Kaikilla tutuilla ikätovereillani on jo silmänympärysryppyjä
...minulla ei vielä yhtäkään. Kiitos geenit!
Olisi tosi ankeaa, jos ihossa näkyisi jo ikääntymisen merkkejä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Munkin silmänympärysiho on vielä täysin rypytön.
N40
Niin munkin.
N45
No ei oo mullakaan silmänympärysryppyjä, eikä ikänäköä.
Mutta.
Sibeliusrypyt ovat ilmestyneet, ja hamsteripussit leukaperiin alkaa muodostua.
N40 bmi 28
Naama ja rypyt eivät suinkaan paljasta ikää, vaan silmät ja kädet. Ja tämä näkyy jo lapsilla. Silmistä voi päätellä onko 5v vai 7v tai 30v. vai 35v.
Ja sitäpaitsi, eihän kukaan näe omasta naamastaan ryppyjä, kuin peilin ja valokuvan kautta ja ne molemmat ovat keinotekoisia. Rypyt tulevat esille ilmeissä ja eleissä.
Minulla on kauniit kasvot, jännät silmät, pitkä puoliselkään asti paksut, kiiltävät hiukset, sääret saturnukseen asti, suudeltavat huulet, ihana pikajuoksijan takamus ja isot rinnat, pituuttakin on yli 170 cm, ja vartalo on tiimalasi. Niin, minulla on silmäkulmissa naururypyt :’(
Tutuistani pahimmin rypistyneet ovat paljon tupakoivia, tai sitten vakavasti sairastuneita, esim keuhkoahtaumatautiin (usein samaa ryhmää kuin edellisetkin). Siinä ei sitten ne rypyt enää ole kovin suuri ongelma.
Terveydestä kannattaa pitää huolta parhaan kykynsä mukaan. Hyvä ruokavalio; vihanneksia, hedelmiä, riittävästi unta jos mahdollista, ainakin jonkun verran liikuntaa, ei alkoholia ja tupakkaa: Et ainakaan kiihdytä vanhenemisen tuomia muutoksia omilla elintavoillasi. Loppu on geeneistä ja onnestakin kiinni, elämässä kun kaikki ei aina mene niin kuin toivoisi.
t. 55-v (joka meinaa muuttaa takaisin Floridaan polttamaan nahkaansa heti, kun sinne taas pääsee)
Kerran vastaan käveli nainen, jolla oli ihan sileä ha virheetön iho. Mutta. Naisen muu olemus kertoi, että hän oli lähemmäs 60 v. Eli se rypyttömyys ei kerro kaikkea, jos ei vanhetessa rypisty niin sitten vanhenee muulla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran vastaan käveli nainen, jolla oli ihan sileä ha virheetön iho. Mutta. Naisen muu olemus kertoi, että hän oli lähemmäs 60 v. Eli se rypyttömyys ei kerro kaikkea, jos ei vanhetessa rypisty niin sitten vanhenee muulla tavoin.
Joo kyllä sen jostain aina näkee. Mulla on yksi työkaveri, jota luulin ehkä 30 v:ksi, koska hän on lyhyt, hoikka, aivan sileä babyface-naama. Mutta jotain häiritsevää hänessä mun silmään oli. En oikein osannut sanoa mitä, epäilin että se johtuu jotenkin hänen luonteestaan tms. Sitten hänet yllättäen palkittiin tiimikokouksessa siitä että oli ollut talossa töissä 20 v. Siinä vaiheessa tajusin että hänen täytyy olla paljon vanhempi kuin luulin. Kävi ilmi, että hän on 46. En vieläkään näe hänessä selkeitä ulkoisia merkkejä tuosta iästä, mutta jotain sellaista "vanhan olinteista" on, että sen nuoren näköisen naaman ja silmien / eleiden yhdistelmä aiheuttaa oudon tunteen siitä että jokin hänen ulkonnäössä ei ole "oikein". (En tiedä onko käyttänyt jotain kauneusoperaatioita vai ei, ei sellaista oikein voi työkaverilta kysyäkään.)
Täytän 2 kk päästä 39. Eipä pahemmin ryppyjä, lähinnä sivulta tulevassa valossa voi huomata " kuopat" silmien alla . Pakkohan se on jossain vähän näkyä ettei ole enää 20. Ei tarvis, mut täytyy. :)