Mitä ajattelet ihmisestä, joka muuttaa usein?
Otsikossahannse kysymys jo olikin, eli mitä ajattelet ihmisestä jolle oikein mikään asunto ei ole hyvä?
Kertooko se jostain tms?
Kommentit (78)
Ennen syntymääni isäni piti muuttaa vähän väliä kortteerista toiseen. Sitten kun synnyin, niin vähän rauhoittui. Sen mitä muistan, niin jo ennen koulun alkua me asuttiin neljässä eri osoitteessa. Se neljäs paikka, niin siihen muutettiin toukokuussa 78 ja koulu alkoi elokuun 15. 1978.
No, seuraavat muutot olivat 1981, 82 ja 84. Aina oli kämpässä jotain "vikaa" ja kun faija näki tai kuuli jonkun muuttavan, niin meidän piti muuttaa heti kanssa. Faija tuli kotiin ja ilmoitti suureen ääneen: Nyt me muutetaan! Ei me jäädä tähän homehtuu! Sitten piti ruveta hirveellä höökillä pakkailee ja laittamaan kamoja kasaan. Muuttoja kuitenkin hirveesti stressasi ja kiroili kuin merirosvo. "Nyt eikä viidestoista päivä!" Sitä tykkäsi hokea.
Sitten se muuttaminen oli aivan älytöntä. Pakkasi kuin muutto olisi ollut joku kilpailu. Sitten kaikki ihan hujan hajan, että se loota, jonka tavaroiden paikka olisi ollut varastokomerossa, niin se oli sitten keittiössä päällimmäisenä ja loota, jonka tavaroita tarvittiin, oli siellä varastokomerossa. Niitä sitten etsittiin. Faija rähjäsi hulluna, kun äitini siitä touhusta valitti ja huokaili.
Kaiken näköistä.
Vanhemmat erosivat 1991, ja minä sitten muutin omaan kämppään 1995. Samana vuonna aloin seurustella erään nuoren naisen kanssa, joka muutti Itä-Suomesta luokseni 1997.
Sitten taas muutettiin. 1998, 2001 ja 2002. Sillä oli aina jotain valittamista ja siksi piti muuttaa. Tässä oli kait se, kun likka oli ensin koko pienen ikänsä asunut Imatralla vanhempiensa okt:ssa, niin Lahdessa siten haki jotain samaa. 2002 sen piti päästä muuttamaan rivitaloasuntoon, ja 2003 otti avioeron.
2004 piti taas muuttaa. 2005 oli seuraava muutto, kun muutin uuden naisystävän kanssa yksiöstä kaksioon. Siinä sitten vuoteen 2008.
Nykyisessä kämpässä olen asunut kohta 10 vuotta ja tässä asun niin pitkään kuin mahdollista. Ikää on 52 ja mä en vaan jaksa sitä muuttamista vuoden kahden välein. Ei kiinnosta, ja aikoinaan tein sen huomion, että muuttamalla ei parane. Siinä menee aina koko naapurusto kerralla vaihtoon ja sitten tulee kaikenlaiset sekopäät tutuiksi. Se talo, johon 01 muutettiin, olisi pitänyt kiertää kaukaa. Mut ei ku muijan piti päästä muuttamaan. Napu napu vali vali joka helvetin asiassa.
Sukulainen muutti perheineen usein, syy oli miehen työ, olivat pari kertaa kahden talon loukussa. Perheen nyt jo aikuiset lapset ovat juurettomia, vaikka muutoin on ollut puitteet kunnossa, varakas perhe ovat. Toinen lapsi ei löydä paikkaansa, haahuilee ja alisuorittautuu, toinen lähti ulkomaille ja tuli sieltä tumman puolison kanssa, joka on ollut suuri pettymys kulissia ylläpitäneille vanhemmille. Mummulla on ollut niille lapsille ainoa lapsuuteen sitova paikka ja nyt sekin on myyty ja purettu, oli kova paikka heille.
Jokaisen oma asia.Jotkut kadehtivat.koska eivät itse viitsi tai pysty.Muuttoon voi olla eri syitä.joita muut eivät tiedä.ymmärrä.Joku vaihtaa autoa.puolisoa.Minusta on kiva muuttaa.viihdyn n.3 vuotta samassa paikassa.sitten voi taas vaihtaa toisten kiusaksi maisemaa.Yleensä minulta kysytään että:"Missä asut" Minä"Vielä kotona 😀Osanotto niille jotka asuvat 50 vuotta samassa osoitteessa.
Mä muuttanut elämäni aikana reilu 30 kertaa. Ja ihan vaan siksi että kyllästyn asuntoon ja sijaintiin nopeasti. Se on se päällimmäinen syy. Jotkut meistä vaan on tällaisia. Oli kuinka ihana kämppä vaan, ja vaikka mitä parhaimmalla sijainnilla, se kyllästyminen kun iskee, on pakko liikkuu. Raskasta kyllä. En tiedä mikä avuksi.
Muutot työn ja opiskelun perässä. Sosiaalisten suhteiden takia, asunto-oikeuden päättymisen takia( opiskelija-asunnot) eli syyt saattavat olla moninaiset.
Olen opiskellut eri kouluissa eri paikkakunnilla. Muuttanut työn perässä. Muuttanut tunkkaisesta lapsuuden paikkakunnasta nuorena karkuun sivistyksen pariin. Muuttanut hulluja naapureita karkuun, jotka tekivät elämästä helvettiä ja estivät nukkumisen. Muutanut siksi, että vuokranantaja muutti itse siihen asuntoon, muuttanut siksi, että tuli remonttihelvetti ja vuokranantaja oli täysi mulkero.
Mielelläni asuisin tässä nykyisessä asunnossa kaikessa rauhassa, mutta vuokra on pari kymppiä yli sallitun ja minut käsketään etsiä halvempi.
Joo ei kiinnosta jos olen jonkun tyhmän ihmisen mielestä vaikka mitä huonoa, kun olen muuttanut niin usein. Vetäkää vaan vettu päähänne ja viheltäkää.
Millainen ihminen arvotelee usein muuttaneita? Joku maalla äitinsä nurkassa kyhnöttävä luuseri, josta ei itsestään ole muuttamaan?
En ajattele mitään, koska en jaksa miettiä ja analysoida muiden asioita.
En ole ikinä muuttanut sen takia että asunto olisi huono. Vaan wlämäntilanteen takia. Ja olen muuttanut n. 40 kertaa.
Varmaan sellainen omaan kuplaansa jumittunut ja pienissä ympyröissä koko ikänsä elänyt konservatiivinen ja ahdasmielinen juntti, voi kovastikin ihmetellä ja paheksua niitä ketkä kehtaavat muuttaa elämänsä aikana paikkakunnalta jopa toiselle. Onhan se varmaan pelottavaa ja outoa turvenuijan mielestä. Pitäähän sille muuttajalle keksiä joku diagnoosikin, kun eihän se normaalia ole. Normaalia on koko ikänsä kyhnöttää turvenuijalan hometalossa ja kytätä naapureita verhonraosta.
10 muuttoa saa aikaiseksi jo 5 vuoden korkeakoulututkinnolla. Talvet opiskelupaikkakunnalla ja kesät töissä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen arvotelee usein muuttaneita? Joku maalla äitinsä nurkassa kyhnöttävä luuseri, josta ei itsestään ole muuttamaan?
Arvostelu kieltämättä on turhaa, mutta syiden perkaaminen miksi jotkut muuttaa niin usein vaikkei olisi vaikka töiden vuoksi pakko, niin onkin ihan mielenkiintoisia ja vähän menee tunteisiinkin selvästi paljon huvikseen muuttavilla utelut syistä! Mutta haluaahan niitä syitä ymmärtää
Itselleni tärkeintä saada hyvältä paikalta viihtyisä asunto, joka velattomaksi niin se tuntuu tuelta ja turvalta vaikka menisi työt alta. Samassa kämpässä jo 21 v.
Jos vuokralla asuu niin ihan järkevää muuttaa ennen kuin asunto ehtii pahemmin rispaantumaan. Kuitenkin se kuluu vaikka siististi eläisikin.
Itse olen asunut samassa vuokra-asunnossa kohta 20 vuotta, ja tunnen itseni idiootiksi. Omistaja valittaa että parketti on kulunut, ja keittiön kaapin ovistakin on viilutus alkanut kupruilemaan. Pistää varmaan minut maksamaan remontin. Ja toisekseen, olisin jo vuokrarahoilla melkeinpä maksanut vastaavanlaisen asunnon omaksi. Hölmö minä.
Ehkä jotain puuttuu. Etsitään parempaa. Mikä se paras on, maisema. Missä läheinen asuu, haluaako sen lähelle vai kauas.
Olen muuttanut 18 kertaa. Opiskelut, työpaikat, muissa maissa asumiset, ero, vuokrasopimuksen loppuminen, omaisuuden realisointi, uusi avioliitto jne. Tuleehan noita kun elää täyteläistä elämää. Ei mitään uutta auringon alla. Muutan seuraavaksi lämpöisempään maahan ( henkisesti&ilmallisesti ) kun mahdollista.
Olen elämäni aikana muuttanut 23 kertaa, tuossa ei välttämättä ole edes kaikki. Kouluaikana olen ollut 6 eri peruskoulussa.
Jokin juurettomuuden tunne tuosta on jäänyt, sen huomaa nyt lähes 50-vuotiaana. Olen muuttanut takaisin synnyinseudulleni mutta huomaan ajattelevani, että voisin muuttaa muuallekin
Tulee mieleen, että miksi henkilö ei pysy samassa työpaikassa kauaa, siis mikäli muutto toiselle paikkakunnalle johtuu aina työpaikan vaihdoksesta.