Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin välillä, että olikohan miehen ilkeys oikeasti omaa vikaani?

Vierailija
06.03.2021 |

Tarkoitan ilkeyttä minua itseäni kohtaan.
En jotenkin asettunut kai odotuksien mukaiseksi ja sain todella painavaa kritiikkiä välillä.
Kritiikki saattoi liittyä ulkonäköön, olemukseeni, ruoanlaittoon tai vaikka ihan vain viikonlopun rentoutumiseen.
Nautimme oluista ja kävimme kylvyssä jne.
Jokainen asia ei jotenkin kai vastannut hänen odotuksiaan minusta ja sain osakseni joko leikillään pilkkaamista tai suoranaista intoa ja halveksuntaa.

Kun sitten yritin keskustella, itkin tai puhua erosta niin olin epävakaa eikä minuun voinut luottaa.

Olin myös nainen joka saisi kenet vain, paras kaikista mitä hänellä on koskaan ollut, halusi naimisiin ja lapsen, koiran ja yhteisen talon.
Olin kaunis ja ihana, tein hyvää ruokaa ja kehui seksielämäämme.

En tiedä kumpaa mieltä oikeastaan oli ja kumpi mielipide oli minusta yleisempi.
Oli melko kuluttavaa ja takautumia tulee.
Myös kun sitten kävi minuun käsiksi niin huolestui kun ei ollut koskaan vastaavaa tehnyt, että mikä minussa oikein on.

Kirjoittaessani hieman nauran koska tiedän kuinka typerää on, että edes tässä haen syitä itsestäni. Se oli niin hämmentävää.
Nyt kun on uuden kanssa ja he menivät yhteen todella nopeasti niin mietin vain, että saako hän samanlaista käytöstä osakseen vai sen kaiken hyvän mitä suhteessa oli.

Itse jouduin lähtemään kun pää ei enää pysynyt koossa sen pahenevan käytöksen myötä.
Lopulta kertoi keitä naisia haluaisi ja yksityiskohtaiseksi seksielämästään muiden kanssa. Oli järkyttävän rankkaa yrittää sopeutua ja piilottaa tunteensa, jotta toinen lopettaisi tahallisen kiusaamisen.

Tekee hyvää välillä kirjoittaa.
On niin absurdia palata niihin hetkiin ja edelleenkin ihmetellä niin ronsoilevaa ristiriitaista käyttäytymistä.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä komea uramies?

Vierailija
42/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikoinaan naimisissa muutaman vuoden ap:n kuvaileman kaltaisen miehen kanssa. Se oli todella raskas kokemus. Kirjoitin sitten tälle palstalle "avoimen kirjeen uudelle tyttöystävälle", jossa varoitin tämän miehen uutta naista ja kehotin häntä katsomaan pari vuotta, ennen kuin esimerkiksi ottaa isompia yhteisiä asuntolainoja tai tekee lapsia.

En siis lähettänyt tuota kirjettä sille naiselle enkä paljastanut siinä avoimessa kirjeessäni mitään nimiä tai muutakaan sellaista tietoa, josta miehen olisi voinut tunnistaa. Kirjoitin sen tänne testimielessä ja sitten kysyin av-mammoilta, tulisiko minun heidän mielestään lähettää tämä kirje sille uudelle naisystävälle, koska en haluaisi kenenkään joutua käymään läpi sitä samaa helvettiä, jonka minä kävin.

Av-mammojen vastaus oli melko yksimielisen lynkkaava: olin kateellinen ämmä, joka vain yrittää pilata toisten onnen. Mies on käyttäytynyt minua kohtaan huonosti minusta itsestäni johtuvista syistä.

Tämän jälkeen en ole koskaan miettinyt, pitäisikö minun jotakin ihmistä toisista ihmisistä varoittaa. Sitä ei varmaan juuri koskaan nähtäisi pyyteettömänä eleenä, vaan kateellisen ilkeilynä. Parempi pysyä hiljaa ja antaa jokaisen tehdä omat virheensä ja käydä oman elämänkoulunsa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin aikoinaan naimisissa muutaman vuoden ap:n kuvaileman kaltaisen miehen kanssa. Se oli todella raskas kokemus. Kirjoitin sitten tälle palstalle "avoimen kirjeen uudelle tyttöystävälle", jossa varoitin tämän miehen uutta naista ja kehotin häntä katsomaan pari vuotta, ennen kuin esimerkiksi ottaa isompia yhteisiä asuntolainoja tai tekee lapsia.

En siis lähettänyt tuota kirjettä sille naiselle enkä paljastanut siinä avoimessa kirjeessäni mitään nimiä tai muutakaan sellaista tietoa, josta miehen olisi voinut tunnistaa. Kirjoitin sen tänne testimielessä ja sitten kysyin av-mammoilta, tulisiko minun heidän mielestään lähettää tämä kirje sille uudelle naisystävälle, koska en haluaisi kenenkään joutua käymään läpi sitä samaa helvettiä, jonka minä kävin.

Av-mammojen vastaus oli melko yksimielisen lynkkaava: olin kateellinen ämmä, joka vain yrittää pilata toisten onnen. Mies on käyttäytynyt minua kohtaan huonosti minusta itsestäni johtuvista syistä.

Tämän jälkeen en ole koskaan miettinyt, pitäisikö minun jotakin ihmistä toisista ihmisistä varoittaa. Sitä ei varmaan juuri koskaan nähtäisi pyyteettömänä eleenä, vaan kateellisen ilkeilynä. Parempi pysyä hiljaa ja antaa jokaisen tehdä omat virheensä ja käydä oman elämänkoulunsa. 

Juu, välillä ihmettelen av:n tasoa kun kyllä näitä asioita tapahtuu ihan oikeasti. Minä olen ollut siinä mielessä onnekas, että onneksi olen saanut täältä tukea kuten myös ihan oikeasti viranomaisilta, hoitajilta sekä lääkäreiltä, jopa sosiaalivirastosta kun muutin pois. Harmi, että lopulta en sittenkään uskaltanut ryhtyä oikeuteen väkivallasta vaikka olisin sen voinut tehdä, oli lähellä mutta en tarpeeksi antanut näyttöä vaikka olisin voinut. Mieleni edelleen vähätteli tapahtuneita asioita ja olin manipuloidussa tilassa. 

Lisäksi en halunnut miehen lapsia satuttaa meidän välisillä asioilla, joten otin vain ja lähdin enkä tehnyt siitä sen suurempaa numeroa mitä se tietenkin oli jo muutenkin. 

Teksistäsi tosiaan huomaa sen, että on aivan turha kyllä varoitella tai todistella ketään vastaan, sillä sen halun täytyy tässäkin tilanteessa tulla toiselta osapuolelta joka voisi olla vastaanottavainen.

Kun mietin itsekin silloin seurustelumme alkuaikoina kun otin exään yhteyttä itse niin hän kertoi, että halusi tulla varoittamaan minua ja sanoin samantien, etten tiedä olisinko uskonut jos olisi tullut itse. Siksi en lähde tähän mukaan vaikka raastaa ajatus siitä mitä tuo kaunis ihminen, joka on äiti niin saattaa joutua kokemaan. 

Tässä nyt on kuitenkin vielä sellainen juttu, että mies ainakin minulle syötti ajatuksia pitkään, että hänen exänsä on hullu ja teki vaikka mitä uhkaavia asioita, sabotoi jne. Konkreettisesti kertoi tapahtuneista jotka olivat kyllä totta (kysyin exältään) mutta se syy-seuraus oli aivan jotain muuta mitä miehen tarinasta olisi voinut päätellä. Hänessä kun ei ollut mitään vikaa ja enää en usko tuota kyllä hivenenkään vertaa. 

Tsemppiä jatkoon sinulle. 

Ap 

Vierailija
44/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että jos minua edelleenkin jokin asia vielä paljon sattuu tuossa suhteessa niin on kyllä nuo exäni lapset. Harmittaa niin vietävästi, että he kyllä aistivat ja huomasivat jonkun olevan vialla eikä minulla ollut voimia oikein olla tilanteessa asianmukainen. En tietenkään heille paha todellakaan ollut mutta minusta tuli sellainen tyhjä kuori, johon ei saanut kontaktia enkä jaksanut oikein olla läsnä kun lapset olivat luonamme. He kärsivät omalla tavallaan kun lastensuojelukin tuli mukaan(vaikka en missään nimessä sitä tahtonut) ja ihmettelivät mutta luultavasti mies on tehnyt minusta syypään, leimannut hulluksi ja sitä rataa. Toivon, että lapset tulevat voimaan hyvin eikä tuo jatkuisi tässä uudessa suhteessa.

Ap 

Vierailija
45/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksällä oli käytössään bonustili. Sain hyvää kohtelua vain silloin kun olin kerryttänyt tarpeeksi pisteitä. Nuo pisteet saattoi tippua milloin mitenkin ja kertyä jostain ihan naurettavista asioista esim. hymyily. Yritti kovasti painostaa lisääntymään.

Täällä aina jaksetaan väittää ettei kukaan mies halua vapaaehtoisesti lapsia. No tälle lasten saanti vaikutti pakkomielteeltä.

Vierailija
46/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksällä oli käytössään bonustili. Sain hyvää kohtelua vain silloin kun olin kerryttänyt tarpeeksi pisteitä. Nuo pisteet saattoi tippua milloin mitenkin ja kertyä jostain ihan naurettavista asioista esim. hymyily. Yritti kovasti painostaa lisääntymään.

Täällä aina jaksetaan väittää ettei kukaan mies halua vapaaehtoisesti lapsia. No tälle lasten saanti vaikutti pakkomielteeltä.

Ai kauhea, melko sairasta tuokin kyllä. 

Minunkin tapauksessani mies yritti sitouttaa nopeasti. Puhui lapsista ja naimisiinmenosta, yhteisestä koirasta ja lainoista. En suostunut mihinkään onneksi. Muistan sen päivän kun palasin vielä kotiin riidan päätteeksi ja halusin erota, kerroin miehelle hyvin selvästi, että me eroamme ja katson asuntoa itselleni. 

Hän sanoi ymmärtävänsä täysin ja meni pari tuntia niin puhui minusta vaimonaan, alkoi katsomaan koiria ja puhui yhteisestä kesämökistä ja kaikista haaveistamme. Siitä meni vielä hetki ja sanoi, että pitäskö minut viedä johonkin kellariin, uhkaili väkivallalla leikillään ja sellaista.. 

Hän alkoi olemaan niihin aikoihin todella vajaapäinen ja uhkailemaan monia muitakin ympärillä olevia, tilasi outoja kidutusvälineitä ja puhui kuin koko maailma olisi häntä vastaan ja hän aloittaa sodan ja näyttää miten käy jos häntä kiusataan. Sitten piti soittaa kiirellistä apua jo tahoilta, että pääsen pois varmasti ja nopeasti.

Ap

Vierailija
47/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikoinani kaukosuhteessa tuollaisen miehen kanssa. Olin vielä tuolloin ymmärtäväinen ja joustava, näin jälkeenpäin tarkastellen kokematon ja yltiöpositiivinen.

Mies oli tuuliviiri. Välillä olin upeinta, mitä maa päällään kantaa, ja välillä taas sain ryöpytyksen siitä, miten vääränlainen olin ulkonäöltäni, luonteeltani, taustoiltani ja ammatiltani. Hän odotti minun seuraavan jonkinlaista käsikirjoitusta, joka hänellä oli mielessään, mutta kun en tietenkään osannut, hän sai kiukuttelukohtauksia tyyliin "jollet sinä tiedä, mitä sinä olet tehnyt, en minä sitä aio sinulle kertoakaan". Nähdäkseni kaiken tämän tarkoituksena oli pitää minut varovaisena ja epävarmana. Vallankäyttöä ja alistamistahan tuo oli. Ja minun sietokykyni testaamista.

Tämä mies oli ollut kahdesti naimisissa. Kun minulle selvisi, että hän oli piessyt kumpaakin vaimoaan, silmäni aukesivat. Minuun hän ei ollut koskenut, mutta kerran hän juotuaan itsensä aikamoiseen tilaan yritti selvästi provosoida minua rikkomaan jotain hänen omaisuuttaan; uskon, että hän yritti saada minut antamaan hänelle syyn käydä kimppuuni.

Joskus hänen vaatimuksensa olivat päättömiä, ja kun kieltäydyin osallistumasta, hän piti sitä merkkinä siitä, että en välittänyt hänestä ja että jopa pidin häntä likaisena ja halveksin häntä. Näppärää uhriutumista.

Erottuamme mies lähetteli minulle viestejä silloin tällöin vuosien ajan, vaikken reagoinut niihin lainkaan. Ilmeisesti suhteiden välissä hän kävi läpi osoitekirjaansa ja viestitteli naisille, vaikkei edes muistanut heitä kunnolla. Suhteemme aikana hän oli muutaman kerran kivenkovaa väittänyt, että olimme esimerkiksi olleet jossain kaupungissa, jossa minä en oikeasti ollut koskaan käynyt. Ne eivät olleet nättejä keskusteluja, koska hänhän ei ollut väärässä.

Tuo aika oli opettavaista ja jälkikäteen tosi mielenkiintoistakin. Pääsin aitiopaikalle näkemään, millaisia keinoja harjaantunut manipuloija käyttää kumppaneiden lisäksi omaisiinsa ja työympäristöönsä.

Vierailija
48/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä ole päässyt suhteesta irti vaikka niin uskottelet itselles. Ei tämä ole pahalla sanottu mutta olen myös käynyt pitkän tien väkivaltaisesta kumppanista irrottautuessa ja roikuin siinä maailmassa eron jälkeen. Terapia auttoi, suosittelen sullekin koska olet traumatisoitunut.

Vierailija
49/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin alatte täällä taas miehiä syyttelemään ja haukkumaan, muistuttaisin etteivät naiset ole yhtään parempia.

Niin, huomauttaisin että tästä ei ollut nyt kyse. Kyllä sen jokainen tajuaa, että myös nainen osaa tuon. Rauhoitu.

Vierailija
50/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuseppä teuvo se taas iskee tarinaa. On sil tylsää..

Olet ilkeä ja paha teuvo.

Vierailija
51/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on kovasti yritetty mainostaa "tee kotitöitä, saat seksiä"- bonustiliä.

Vierailija
52/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehe ehe

Hih

Vierailija
53/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on kovasti yritetty mainostaa "tee kotitöitä, saat seksiä"- bonustiliä.

Kotityöt on normi asia. Ei siitä pitäisi palkita mitenkään. 50/50 niin raha-asioissa kuin kotitöissä.

Vierailija
54/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan joku vinkkasi, en lukenut kuin aloituksen vasta, mutta ap, otapa luettavaksesi kirja Why Does He Do That? Inside the Minds of Angry Men. Tästä voi lukea ilmaisena PDF:nä: https://www.nwcbooks.com/files/ebook.php?id=azvHexd1g1YC&item=why-does-…?

Vierailija
55/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun mä opin vasta tältä palstalta ettei jonkun kanssa mennäkään välttämättä yhteen rakkaudesta vaan rahasta. Kuitenkin luen niitäkin topia missä valitetaan maksullisuudesta. Kumpi tuli ensin muna vaiko kana?

Vierailija
56/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vänkäämiseks mennyt puolet tästäkin ketjusta 

Vierailija
57/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan joku vinkkasi, en lukenut kuin aloituksen vasta, mutta ap, otapa luettavaksesi kirja Why Does He Do That? Inside the Minds of Angry Men. Tästä voi lukea ilmaisena PDF:nä: https://www.nwcbooks.com/files/ebook.php?id=azvHexd1g1YC&item=why-does-…?

Harmi kun näitä kirjoja ei ole suomennettu. Osaan englantia mutta en usko, että tarpeeksi hyvin saadakseni kaikkea oleellista kirjasta irti. Pitäisi alkaa opettelemaan sanastoa taas enemmän.

Ap 

Vierailija
58/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun näitä kirjoja ei ole suomennettu. Osaan englantia mutta en usko, että tarpeeksi hyvin saadakseni kaikkea oleellista kirjasta irti. Pitäisi alkaa opettelemaan sanastoa taas enemmän.

Ap 

Kirjoista puheenollen. Ettei jälkeen kerran pääse miehet sanomaan epätasa-arvosta suositan miehille luettavaksi why men marry bitches? Siinä käsitellään hiukan samaa aihetta mitä tuossa miehiä käsittelevässä kirjassakin.

Vierailija
59/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
60/70 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä