Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko outoa jos aikuinen nainen pelaa videopelejä?

Vierailija
06.03.2021 |

Niin

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä pelaavana miehenä tympii, kun tuntuu ettei kukaan ikäiseni nainen pelaa kuin korkeintaan jotain candy crushia ja muu aika kuluu jotain sukkia virkatessa ellei katso telkusta jotain Putousta. Aivan täysin tätiytyneitä/mummoutuneita.

Mä tunnen paljon ikäisiäni naisia (40+) jotka pelaa kuten itsekin. Telkkaria en katso ollenkaan. Virkkaamisessa tosin ei oo mitään vikaa vaikken sitä oikein osaakaan. Just pelasin Assassin's creed Valhallan loppuun, mutta kesken on vielä Dishonored ja  Kingdoms of Amalur. Cyberpunkia en oo vielä viittinyt hommata, katsotaan jos se kesällä olis pelattavammassa kunnossa. 

Vierailija
22/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa, joskin harvinaisempaa kuin jos aikuinen mies pelaa pelejä. Muistan kyllä ikuisesti, kun isäni tolkutti minulle teininä, että aikuisena et kuitenkaan enää pelaa. Ai, enkö? Löytyy pleikkareita ykkösestä ps4 pro:hon ja tarkoitus hankkia myös ps5 (ehkä enemmän miehen toiveesta) ja lisäksi loistava pelitietokone. Tosin aikaa ja energiaa pelaamiselle on vähemmän, kun kotona on pikkuinen vauva, mutta kyllä sitä aina tunnin-pari viikossa jostain raapaisee peleillekin, jos sellainen mieliteko esiin nousee :)

Joku oli maininnut siitä, että ei ole outoa, jos ei haittaa muuta elämää. Meillä miehen pelaaminen alkaa mennä jo haitan puolelle, kun tokaisee, että en ota vauvaa syliin (tyyliin vartiksi), että pääsisin suihkuun vaan että pitäisi sitteriin laittaa. Joo, kyllähän se vauva viihtyy sitterissä katsomassa kun isi pelaa, mutta ei ollut kyllä tarkoitus opettaa lasta isänsä tavoin ruuturiippuvaiseksi. Oma pelaamiseni sentään on vähäistä ja kohtuullista ja ennen kaikkea toissijaista: pelaan vasta sitten kun sille jää aikaa, eikä niin, että peli ensin ja vauva/puoliso/kotityöt vasta sen jälkeen.

No, sentään työssä mies vielä käy, vaikka jaksaa naristakin siitä, miten vaihtaisi mieluummin paikkoja kanssani, että olisi kotona vauvan kanssa ja minä töissä. Muuten hyvä, mutta kun vaan pelaisi ja vauva jäisi hoitamatta, niin ei tule ikinä olemaan realistinen vaihtoehto, vaikka tienaankin enemmän.

Saanko kysyä, miksi teitte lapsen, kun isä ei selvästikään halua viettää aikaa hänen kanssaan? Vauvallekin vuorovaikutus ja juttelu on tärkeää, ei se että isä tuijottaa apaattisena ruutua (oli se sitten kännykkä tai pelikone).

Veikkaanpa, että lapselle jää isä aika etäiseksi hahmoksi. NPC mikä NPC

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pelasin (minäkin) Doomia ja jotain Windows 95:n pelejä kuten Prehistorikia. Nintendo oli, mutta aika vähän pelejä. Pelasin kuitenkin, DuckTales oli paras. Nintendo 64 oli naapurissa, ja Mario 64:n pelasin 100 % läpi aikuisiässä ihan huvikseen.

Nyt olen ”gamerin” avovaimo, ja kaikenlaisia pelejä on tullut kokeiltua. Ihan lemppari on ollut Horizon Zero Dawn, sen olen pelannut useamman kerran läpi eri vaikeusasteilla, mutta sitten pääsin pelaamaan PSVR:llä ja sekosin Beat Saberista täysin. Oon nyt jo aika hyvä.

Enkä minä ole mielestäni kamalan outo. Aika tavallinen. Vähemmän typerä harrastus kuin moni muu.

Vierailija
24/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kanssa pelata. Sama tarina kuin monilla muilla, eli aloitin lapsena Doomilla. Ja jollain muilla silloisilla fps-peleillä kuten Heretic ja Hexen ja rpg-peleillä esim. Eye of Beholder. Lisäksi tykkäsin jo lapsena Age of Empiresin ja Annon kaltaisista strategia- ja rakentelupeleista.

Nykyään tulee pelattua paljon vähemmän kuin haluaisin, kun ei ole rahaa panostaa tietokoneeseen.

Vierailija
25/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopelit ovat muuttuneet koko ajan paremmiksi. Nykyään ne alkavat olla sellaisella tasolla, että viihdyttävyys riittää normaalin aikuisenkin houkuttelemiseen.

Jos elämässä ei ole kiireinen aika menossa, esimerkiksi tunti videopelejä per päivä voi olla ihan normaalia. Mutta liika on liikaa.

Vierailija
26/37 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa, joskin harvinaisempaa kuin jos aikuinen mies pelaa pelejä. Muistan kyllä ikuisesti, kun isäni tolkutti minulle teininä, että aikuisena et kuitenkaan enää pelaa. Ai, enkö? Löytyy pleikkareita ykkösestä ps4 pro:hon ja tarkoitus hankkia myös ps5 (ehkä enemmän miehen toiveesta) ja lisäksi loistava pelitietokone. Tosin aikaa ja energiaa pelaamiselle on vähemmän, kun kotona on pikkuinen vauva, mutta kyllä sitä aina tunnin-pari viikossa jostain raapaisee peleillekin, jos sellainen mieliteko esiin nousee :)

Joku oli maininnut siitä, että ei ole outoa, jos ei haittaa muuta elämää. Meillä miehen pelaaminen alkaa mennä jo haitan puolelle, kun tokaisee, että en ota vauvaa syliin (tyyliin vartiksi), että pääsisin suihkuun vaan että pitäisi sitteriin laittaa. Joo, kyllähän se vauva viihtyy sitterissä katsomassa kun isi pelaa, mutta ei ollut kyllä tarkoitus opettaa lasta isänsä tavoin ruuturiippuvaiseksi. Oma pelaamiseni sentään on vähäistä ja kohtuullista ja ennen kaikkea toissijaista: pelaan vasta sitten kun sille jää aikaa, eikä niin, että peli ensin ja vauva/puoliso/kotityöt vasta sen jälkeen.

No, sentään työssä mies vielä käy, vaikka jaksaa naristakin siitä, miten vaihtaisi mieluummin paikkoja kanssani, että olisi kotona vauvan kanssa ja minä töissä. Muuten hyvä, mutta kun vaan pelaisi ja vauva jäisi hoitamatta, niin ei tule ikinä olemaan realistinen vaihtoehto, vaikka tienaankin enemmän.

Saanko kysyä, miksi teitte lapsen, kun isä ei selvästikään halua viettää aikaa hänen kanssaan? Vauvallekin vuorovaikutus ja juttelu on tärkeää, ei se että isä tuijottaa apaattisena ruutua (oli se sitten kännykkä tai pelikone).

Veikkaanpa, että lapselle jää isä aika etäiseksi hahmoksi. NPC mikä NPC

Viettää kyllä aikaa lapsen kanssa, mutta silloin kun itse haluaa, eli kun ei jaksa enää pelata...

Mutta oikeassa olet siitä, että npc:ksi taitaa isä jäädä, jos ei ala ottaa aktiivisempaa roolia. Surettaa, koska isyyslomalla oli tosi aktiivinen ja nyt kun on taas töissä, on palannut ns. "vanhoille pahoille tavoille", eli töistä suoraan koneelle ja siinä istuu siihen saakka, kunnes saa tarpeeksi tai on mentävä nukkumaan. Välillä vähän vauvaa vilkaisee, mutta tosiaan lähinnä silloin kun itse haluaa, ei silloin kun minä tai lapsi sitä tarvitaan. Samaa olen minäkin sanonut, että vauva tarvitsee läsnä olevat vanhemmat, myös isän. Olen myös tehnyt selväksi, että mieluummin olen lapsen kanssa kahdestaan kuin että vauva katsoo vierestä ja kerjää huomiota isältä, jolle pelit ovat lasta tärkeämpiä. Itse en ikinä laita lastani kakkossijalle.

t. se aiempi

Vierailija
27/37 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska naiset pelaava suunnilleen yhtä paljon kuin miehetkin.

Vierailija
28/37 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Huoli-ilmoitus saattaa olla paikallaan.

Vierailija
29/37 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia. Huoli-ilmoitus saattaa olla paikallaan.

Jep, ehkä myös keskusrikospoliisin tekemä uhka-arvio.

Vierailija
30/37 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on oudompaa värjätä hiuksensa kuin pelata videopelejä.

T. Keski-ikäinen nainen

Mä teen näitä molempia.

Niin minäkin, ollaan samikset 🤓

T: toinen keski-ikäinen nainen

Vierailija
31/37 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisillä peleillä sitä tuli aloitettua melkein 30 vuotta sitten.. pitkä matka tultu Cyberpunkiin.

Vierailija
32/37 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelifirmoilta kysyttiin vuosia, miksi he eivät tee pelejä joihin naisten olisi mahdollista samastua. Aina vastattiin, että kun naiset eivät pelaa niin turha heille on mitään tehdä. 

No sitten jotkut kuitenkin alkoivat tehdä pelejä myös järkevillä naishahmoilla, lähinnä Bioware alkuun, ja nykyään naiset ovat suurin pelaajaryhmä.

Mulle, koko ikäni pelanneelle nelivitoselle, tää aika on ihan täyttä juhlaa kun muutkin pelintekijät ovat ymmärtäneet että meidän naisten raha on ihan samaa rahaa kuin miestenkin. Vihdoinkin meidän raha kelpaa. Todellakin pelaan enemmän kuin koskaan ennen.

Ja vastauksena on että ei ole lainkaan outoa, eikä edes lainkaan harvinaista.

Vierailija
33/37 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelifirmoilta kysyttiin vuosia, miksi he eivät tee pelejä joihin naisten olisi mahdollista samastua. Aina vastattiin, että kun naiset eivät pelaa niin turha heille on mitään tehdä. 

No sitten jotkut kuitenkin alkoivat tehdä pelejä myös järkevillä naishahmoilla, lähinnä Bioware alkuun, ja nykyään naiset ovat suurin pelaajaryhmä.

Mulle, koko ikäni pelanneelle nelivitoselle, tää aika on ihan täyttä juhlaa kun muutkin pelintekijät ovat ymmärtäneet että meidän naisten raha on ihan samaa rahaa kuin miestenkin. Vihdoinkin meidän raha kelpaa. Todellakin pelaan enemmän kuin koskaan ennen.

Epäilen vahvasti että naiset olisivat suurin pelaaja ryhmä. Hyvä olisi laittaa lähteet näin absurdeille väitteille. Sen uskon että naiset pelaavat enemmän kuin mitä ennen. Näkeehän sen nykyään pelien tasossa joka on laskenut kuin lehmänhäntä. Ja pliis älkää mainitko vuosikymmenen suurinta floppia cyberpunkkia kun puhutaan peleistä.

Vierailija
34/37 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen vahvasti että naiset olisivat suurin pelaaja ryhmä. Hyvä olisi laittaa lähteet näin absurdeille väitteille. Sen uskon että naiset pelaavat enemmän kuin mitä ennen. Näkeehän sen nykyään pelien tasossa joka on laskenut kuin lehmänhäntä. Ja pliis älkää mainitko vuosikymmenen suurinta floppia cyberpunkkia kun puhutaan peleistä.

Absurdi väite? Tästä on puhuttu jo vuosia. Nopeasti googlasin, niin jo 2006 naiset oli mainittu useammassakin lähteessä suurimmaksi pelaajaryhmäksi. Tässä kuitenkin juttu viime vuodelta: https://www.dailydot.com/parsec/adult-women-largest-gaming-demographic/

Itse en ole Cyberpunkkia kokeillut. Suosikkini kautta aikain on Dark Souls. Siinäkin alunperin viehätti juuri se, että saan halutessani naishahmolle hyvät, uskottavat armorit aivan samoin kuin mieshahmollekin. Viehättävä yksityiskohta on sekin, että pelissä on myös loistavia armoreita, jotka ovat mekkoja ja hameita ja joita käyttävät myös mieshahmot :)

Vierailija
35/37 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cyberpunkin arvostelijoilla on se ongelma, että he näkivät vain sen mikä pelissä ei ollut valmista tai mikä luvatusta kontentista puuttui, mutta he eivät nähneet sitä mikä oli valmiina. En sano etteikö kritiikki ollut aiheellista ja ansaittua, kyllä se oli, mutta minulla on riittänyt kyllä 75 tuntia ihan OK laadukasta pelattavaa hyvällä pc:llä, vain yksi sellainen bugi tullut vastaan joka esti pelaamisen jatkamisen.

Tämä on harmi jos monet jättävät pelin pelaamatta siitä kaikesta arvostelusta johtuen, siellä kyllä näkyy ne työtunnit, jotka peliin on rakkaudella laitettu. Koodaajat eivät tehneet niitä huonoja päätöksiä.

Vierailija
36/37 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cyberpunkin arvostelijoilla on se ongelma, että he näkivät vain sen mikä pelissä ei ollut valmista tai mikä luvatusta kontentista puuttui, mutta he eivät nähneet sitä mikä oli valmiina. En sano etteikö kritiikki ollut aiheellista ja ansaittua, kyllä se oli, mutta minulla on riittänyt kyllä 75 tuntia ihan OK laadukasta pelattavaa hyvällä pc:llä, vain yksi sellainen bugi tullut vastaan joka esti pelaamisen jatkamisen.

Tämä on harmi jos monet jättävät pelin pelaamatta siitä kaikesta arvostelusta johtuen, siellä kyllä näkyy ne työtunnit, jotka peliin on rakkaudella laitettu. Koodaajat eivät tehneet niitä huonoja päätöksiä.

Nääh. Witcher 3 jälkeen et voi julkaista tuollaista keskeneräistä sontaa joka on parhaimmillaan laadultaan vain välttävää. Yli 10v vanhassa pelissä gta 4 on paremmat fysiikat kuin tuossa pelissä. Puhtaalla valehtelulla ei saavuteta mitään vaan tuo firma menetti niin monen ihmisen kunnioituksen. Kunnioituksen mitä ei saa takaisin.

Vierailija
37/37 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up