Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuttavaa tuo eräiden raivoisa kiinnostus kuntavaaleihin

Vierailija
07.03.2021 |

Äänestysprosentti on kuitenkin aina ollut pienin kuntavaaleissa. Ja tämä tietty puolue, joka nyt meuhkaa vaalien siirrosta, lähti kuntavaaleihin teemoilla, joista ei päätetä kunnissa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on demokratian murentamista. Aivan turha väittää mitään muuta.

Demokratian murentamasta on, etteivät kaikki kansalaiset uskalla mennä äänestämään ja kotiäänestystä ei pystytä järjestämään turvallisesti. Oletko sinä valmis seisomaan päivän ja desinfioimaan äänestyskopin ja kynän joka äänestäjän jälkeen teidän kunnassa?

Vierailija
22/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa parranpärinää ja kiukuttelua siirrosta. Kun ne ei muuta osaa. Vaalit on nyt kesäkuussa, pari kuukautta sinne tänne ei ole mitään. Syksyllähän ne vasta alkaa kuitenkin kunnolla kokoustaa. Aivan naurettavaa rähistä moisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti valtuustot ja lautakunnat eivät yliajalla tee päätöksiä vastoin jonkin ehdokasryhmän tahtoa eivätkä nosta kokouspalkkioita.

Jos nykyiset kunnanvaltuustot pystyvät yliajalla tekemään esim. poliittisia virkanimityksiä, niin demokratia ei toteudu.

Vierailija
24/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas kuntavaalit on aina olleet kaikista tärkeimmät vaalit. Niissä kun pitää valita puolue, jolla on kaikista järkevin käsitys siitä, miten kunnan eri palvelut rahoitetaan. Eli keneltä otetaan ja kenelle annetaan. Ehdokkaan osalta taas mulle on tärkeää, että hän asuu samalla asuinalueella kuin minäkin. Ehdokkaatkin kun ovat vain ihmisiä ja mieluiten ajavat asioita siten, että niistä on heille itselleen mahdollisimman paljon hyötyä. 

Vierailija
25/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa parranpärinää ja kiukuttelua siirrosta. Kun ne ei muuta osaa. Vaalit on nyt kesäkuussa, pari kuukautta sinne tänne ei ole mitään. Syksyllähän ne vasta alkaa kuitenkin kunnolla kokoustaa. Aivan naurettavaa rähistä moisesta.

Juuri näin. Ei mitään merkitystä. Kokouksia ei kesällä ainakaan meillä juuri ole, joten kesällä olisi vanha ja uusi valtuusto kokoontunut seminaariin, mutta hommat alkaisi anyway silloin kun koulut alkaa eli mikä tässä nyt on ongelma?

Vierailija
26/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taas kuntavaalit on aina olleet kaikista tärkeimmät vaalit. Niissä kun pitää valita puolue, jolla on kaikista järkevin käsitys siitä, miten kunnan eri palvelut rahoitetaan. Eli keneltä otetaan ja kenelle annetaan. Ehdokkaan osalta taas mulle on tärkeää, että hän asuu samalla asuinalueella kuin minäkin. Ehdokkaatkin kun ovat vain ihmisiä ja mieluiten ajavat asioita siten, että niistä on heille itselleen mahdollisimman paljon hyötyä. 

Lisään vielä, että tällä hetkellä kaikista oleellisin asia on, miksi kotikaupungissani lastensuojelu on niin retuperällä, että koululaisia ei voida laittaa etäopetukseen, kun perukoulun opettajian täytyy toimia lastensuojelun työntekijöinä. Lisäksi - kun siis lähetän eri ehdokkailla ennen vaaleja listan kysymyksiä - haluan tietää, miten asia aiotaan korjata.  Mulla ei ole enää alaikäisiä lapsia, joten mulle tämä lastensuojelun riittämättömyys tuli nyt pandemiana aikana täytenä yllätyksenä. 

Vierailija
27/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalit ovat demokratian kulmakivi. Koko homma perustuu vaaleihin. Vaalien siirtäminen on huono juttu vaikka kaikki puolueet sitä kannattaisivat, täysin käsittämätön ilman yksimielisyyttä. Lopputuloksen kannalta on luultavasti täysin yhdentekevää siirretäänkö vaaleja vai ei, kyseessä on periaatteellinen ongelma.

Tässä on ollut vuosi aikaa suunnitella vaalit turvallisiksi. Ei ole myöhäistä vieläkään. Uskomatonta.

Mistä lähtien demokratiassa yksi vähemmistöpuolue on saanut määrätä koko kansan linjan?

Tämä vaalien siirto on sitä paitsi turvallisuuskysymys tällä hetkellä, ei perussuomalaisten syrjimistä. Radikaali ratkaisu mutta tilanne sitä vaatii nyt.

Vaan ennakkoäänestys pitäisi vielä jatkaa kuukauden mittaiseksi että vältetään jonoja.

Vierailija
28/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että tällä hetkellä kaikista oleellisin asia on, miksi kotikaupungissani lastensuojelu on niin retuperällä, että koululaisia ei voida laittaa etäopetukseen, kun perukoulun opettajian täytyy toimia lastensuojelun työntekijöinä. Lisäksi - kun siis lähetän eri ehdokkailla ennen vaaleja listan kysymyksiä - haluan tietää, miten asia aiotaan korjata.  Mulla ei ole enää alaikäisiä lapsia, joten mulle tämä lastensuojelun riittämättömyys tuli nyt pandemiana aikana täytenä yllätyksenä. 

Miten luulet tämän kahden kuukauden siirron vaikuttavan mitenkään noihin asioihin? Elokuussa ne uudet valtuutetut Asta alkaa kokoontua kunnolla. Nythän sinulla on kauemmin aikaa tentata ehdokkaita.

Vierailija
29/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti valtuustot ja lautakunnat eivät yliajalla tee päätöksiä vastoin jonkin ehdokasryhmän tahtoa eivätkä nosta kokouspalkkioita.

Jos nykyiset kunnanvaltuustot pystyvät yliajalla tekemään esim. poliittisia virkanimityksiä, niin demokratia ei toteudu.

No on sulla käsitykset valtuustotyöstä! Miksi valtuutettu ei saisi ottaa muutaman kympin kokouspalkkiota vastaa, kun korkeammalta taholta on päätetty, että vaaleja siirretään? Viimeksi siirrettiin 6 kk, olisiko luottamushenkilöiden täytynyt hoitaa tuokin homma talkoilla.

Se työmäärä mitä kunnalliseen luottamustoiminnan teen tulee tehtyä on aivan valtava suhteessa kokouspalkkioon.

Vierailija
30/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ratkaisu on, että ei tehdä päätöksiä lainkaan? Miten viime vaaleissa, olisiko pitänyt olla 6 kk tekemättä päätöksiä? Et ole selvästikään toiminut kunnallishallinnossa, on niin typerä kommentti.

Vierailija
31/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuttavaa tuo ap:n näytelty kiinnostus kuntavaaleihin, joka toki on vain savuverho päästäkseen öyhöttämään patologisesta pakkomielteestään, eli persuista.

Vierailija
32/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, ihan kun äänestämällä voisi vaikuttaa. Aivan turhaa touhua. 

Samaa mieltä. En ole koskaan huomannut mitään eroa henkilökohtaisessa elämässäni riippuen siitä mitkä puolueet/ ketkä henkilöt politiikassa milloinkin huseeraavat. Sama arki pyörii vuodesta toiseen.

Vierailija
33/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuttavaa tuo ap:n näytelty kiinnostus kuntavaaleihin, joka toki on vain savuverho päästäkseen öyhöttämään patologisesta pakkomielteestään, eli persuista.

Mistä tunnet ap:n, kun pystyt sotkemaan nuo asiat yhteen?

Vierailija
34/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, ihan kun äänestämällä voisi vaikuttaa. Aivan turhaa touhua. 

Samaa mieltä. En ole koskaan huomannut mitään eroa henkilökohtaisessa elämässäni riippuen siitä mitkä puolueet/ ketkä henkilöt politiikassa milloinkin huseeraavat. Sama arki pyörii vuodesta toiseen.

Eli kunnallis- ja kiinteistövero ei vaikuta mitenkään elämääsi? Olet siis työtön ilman omaisuutta. Entäpä sosiaalipuolen tai koulujenpalvelut, kirjasto? Eikö nekään koske sinua? Vesimaksut? Terveyskeskus?

Uh uh, oletpa onnistunut sivuun yhteiskunnasta, kun kunnallisepäätöksentekoon kuuluvat asiat eivät koske sinua.

Vierailija
35/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luulet tämän kahden kuukauden siirron vaikuttavan mitenkään noihin asioihin? Elokuussa ne uudet valtuutetut Asta alkaa kokoontua kunnolla. Nythän sinulla on kauemmin aikaa tentata ehdokkaita.

No siirrolla ei ole mulle mitään merkitystä, mutta kuntavaaleissa äänestämisellä on. 

Vierailija
36/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jussia kiukuttaa kun EU-tukipaketti on kesäkuussa jo vanha asia.

ja hänen tulkintansa mukaan siitä päätetään kunnanvaltuustoissa

Vierailija
37/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siirrolla ei ole mulle mitään merkitystä, mutta kuntavaaleissa äänestämisellä on. 

Kyllä, oikeassa olet. Eniten arkielämää koskevia päätöksiä tehdään juuri valtuustossa.

Vierailija
38/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jussia kiukuttaa kun EU-tukipaketti on kesäkuussa jo vanha asia.

ja hänen tulkintansa mukaan siitä päätetään kunnanvaltuustoissa

Mulla on huomenna valtuusto, ei ollut vielä EU-tukipaketti listalla😂😂😂

Vierailija
39/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä persuöykkäröinti ja demokratiasoturit olivat silloin, kun kuntavaaleja siirrettiin 6 kk syksyltä 2016 keväälle 2017 siksi, että vaalit on mukavampi järjestää keväällä? Tai kun valmisteltiin laki kuntavaalien ajoittamiseksi maakuntavaalien kanssa samaan ajankohtaan, kesäkuulle (jota ei sitten toteutettu, kun maakuntavaaleja ei tullut)? Oliko silloinkin demokratia uhattuna? 😁

Vierailija
40/42 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kauhuissani siitä, että persujen vaalivoitto on tällä sinetöity. Ihmiset ovat niin uskomattoman tyhmiä ja populistien vietävissä (minäkin olen ollut v. 2015 vaaleissa). Kuntavaalien järjestäminen tässä epidemiatilanteessa on silkkaa vastuuttomuutta. Ja niissä maissa missä näitä vaaleja on korona-aikaan pidetty, on ollut hirveä tartuntatilanne niiden jälkeen. 

Miettikää mitä persujen voitto merkitsee myös naisten asemalle Suomessa.