Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä, joka muuttaa usein?

Vierailija
07.03.2021 |

Otsikossahannse kysymys jo olikin, eli mitä ajattelet ihmisestä jolle oikein mikään asunto ei ole hyvä?

Kertooko se jostain tms?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 kertaa muuttaneena ei ole ollut asunnosta kiinni, on ollut opiskeluita, putkiremonttia, hometta ja pari eroa.

Mielummin olisin ollut muuttamatta, mutta aina ei voi valita.

Samoin, nyt olen asunut samassa kodissa kaksi vuotta ja rakastan tätä niin paljon!

Olin ennen vain hieman levoton, halusin kokeilla erilaisia asuinalueita ja sitten tosiaan yhteen unelma-asuntoon tuli putkiremontti, oli pari eroa, yhdessä ihanassa asunnnossa oli hometta.

Ei mitään sen kummempia syitä. Ihmiset muuttuu, itse olen utelias ja muutun je kehityn koko ajan. Kukaan ulkopuolinen ei voi tuomita tai määritell minua menneen perusteella. Se on mennyttä!

Vierailija
42/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kertaa muutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisen joka on muuttanut yli 40 kertaa. Vaihtanut nimensä ym.

Asunut lapsen kanssa autossa.

Vierailija
44/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär opiskelee Lontoossa. On muuttanut jo viisi kertaa. Ensin neljän kimppakämppään, sieltä toiseen kimppakämppään, sitten opiskelija-asuntoon, sitten poikaystävän kanssa yksiöön, seuraavaksi kaksioon.

Vierailija
45/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta pitäisi kai taas muuttaa, ei nykyisessäkään kämpässä vikaa ole, mutta tli kaksi vuotta samassa asunnossa tai työpaikassa alkaa vaan tökkiä pahasti.

Olen miettinyt muuttamista useinkin, johtuen siitä p.rse maata viistäen kulkevasta juoruakasta, joka urkkii toisten asioita ja kertoo ne sitten muunneltuina edelleen.

Vierailija
46/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamisen perusteella en ajattele oikein mitään suuntaan tai toiseen.

Jos ihminen on asunut eri maissa tai eri puolella Suomea olen kiinnostunut kuulemaan kokemuksiaan.

Siitäkin olen kiinnostunut, jos joku on asunut koko elämänsä samalla kylällä. Tällaisessa tapauksessa saa kyllä olla varovainen kysellessään...

Vierailija
47/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä vie, opiskelut, työpaikat, tilaisuudet, ihmissuhteet ja perhevelvollisuudet.

Eivät ole paikkoihin kiintyviä.

Etsivät sitä omaa kotia mutta eivät ole vielä löytäneet.

Onhan noita monia syitä.

Omalta osaltani olen ainakin joksikin aikaa asettunut aloilleni.

Ikinä ei kuitenkaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan.

Vierailija
48/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tunnen, vähän epävakaa muutenkin. Vaihtaa myös työpaikkaa ja on käynyt useamman koulutuksen, mutta mikään ei ole sitä mitä on ajatellut. Ihmettelen miten niitä työpaikkoja on tähän asti löytänyt, kun tulee ikää monella alalla ei olekaan yhtäkkiä enää haluttu. Muuttaa paikkakunnalta toiselle, parisuhteet ei myöskään kestä edes vuotta, on jo viisikymppinen.

Tuntuu aina olevan ne toiveet epärealistiset, eikä huomaa ettei se pelkkä muutto ratkaise ongelmia, ellei mikään muu muutu.

Vierailija
49/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ajattelen, että siinäpä ihminen, joka muuttaa usein!

Vierailija
50/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa maassa useissa asunnoissa. Elämäntilanteet muutuu. Tervys muuttuu haastavaksi, tarvitsee esteettömän asunnon.  V naapurit.  Valhetteleva vuokranantaja. Älytön vuokrannousu. jne.

Vierailija
51/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei muuta usein on joko entisajalle tyypillisessä vakityöpaikassa, joten ikää ehkä yli 50 v. jo. Jos kyseessä on nuorempi, niin hänellä ei ole opiskelu- tai työvalmiuksia, ja elää toimeentulotuella.

Vierailija
52/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani ihmiset, jotka muuttavat usein - siis esimerkiksi vuoden välein tai useammin -, kärsivät erilaisista mielenterveyden ongelmista ja elämä on ehkä muullakin tavalla sekavaa. Kuvioon näyttää kuuluvan myös se, että kodin lisäksi vaihtuu usein lemmikkieläin ja/tai parisuhde. 

Eipä siinä, kai ne aikuiset saavat muuttaa vaikka joka viikko, jos haluavat, mutta lapsia käy tässä rumbassa sääli. Minulla on esimerkiksi ystävä, jonka tytär oli ennen kouluunmenoa ollut seitsemässä eri hoitopaikassa. Toisen samanlaisen muuttajan tytär oli neljänteen luokkaan mennessä käynyt jokaisen luokan eri koulussa ja eri paikkakunnalla. Sitten ihmetellään, että jännä kun se lapsi oireilee. 

Vierailija
53/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kerran Suomessa tehdyn tutkimuksen lastensuojelun asiakkaina olevista lapsista ja heitä yhdistävistä tekijöistä. Hiukan yllättäen se eniten lastensuojelun asiakkaita yhdistävä tekijä ei ollutkaan joku vanhempien tulotaso tai koulutustaso tms, vaan suurin yhtäläisyys tutkimukseen osallistuneilla lasu-lapsilla oli se, että he olivat muuttaneet todella paljon, monella päiväkoti-ikäisellä lapsella saattoi olla jo kymmenen osoitetta takanaan. 

Vierailija
54/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantunut taloudellinen tilanne ja kivempi asunto tai asuinalue.

Vierailija
55/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa tuttavien ja ystävien muuttoja miettiä, kun oma elämä elettävänä eli ei herätä mitään tunteita, kun en edes ajattele asiaa.

Nyt olen sairaslomalla, ehkä pitää laittaa mietintämyssyyn.

Vierailija
56/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet ihmisestä joka ei koskaan muuta? Aikuistuessaan jäänyt siihen muutaman sadan metrin päähän vanhemmistaan, eikä suostu kauemmas muuttamaan, vaikka muualla olisi töitä tarjolla. Mieluummin työtön ja käy aina vanhemmillaan syömässä ja pesettämässä pyykkinsä. Näitä on paljon.

Vierailija
57/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä vuokralainen, joka vaihtaa asuntoa aina kulloisenkin taloudellisen tilanteen perusteella.

Vierailija
58/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla toki useita mutta ainakin eräällä tuttavalla tuntui olevan aina vuokranmaksu ongelmia. Tosin oli töissä käyvä joten se tuntui vähän ihmeelliseltä.

Vierailija
59/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutot ovat johtuneet meluasunnoista, mutta ei naapurimelusta, vaan pahoista resonoivista meluista. Ollut liian vaivalloista yrittää korjata asiaa. Kalliiksi on tullut ja potuttanut muutenkin, koska asunnoissa itsessään ei ole ollut vikaa.

Vierailija
60/78 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hulluna pidän. Muuttaminen on niin rasittavaa ja hankalaa, ettei sitä tee kuin pakon edessä.

Sinun mielipiteellä ei ole mitään merkitystä. Minua Ei kiinnosta pätkääkään kenenkään muuttelemiset. Outo aloitus.