Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi masentuneen pitäisi lähteä kävelylle?

Vierailija
07.03.2021 |

Aina tuputetaan kävelyä, ei se masennusta poista. Minusta masentuneen pitäisi tehdä sitä mistä pitää eikä väkisin lähteä kävelylle.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on rakennettu kävelemään. Sitä olemme tehneet kymmeniä tuhansia vuosia. Ei se voi haitaksi olla. 

Vierailija
2/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin otan osaa tietokilpailuihin ja täytän ristikoita, masentunut olen mutta en tunne kävelyn siihen auttavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liikkumisen on todettu parantavan aivokemiaa. Nukkuukin paremmin jos liikkuu.

Vierailija
4/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis ilma tekee hyvää.

Vierailija
5/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on rakennettu kävelemään. Sitä olemme tehneet kymmeniä tuhansia vuosia. Ei se voi haitaksi olla. 

Ei se haitaksi olekkaan, mutta jos se on väkinäistä eikä tuota mitään mielihyvää niin enemmin vaikka leipoo jos se piristää.

Vierailija
6/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on ilmaista ja sitä voi tehdä missä tahansa. Varmaan siksi. Jos ehdottaisi pyöräilytä, vastaukseksi tulisi helposti, ettei omista pyörää. Tai jos ehdottaisi leffaan menemistä, vastaukseksi tulisi helposti, että ei ole rahaa. Yleensä kuitenkin mielenterveydelle on ihan hyvä, että välillä poistuu kotoa neljän seinän sisältä jonnekin. Ei ole väliä minne, kunhan menee jonnekin. 

Vierailija
7/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä mene kävelylle, vaikka hoitohenkilökunta sinua niin opastaa.

Vierailija
8/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu masennuksen tasosta, jos ei edes pääse sängystä ylös niin miten vielä kävelylle.

Vierailija
9/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse masentuisin, jos olisin aina sisällä vain. Raitis ilma ja lenkki piristkää. Menee vaikka puistonpenkille istumaan, jos ei jaksa juurikaan kävellä. 

Vierailija
10/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska liikunta, raitisi ilma ja luonnonvalo tekee ihan kaikille hyvää.

Masentuneena on usein ongelma siinä, että ei vaan tule lähteneeksi tekemään mitään.

Jos et nauti päämäärättömästä kävelystä, tee mieluummin jotain muuta kivaa. Ja hanki se raitis ilma ja liikunta jotenkin muuten.

Vierailija
11/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se tekee kävelystä vain epämiellyttävämpää, jos sen pitäisi väkisin tuntua kivalta. Se tuntuu kivalta jos tuntuu, ärsyttää kun muut yrittää puolestani päättää niin olevan. Mutta joo, menen kohta itsekin kävelylle - mitään suuria odottamatta.

Vierailija
12/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei olisi masentunut, niin pieninkin liikkuminen ja kävely tekee hyvää verrattuna siihen että istuu tai makaa koko ajan paikallaan. Ihminen on fyysinen olento.

Vierailija
13/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule sitten veritulppaa vielä masennuksen päälle.

Vierailija
14/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta vapauttaa mielihyvähormoneja. Liikunta auttaa tutkitusti yhtä hyvin lievään masennukseen kuin masennuslääkkeet.

Vierailija
15/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minulle olisi jo haaste pukeutua saatika saada kengät jalkaan.  Viikon olen yrittänyt hakeutua suihkuun. Onneksi olen yksin.

Vierailija
16/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin otan osaa tietokilpailuihin ja täytän ristikoita, masentunut olen mutta en tunne kävelyn siihen auttavan.

No auttaako tuo mitä teet?

Vierailija
17/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on tutkittu, että kävely kuntouttaa aivoja ja vähentää masennusta. Siksi masentunut ei halua liikkua, koska masentuneen aivot haluaa tuhota sen ihmisen. Ne ehdottaa ja pitää kiinni kaikesta mikä rikkoo terveytesi ja pahentaa oloasi. Kun alat tehdä päinvastoin mitä itsetuhoiset aivosi sinulle syöttää niin vointikin kohenee. Masennuskin haluaa vain olla ja voida hyvin, siksi sinä et saa voida hyvin.

Vierailija
18/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kävelyn voi aloittaa kiertämällä vaikka oman pihan ympäri.

Vierailija
19/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siitä on tutkitusti apua. Ei pidä liikaa joka hetki miettiä ja tunnustella sitä, tuntuuko juuri minusta hyvältä juuri nyt. Kyse ei ole siitä, että kävely tuntuisi kivalta jokaisesta masentuneesta joka hetki. Vaan että se säännöllisesti tehtynä oikeasti auttaa.

Vierailija
20/67 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ajatella niin päin, että ei siitä ainakaan mitään haittaa ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi