Lapset halusivat lasagnea, tein kesäkurpitsasta ja munakoisosta, lapset ja mies tilasivat pitsaa
Kiehun kiukusta edelleen. Kuinka kaikki voivat olla noin ilkeitä?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli kieltämättä sulta aika ilkeää olla tekemättä lasagnea, vaikka halusivat.
Kesäkurpitsa-munakoisolaatikko ei ole lasagnea.
Korvasin vain ne lasagnelevyt kesäkurpitsa ja munakoisosiivuilla ja valkokastikkeen 2xtomaattikastikkeella. Idea lasagnen kanssa on sama.
Tuolla ei ole mitään tekemistä lasagnen kanssa. Lasagnea ei tehdä kesäkurpitsa- ja munakoisosiivuista, eikä valkokastiketta tomaateista. Taidat olla hieman yksinkertainen, kun edes yrität puolustella itseäsi noin typerillä kommenteilla. Itse olisin tehnyt juuri samoin kuin loppuperheesi, ja todennut vielä että "v**tu on tyhmä ja itsekeskeinen ämmä".
Ihanko totta alat haukkumaan kun saat valmiin ruuan nenän eteen?
Mä kunnioitin teininäkin vanhempiani ja sitä että sain ruuan joka päivä nenän eteen. Jos en tykännyt niin sain itse kokata.
Miksi joka ikisestä ateriasta täytyy tykätä?
Tuo on vaan moukkamaista.N33
Ei tarvitse joka ateriasta tykätä, mutta jos jotain lupaa niin joku puolivillainen juostenk*stu mukamas sinnepäin tehty viritys ei myöskään ole ok. Pitäisitkö itse jos joku lupaisi sinulle sisäfilepihvin ja tarjoaisi sitten jonkun tofuyllätyksen, kun onhan ne melkein sama asia? Tai lapsi lupaisi siivota huoneensa kunnolla mutta oikeasti olisi vain tunkenut kaikki kamat lattialta päiväpeiton alle, kun se on melkein sama asia? Jos ei ole valmis niitä toivomuksia tai lupauksia täyttämään, niin sitten ei täytä ja on rehellinen siitä sen sijaan että teeskentelee täyttävänsä mutta oikeasti tekee jotain ihan muuta.
Lupasin tehdä lihapullakastiketta, ostin eineshyllyltä jotain boltseja ja kaadoin päälle purkin tomaattimurskaa. Miksiköhän ei kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vähän haiskahtaa siltä, että miehesi on yksi lapsista, eikä perheen toinen aikuinen. Mutta joka tapauksessa tuo ei ole lasagnea, vaan moussakaa
Moussakaankin kuuluu valkokastike, jota ei ap kyseisessä ruuassa ollut. Joten mitälie ruokaa onkaan??
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas tietäjät vauhdissa. Lasagne on pastatyyppi. Kuten vaikka spagetti.
Kertokaa nyt että spagettikaan ei ole spagettia ilman jauhelihaa tai juustokastiketta.
No suomen kielessä lasagne on juurtunut tarkoittamaan lasagne bologneseä eli ei tarvitse näsäviisastella.
No ehkä teidän perheessä. Muuten bologneseakin voi tehdä ilman jauhelihaa.
Täytyypä soittaa esim. kaikkiin kouluihin ja moneen tuhanteen ravintolaan, että miksi tämä lasagne ei ole pelkkiä lasagnelevyjä vaan täällä on jotain täytteitä mukana!
Jos puolisosi sanoo, että tänään meillä on pastaa, ilmeisesti siihen ei kuulu teillä kastiketta...?
Jaa taas tämä sama autistijankkaaja täällä vauhdissa..
En ole autistijankkaaja, vaan tykkään kokata ja siksi minua vähän huvittavat nämä ”yää, ei se oo lasagnea jos siinä ei ole jauhelihaa” -tyypit.
Lasagne on pastalaji. Siihen tehdään kastike, niin kuin yleensä muillekin pastalajeille. Kastikkeen sisältöä ei määritä se, mitä teidän mamma siihen laittaa.
Luulen, että saat Italiassa aikamoisen tyrmäyksen, jos tarjoat lasagnea ilman bechamelia.
En varmastikaan, jos korvaan sen vaikka ricottalla.
Ei käy. Bechamel on valkokastike juustolla. vaikka vaihtaisit juuston vieläkin satt laittaa bechamelin.
Mornay on valkokastike juustolla. Bechamel on perusvalkokastike. Roux on jauhon ja voin sekoitus jolla kastike suurustetaan.
Italialaiselta kokkaussivustolta voi jokainen "mitä on lasagne" -keskusteluun osallistunut käydä itse todentamassa, että lasagnea voi tehdä monella eri kastikkeella.
https://www.giallozafferano.it/ricerca-ricette/lasagne/
Sun miehellä on selkärankaa, on oikea itsenäinen kunnon mies.
Ole ylpeä hänestä.
Ei ole mies tossusi alla.
vaikka taitaa olla trolli koko juttu. Tuskin noin teit. Sanot vaan jotta syntyis keskustelua
Vierailija kirjoitti:
Italialaiselta kokkaussivustolta voi jokainen "mitä on lasagne" -keskusteluun osallistunut käydä itse todentamassa, että lasagnea voi tehdä monella eri kastikkeella.
https://www.giallozafferano.it/ricerca-ricette/lasagne/
Niin, Italiassa.
Suomessa lasagnesta puhuttaessa tarkoitetaan jauhelihalasagnea lasagne alla bolognese.
Sitten on kasvislasagnea jne. jolla erotellaan muut lasagnet suomen kielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.giallozafferano.it/ricerca-ricette/lasagne/Niin, Italiassa.
Suomessa lasagnesta puhuttaessa tarkoitetaan jauhelihalasagnea lasagne alla bolognese.
Haha, kun todetaan, että olet väärässä italialaisen lasagnen suhteen, kaivat Saarioisten reseptin ja alat puhua suomenkielisestä lasagnesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, kun todetaan, että olet väärässä italialaisen lasagnen suhteen, kaivat Saarioisten reseptin ja alat puhua suomenkielisestä lasagnesta.
Ymmärrän kyllä, että teille autisteille pitää kaikki selittää selkokielellä. Sori.
Teen huomenna Janssonin kiusausta, mutta en rouhi sinne Tove Janssonin lihaa ja sitten ala haukkumaan sitä vuokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että teille autisteille pitää kaikki selittää selkokielellä. Sori.
Teen huomenna Janssonin kiusausta, mutta en rouhi sinne Tove Janssonin lihaa ja sitten ala haukkumaan sitä vuokaa.
Olet nolo.
Ymmärrän pettymyksen, jos oli sovittu, että tehdään lasagnea ja sitten ruokana onkin jotain moussakatyylistä. Kaikki kun eivät ollenkaan pidä munakoisosta. Sitä en yhtään ymmärrä, että tilasivat pizzaa, kyllähän nyt ruoaksi syödään sitä mitä laitetaan, hirveän epäkohteliasta sakkia teillä. Kannattaa vakavasti keskustella asiasta. Ei ole myöskään pahitteeksi tutustua uusiin ruokalajeihin. Maistoivatko edes? itse teen usein lasagnea, mutta en käytä jauhelihaa. Lasagnelevyt ja maitokastike siihen kyllä olennaisesti kuuluvat, että se on lasagne
No yöks, olisin itsekin tilannut, tollanen sotku mitään lasagnea oo!
Maistaisin kyllä, tuskin kehtaisin mitään pizzaa tilata, vaikka olisikin pahaa. Kysyisin kyllä, että miksi on tehnyt eri ruokaa mistä oli puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ennenkuin kukaan huutaa niin oli myös jauhelihaa!
ap
Olisit korvannut sen jauhelihan kesäkurpitsalla ja munakoisolla ja jättänyt lasagnelevyt ja kaksi kastiketta, niin olisi tullut parempaa.
Tämäkään ei ole lasagnea.
Kun menet ostamaan paidan ja myyjä lyö sulle sukat käteen paitana niin oletko tyytyväinen?
Kyllä se on lasagnea. Jauheliha ei ole mitenkään välttämätön ainesosa.
Tuolla periaattella mihin tahansa ruokalajiin voi laittaa mitä hyvänsä. Miten mahtaisi menestyä ravintola, joka valmistaisi annoksensa samalla periaattella.
Olen pahoillani, mutta en ihmettele miehen ja lasten reaktiota. Lasagne on siitä hyvä ruoka, että sinne saa huomaamatta lisättyä kasviksia. Esim. porkkanaraastetta tai kesäkurpitsaraastetta uppoaa isokin määrä. Mutta kyllä sinne lasagnelevyt ainakin tarvitsee.
Itse tykkään kyllä valkokastikkeettomasta lasagnesta, mutta valkokastikkeessakaan ei ole mitään kovin epäterveellistä. Hieman voita, hieman jauhoja ja litra maitoa/kasvimaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta en ihmettele miehen ja lasten reaktiota. Lasagne on siitä hyvä ruoka, että sinne saa huomaamatta lisättyä kasviksia. Esim. porkkanaraastetta tai kesäkurpitsaraastetta uppoaa isokin määrä. Mutta kyllä sinne lasagnelevyt ainakin tarvitsee.
Itse tykkään kyllä valkokastikkeettomasta lasagnesta, mutta valkokastikkeessakaan ei ole mitään kovin epäterveellistä. Hieman voita, hieman jauhoja ja litra maitoa/kasvimaitoa.
Ensinnäkin lasagne on pastaruoka, joten pakollisia ovat lasagnelevyt. Valkokastike on myös oleellinen. Ja lisäksi tarvitaan täyte, joka voi olla jauhelihaa tai mereneläviä. Kasvislasagnestakin voi puhua nimen omaan "kasvis" -alkuisella nimellä, silloinkin mukaan kuuluvat lasagnelevyt ja valkokastike.
Muut viritykset eivät ole lasagnea eikä niitä tulisi sillä nimellä kaupata kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
https://yhteishyva.fi/reseptit/kesakurpitsalasagne/recipe-107
Tuo ei ole lasagnea. Se on ilman munakoisoa tehty moussaka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yhteishyva.fi/reseptit/kesakurpitsalasagne/recipe-107
Tuo ei ole lasagnea. Se on ilman munakoisoa tehty moussaka.
Saattaa se ihan musakan nimen allekin mennä sillä tietääkseni Kreikassa ei olla niin nokon nuukia ja saman tapaisia paistoksia sanotaan yleensäkin musakaksi. Jos halutaan korostaa aineksia niin voi sanoa vaikka "melizanes musaka" eli munakoisomusaka. Ainakin perunamusakaa tekevät myös, kenties kesäkurpitsastakin. Lasagne taitaa sielläkin tarkoittaa nimen omaan pastaruokaa.
Lasagneksi. Se on sitä, oli siellä välissä vaikka paskaa.