Mietin välillä, että olikohan miehen ilkeys oikeasti omaa vikaani?
Tarkoitan ilkeyttä minua itseäni kohtaan.
En jotenkin asettunut kai odotuksien mukaiseksi ja sain todella painavaa kritiikkiä välillä.
Kritiikki saattoi liittyä ulkonäköön, olemukseeni, ruoanlaittoon tai vaikka ihan vain viikonlopun rentoutumiseen.
Nautimme oluista ja kävimme kylvyssä jne.
Jokainen asia ei jotenkin kai vastannut hänen odotuksiaan minusta ja sain osakseni joko leikillään pilkkaamista tai suoranaista intoa ja halveksuntaa.
Kun sitten yritin keskustella, itkin tai puhua erosta niin olin epävakaa eikä minuun voinut luottaa.
Olin myös nainen joka saisi kenet vain, paras kaikista mitä hänellä on koskaan ollut, halusi naimisiin ja lapsen, koiran ja yhteisen talon.
Olin kaunis ja ihana, tein hyvää ruokaa ja kehui seksielämäämme.
En tiedä kumpaa mieltä oikeastaan oli ja kumpi mielipide oli minusta yleisempi.
Oli melko kuluttavaa ja takautumia tulee.
Myös kun sitten kävi minuun käsiksi niin huolestui kun ei ollut koskaan vastaavaa tehnyt, että mikä minussa oikein on.
Kirjoittaessani hieman nauran koska tiedän kuinka typerää on, että edes tässä haen syitä itsestäni. Se oli niin hämmentävää.
Nyt kun on uuden kanssa ja he menivät yhteen todella nopeasti niin mietin vain, että saako hän samanlaista käytöstä osakseen vai sen kaiken hyvän mitä suhteessa oli.
Itse jouduin lähtemään kun pää ei enää pysynyt koossa sen pahenevan käytöksen myötä.
Lopulta kertoi keitä naisia haluaisi ja yksityiskohtaiseksi seksielämästään muiden kanssa. Oli järkyttävän rankkaa yrittää sopeutua ja piilottaa tunteensa, jotta toinen lopettaisi tahallisen kiusaamisen.
Tekee hyvää välillä kirjoittaa.
On niin absurdia palata niihin hetkiin ja edelleenkin ihmetellä niin ronsoilevaa ristiriitaista käyttäytymistä.
Kommentit (70)
Välillä tulee aivan järkyttävä viha ja tekisi mieli puhua hyvin avoimesti tästä kaikesta, siis julkisesti.
Pidän itseni kuitenkin hillittynä ja käsittelen asiaa mielessäni sekä tietysti tämä kirjoittaminen on hyväksi. Toisaalta olen myös erittäin ylpeä itsestäni, että selvisin siitä ja että kylmästi pakkasin tavarani enkä jäänyt kuuntelemaan manipulointia. Olen myös onnellinen ettei yhteistä omaisuutta ollut, ei lapsia eikä myöskään menty naimisiin, hän paljasti itsensä jo niin nopeasti onneksi. Meidän suhde siis kesti onneksi vain muutaman vuoden ja sekoitti jo siinä vaiheessa asioitani todella perusteellisesti mutta silti olisi voinut käydä todella paljon huonommin. Joten tavallaan voin olla vain kiitollinen, että sain varovaisen mutta vakavan opetuksen tästä kaikesta vaikka se ottikin lujille.
Pahoillani olen heille, jotka elävät syystä tai toisesta vuosia väkivaltaisessa suhteessa.
Niin ja en aio varoitella hänen nykyiselleen itse, siinä ei olisi mitään järkeä. Voin puhua mutta vain jos joku kysyy.
AP
Narsistinen persoonallisuushäiriö?
No ei ollut sinun vikasi. Selvästi jonkin asteinen psykopaatti kyseessä kuvauksesi perusteella!
Vierailija kirjoitti:
Narsistinen persoonallisuushäiriö?
Moni lähipiirissäni kyllä heitti tämän kortin kun selitin suhteestamme.
Muutama jopa ensimmäisen tapaamisen jälkeen kertoivat myöhemmin, että huomasivat miehessä heti narsistisia piirteitä.
Se tunnekylmyys ja etäisyys on joskus hyvin käsin kosketeltavaa ja minulla se meni ohi siinä vaiheessa kun tutustuimme paremmin.
Sitten kun tapahtui kaikenlaista niin aloin itsekin epäilemään uudestaan.
AP
Olisiko muillakin samanlaisia kokemuksia tai kokemuksia ylipäätänsä narsistisesta henkilöstä jos tästä miehestä voi tällaisena puhua?
AP
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin alatte täällä taas miehiä syyttelemään ja haukkumaan, muistuttaisin etteivät naiset ole yhtään parempia.
Älä huoli. Suurin osa naisista ymmärtää varmasti, että yksi mies (tämä, josta on puhetta) ei ole sama kuin kaikki miehet.
Toivon, että KAIKKI miehet ymmärtävät, että tässä puhutaan YHDESTÄ miehestä, ei KAIKISTA miehistä tai NAISISTA?
Alkaa ottaa ohimosuoneen toi kitinä joka ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko muillakin samanlaisia kokemuksia tai kokemuksia ylipäätänsä narsistisesta henkilöstä jos tästä miehestä voi tällaisena puhua?
AP
Mulla on kokemuksia narsistisesti käyttäytyvistä henkilöistä, mutta ei miehistä. Samanlaisia kokemuksia ei ole. Tunnen kyllä naisen, joka puhuu koko ajan samasta asiasta ja haluaa tietää, onko muilla samanlaisia kokemuksia.
Lääkäri tekee diagnoosin. Voit myös puhua kusipäisesti käyttäytyvästä miesoletetusta. Kaikki tietävät, mitä tarkoitat.
Mies otti minuun yhteyttä kun hänellä tuli nykyisen kanssa riitaa.
Halusi kuulemma palata yhteen ja lopettaa pelleilymme (eli ero) ja ikävöi minua suuresti.
Tuntui kamalalta. Mitä hittoa?
Tekisi mieli kertoa tuolle nykyiselleen kaikkea mitä tuo ex on tehnyt jo nyt hänelle selän takana(pettänyt jo kerran ainakin) ja miten häntä tullaan kohtelemaan jatkossa jos vanhat merkit pitää paikkaansa.
Ällöttää, näen miehen pahuuden varmaan selvemmin nyt kuin aikaisemmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Halusi kuulemma palata yhteen ja lopettaa pelleilymme (eli ero) ja ikävöi minua suuresti.Tuntui kamalalta. Mitä hittoa?
Tekisi mieli kertoa tuolle nykyiselleen kaikkea mitä tuo ex on tehnyt jo nyt hänelle selän takana(pettänyt jo kerran ainakin) ja miten häntä tullaan kohtelemaan jatkossa jos vanhat merkit pitää paikkaansa.
Ap
Tämä on erittäin hyvä asia. Pysy vaan tiukkana. Hän ei ikävöi sinua vaan sitä mielihyvää, mitä sai sinun alistamisestasi ja haukkumisestasi.
Nykyiselle kertomista kannattaa miettiä tarkkaan. Usein viestintuoja ammutaan ja exäsi on todennäköisesti osannut manipuloida hänet niin, ettei hän joko myönnä tai edes tunnista vaaran merkkejä. Voi jopa suuttua siitä, että mustamaalaat hänen ihanaa miestään. Toisaalta joissain vastaavantyyppisissä tapauksissa tällaisen narsistisen ja häiriintyneen henkilön entinen ja nykyinen ovat löytäneet toisistaan vertaistukea ja ovat tarvittaessa jopa vieneet yhdessä asian poliisille. Silti kannattaa olla varovainen siinä, onko nykyiseen yhteydessä ja jos on, niin asetella sanansa huolella ja varoa ylenpalttisen tunteellista purkausta (se voidaan tulkita niin, että sinulla edelleen tunteita tätä exää kohtaan ja yrität sabotoida hänen uutta suhdettaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusi kuulemma palata yhteen ja lopettaa pelleilymme (eli ero) ja ikävöi minua suuresti.Tuntui kamalalta. Mitä hittoa?
ApTämä on erittäin hyvä asia. Pysy vaan tiukkana. Hän ei ikävöi sinua vaan sitä mielihyvää, mitä sai sinun alistamisestasi ja haukkumisestasi.
Nykyiselle kertomista kannattaa miettiä tarkkaan. Usein viestintuoja ammutaan ja exäsi on todennäköisesti osannut manipuloida hänet niin, ettei hän joko myönnä tai edes tunnista vaaran merkkejä. Voi jopa suuttua siitä, että mustamaalaat hänen ihanaa miestään. Toisaalta joissain vastaavantyyppisissä tapauksissa tällaisen narsistisen ja häiriintyneen henkilön entinen ja nykyinen ovat löytäneet toisistaan vertaistukea ja ovat tarvittaessa jopa vieneet yhdessä asian poliisille. Silti kannattaa olla varovainen siinä, onko nykyiseen yhteydessä ja jos on, niin asetella sanansa huolella ja varoa ylenpalttisen tunteellista purkausta (se voidaan tulkita niin, että sinulla edelleen tunteita tätä exää kohtaan ja yrität sabotoida hänen uutta suhdettaan).
Niin, tiedän. Minua jotain syystä huolestuttaa vaikka asia ei kuulu minulle.
Itsellä vaan meni todella paljon tuon suhteen aikana mielenterveyden järkkymisen lisäksi.
Tällä nykyisellään on kuitenkin vielä lapsia ja oma talo jne. Siis paljon menetettävää ja tiedän miten hyvin mies osaa manipuloida.
Hän on aika pelottavakin kun katsoo näin jälkikäteen käyttäytymistä, osaa uskotella ja luulen, että mies uskoo itsekin omiin juttuihinsa ja käsitykseen mahtavuudestaan.
Tässäkin taas ristiriita mitä keskustelussa kävimme läpi kun otti minuun yhteyttä.
Eli ihan ykskaks yhtenä iltana kyseli mitä kuuluu, kertoi ikävästään, kuulemma muisteli aivan kaikkea koettua (lomamatkat yms, jotka olivat minusta aivan helvettiä hänen kanssaan kun jo viinaa aamusta iltaan), lisäksi halusi naimisiin kanssani kun ei jaksa enää tätä pelleilyä. Mielestäni ero ei ole mitään pelleilyä ollenkaan.
Utelin, että mitä on tapahtunut mutta sanoi, että on niin kiltti (:D) ettei suostu kertomaan riidoistaan.
Eli samalla kertoo olevansa kiltti kun hänen naisensa nukkuu toisessa huoneessa ja hän minua pyytää takaisin.
Tämän jälkeen ei enää mainittavia viestejä.
Niin paitsi halusi tietää, että onko minulla jo uusi.
En tiedä mitä tuo hänen höpötyksensä on. Mielestäni aika pimeää touhua ja siellä he ovat aivan kuten ennenkin.
En tiedä haluaako mies minua kiusata vai pitää edelleen "vallassaan" kohottaakseen egoaan.
No, toisinaan tulee niitä ajatuksia, että tekisi mieli kertoa mutta sekään ei ole fiksua. Jospa nainen ymmärtäisi itse joskus kysyä miehestä jos kokee sille tarvetta. Niin minäkin tein kun alkoi voimat loppumaan.
Ap
Jos enkku taittuu, kuuntele youtubesta DrRamanin videoita. Saattaisi olla sinulle silmiäavaavaa. Lisäksi videoiden kommenteissa on paljon kohtalontovereita.
Vierailija kirjoitti:
Y h y y y y miehet oli ilkeeeitäää😫😫😭😭 y h y y y!
Yksi mies (aloittajan ex) on ilkeä = kaikki miehet ovat ilkeitä :D Y h y y -trollin logiikkaa kirkkaimmillaan :D
Juuri näin kun hän sanoi.