Kenelle punalaputetut tuotteet oikeasti kuuluvat?
Kenelle kaupoista noin tuntia ennen sulkemisaikaa löytyvät punalaputetut tuotteet oikeasti kuuluvat? Kannattaisiko ne jättää vähävaraisille, vai ovatko ne vain tarkoitettu ruokahävikin vähentämiseksi?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhille ne ei ainakaan kuulu, koska ei köyhiä tyypillisesti noin pienet säästöt kiinnosta ja joutuisi ehkä näkemään ylimääräistä vaivaakin. Alle 2700 nettona tienaavana haen mielelläni -60% tuotteita vähän isommankin kasan pakastimeen, köyhä ei sitä voi tehdä, koska ei kukaan jaksa kantaa viittä jauhelihapakettia ja pitäisi tilata kotiinkuljetus ja tulee kalliiksi.
Melko ylimielistä ja ahnetta.
Onhan se ahnetta ostaa kaupasta ruokaa sillä hinnalla mitä se maksaa. Pitäisi maksaa vapaaehtoisesti ainakin tuplahinta.
Ne kuuluvat ostaville asiakkaille -samalla edulliset hinnat vähentävät kauppiaan hävikkiä.
Onneksi ei ole tarvetta mennä 20.30 hamstraamaan punalaputettuja tuotteita ja pyöriä kaupassa 21 saakka että voi maksaa ostoksensa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole tarvetta mennä 20.30 hamstraamaan punalaputettuja tuotteita ja pyöriä kaupassa 21 saakka että voi maksaa ostoksensa.
Moon menny yleensä kasilta salille ja sen jälkeen kauppaan, kun asiakkaita on vähän ja hinnat 21:00 jälkeen -60% Ei siellä mummojen seassa jaksa päiväsaikaan hullukaan pyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin köyhät eivät vaivaudu hakemaan punalaputettuja tuotteita, vaan ostavat rehdisti eineksiä ja höttöleipää siihen kellonaikaan, kun alkoholijuomia vielä saa. Omien havaintojen mukaan punalaputettuja tuotteita ostaa enimmäkseen kuoliaaksi verotettu keskiluokka. Itse voisin sanoa kuuluvani ylempään keskiluokaan, ja menen mielelläni kyttäilemään paikalliseen prismaan kerta viikkoon punalappuja jo tuntia ennen 60% aletta. Samalla saan kätevästi ladattua suurteholaturissa sähköauton. Osa tutuista pitää minua outona, mutta tyhmäähän se on jättää "ilmainen" raha keräämättä.
Joo naapurin köyhä oli tällä viikolla heittämässä tölkkikassia roskikseen, koska eihän niistä paljon mitään saa, antoi sen kuitenkin minulle.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Itse ostan melkeen aina punalaputetut maidot . Parempi että minä ostan sen sijaan että ne heitetään roskiin. Ei ne ole köyhät kun ostaa halvennettuja tavaroja, vaan me rikkaat.
Vanheneva murkina voi olla syöpäriski. Mutta pihistelkää vaan. Säästäkää!!
Niissä tuotteissa, joita ostan, ei ole lappuja juuri koskaan.
Asiaa täytyy ajatella moraalin kannalta. On asiakkaita, kuten minä, joilla ei ole varaa maksaa täyttä hintaa tuotteista. Jätä punalaputetut tuotteet siis hyllyyn, ja minä käyn ne ostamassa.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Itse ostan melkeen aina punalaputetut maidot . Parempi että minä ostan sen sijaan että ne heitetään roskiin. Ei ne ole köyhät kun ostaa halvennettuja tavaroja, vaan me rikkaat.
Eläinperäisissä tuotteissa on muutenkin kuulemma niin iso syöpäriski, ettei kukaan ei-vegaani tule kuusikymppisiään näkemään.
Mikko Takatukka kirjoitti:
Asiaa täytyy ajatella moraalin kannalta. On asiakkaita, kuten minä, joilla ei ole varaa maksaa täyttä hintaa tuotteista. Jätä punalaputetut tuotteet siis hyllyyn, ja minä käyn ne ostamassa.
Oletko työtön?
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin köyhät eivät vaivaudu hakemaan punalaputettuja tuotteita, vaan ostavat rehdisti eineksiä ja höttöleipää siihen kellonaikaan, kun alkoholijuomia vielä saa. Omien havaintojen mukaan punalaputettuja tuotteita ostaa enimmäkseen kuoliaaksi verotettu keskiluokka. Itse voisin sanoa kuuluvani ylempään keskiluokaan, ja menen mielelläni kyttäilemään paikalliseen prismaan kerta viikkoon punalappuja jo tuntia ennen 60% aletta. Samalla saan kätevästi ladattua suurteholaturissa sähköauton. Osa tutuista pitää minua outona, mutta tyhmäähän se on jättää "ilmainen" raha keräämättä.
Olen olmeisesti keskiluokaa. Minulla on yritys, jonka liikevaihto oli viime vuonna 120 000€.
Liikevoitoksi jäi 33 000€, tästä maksoin vähennyskelvottomia yritystoimintaan kohdistuneita menoja(lainan lyhennykset) 10 000€.
Vaimoni, joka on myös osmistajana, kävi osa-aikatöissa ansaiten n. 5000€ vuoden aikana.
Meillä on 4 huollettavaa lasta.
Ostan mielelläni punalapputuotteita.
Vierailija kirjoitti:
-50% on kyllä ihan aamustakin.
maskussa ja silmälasiliikkeissä. aina
Mikko Takatukka kirjoitti:
Luuletko, että ne on punalaputettu hyvästä sydämestä ja köyhiä ajatellen?
Itse käväisin tuossa parisen kuukautta sitten Tongassa ennen tätä korona hässäkkää. Tonga oli miellyttävin kokemus kaikista maista, joissa olen käynyt. Thaimaa on seuraavana suunnitelmissa. Botswanassakin olen käynyt. Se oli likainen paikka. Matkustuskohteistani hyvä kakkonen oli Ruanda. Ruandassa minä sain kaikesta alennusta. Lennotkin olivat uskomattoman edulliset. Sain alennusta jopa myyjän mukaan 10 000 euroa maksavasta (ruandan frangeista muunnettuna) viinikarahvista. Sain sen vain kymmenellä eurolla. Uskoisin että Thaimaassa olisi samanlainen meininki. Olen myös tutustunut Meksikon kulttuuriin ja elämäntapaan. Onhan sekin mielenkiintoinen, mutta Burundin kulttuurin rinnalla se ei oli mitään. ( Menkä btw seuraamaan Andrés Manuel López Obradorin yt kanava ( Hän on Meksikon presidentti) ) Vanuatussa en viihtynyt alkuunsakkaan. Siellä taksini kuljetti minut täysin väärään paikkaan ja veloitti minua siitä 50 000 Vanuatun Vatua (noin 382 euroa euroiksi muunnettuna.)
Kyllä parempituloistenkin on hyvä tukea ruokahävikin vähentämistä.
Kuule ap, ei niitä ole korvamerkitty kellekään erityisesti. Ovat ihan kaupan omaisuutta kunnes olet kantanut ne kassalle ja maksanut niistä. Oliko siis tässä sulle jotain epäselvää?
Itse olen säästänyt pitkän pennin hävikkituotteita ostamalla ja laittamalla säästyneet rahat pörssiin tuottamaan. Se kun on vaan tyhmää maksaa liikaa siksi että itsetunto ei kestä hävikkituotteiden hankkimista.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Tolla periaatteella ihan kaikki voi olla syöpäriski. Suurin osa kuitenkaan ei ole.
AfricaTraveller kirjoitti:
Itse käväisin tuossa parisen kuukautta sitten Tongassa ennen tätä korona hässäkkää. Tonga oli miellyttävin kokemus kaikista maista, joissa olen käynyt. Thaimaa on seuraavana suunnitelmissa. Botswanassakin olen käynyt. Se oli likainen paikka. Matkustuskohteistani hyvä kakkonen oli Ruanda. Ruandassa minä sain kaikesta alennusta. Lennotkin olivat uskomattoman edulliset. Sain alennusta jopa myyjän mukaan 10 000 euroa maksavasta (ruandan frangeista muunnettuna) viinikarahvista. Sain sen vain kymmenellä eurolla. Uskoisin että Thaimaassa olisi samanlainen meininki. Olen myös tutustunut Meksikon kulttuuriin ja elämäntapaan. Onhan sekin mielenkiintoinen, mutta Burundin kulttuurin rinnalla se ei oli mitään. ( Menkä btw seuraamaan Andrés Manuel López Obradorin yt kanava ( Hän on Meksikon presidentti) ) Vanuatussa en viihtynyt alkuunsakkaan. Siellä taksini kuljetti minut täysin väärään paikkaan ja veloitti minua siitä 50 000 Vanuatun Vatua (noin 382 euroa euroiksi muunnettuna.)
Vihdoinkin asiaa tässä langassa!