Koronatartuntajäljittäjä pk-seudulta vastailee hetken koronatartunnanjäljitystä koskeviin kysymyksiin
Kommentit (43)
Kuinka monella on vaikeuksia ymmärtää karanteeniehtoja? Huono suomen kieli tms?
Meillä poika 8.luokalla. Heillä oli luokalla kolme koronapositiivistä oppilasta. Ketään ei kuitenkaan laitettu karanteeniin, miksi? Asutaan Helsingissä.
Millä aiot jäljittää minut? Olen koronan superlevittäjä ja peitän jälkeni tehokkaasti.
Suositteletko työtä muille? Paljonko saat palkkaa, pystyykö tekemään etänä?
Joudutko kuuntelemaan paljonkin haistattelua yms?
Nyt tais jäljittäjä hävitä jäljettömiin..
Mä en vastaa numerottomiin enkä numeroihin jotka ei ole mun puhelimen muistissa.
Viive: Pk seudulla, positiivisissa aika pieni, paitsi Vantaalla voi mennä enemmän kuin 1 päivä. Altistuneita pyritään tavoittamaan myös tekstiviestillä jos saamme numeron, koska silloin he saavat "viralliselta" taholta tiedon karanteenista ja siitä viestistä alkaa tulonmenetyksen kompensaatio.
Etänä vai missä: Sekä että
Vaikeuksia kielen kanssa: Ei ole paljoakaan, käytössä on puhelintulkkipalvelu, lisäksi ohjeet menee sähköpostilla erikseen. Voidaan soitella ja varmistella kyllä, että karanteenissa on pysytty
8lk poika: voi olla, että väärinkäsitys, voi olla että etäisyydet ja altistumisajat on arvioitu matalan riskin altistumiseksi. rajatapaukset arvioidaan tarkkaan lääkärien toimesta
Suosittelu: En tiedä onko palkka sama kaikkialla, itse teen oman työni ohella, saan noin 16e tunti ja lisät. Työ on ihan antoisaa mutta välillä myös aika raskasta kun ihmiset on huonossa kunnossa. Ihanaa on myös kun parantuvat ja eristystä puretaan, usein iloisia ihmisiä puhelimessa.
Haistattelu: Ihan satunnaista, jos suhteuttaa siihen miten paljon ihmisten kanssa puhuu niin ei varmaan poikkea mistään muustakaan "asiakaspalvelusta"
Vierailija kirjoitti:
Mä en vastaa numerottomiin enkä numeroihin jotka ei ole mun puhelimen muistissa.
Jossain vaiheessa voidaan laittaa virka-apupyyntö, eli poliisi ovelle. Suosittelen vastaamaan. Lisäksi saat tulonmenetyksen kompensoitua soittopäivästä lähtien.
Mitä teet, kun puhelimeen ei vastata? Näkyykö numeronne esim. Fonecta finderin kautta?
t. puhelinmyyjien pommittama, joka ei vastaa kuin tunnettuihin numeroihin
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet, kun puhelimeen ei vastata? Näkyykö numeronne esim. Fonecta finderin kautta?
t. puhelinmyyjien pommittama, joka ei vastaa kuin tunnettuihin numeroihin
numero näkyy ja löytyy :)
Poliisi ja lääkärit soittaa aina ei numeroa. Niihin pitää vastata.
Millä perusteella koulussa katsotaan altistuneeksi tai ei-altistuneeksi?
Itse sairasti keväällä koronan erittäin vakavana. Olis teholla ja sairaalassa yhteensä hiukan alle kuukauden. Joulukuussa minulta otettiin jälleen vasta-ainetestitvja sen mukaan minulla vasta-aineita edelleen runsaasti. Voinko välttää tällä perusteella karanteenin, jos minut sellaiseen määrättäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella koulussa katsotaan altistuneeksi tai ei-altistuneeksi?
Ja miksi kansanedustajat katsotaan altistuneiksi eduskunnassa ja joutuvat karanteeniin, jos ovat olleet kokouksessa koronapositiivisen kanssa niin, että kaikilla on ollut maskit ja on käytetty tuoleille oikein mittanauhoilla mitattuja ja merkittyjä virallisia turvavälejä?
Voiko työtä tehdä osa-aikaisesti ja vaaditaanko millainen koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Itse sairasti keväällä koronan erittäin vakavana. Olis teholla ja sairaalassa yhteensä hiukan alle kuukauden. Joulukuussa minulta otettiin jälleen vasta-ainetestitvja sen mukaan minulla vasta-aineita edelleen runsaasti. Voinko välttää tällä perusteella karanteenin, jos minut sellaiseen määrättäisiin?
Mielestäni sinulla on hyvät perusteet pyytää sitä. Lopullisen päätöksen karanteenista tekee tartuntatautilääkäri ja hänelle voi saattaa tiedoksi että tämä asia löytyy potilastiedoistasi. Olitko yksityisellä testeissä, siellähän niitä yleensä kai ainoastaan tehdään? Jos et ole sallinut tietojenluovutusta niin se ei välttämättä näy siellä julkisen puolen rekisterissä, tämä kannattaa etupainoitteisesti muistaa.
Mikä on jäljittäjä?