Kenelle punalaputetut tuotteet oikeasti kuuluvat?
Kenelle kaupoista noin tuntia ennen sulkemisaikaa löytyvät punalaputetut tuotteet oikeasti kuuluvat? Kannattaisiko ne jättää vähävaraisille, vai ovatko ne vain tarkoitettu ruokahävikin vähentämiseksi?
Kommentit (52)
Ai minä jättäisin ne hyllyyn, että köyhä saa ne?
Ei käy vaan jokainen säästetty euro on järkevää.
Sille joka maksaa niistä pyydetyn hinnan.
Hienoa että ne ostetaan pois ja vähennetään hävikkiä. Aivan sama kuka ostaa. Huonoin vaihtoehto on että menee roskiin.
Itse ostan melkeen aina punalaputetut maidot . Parempi että minä ostan sen sijaan että ne heitetään roskiin. Ei ne ole köyhät kun ostaa halvennettuja tavaroja, vaan me rikkaat.
Siksi mä rikastun kun ostan noita punalaputettuja jopa -60% esim. lihat voi heittää suoraan pakastimeen ja käyttää herkulliseksi padaksi jne.
Ne kuuluvat KAUPALLE kunnes joku ne ostaa.
Kyllä punalapputuotteet kuuluvat ihan kaikille. Ne vähentävät hävikkiä.
Siihen vedän rajan, että hyväntekeväisyysjärjestöjen ilmaiset ruokakassit jätän köyhille.
En minä ainakaan niitä jätä ostamatta sillä ajatuksella, että ne kuuluu jollekin vähävaraiselle. Entäs jos se vähävarainen ei vaivaudukaan paikalle ostamaan niitä? Menevät silloin roskiin.
Laputtamisen tarkoitus on myydä ne tuotteet ennen kuin ne menee vanhaksi ja hävikkiin. Mistä on tullut käsitys, että ne olisi tarkoitettu vähävaraisille?
Sille ne kuuluu joka ehtii ne kärryynsä haalia
Köyhille ne ei ainakaan kuulu, koska ei köyhiä tyypillisesti noin pienet säästöt kiinnosta ja joutuisi ehkä näkemään ylimääräistä vaivaakin. Alle 2700 nettona tienaavana haen mielelläni -60% tuotteita vähän isommankin kasan pakastimeen, köyhä ei sitä voi tehdä, koska ei kukaan jaksa kantaa viittä jauhelihapakettia ja pitäisi tilata kotiinkuljetus ja tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ne kuuluu sille joka ne ostaa.
Tämä. Keskustelu oisi voinut loppua ekaan kommenttiin :)
Vierailija kirjoitti:
-50% on kyllä ihan aamustakin.
Riippuu kaupasta
Vähävaraisille ensisijaisesti, koska jokaisella eurolla on merkitystä. Itse en osta, koska haluan ostaa mieluummin tuoretta.
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraisille ensisijaisesti, koska jokaisella eurolla on merkitystä. Itse en osta, koska haluan ostaa mieluummin tuoretta.
Suomessa suurin osa työttömistä on ns. vähävaraisia eikä jauhelihalle ole käyttöä, kun sitä ei voi laittaa kahdeksi minuutiksi mikroon ja syödä pois. Samalla rahalla saa jo pari atrian einespizzaa.
Vierailija kirjoitti:
Köyhille ne ei ainakaan kuulu, koska ei köyhiä tyypillisesti noin pienet säästöt kiinnosta ja joutuisi ehkä näkemään ylimääräistä vaivaakin. Alle 2700 nettona tienaavana haen mielelläni -60% tuotteita vähän isommankin kasan pakastimeen, köyhä ei sitä voi tehdä, koska ei kukaan jaksa kantaa viittä jauhelihapakettia ja pitäisi tilata kotiinkuljetus ja tulee kalliiksi.
Melko ylimielistä ja ahnetta.
Ne kuuluu sille joka ne ostaa.