Kenelle punalaputetut tuotteet oikeasti kuuluvat?
Kenelle kaupoista noin tuntia ennen sulkemisaikaa löytyvät punalaputetut tuotteet oikeasti kuuluvat? Kannattaisiko ne jättää vähävaraisille, vai ovatko ne vain tarkoitettu ruokahävikin vähentämiseksi?
Kommentit (52)
Vähävaraisen ei kannata ostaa hävikkituotteita
EI kiinnosta kenelle ne kuuluvat, kun en itse niitä ikinä osta. Ihan sama, vaikka ylilääkäri ja toimeentulotuella oleva tappelisivat niistä viimeiseen veripisaraan.
Ei niitä tarvitse kyttäillä, ottaa vaan hyllystä ja vie kassalle.
Tämän provon tarkoitushan oli kyykyttää köyhiä entisestään.
Ei suuret tulot, vaan pienet menot, tekevät ihmisestä vauraan!
Entä onko minun hieman keskivertoa suurituloisempana suotavaa ostaa vain rainbow-merkkisiä tuotteita. Pitäisikö rainbow-kahvi vaihtaa presidenttiin tai muuhun merkkituotteeseen, vaikka rainbow on parempaa?
Hyvät hyssykät, ne on oikeus kenen vaan ostaa.jos alat ajatelee sinulla on rahaa ostaa ruokaa,toisilla ei.Älä osta anna rahasi nille joilla ei ole.Yhteiskuntamme rakenne kukaan ei suomi kuole nälkään.Meillä on perustoimeentulo yhteiskunnan kautta toimeentulo tuki.Jos ei hallitse rahan käyttöä ja rahat vähissä pärjää.On ilmainen ruoka kassi jonot.Johon kaupiaat lahjoitavat hävikki ruuat jaetavaksi vähäosaisille köyhille.On myös pelastusarmeja.Tilamalla sinne ajan saa mukaansa kuukauden kuivamuonat. On kirkon diakoni joka hätä tilanteessa antaa ostolapun kauppaan,ei tarvitse kuulua kirkoon.Olen sivulisena seuranut tuo vedätys ,kun hulluna paitanikin antanut tarvitseville aina. Kuitenkin he matkustelivat kesälomat ,minä en.Kuitenkin heillä autot,vaikka ritsatkin,älypuhelimet, isot Tv- hienot mööpelit vaateet .Minulla ei. Ryhdistäydy suomi kukaan ei näe nälkää.Sinulla on oikeus ostaa ale tuote siinä missä muiden.Ajatelematta syöt toisen köyhän leipää.Hyvin näkee kuin ruoka kassi jonosta häipyvät ihmiset maaston levitävät tuoteet jotka heille ei kelpaa.Viimeistään roska katoksien roskiksien päälle: Terve tuloo safkalle rotat.Kukaan ihminen ei niitä leipiä sieltä roska katos kanna kotinsa .
Onpa tyhmä kysymys. Kuvittelitko oikeasti ap, että ne kuuluvat joillekin?
Vierailija kirjoitti:
Tämän provon tarkoitushan oli kyykyttää köyhiä entisestään.
Itsehän siinä itseään kyykyttää, kun noukkii einespizzoja alahyllyltä.
Ennen kassaa ne kuuluvat kaupalle, kassan jälkeen ostajalle.
Muita kysymyksiä?
kaikki ei ole kultaa, mikä kiiltää kirjoitti:
Kaikillehan ne on tarkoitettu. Ostan niitä, jos jotain sopivaa sattuu olemaan silloin kun käyn kaupassa. En todellakaan lähde niitä illalla kyttäämään. Sitä en edes näe järkevänä säästämisenä muiden kuin todella pienituloisten kohdalla. Muilla se on vaan nuukapi*luilua. Ja inhoan suunnattomasti nuukia ihmisiä, jotka säästävät sellaisessa mikä ei näy ulospäin.
Minulla on kaksi kauppaa 150m päässä, K- market ja S- market. S- marketissa on usein paljonkin laputettuja tuotteita ensin 30% ja illalla edelliset klo 18 alkaen 60% .
K- marketissa ei ole tiettyä aikaa milloin on suurempi eli 50% alennus, paitsi paistopisteen tuotteilla. Kaikki myymättä jääneet pussittavat eri kokoisiin valikoimiin ennen klo 20 ja niihin 50% ale. Muut ale tuotteet on ensin 30% ja sit muuttavat 50 % jos tuotteen päiväys alkaa olla lopussa. Molemmista liikkeistä olen saanut hyviä kelvollisia halvalla. Savukalaa ym mitä ei normaalisti raski normihinnalla ostaa.
Kaikillehan ne on tarkoitettu. Ostan niitä, jos jotain sopivaa sattuu olemaan silloin kun käyn kaupassa. En todellakaan lähde niitä illalla kyttäämään. Sitä en edes näe järkevänä säästämisenä muiden kuin todella pienituloisten kohdalla. Muilla se on vaan nuukapi*luilua. Ja inhoan suunnattomasti nuukia ihmisiä, jotka säästävät sellaisessa mikä ei näy ulospäin.