä asemassa. Paitsi ettei hän ole yhtä kiinnostava kuin Diana oli. harry ei ole tuleva hallitsija eikä hallitsijan puoliso vaan toimeton prinssi
Mutta kyllä tuo Piers Morgan ON sekaisin juuri nyt Good Morning Britainissa! Haukkuu Harryn ja Meghanin haastattelun ja Harryn ja Meghan roskaksi, huutaa kaikkien päälle, kysyy ja vastaa itse, keskeyttää muitten puheet. Usan kirjeenvaihtaja aloitti oman osuutensa, ja Morgan keskeytti senkin ja alkoi huutaa päälle!
Muistan kuinka Meghan sai kuraa niskaansa omien häidensä aikaan kun mediat syyttivät että hän olisi itkettänyt Catherinea.
Koko juttu kääntyikin toisinpäin ja Cate on koko ajan myhäillyt vaan taustalla kun Meghania syytettiin siitä mitä hän teki.
Vierailija kirjoitti:
Siis ymmärrän kyllä että ihmisiä ei ole järkevää leimata kevein perustein. Mutta nyt oikeasti: Meghan vaikuttaa ihan oikeasti hyvin narsistiselta. Itseasiassa kaikki palaset loksahtelee paikoilleen. Olen ihan varma, että alalle erikoistuneet psykologit ja psykiatrit ovat samaa mieltä. Eivät toki sitä ääneen sano. Mutta ei tämä rakettitiedettä ole ja kaikki fiksut ihmiset, jotka ovat saaneet lähipiiriinsä tällaisen, tunnistavat heti toimintamallit ja tavat. Te, joilla sellaista ei ole ollut, olkaa onnellisia.
Ongelmana on se, että sinä et tiedä etkä tunne henkilöä, operoit vaan median antaman mielikuvan perusteella. Ketään ei voi diagnosoida keltaisen lehdistön juttujen perusteella, ja jos kuvittelee saavansa noista jutuista jotenkin totuudenmukaisen kuvan, niin täytyy ihmetellä tällaisen ihmisen medialukutaitoa. Sama kun väittäisi Seiskan perusteella tietävänsä, millainen jokainen Suomen julkkis on "oikeasti".
Vierailija kirjoitti:
Tämä Meghan tekee narsisteille tyypilliseen tapaan äärimmäistä tuhoa missä liikkuukaan. Ensin pakotetaan Harry katkaisemaan välit perheeseensä ja eristetään lapsi suvustaan. Sitten hyökkäillään median kautta ja uhriudutaan. Lopulta kun tilanne ei etene enää mihinkään, alkaa Harrykin alkaa ärsyttää, koska ei ole "tukenut tarpeeksi". Sitten alkaakin avio-ongelmat ja lapsen huoltajuudella pelaaminen. Media nauttii. Lopputuloksena on, että:
- Harry menettää järkensä ja sukunsa ja poikansa
- Lapsi menettää järkensä, isänsä ja sukunsa
- Kuningasperhe kärsii huomattavaa vahinkoa ja tästä syystä Ellu ja Philip mennee tuonpuoleiseen nopeammin
- William suree veljeään, mutta tilannetta ei voi muuttaa
- Charles suree poikaansa, mutta tilannetta ei voi muuttaa
Ja taustalla nauraa Meghan, eikä oireile millään tavalla. Koska tämä on vain peliä. Joka jatkuu ja jatkuu..
Tämä jankutijankuti Meghanin ykköskiusaaja kirjoittelee näitä kiusausulostuksiaan varmasti suljetulta osastolta.
Henkilö on narsisti, joka kuvittelee toitottavansa torvea Englannin kuningashuoneen puolesta. Lakeija, jonka päätä ei käännä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valetta koko haastattelu.
Meghan oli varmasti saanut perehdytyksen kuninkasllisuuteen, aivan kuten Ruotsin Danielkin kävi prinssikoulun. Ei noihin hommiin ketään kylmiltään laiteta.
Philipistä vihjailu oli vastenmielistä. Makaa luultavasti kuolinvuoteella ja syytellään rasis tiksi.
Philip on sata vuotias, hänen vanhempansa ja kasvattajansa syntyneet 1800-luvulla. Odottiko Meghan hänen olevan vastassa blm-lipun kanssa?
Katkeruus Katea kohtaan on uskomatonta.
Ei kestänyt että Kate on tulevaisuuden kuningatar ja hän itse uusi Wallis Simpson. No nyt on ainakin.
Harry on typerys, kun lähti mukaan moiseen.
Sillat poltettu nyt kivasti takana ja paluuta ei ole.No tämä. Philipin taustat ja iän huomioonottaen on oikeastaan ihme ettei hän ole möläytellyt enemmänkin. Joka tapauksessa ja vaikka en itsekään arvosta rasistista läppää, pitää nyt käyttää vähän järkeä tässä näin. Philip on vanha ukko jo, hän on aikansa ja asemansa tuote, kohta 100-vuotias. Eiköhän tuon nyt saisi jättää rauhaan.
Minä veikkaan, ettei tässä todellakaan viitata Philipiin. Eihän ne Philipin jutut ole mikään uutinen.
Veikkaan että Charles tai William on puhunut lapsen ihonväristä ikävään sävyyn.
Yhtään sen enempää diagnosoimatta kenenkään persoonallisuus- tai mielenterveyden häiriöitä, pidän tätä ulostuloa Megsin ja Harryn puolelta tosi outona. En oikein näe mitään muuta agendaa tälle, kuin pelastaa oma maine lokaamalla jonkun toisen. Ja se ei puolestaan ole kypsän aikuisen käytöstä.
Meghan ei selvästi viihtynyt hovissa, oli syy mikä tahansa. Välit on olleet huonot jo pitkään, se on käynyt selväksi. Tää haastattelu ei vaikuta siltä, että nämä kaksi haluaisivat paikata tilannetta ja selvittää osapuolten välisiä ristiriitoja.
Hovissa aivan varmasti on ummehtunut ja vanhanaikainen ilmapiiri ainakin osittain - onhan siellä johdossa melkein sata vuotias, perinteitä arvostava henkilö. Tollainen julkinen asema kuninkaallisena myös asettaa ihan ymmärrettävästi tiettyjä rajoitteita elämiselle ja olemiselle - he eivät edusta vain itseään, vaan koko kansaa. Kuulostaa vähän salaliittoteoriaiselta tuo Harryn selitys ettei tajunnut olevansa jumissa ennen kuin Meghan tuli ja näytti totuuden :D
Joka tapauksessa, koko tilanne on hyvin vastakkain aseteltu enkä mä näe miten julkiset haastattelut tätä tilannetta korjaa. Jotenkin hassua, että Megsille ja Harrylle näyttää olevan tärkeämpää mitä muut (eli siis kansa/yleisö) ajattelee heistä kuin että oikeasti korjaisivat kulissien takana välejä perheisiinsä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kuinka Meghan sai kuraa niskaansa omien häidensä aikaan kun mediat syyttivät että hän olisi itkettänyt Catherinea.
Koko juttu kääntyikin toisinpäin ja Cate on koko ajan myhäillyt vaan taustalla kun Meghania syytettiin siitä mitä hän teki.
Mieti miltä tuollainen tuntuu oikeasti? Koko maailma kuvittelee sinun olevan täysi hirviö, joka itkettää tulevaa kuningatarta ja tuleva perhe on vain mielissään, että asia on näin päin esitelty lehdistössä eikä totuudenmukaisesti. Ihan vain, jotta tulevan kuningasparin maine ei tahriinnu. Sinun tehtävänäsi on olla perheen sylkykuppi julkisuudessa eikä kukaan puolusta sinua tai kerro totuutta, en itsekään olisi tuollaista katsellut kovin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ja muita narsismista syyttävät ovat itse niitä varsinaisia narsisteja. Tämänkin psykologit ja psykiatrit tietävät.
Tästä on jo pitkä ketju, mitä järkeä keskustella samasta kahdessa eri ketjussa?