Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v leikkii synnyttämistä koko ajan. Onko normaalia?

Vierailija
07.03.2021 |

Otsikossa se lukikin eli 5vuotias tyttö on nyt alkanut leikkimään synnyttämistä ihan koko ajan. Synnyttää itse pehmoleluja kaiket päivät ja pehmolelut ja nuket synnyttää muita leluja. Onko normaalia?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkiikö myös niiden alulle laittamista? Kenen kanssa?

Vierailija
2/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkiikö myös niiden alulle laittamista? Kenen kanssa?

No ei leiki. Laittaa vaan pehmolelun paidan alle ja lääkäri leluilla sektio sen ulos ja tekee tämän monta monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta.. Liekö nähnyt tv:ssä synnytys juttuja? Niitä kun tuntuu nykyään olevan koko ajan telkassa, mikä on todella inhottavaa...

Vierailija
4/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia eikä mistään oudoimmasta päästä leikkejä todellakaan.

Vierailija
5/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia ja kuuluu tuohon ikäkauteen. Syntymän lisäksi myös kuolemaan liittyvät asiat kiinnostavat tuolloin monia lapsia, joten varaudu vastailemaan lapselle ikäkauden mukaisesti erilaisiin elämän ja kuoleman syvällisiin kysymyksiin. 

Vierailija
6/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalia eikä mistään oudoimmasta päästä leikkejä todellakaan.

Kiitos järkevästä vastauksesta. En muista itse leikkineeni mitään synnytys leikkejä joten siksi vähän ihmettelin tätä. Ja alkaa stressata tämä jatkuva synnyttäminen kun joudun välillä osallistumaan tähän leikkii lääkärinä tai synnyttäjänä.

Vierailija
7/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitinä en kestäisi tuota leikkiä :D Synnytys on niin oksettavaa, anteeksi nyt vaan. Minun mielipide.

Mutta varmasti ihan normaalia :)

Vierailija
8/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös leikitään tätä. Vielä ei olla keskusteltu mistä vauvat tulee, keskustellaan sitten kun lapsi itse kysyy. Oon vähän varautunut että tää kiinnostus voi olla alkua että lapsi alkaa pohtia elämän kulkua.

Vierailija
9/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitinä en kestäisi tuota leikkiä :D Synnytys on niin oksettavaa, anteeksi nyt vaan. Minun mielipide.

Synnytys oksettavaa? Jännä kommentti aikuiselta, mikä muu sun mielestä on oksettavaa?

Vierailija
10/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oire siitä, että isä on koskettanut lasta intiimistä paikasta.

Kannattaa viedä lapsi heti huomenna terapiaan ja ilmoitus myös poliisille!

Vierailija
11/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanikäinen ja samat leikit. Ei ihan joka päivä, mutta usein.

Minusta ihan normaalia.

Vierailija
12/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pöh. Hyväksikäyttöepäilyihin pitää kyllä suhtautua vakavasti, Mutta tuo leikki on ihan normaalia, ei todellakaan viittaa mihinkään tuollaiseen.

Vierailija
13/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on. Oletko synnyttänyt lähiaikoina? Jos näin, kuullut asiasta ja käy läpi tätä asiaa leikin kautta.

Minun 5v. toivoi kovasti sisarusta ja leikki synnytys- ja vauvanhoitoleikkejä baby born ym. nukeillaan parin kuukauden ajan enemmän ja vähemmän. Alkaa pian kyselemään mistä vauvat tulevat? Milloin joku kuolee?

Normaali kehitysvaihe, hyvä niin!

Vierailija
14/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pöh. Hyväksikäyttöepäilyihin pitää kyllä suhtautua vakavasti, Mutta tuo leikki on ihan normaalia, ei todellakaan viittaa mihinkään tuollaiseen.

Miksi vähättelet iljettävän ahdistelijan kosketteleman lapsen tuskaa? Lapsi rekonstruoi ahdistavaa tilannetta synnytysleikillä ja vastuullisen aikuisen tulisi ottaa tästä koppi mahdollisimman pian. 

Vierailija
15/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytys oksettavaa? Jännä kommentti aikuiselta, mikä muu sun mielestä on oksettavaa?

Se on minun mielipide. Se on ällöttävää. Ei se ole yhtään outo kommentti, sori nyt vaan.

Vierailija
16/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan synnytys raju tapahtuma. Onneksi en pienenä lapsena nähnyt sitä edes tv.stä.

Vierailija
17/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tännekin löytyi tämä provo, joka kertoilee synnytysleikin olevan jotain pervoa? Mene muualle, vaikka ulos kävelylle.

Vierailija
18/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muslimi

Vierailija
19/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tännekin löytyi tämä provo, joka kertoilee synnytysleikin olevan jotain pervoa? Mene muualle, vaikka ulos kävelylle.

Minä tulin tänne kertomaan, että koskettelijan uhriksi joutuneen lapsen oireet on otettava tosissaan! Mene itse kävelylle ja lakkaa vähättelemästä lapsen hätää! Olet iljettävä.

Vierailija
20/36 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin... Meidän 6 v puhuu paljon vauvoista ja on aivan vauvakuumeinen, leikkii paljon hoivaavansa pieniä vauvoja ja puhuu "ensin pitää rakastua ja mennä naimisiin ja sitten voi synnyttää vauvoja". Ei siis vielä tiedä miten vauvoja syntyy kun jotenkin sai käsityksen, että mahassa me kasvaa ja sitten äiti ja isä käy lääkärissä/sairaalassa, jossa lääkäri maagisesti saa vauvan "syntymään". Näin siis vauvoja "syntyy". En nyt kuitenkaan vielä tuon ikäiselle halua lietsoa synnytyspelkoa, joten annan leikkiä perheenlisäyksestä iloitsemista. Koitin kyllä kerran sanoa, että vauva syntyy äidin synnytyskanavan kautta pimpistä, mutta tuijotti vain hölmistyneenä ja sanoi, että "haha, eipäs vaan lääkärissä". Joten vielä ei ehkä ole aika enempää valistaa, en itsekään tuon ikäisenä asiaa syvällisemmin miettinyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä