Kaikilla tutuilla ikätovereillani on jo silmänympärysryppyjä
...minulla ei vielä yhtäkään. Kiitos geenit!
Olisi tosi ankeaa, jos ihossa näkyisi jo ikääntymisen merkkejä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mä rusinoiduin jo alle 30 v, syynä kuiva atooppinen iho. Ei mitenkään elämää haitannut sen jälkeen kun ymmärsin lopettaa liiallisen omien ryppyjeni tuijottelun.
Usein rasvaisemmat ihotyypit rypistyy hitaammin kuin kuivat. Ja sitten joskus reilusti ylipainoiset näyttää iholtaan tosi nuorelta, ilmeisestikin runsas ihonalaisrasva pullistaa kasvot sileiksi. Mutta heillä taas sitten yleensä tulee jossain iässä kasvojen roikkumista joka vanhentaa enemmän kuin rypyt.
I feel u
Mun silmänalusissa on ollut kaksi ryppyä jo 5-vuotiaasta lähtien. Nukuin lapsuuteni ajan todella huonosti, valvoin öitä tai heräilin aamuöisin. Luulen, että ryppyni ovat syntyneet tämän takia.
Ei rypyttömyys ole mikään saavuttamisen merkki. Ihminen, jolla on silmäkulmassa iloryppyjä kertoo vain siitä, että kyseinen ihminen hymyilee paljon (hyvä asia) ja on nähnyt elämää (hyvä asia). En yhdistä ryppyjä rumuuteen.
Joo niinhän te luulette :D Joko alkaa ikänäkö haitata tai sitten olette todella lihavia.
T. N30 jolla on ollut silmäryppyjä 16v asti
Vierailija kirjoitti:
Rumilla ja pahoilla on pienet ilot: muiden rypyt.
Huomaatko, olet itse se paha.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen läpensä hyvä. Pus pus! Tsemppiä❤️😊👍🏻
Olen sinua neljä vuotta vanhempi, ei ole vielä minullakaan.
Tai miten sen ottaa - hymyillessäni ja nauraessani voi ajatella, että "naururyppyjä" näkyy enemmän kuin ennen, mutta naama peruslukemilla ei kyllä näy mitään suurennuslasillakaan.
Kannattaa käydä kosmetologin luona kuvauttamassa naama. Voi valtava mitä paljastuu. Auringolle kiitos rypyistä!
Hassu ketju. Minullakaan ei ole ryppyjä silmien ympärillä - ja olen 55-v. Syynä todennäköisesti aurinkolasien käyttäminen, sillä auringolle alttiina olleilla alueilla ryppyjä on, kuten kaulalla ja dekoltee-alueella. Olen asunut etelässä 10-v enkä Suomessakaan välttele aurinkoa. Aurinkovoidetta en käytä, sillä en pala.
Ryppyjen määrä on kyllä aivan toisarvoinen asia elämässä. En ryhdy jatkossakaan istumaan varjossa näyttääkseni "nuorekkaalta", en ole nuori. Terveys ennen kaikkea ja auringonvalo kohentaa mielialaa!
Palstalla kenelläkään alle 60-vuotiaalla ei ole ryppyjä. Peilistä näkee sen mitä haluaa... Niinhän moni lihonutkin tajuaa tilanteensa vasta muiden ottamista valokuvista.
Nainen kohta 45 kirjoitti:
Ei kai 35-vuotiaana pidä ollakaan, kun pysyvät uurteet alkavat ilmestyä hiljakseen 40 ikäpyykin jälkeen.
Kuten sanottu: kolmivitosissa on vielä rypyttömyyshehkuttajia mutta nelivitosissa ei.
Miksiköhän?
No koska jotain alkaa tapahtua juurikin 40 jälkeen. Ja sen näet, kun olet sen ikäinen!
Lainaan omaa viestiäni sanoakseni vielä sen, että jos sattuukin olemaan vielä näin alle nelivitosena kohtuullisen nuorekas, niin pitäisikö siitä jotenkin rangaista?
Kyllä, minullakin on paheeni, kuinkahan nuorekas olisinkaan ilman niitä?;-)
Ihminen tarvitsee myös nautiskelua. Ehkä se pitääkin nuorekkaana.
Ja vielä, miksi sitten maailmassa on valtava bisnes pelkkä kosmetiikka, meikit, voiteet, laihdutusvalmisteet, vaatteet ym, jos kerran ulkonäöllä ei olisi koskaan missään mitään väliä? Kuitenkin tutkitusti ennenaikainen rypistyminen on yhteydessä moniin sairauksiin.
Jos on ikänsä samassa painossa kuin 25 vuotiaana ihan luonnostaan, niin eikö saisi olla. Ja kyllä, se on aiheuttanut muissa ärsytystä ja piikittelyä.
T. N78 sivusta ketjuun, ei ap. En koskaan aloita tällaisia ketjuja.
Juonteeton ilminen on hymytön ihminen. Silmänreunusten naurujuonteet on kauniit.
Ei ole silmäryppyjä. Ikä 42. En palvo aurinkoa, en käytä ikinä aurinkosuojavoiteita, ensimmäiset aurinkolasit ostin käyttööni 35- vuotiaana. En koskaan ole käynyt kosmetologilla, en käytä ikinä kalliita voiteita, rypistelen silmiäni joka päivä asentaessani piilolinssejä.
Nyt 43 täyttävänä olen havainnut hyvin hentoja harakanvarpaan alkuja.
En olekaan siis robotti.
Passaako ?
Minulla alkoi "harakanvarpaat" näkyä nauraessa noin kolmekymppisenä. Olin silloin iloinen niistä ja olen edelleen. Mielestäni ne näyttävät kivalta. Olen aika iloinen ihminen ja elänyt hauskan elämän, pidän siitä että se näkyy kasvoissanikin. Nyt nelivitosena ne näkyvät naama peruslukemillakin ja tekevät ilmeestä positiivisemman kun menevät selkeästi ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Palstalla kenelläkään alle 60-vuotiaalla ei ole ryppyjä. Peilistä näkee sen mitä haluaa... Niinhän moni lihonutkin tajuaa tilanteensa vasta muiden ottamista valokuvista.
Pötyä. Minä olen se edellinen, 55-vuotias. Alkossa kysyttiin papereita. Kyllä ihmisten ikääntymisessä, tai oikeammin i h o n ikääntymisessä, on huomattavia eroja. Aurinko, tupakointi, kuiva vai rasvainen iho, geenit. Joku kauneudenhoitoalan ammattilainen voi varmaan vahvistaa asian.
Olen vasta 37 , mutta naama kuin vaihdevuosi-ikäisellä, kehonikätestissä tulos oli noin 46. Olen pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta 37 , mutta naama kuin vaihdevuosi-ikäisellä, kehonikätestissä tulos oli noin 46. Olen pettynyt.
Mielenkiinnosta: Mikä on kehonikätesti?
t. 55-v
No mulla näkyy ainakin ja korostuu näin talvella. Kunnon kosteuttavat ihonhoitorutiinit pitää jonkun verran nuo kurissa.
Kosteusvoide on varmaan todella tärkeä ainakin talvella, muutenhan iho on kuiva korppu saippuapesun jäljiltä. Itse en käytä mitään ryppyvoiteita, mutta kosteusvoidetta kyllä, usein apteekin perusvoidetta tai jonkun luonnonkosmetiikkasarjan voidetta.
t. 55-v
Olen samaa mieltä viestisi alkuosasta, mutta miten utelias ihmisen tarvitsee olla, että tarkistaa työkaverinsa ikää julkiterhikistä? Miksi ihmeessä?