Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, onko terapeutti itselle sopiva?

Vierailija
06.03.2021 |

Olen nyt useamman kuukauden käynyt terapiassa, ja tuntuu, että terapia ei oikein edisty. Nykyisen terapeutin kanssa työskentelyä mulla edelsi TODELLA pitkä jakso, kun etsin terapeuttia. Useimmilla hyvän oloisilla oli täyttä. Osasta tiesi heti, että ei klikkaa, joku sanoi, ettei ota mua asiakkaakseen. Aloitin terapian lopulta erään terapeutin kanssa, jonka olisi koulutuksensa ja kokemuksensa puolesta pitänyt olla aivan täydellinen. Kuitenkaan kemiat eivät toimineet alkuunkaan, joten päädyin lopettamaan. Nykyisen terapeutin kanssa tuntui alkuun ihan hyvältä, mutta nyt terapia vain junnaa paikallaan. En oikein tiedä, teenkö itse jotain "väärin", tai miten terapiatyöskentelyn onnistumiseen voisi itse vaikuttaa. Tuntuu, että junnataan tosi pintatasolla... Ja välillä myös mietityttää, onko terapeutillani riittävää osaamista pahimpiin ongelmiini (erittäin paha traumatisoituminen).

Eli mistä tietää, onko terapiasuhde ylipäänsä toimiva? Vai onko kyse vain jostain "vaiheesta" tai kenties siitä, että en itse jotenkin osaisi terapiaa hyödyntää? Koska ei kai terapeutin löytymisen pitäisi ihan NÄIN vaikeaa olla. Ärsyttää maksaa joka viikko niin paljon rahaa sellaisesta, mikä tuntuu paikallaan junnaavalta ja poukkoilevalta diipadaapalta...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras merkki hyvästä terapiasuhteesta on, että suhteen alkuvaiheessa raivo terapeuttia kohtaan kasvaa hiljalleen. Sen syitä työstämällä pääsee sitten olennaisen ääreen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän