Aiotteko sairaanhoitajat mennä koronaosastoille ja teholle töihin jos yritetään pakottaa?
Itse en aijo mennä. En ole saanut edes sitä ensimmäistä rokotetta vielä, enkä edes osaisi hoitaa koronapotilaita. Ihan täyttä puoskarintia olisi jos minun pitäisi heitä hoitaa.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Sinut laitetaan hoitamaan niitä joiden osastoilta fiksummat ovat siirtyneet tehohoitajiksi.
Joo, mutta en osaa hoitaa millään somatiikan osastolla potilaita. Olen tehnyt koko urani kuntoutuspsykiatrialla.
Vierailija kirjoitti:
Olen onneksi jo vaihtanut alaa.
Voidaan silti pakottaa.
Turhaa panikointia. Niin tyypillistä hoitusille. Ei kais inne ketä tahansa hoitajaa laiteta töihin.
Osaamispohja pitää olla anestestesia tai leikkaussalissa työskennelleen hoitajan tasoa.
Lisäksi tarve lienee vain HUSin alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan silti pakottaa.
Yli 20 vuotta kun viimeksi olen hoitoalalla työskennellyt ja silloinkin vain hoivakodeissa. Jonnekin teho-osastolle minun määräämiseni tai muutoin vaativiin hoitotehtäviin olisi sama kuin annettaisiin ase käteen ja käskettäisiin ampua potilaat.
Eri alaa vaihtanut
Jos saan rokotteen. Mutta kun sen ole saanut eikä ole mitään tietoa milloin saa. Terveisin Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa panikointia. Niin tyypillistä hoitusille. Ei kais inne ketä tahansa hoitajaa laiteta töihin.
Osaamispohja pitää olla anestestesia tai leikkaussalissa työskennelleen hoitajan tasoa.
Lisäksi tarve lienee vain HUSin alueella.
Tällä hetkellä. Mutta jos tilanne menee sellaiseksi kuin monessa muussa maassa, niin loppuuhan noi leikkurihoitajatkin! Katsokaa vaikka mikä meno Tsekeissä on tällä hetkellä! Ja Italiassa pahimmillaan oli myös tosi tiukka tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Jos saan rokotteen. Mutta kun sen ole saanut eikä ole mitään tietoa milloin saa. Terveisin Helsinki.
Niin. Ihmettelen miksi hoitajien rokottamista ei vauhditeta! Vasteen kehittyminen kuitenkin kestää sen 3-4 viikkoa, joten ei se niin mene että tänään saat piikin ja huomenna koronapotilaita hoitamaan.
Itse voisin mennä, mutta ei taideta huolia ilman koulutusta.
Olen anestesiahoitaja ja menen kyllä jos on pakko ja JOS saan rokotteen ajoissa. Lähtökohtaisesti kieltäydyin siirrosta, mutta jos on mentävä niin sitten menen siksi 8 viikoksi.
Meillä on priorisoitu rokotteissa lääkäreitä koska päivystäessään voivat kohdata koronapotilaita, meillä hoitajilla näiden samojen potilaiden hoitamista kutsutaan vuorotyöksi... Voitte arvata kummat on potilaiden kanssa pidemmässä lähikontaktissa. Kertonee arvostuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan silti pakottaa.
Voidaan voidaan, mutta en mä siellä mitään tekisi. Seisoisin tumput suorana ja kyselisin tyhmiä. Sanoisin, että olen jo unohtanut kaiken. Istuisin kahvihuoneessa ja palstailisin kännykällä. Terästäisin kahviani taskumatissa olevalla konjakilla. Heittäytyisin täysin tyhmäksi ja saisin aika vikkelään potkut, koska olisin vain tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen anestesiahoitaja ja menen kyllä jos on pakko ja JOS saan rokotteen ajoissa. Lähtökohtaisesti kieltäydyin siirrosta, mutta jos on mentävä niin sitten menen siksi 8 viikoksi.
Meillä on priorisoitu rokotteissa lääkäreitä koska päivystäessään voivat kohdata koronapotilaita, meillä hoitajilla näiden samojen potilaiden hoitamista kutsutaan vuorotyöksi... Voitte arvata kummat on potilaiden kanssa pidemmässä lähikontaktissa. Kertonee arvostuksesta.
Lääkärit niitä potilaita kuitenkin hoitavat ja ovat vastuussa hoidosta, siksi lääkäreiden rokottaminen on järkevää.
Tyhmimpiä ei edes kysytä, turha teidän murehtia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan silti pakottaa.
Kenen etu pakottaminen olisi? Oikeastiko joku haluaa hoitajaksi tai lääkäriksi henkilön joka on tehtävään pakotettu?
Ei tule tapahtumaan että kysyttäisiin edes. Juuri kävin vapaaehtoisena rokotuskoulutuksen, ja siihen olenkin valmis vapaaehtoisesti siirtymään tarvittavaksi aikaa. Koronahoitajaksi ei mitään asiaa kun puuttuu ivluvat ja moni muukin lupa. T: mielisairaanhoitaja (sh)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit niitä potilaita kuitenkin hoitavat ja ovat vastuussa hoidosta, siksi lääkäreiden rokottaminen on järkevää.
Älä jauha paskaa. Kumpi altistuu enemmän? Kumpi on ajallisesti enemmän näiden kanssa tekemisissä? Kumpi mittaa verenpaineet, kumpi kääntelee ja vääntelee, kumpi hengittelee sitä ilmaa siellä pienessä tilassa kolmessa vuorossa? Ei tässä ole kyse vastuusta, vaan siitä kuka viettää aikaansa eniten näiden potilaiden kanssa ja on siten riskissä saada tai tartuttaa se hoidettava. Mitä hölmöjä tänne kirjoittelee..
En aio mennä. Jos viranomaiset tulevat ovelleni aikomuksena antaa minkäänlaista työmääräystä, ilmoitan suoraan että teen työtä vain itse solmimallani työsopimuksella, en pakkotyöllä. Olen valmis menemään periaatteesta vaikka vankilaan.
En kun ei ole rokotettu eikä tiedossakaan rokotusvuoroa, riskiryhmäläinen puolisokin. Menen sitten vaikka vankilaan ennemmin, jos en saa edes rokotusta, vaikka esim. vanhusten hoitajat on rokotettu ja eristyksissä maalla asuvat eläkeläiset.
Vierailija kirjoitti:
Juu ovat vastuussa ja osallistuvat hoitoonkin, mutta se joka niiden potilaiden kanssa on lähikontaktissa, imee limat ja vaihtaa vaipat ja asennot on kyllä hoitaja. Ja sama hoitaja soittaa tarvittaessa lääkäriltä määräyksiä jotka sitten toteuttaa, koska lääkäri ei pikkuasioiden (joskus isompienkaan) takia vaivaudu (tai ehdi) eristysvaatteita pukemaan.
Emme pärjää ilman lääkäreitä, mutta sama pätee myös toisin päin.
Sinut laitetaan hoitamaan niitä joiden osastoilta fiksummat ovat siirtyneet tehohoitajiksi.