Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun nämä wolt-lähetit eivät osaa suomea

Vierailija
07.03.2021 |

Huonon kielitaidon vielä ymmärtäisi mutta kun tilaukseni tein suomeksi niin toimituksessakin voisivat edes yrittää!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Wolt lähetti tuo säkillä valoa pimeisiin pirtteihin.

Vierailija
42/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikäs sun tekosyy kielitaidottomuudelle kun ei edes englanti onnistu?

Suomessa asuu paljon ihmisiä, jotka eivät osaa kuin suomea ja omassa maassa on pärjättävä oman maan kielellä.

Ei siis tarvita mitään tekosyitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rasistista arvostella Wolt-lähetin kielitaitoa, kuten myös olla ottamatta siivoojaa joka ei osaa suomea. Hävetkää! Luulisi, että nämä asiat olisivat pikkuhiljaa selviä suomalaisille.

Vierailija
44/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin yksinkertainen? Navigaattori ei kerro, miten meidän pihan portti avataan tai mikä ovikoodi on.

No kiva! Jakeletko sä ovikoodeja ja portinaukaisuohjeita kaikenmaailman tuntemattomille?! Laiska idiootti, mee avaa se ovi. Ne koodit on ihan syystä.

Vierailija
45/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitteeni on ilmeisesti niin vaikea, että nämä ruokakuskit eksyvät joka kerta. Voi kun osaisivat edes englantia, kun minä en osaa hindiä tai vastaavaa. Yritän selittää tilannetta heille selkokielienglannilla ja toisesta päästä kuuluu vain muli mulimuli.

Vierailija
46/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi puhua sen Wolt-lähetin kanssa. Se tuo sinulle ruokaa eikä tule keskustelukumppaniksi

Koska ei löydä perille vaikka englanniksi myös ohjais. Täytyy juosta lähetin perässä ja hakea ostokset häneltä..

Vierailija
47/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää ne mopopyörät, joilla ajavat kävelykadulla. Luulisi tuollaisesta rapsahtavan sakkoja. 

Vierailija
48/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua myös ärsyttää. Olen kirjoittanut tilauksiin erittäin tarkat saapumisohjeet, mutta sitten jotkut soittelevat perään englanniksi, kun eivät ymmärrä, miten paikalle pääsee.

Miten, jos ei osaa englantia. Omissa kavereissa osa osaa ruotsia ja saksaa, mutta ei enkkua.

Vierailija
49/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi puhua sen Wolt-lähetin kanssa. Se tuo sinulle ruokaa eikä tule keskustelukumppaniksi

Koska ei löydä perille vaikka englanniksi myös ohjais. Täytyy juosta lähetin perässä ja hakea ostokset häneltä..

Onneksi olen niin köyhä, että pitää laittaa itse ruokansa.

Vierailija
50/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on puhua hieman englantia? Ja jos ei sitä edes osaa, niin on aika heikot eväät. Lähetti todennäköisesti puhuu suomea parin vuoden päästä, mutta sinä olet yhä avuton. 

En osaa kuin neljää kieltä: suomea, savvoo, hiljoo ja kovvoo.

Vierailija
51/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia ongelmia sitä onkin. Istutaan sohvalla ja tilataan laitteella mässyä kotiovelle. Tuojat eivät osaa edes suomea kunnolla. Elämä voi olla noinkin vaikeaa.

Vierailija
52/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puolue voisi puuttua asiaan. Ruokaa saisi tuoda kotiovelle vain henkilö, joka osaa täydellistä suomen kieltä ja paloittelee ja syöttää ruoat asiakkaalle. Suupielet voisi pyyhkiä vielä lopuksi. 

Vierailija
53/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on puhua hieman englantia? Ja jos ei sitä edes osaa, niin on aika heikot eväät. Lähetti todennäköisesti puhuu suomea parin vuoden päästä, mutta sinä olet yhä avuton. 

Etkö oikeasti tiedä, että Suomen kouluissa ei ole opettu jossain vaiheessa mitään vierasta kieltä?

Nämä ihmiset eivät ehkä ole tarvinneet esim työelämässä kielitaitoa. Tietämättömyys maamme menneisyydestä näkyy juuri kaltaistesi ihmisten kommenteista. Onneksi en tunne moisia tyyppejä henkilökohtaisesti.🙄

Vierailija
54/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit tarjoutua maksamaan kotiinkuljetuksesta enemmän, jos sinulla on vaatimuksia

Vierailija
55/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoitteeni on ilmeisesti niin vaikea, että nämä ruokakuskit eksyvät joka kerta. Voi kun osaisivat edes englantia, kun minä en osaa hindiä tai vastaavaa. Yritän selittää tilannetta heille selkokielienglannilla ja toisesta päästä kuuluu vain muli mulimuli.

Voi ei! Olet varmasti laihtunut kovasti, kun olet jäänyt monesti ruoatta. Tässä olisi työsarkaa eduskuntaan. Suomalaisten ruokahuolto kuntoon!

Vierailija
56/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikäs sun tekosyy kielitaidottomuudelle kun ei edes englanti onnistu?

Suomessa asuu paljon ihmisiä, jotka eivät osaa kuin suomea ja omassa maassa on pärjättävä oman maan kielellä.

Ei siis tarvita mitään tekosyitä.

Wolt ei ole julkinen taho, ei sen tarvitse taata suomenkielistä palvelua. 

Vierailija
57/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kukaan ei pakota käyttämään moista palvelua.

Vierailija
58/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen suomalaiset hankkivat omin käsin ruoat perheelleen metsästämällä, kalastamalla, maata viljelemällä jne. Nyt kyynelehditään, kun ruoan sohvalle tuonut henkilö ei osannut suomea. Pojasta polvi paranee. Not (=ei).

Vierailija
59/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sama nämä kotisiivouspalvelut. Mulle soitettiin semmoisesta ja tarjottiin palvelua, ihan ok hinta kotitalousvähennyksen kanssa joten ajattelin ottaa palvelun. Sitten sivulauseessa: henkilö joka teille tulee on nimeltään Mehmet, hän puhuu vain englantia mutta se ei varmaan ole ongelma - meidän kokemuksen mukaan nämä ulkolaiset on paljon tehokkaampia siivoojia kuin suomalaiset? Minä totesin että itse asiassa ON ongelma, että boikotoin kaikkia suomalaisia yrityksiä jotka ei tarjoa palveluita suomeksi. Joten jäi siivouspalvelu käyttämättä.

Sulla ei ollut tilillä tarpeeksi rahaa siivouspalveluun. Siksi sinä sen jätit väliin ja siksi "boikotoit".

On kyllä, osaan myös hyvin englantia koska olen töissä amerikkalaisessa firmassa jonka Suomen yksikönkin virallinen kieli on englanti. Vastustan vaan tä

Jopa Kreikassa monissa ravintoloissa osataan suomea, joten miksi ei siis Suomessa🤔

Vierailija
60/61 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sieltä Woltista pitää tilata ruokaa, jos noin ärsyttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi