Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua cv:n kanssa!

Ap
06.03.2021 |

Haen töitä kymmenen vuoden jälkeen, pitäisi olla vanhat todistukset esiteltäväväksi mutta ne on mennyt pilalle ruokapöydän ääressä lasten sotkuista :( aiemmin en tajunnut ottaa kopioitakaan niistä..

Menikö mahdollisuudet töihin kun suosittelijoitakaan ei oikein ole?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan siis paperikopioita. Läppärille joskus siirsin kuvat tosistuksista mutta kone hajosi

-ap

Vierailija
2/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä CV:n ei kai laiteta vanhoja työtodistuksia? Ne esitetään pyydettäessä?

Pkei, olen itsekin ollut poissa 'markkinoilta' 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisillä työnantajilla pitäisi olla jäljennökset työtodistuksistasi, elleivät ole menneet konkkaan.

Vierailija
4/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä CV:n ei kai laiteta vanhoja työtodistuksia? Ne esitetään pyydettäessä?

Pkei, olen itsekin ollut poissa 'markkinoilta' 20 vuotta.

CV on lista, jossa on mainittu koulutukset ja työpaikat aikajärjestyksessä. Jos kutsutaan haastatteluun, sinne otetaan todistukset mukaan, joilla voidaan todistaa CV:n oikeellisuus.

Hakemus on sitten erillinen paperi, jossa kehutaan itseään ja soveltuvuutta kyseiseen paikkaan.

Vierailija
5/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisillä työnantajilla pitäisi olla jäljennökset työtodistuksistasi, elleivät ole menneet konkkaan.

En voi ksyyä entiseltä esimieheltä onko kopioita kun hän lopettanut firmassa muutama vuosi sitten eikä minulla ole hönen yhteystietoja

-ap

Vierailija
6/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ksyyä entiseltä esimieheltä onko kopioita kun hän lopettanut firmassa muutama vuosi sitten eikä minulla ole hönen yhteystietoja

-ap

Ei siihen entistä esimiestä tarvita. Soitat sinne firmaan, kyllä sieltä joku löytyy, jolla on kopio. Alan vähän epäillä, ettei tärvääntyneet työtodistukset ole ainoa ongelmasi.

Vierailija
7/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei ole edes katsottu vanhoja työtodistuksia vaikka ne ovat olleet mukana haastattelussa. CV:tä varten et tarvitse työtodistuksia muuhun kuin päivämäärien tarkistukseen.

Vierailija
8/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että olisi haastattelussa kysytty todistuksia. Eikä kysytty silloinkaan, kun olen itse ollut mukana rekrytoimassa. Kaipa aikuisen sanaan sen verran luotetaan.

Vierailija
10/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leimaa ny vielä itekin punkkulasin pojhjalla ne niin vaikutelma vain paranee. Ja tumppaa niihin Belmont.

Vierailija
11/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät oppilaitoksista uudet.

Vierailija
12/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, miksi olet antanut lasten sotkea todistuksesi?

Vierailija
13/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Entisten työnantajien henkilöstöosastolta saat joko kopiot tai sitten tekevät uuden todistuksen. Olen itsekin kirjoittanut todistuksia henkilöille jotka ovat parikymmentä vuotta aiemmin olleet töissä. Niihin tosin ei enää arvostelua laiteta, lähinnä ajanjakso mitä tehtäviä on tuolloin tehnyt.

Vierailija
14/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä todistukset ovat olleet sotkuisella ruokapöydällä? Yritä siistiä niitä ja ota kopiot. Paperit todistuskansioon niin, että muovitaskussa alla on alkuperäinen ja päällä kopio.

Olin pari vuotta sitten kahdessa työhaastattelussa ja molemmissa katsottiin todistukset tarkasti. Toisessa jopa tarkistettiin päivämäärät, että täsmäsivät cv:heni. Ja tivattiin, mitä olin tehnyt pari vuotta välissä, kun todistusten päivämäärissä oli aukkokohta reilut 10 vuotta sitten (olin toiminut yrittäjänä).

Olen itsekin ottanut henkilöitä töihin ja selannut työtodistukset läpi kuitenkaan sen enempää todistuksia tutkimatta.

Vierailija
15/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti hyvä selitys, miksi todistukset ovat sotkuiset. Jos muuten kaikki menee hyvin ja olet pätevä henkilö työhön, ei pitäisi sotketut todistukset olla esteenä.

Vierailija
16/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei siihen entistä esimiestä tarvita. Soitat sinne firmaan, kyllä sieltä joku löytyy, jolla on kopio. Alan vähän epäillä, ettei tärvääntyneet työtodistukset ole ainoa ongelmasi.

Koko henkilöstö vaihtunut esimiehestä ja ylimmistä johtajista sekä rivityöntekijöistä lähtien. Työolot muuttunut joka johti väen lähtemiseen enkä enää sinne palaamassa. En tunne sieltä ketään ja uusi työpaikka kiikarissa

-ap

Vierailija
17/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti hyvä selitys, miksi todistukset ovat sotkuiset. Jos muuten kaikki menee hyvin ja olet pätevä henkilö työhön, ei pitäisi sotketut todistukset olla esteenä.

Paperit mm. Puolikai mustikkakeiton ja kahvin peitossa sekä märkänä revenneet pahasti

Vähemmän pahalta näyttäisivät jos koira olisi pureskellut niitä

-ap

Vierailija
18/18 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Koko henkilöstö vaihtunut esimiehestä ja ylimmistä johtajista sekä rivityöntekijöistä lähtien. Työolot muuttunut joka johti väen lähtemiseen enkä enää sinne palaamassa. En tunne sieltä ketään ja uusi työpaikka kiikarissa

-ap

Niillä pitäisi olla jokin merkintä sinusta siellä, jossa näkyy työsuhteen laatu ja pituus. Työnantajan pitää toimittaa sinulle työtodistus, jos työsuhteesta on alle 10 vuotta, eikä siitä ole kohtuutonta vaivaa.

Työtodistukseen riittää nimesi, hetusi, ajanjakso jolloin olit töissä ja työtehtävät. Sen voi kirjoittaa firman nykyinen toimari, vaikka ei olisi koskaan tavannut sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan