Naapurin vanhus löytyi tajuttomana ja jouduin soittamaan ambulanssin, nyt pari tuntia tapahtuneesta itkettää koko ajan, normaalia?
Olen juuri vähän aikaa sitten muuttanut omilleni, 17-vuotiaana. En ole koskaan ennen joutunut soittamaan ambulanssia. Naapurin pappa makasi tajuttomana alarapun tasanteella, takaraivo veressä. Oli kaiketi lyönyt päänsä kiviportaikossa.
Itse tilanteessa toimin yllättävänkin järkevästi ottaen huomioon että olen todella herkkä. Soitin ambulanssin ja kerroin selkeästi tilanteen. Odotin paikan päällä ja viitoin ambulanssin perille. Nyt kun pari tuntia on kulunut, minua itkettää ja tärisen. Onko tämä ihan normaalia? En edes tuntenut tätä ihmistä, ehkä viisi kertaa tervehtinyt lyhyesti rapussa.
Kommentit (29)
On ihan normaalia. Sinulla on kehossa isoin annos adrenaliinia mitä koskaan ja sen poistuminen vie varmaan koko tämän päivän. Jos tapahtuma on vielä muutaman päivän tai viikon kuluttua liian voimakkaana mielessä, voi alkaa huolestua.
Hienoa, että löysit papan ja sait kutsuttua apua!
Teit täysin oikein ja reaktio on täysin normaali tässä tilanteessa.
Minä en varmaan olisi osannut tehdä muuta kun soittaa ambulanssin, mikäli käsien tärinältä olisin pystynyt. Eli hienosti toimittu!
Uskotteko oikeasti että tämän on kirjoittanut 17-vuotias? Käyttämänsä sanavalinnat ja kirjoitustyyli ovat paljon vanhemman ihmisen. Tämä on vähintään 3-kymppisen naisen kirjoittama. Mutta ettehän te koskaan huomaa mitään... 😄
Olen kohta 50v ja tärisin + itkin myös kun löysin ystäväni vanhan mummun pihasta tuupertuneena eikä hän reakoinut kun herätin ja ravistelin.
Voimia aloittaja tytölle.
Hienosti toimittu ja on normaalia.
On normaalia. Nuorena säikähtää helposti ja asiaa käsittelee.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimittu
Menossa vaan pieni shokki joka kyllä menee ohi
Tarkoitat Siis Reaktiovaihetta, ensin oli shokki jonka aikana toimi hyvin. Shokissa monet eivät osaa tehdä mitään. Reaktiovaiheessa ihminen reagoi kukin tavallaan esim itkemällä. Seuraava on käsittelyvaihe ja viimeisenä uudelleen suuntautuminen. Terv kriisihoitsu
Voit olla ylpeä itsestäsi, nyt tiedät että osaat reagoida oikein kriisitilanteessa. Se on ihan normaalia että tilannetta käy päässään läpi jälkikäteen, nyt vaan otat rauhassa ja annat itsellesi aikaa rauhoittua.