Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun nämä wolt-lähetit eivät osaa suomea

Vierailija
07.03.2021 |

Huonon kielitaidon vielä ymmärtäisi mutta kun tilaukseni tein suomeksi niin toimituksessakin voisivat edes yrittää!

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs sun tekosyy kielitaidottomuudelle kun ei edes englanti onnistu?

Vierailija
2/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi puhua sen Wolt-lähetin kanssa. Se tuo sinulle ruokaa eikä tule keskustelukumppaniksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on PostNordilla ja oikeastaan joka paikassa. Myös takseissa hoonosoomi yleensä kielenä. Ei taida meno tulevaisuudessa ainakaan parantua. Mitenköhän 10-20 v kuluttua pärjätään?

Vierailija
4/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuovat lähetit osaa kyllä sanoa ole hyvä ja kiitos. Eipä tuossa muuta tarvitakaan.

Vierailija
5/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös ärsyttää. Olen kirjoittanut tilauksiin erittäin tarkat saapumisohjeet, mutta sitten jotkut soittelevat perään englanniksi, kun eivät ymmärrä, miten paikalle pääsee.

Vierailija
6/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua taitaa ärsyttää pikemminkin se, että he tekevät työtä mutta sinä et, kun sua ei huolita minnekään.

Vierailija
7/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2: Pakkohan niille on puhua, kun soittelevat ja kysyvät lisäohjeita enkuksi.

Vierailija
8/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen yritti yksi tulla samaan aikaan hissiin ilman maskia. Sanoin kolme kertaa että et voi tulla.

Vierailija
9/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene itse lähetiksi.

Vierailija
10/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua myös ärsyttää. Olen kirjoittanut tilauksiin erittäin tarkat saapumisohjeet, mutta sitten jotkut soittelevat perään englanniksi, kun eivät ymmärrä, miten paikalle pääsee.

Nöhöö, korjaapa osoitteesi karttasovellukseen. Navigaattorilla ne lähetit sompailee.

Vierailija
11/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama nämä kotisiivouspalvelut. Mulle soitettiin semmoisesta ja tarjottiin palvelua, ihan ok hinta kotitalousvähennyksen kanssa joten ajattelin ottaa palvelun. Sitten sivulauseessa: ”henkilö joka teille tulee on nimeltään Mehmet, hän puhuu vain englantia mutta se ei varmaan ole ongelma - meidän kokemuksen mukaan nämä ulkolaiset on paljon tehokkaampia siivoojia kuin suomalaiset?” Minä totesin että itse asiassa ON ongelma, että boikotoin kaikkia suomalaisia yrityksiä jotka ei tarjoa palveluita suomeksi. Joten jäi siivouspalvelu käyttämättä.

Vierailija
12/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mene itse lähetiksi.

Ei se voi kun ei osaa kieliä, ei ole ajokorttia eikä autoa, eikä työnteko kiinnosta.

Vierailija
13/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulta voisi kysyä, että mikä sinun tekosyysi on siihen, ettet osaa aloittaa virkettä isolla kirjaimella etkä laittaa lauseiden väliin pilkkua.

Vierailija
14/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi puhua sen Wolt-lähetin kanssa. Se tuo sinulle ruokaa eikä tule keskustelukumppaniksi

Ne soittavat minulle kun tilaus on alaovella. Ei voi koskaan tietää onko siellä joku intialainen puhelinhuijari vai iltapalaa.

Vierailija
15/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä se sama, joka sitten valittaa, että ulkomaalaiset elävät sosiaalituilla? Mikään ei ole hyvä.

Vierailija
16/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sama nämä kotisiivouspalvelut. Mulle soitettiin semmoisesta ja tarjottiin palvelua, ihan ok hinta kotitalousvähennyksen kanssa joten ajattelin ottaa palvelun. Sitten sivulauseessa: ”henkilö joka teille tulee on nimeltään Mehmet, hän puhuu vain englantia mutta se ei varmaan ole ongelma - meidän kokemuksen mukaan nämä ulkolaiset on paljon tehokkaampia siivoojia kuin suomalaiset?” Minä totesin että itse asiassa ON ongelma, että boikotoin kaikkia suomalaisia yrityksiä jotka ei tarjoa palveluita suomeksi. Joten jäi siivouspalvelu käyttämättä.

Sulla ei ollut tilillä tarpeeksi rahaa siivouspalveluun. Siksi sinä sen jätit väliin ja siksi "boikotoit".

Vierailija
17/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 2: Pakkohan niille on puhua, kun soittelevat ja kysyvät lisäohjeita enkuksi.

Asutteko sitten jotenkin hankalassa paikassa? Laita tarkat ohjeet jo tilatessa, niin eivät soittele. Tai meille ei ainakaan ole kukaan soitellut koskaan, vaikka ollaan tilattu kymmeniä kertoja.

Vierailija
18/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne soittavat minulle kun tilaus on alaovella. Ei voi koskaan tietää onko siellä joku intialainen puhelinhuijari vai iltapalaa.

No kuule... jos oikeasti tilaisit ruokaa niin sinä näkisit puhelimestasi siitä sovelluksesta lähetin sijainnin.

Vierailija
19/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuutissaa myös ärsyttää. Olen kirjoittanut tilauksiin erittäin tarkat saapumisohjeet, mutta sitten jotkut soittelevat perään englanniksi, kun eivät ymmärrä, miten paikalle pääsee.

Nöhöö, korjaapa osoitteesi karttasovellukseen. Navigaattorilla ne lähetit sompailee.

Oletko jotenkin yksinkertainen? Navigaattori ei kerro, miten meidän pihan portti avataan tai mikä ovikoodi on.

Vierailija
20/61 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ammatiltani englannin opettaja, mutta silti olen sitä mieltä, että Suomessa pitää kyllä saada palvelua ihan suomen kielellä, vaikka englantia osaisikin. Sinänsä hienoa, että ihmiset ovat löytäneet töitä heikommallakin suomen kielen taidolla, mutta tehtävissä, joissa ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa, pitäisi kuitenkin pystyä kommunikoimaan suomeksi. Tosin taas sekin on sitten positiivista, jos pystyy kommunikoimaan tarvittaessa englanniksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi