Olen 25-vuotias, lukion käynyt nainen ja tienaan 100 000e/vuosi
Kommentit (31)
Ja sanoin, että TIENAAN, en puhunut nostavani palkkaa. Nostamme nimittäin rahan osinkoina.
ap
No onnea vaan, jos se on ollutkin tavoitteenasi. Ihan kiva niin. Mutta kyllä minä korkeakoulutuksellani tavoittelin vähän muutakin kuin vain muhkeaa rahapussia. Itse asiassa, tosihan on, että monella ns. duunarialalla tienaa paljon paremmin kuin korkeakoulutettuna. Arvoja on monenlaisia, mutta minä olen hyvin ylpeä siitä, että olen korkeakoulutettu kuten miehenikin.
täällä palstalla ja tosielämässä haukutaan ammatti- ja ammattikorkeakoulun käyneitä ja annetaan ymmärtää, että heidän kohtalonsa on lähes poikkeuksetta lähikaupan kassan työ.
Aina ei mene niin. Koulutus ei takaa hyvää työpaikkaa, toki avaa teitä.
Itse koen kouluttavani itseäni joka päivä. Työ opettaa. Itsetuntoni ei ole kiinni papereista. En ole lainkaan koulutusvastainen, arvostan ihmisiä, jotka opiskelevat ja tekevät töitä unelmiensa eteen. Niin teen minäkin. Palkkapussi ei ole se tärkein, mutta toisaalta harva meistä hyväntekeväisyyttä tekee.
ap
Enkä maksa minäkään itselleni palkkaa, nostan vain yksityisnostoja tililtä. Odottelen tässä vaan ajankohtaa, jollon olisi aikaa ja energiaa laajentaa toimintaa...
en oikein ymmärrä että puhut osinkojen nostamisesta työnä?
Ja että siihen menee 6 tuntia päivässä. Meleko hommaa. Mahtavat olla raskaita nuo osingot. ;)
Ei kai nyt kukaan Suomessa hanki akateemista koulutusta rahan takia!
Opiskelu on kallista ja opintotuella kituutetut vuodetkin voisi olla tienaamassa ja maksaa asuntolainoja pois eikä kerätä toista lainaa.
Kyllä ainakin minulle yliopistokoulutus antaa nimenomaan henkistä pääomaa ja on mahdollistanut pääsyn rakastamalleni alalle.
Eiköhän jo tuo ap:n aloitusviesti kerro, miksi koulutusta pidetään tärkeänä ihan muun kuin rahan takia. On niin ihanaa tuntea älyllistä ylemmyyttä teikäläistä kohtaan. Ehkäpä muutama vuosi koulun penkillä olisi kertonut sinullekin, että elämässä voi olla niiiin paljon muutakin kuin tilipussin paksuus.
en ymmärtänyt pointtiasi? Onko lukio mielestäsi sitten koulutus?
ap
Sinulla on ehkä toisin.
En tiedä mitä tarkoitat sillä henkisellä pääomalla, koska kirjoituksestasi se ei välity. Olet ylimielinen ja suuriluuloinen. Jos koulutus saa sen aikaiseksi, olen entistä tyytyväisempi etten ottanut vastaan saamaani yliopistopaikkaa.
ap
Tunnen kymmeniä akateemisia ihmisiä, mutta yksikään ei ole kyllä rahan takia opiskellut.
Paljon helpommalla pääsee, jos menee peruskoulusta putkimiesoppiin. Palkka on taatusti parempi kuin suurimmalla osalla akateemisista aloista eikä tarvi köyhäillä vuosikausia opintotuella ja -lainalla.
Et ole itse ansainnut mitään!