Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronatartuntajäljittäjä pk-seudulta vastailee hetken koronatartunnanjäljitystä koskeviin kysymyksiin

Vierailija
07.03.2021 |

Puolisen tuntia :)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on jäljittäjä?

Vierailija
2/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä viive tällä hetkellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö työn etänä vai missä?

Vierailija
4/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella on vaikeuksia ymmärtää karanteeniehtoja? Huono suomen kieli tms?

Vierailija
5/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 8.luokalla. Heillä oli luokalla kolme koronapositiivistä oppilasta. Ketään ei kuitenkaan laitettu karanteeniin, miksi? Asutaan Helsingissä.

Vierailija
6/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä aiot jäljittää minut? Olen koronan superlevittäjä ja peitän jälkeni tehokkaasti.

Vierailija
7/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositteletko työtä muille? Paljonko saat palkkaa, pystyykö tekemään etänä?

Vierailija
8/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko kuuntelemaan paljonkin haistattelua yms?

Vierailija
9/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tais jäljittäjä hävitä jäljettömiin..

Vierailija
10/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vastaa numerottomiin enkä numeroihin jotka ei ole mun puhelimen muistissa.

Vierailija
11/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viive: Pk seudulla, positiivisissa aika pieni, paitsi Vantaalla voi mennä enemmän kuin 1 päivä. Altistuneita pyritään tavoittamaan myös tekstiviestillä jos saamme numeron, koska silloin he saavat "viralliselta" taholta tiedon karanteenista ja siitä viestistä alkaa tulonmenetyksen kompensaatio.

Etänä vai missä: Sekä että

Vaikeuksia kielen kanssa: Ei ole paljoakaan, käytössä on puhelintulkkipalvelu, lisäksi ohjeet menee sähköpostilla erikseen. Voidaan soitella ja varmistella kyllä, että karanteenissa on pysytty

8lk poika: voi olla, että väärinkäsitys, voi olla että etäisyydet ja altistumisajat on arvioitu matalan riskin altistumiseksi. rajatapaukset arvioidaan tarkkaan lääkärien toimesta

Suosittelu: En tiedä onko palkka sama kaikkialla, itse teen oman työni ohella, saan noin 16e tunti ja lisät. Työ on ihan antoisaa mutta välillä myös aika raskasta kun ihmiset on huonossa kunnossa. Ihanaa on myös kun parantuvat ja eristystä puretaan, usein iloisia ihmisiä puhelimessa.

Haistattelu: Ihan satunnaista, jos suhteuttaa siihen miten paljon ihmisten kanssa puhuu niin ei varmaan poikkea mistään muustakaan "asiakaspalvelusta"

Vierailija
12/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vastaa numerottomiin enkä numeroihin jotka ei ole mun puhelimen muistissa.

Jossain vaiheessa voidaan laittaa virka-apupyyntö, eli poliisi ovelle. Suosittelen vastaamaan. Lisäksi saat tulonmenetyksen kompensoitua soittopäivästä lähtien.

Vierailija
13/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet, kun puhelimeen ei vastata? Näkyykö numeronne esim. Fonecta finderin kautta?

t. puhelinmyyjien pommittama, joka ei vastaa kuin tunnettuihin numeroihin

Vierailija
14/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet, kun puhelimeen ei vastata? Näkyykö numeronne esim. Fonecta finderin kautta?

t. puhelinmyyjien pommittama, joka ei vastaa kuin tunnettuihin numeroihin

numero näkyy ja löytyy :)

Vierailija
15/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ja lääkärit soittaa aina ei numeroa. Niihin pitää vastata. 

Vierailija
16/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella koulussa katsotaan altistuneeksi tai ei-altistuneeksi?

Vierailija
17/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairasti keväällä koronan erittäin vakavana. Olis teholla ja sairaalassa yhteensä hiukan alle kuukauden. Joulukuussa minulta otettiin jälleen vasta-ainetestitvja sen mukaan minulla vasta-aineita edelleen runsaasti. Voinko välttää tällä perusteella karanteenin, jos minut sellaiseen määrättäisiin?

Vierailija
18/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella koulussa katsotaan altistuneeksi tai ei-altistuneeksi?

Ja miksi kansanedustajat katsotaan altistuneiksi eduskunnassa ja joutuvat karanteeniin, jos ovat olleet kokouksessa koronapositiivisen kanssa niin, että kaikilla on ollut maskit ja on käytetty tuoleille oikein mittanauhoilla mitattuja ja merkittyjä virallisia turvavälejä?

Vierailija
19/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työtä tehdä osa-aikaisesti ja vaaditaanko millainen koulutus?

Vierailija
20/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sairasti keväällä koronan erittäin vakavana. Olis teholla ja sairaalassa yhteensä hiukan alle kuukauden. Joulukuussa minulta otettiin jälleen vasta-ainetestitvja sen mukaan minulla vasta-aineita edelleen runsaasti. Voinko välttää tällä perusteella karanteenin, jos minut sellaiseen määrättäisiin?

Mielestäni sinulla on hyvät perusteet pyytää sitä. Lopullisen päätöksen karanteenista tekee tartuntatautilääkäri ja hänelle voi saattaa tiedoksi että tämä asia löytyy potilastiedoistasi. Olitko yksityisellä testeissä, siellähän niitä yleensä kai ainoastaan tehdään? Jos et ole sallinut tietojenluovutusta niin se ei välttämättä näy siellä julkisen puolen rekisterissä, tämä kannattaa etupainoitteisesti muistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi