Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, haluatko olla kotivaimo?

Vierailija
07.03.2021 |

Kysymys otsikossa

Nainen, haluatko olla kotivaimo?

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat, että mies elättäisi, niin en. Jos eläisin jollain omilla rahoillani, esim. lottovoitolla tai säästöillä, niin kyllä kiitos! Voisin hyvin hoitaa siinä kohtaa myös isomman osan kotitöistä ja mitä nyt kotirouvan yleensä ajatellaan tekevän, olisihan minulla aikaa. Saattaa kyllä olla, että jossain vaiheessa keksisin jotain palkkatyön tapaista ajankulua.

Mitä eroa sillä että elät lottovoitolla tai miehen rahoilla? Minun mielestä on kauniimpi ajatus elää miehen rahoilla kuin lottorahoilla.

Vierailija
22/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lapsia ei tosin ole eikä tule, mutta miestä, koiraa ja kotia voisin hoitaa jos saisin siitä palkkaa ja minulle maksettaisiin myös eläkettä. Mikä jottei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta mahdollisuus joutua taloudellisen väkivallan kohteeksi joten en halua.Omat rahat takaa itsenäisyyden.

Missä menneisyydessä sä ap elät? Ei Suomessa ole ollut kotivaimoja, aina on tarvittu kahden aikuisen palkka ja työpanos perheen elättämiseen.

Tässä sun ajatusmallissa on jotain samanlaista kuin siinä et ajatellaan et parempi olla sinkku kuin huonossa suhteessa. Se totamus sinänsä on totta, mutta on myös sellainen vaihtoehto olemassa että voisi olla myös onnellisessa parisuhteessakin.

Ja minusta kotivaimous on hieno asia. Tietysti sitäkin voi toteuttaa monella eri tavalla, mutta miten minä sen näen ja koen on se että molemmat puhaltavat yhteen hiileen, molemmat toimivat omalla paikallaan heidän suhteensa parhaaksi.

Ap

Useimmiten suhteen parhaaksi on se, että mies ei joudu yksinään elättämään perheensä.

Useissa tapauksissa olisi parisuhteen yhteiseksi parhaaksi, sekä myöskin taloudellisesti kannattavaa että vain toinen käy töissö

Vierailija
24/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivan kamalaa olla kotona koko ajan ilman työtä. Ei mitään älyllistä haastetta eikä mahdollisuutta oppia uutta tai saavuttaa mitään. Todella puuduttava ajatuskin.

Vierailija
25/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat, että mies elättäisi, niin en. Jos eläisin jollain omilla rahoillani, esim. lottovoitolla tai säästöillä, niin kyllä kiitos! Voisin hyvin hoitaa siinä kohtaa myös isomman osan kotitöistä ja mitä nyt kotirouvan yleensä ajatellaan tekevän, olisihan minulla aikaa. Saattaa kyllä olla, että jossain vaiheessa keksisin jotain palkkatyön tapaista ajankulua.

Mitä eroa sillä että elät lottovoitolla tai miehen rahoilla? Minun mielestä on kauniimpi ajatus elää miehen rahoilla kuin lottorahoilla.

Onhan sillä eroa, onko rahat omia vai miehen. Minä tykkään enemmän omista rahoista.

Vierailija
26/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Lottovoitto olisi omaa rahaani. Minun ei tarvitsisi kysyä mieheltä, saanko vaihtaa autoa, saanko lähteä matkoille, saanko hankkia oman hevosen jne. En ikimaailmassa kehtaisi elää puolison rahoilla kuin omillani.

eri

Vierailija
27/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin harkita, jos mies haluaisi sitä ja olisi valmis maksamaan puolet tienaamastaan minulle palkkana.

Vierailija
28/28 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen aina inhonnut ajatusta/ideologiaa "koti on naisen paikka". Kukaan ei sanele minulle mikä paikkani on! Vapaassa yhteiskunnassa voin onneksi valita miten elän. Olen itsenäinen taloudellisesti enkä luopuisi siitä mistään hinnasta. Lisäksi aivot surkastuisivat jos olisin kotona. Ei kiitos, ei ikinä minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi