Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräällä henkilöllä taitaa olla minusta pakkomielle

Vierailija
06.03.2021 |

Mikä avuksi? Itse en ole punaisen puupennin vertaa kiinnostunut kyseisen henkilön aivoituksista tai olemassaolosta, mutta haluaisin vain saada olla rauhassa. Olen muutenkin tylsää elämää elävä henkilö, jossa ei ole mitään kiinnostavaa oikeasti. Stalkkauksesta jää tietynlaiset jäljet ja huomaan, että somessa hän ainakin kyttäilee minua, kenties muutenkin. ☹

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että tytppi hakee profiilasi useasti? Millä alustalla muka jää jälki hausta? Oletko nyt ihan varma, että olet oikeilla jäljillä...

Olen ihan varma, kun tietyt seikat omassa profiilissani paljastavat. Ja pahin epäilemäni tekee sen feikkiprofiililla.

Vierailija
82/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaduttaako tänään, kun tuli puolilta öin vähän taas rikottua yksityisyyttä? Sekä insta että fb ilmoittaa sisäänkirjautumisen epätyypilliseltä laitteelta ja alustalta. Toinen kerta vkon sisään, insta on poistettu kokonaan. Työkonekin toimii taas ilman kerta viikkoista lukiutumista. Jotenkin tuli mitta täyteen. Kun ei usko vähällä pitää vähän ojentaa.

Jaa... Sä oletkin se Suomi 24 "tapaus". Hajaantukaa. Nothing to see.

Voisiko joku kertoa, kuka on Suomi24-tapaus ja mihin tuo edes liittyy? Mulla on ihan erilainen juttu. Oon kiusaamisen kohteena ollut pidempään ja pelkään, että mua seuraillaan somesta, joten en voi pitää niitä avoimina, vaan on täytynyt rajata niitä profiilejani, mikä harmittaa suuresti. Haluaisin pitää ne avoimina, mutta stalkkereiden vuoksi en voi. Suomi24:lle en ole kirjoittanut vuosikausiin sanaakaan.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta tuli sellainen mieleeni, että jos tuo yksi kommentoija muka kuvittelee tuntevansa minut, niin hän saattaisikin olla joku minusta kiinnostunut stalkkeri itse. 😮 En nimittäin hänen kaltaistaan ole tullut edes ajatelleeksi. Enkä edes tunne hänen kaltaistaan henkilöä muutenkaan. FB-kavereissanikin saattaa olla joku "musta lammas", jolla onkin pahat mielessään. Pelottavaa. Tekisi mieli poistaa koko FB. Täytyy itsekin pyytää apua tilanteeseen.

Vierailija
84/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet somessa jos et halua muiden näkevän mitä päivität sinne? Jos profiilisi on julkinen niin pistä se yksityiseksi. Problem solved.

Se ei muuten riitä täysin ja joitain juttuja haluaisin pitää avoiminakin. Ärsyttää sekin, että joku hakee profiiliani useahkosti tai muuten juttelee/juoruilee minusta. En voi ymmärtää, miksi ei keksi jotain aidosti kiinnostavampaa kohdetta vai onko kenties liikaa aikaa, jolloin tekee samaa muillekin (?).

Meinaatko että näet kun joku hakee sinun profiilisi esim. googlesta? 😂

Academia.edu -sivuston algoritmi kertoo ainakin minulle jokaisen kerran, kun nimeäni haetaan Googlesta hakijan kotikaupungin kera. Maksua vastaan saisin vielä tarkempia tietoja, mutta ei kauheasti kiinnosta.

Aika hauskaa. Oletko siis akateemisilla julkaisuilla esillä, mutta tiedät, ettei kukaan stalkkeriasi lukuun ottamatta hae tekstejäsi? :D Hulvatonta. Eli sysit pois ainoaa tekemisistäsi kiinnostunutta?

Vierailija
85/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vähän voi näille korkealentoisille jutuille nauraakin mutta noitten viimeisimpien viestien perusteella oikeasti alat vähän kuulostamaan narsistiselta ootko varma ettet elä siellä näennäismaailmoissa?

Olen kuullut, kun vaikkapa sukulaiseni sanoo"ai niin, kirjoitit Facebookiin näin...". Ja tiedän, ettei hän ole joko kaverini tai sitten muistan ulkoa, ettei hän tykännyt tai kommentoinut siihen kommenttiini mitään. Eli siis oli kuitenkin lukenut ja paljastaa itsensä kommentoimalla sitä jälkikäteen tavatessamme. Ei ole vainoharhaa, jos se ihminen itse myöntää. Ja jotkut olivat spekuloineet, onko joku tyyppi poikaystäväni. No eipä ollut, mutta ärsytti moinen.

T. Ap

Jos olet noin kolkko ihminen, kuulostaa luontevalta, etteivät julkisesti leimaudu "seuraajiksesi". Miksi ihmeessä kommentoit julkisesti nettiin?

Vierailija
86/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella tajusin, ettå jos tuo yksi väittää tuntevansa minun asiani todella tarkasti, niin hän on itse jostain selvitellyt elämääni ihan pelottavan tarkkaan. En siis tunne sitä henkilöä, jota nyt epäilen, enkä ole koskaan jutellut hänen kansssan livenä tai netissäkään.

Mutta voihan se olla, että hän (tuo yksi ketjuun kommentoinut, ilmeisesti nuorehko mies?) on stalkkaillut fb-profiiliani ja sen kautta olisi selvitellyt opiskelukuvioitani ja elämääni muutenkin. En vain koskaan ennen tätä ketjua tajunnut moista. Mikä lienee takana? Oliko aikoinaan joku salainen ihailija ja homma riistäytyi hänellä käsistä ja kuvitteli, että minäkin olisin ollut kiinnostunut? Mutta en ole itse hänestä kiinnostunut, enkä edes muista hänen nimeään, puhumattakaan että kiinnostaisi hänen juttunsa. Creepya, jos niin olisi.

Vierailija
87/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vähän voi näille korkealentoisille jutuille nauraakin mutta noitten viimeisimpien viestien perusteella oikeasti alat vähän kuulostamaan narsistiselta ootko varma ettet elä siellä näennäismaailmoissa?

Olen kuullut, kun vaikkapa sukulaiseni sanoo"ai niin, kirjoitit Facebookiin näin...". Ja tiedän, ettei hän ole joko kaverini tai sitten muistan ulkoa, ettei hän tykännyt tai kommentoinut siihen kommenttiini mitään. Eli siis oli kuitenkin lukenut ja paljastaa itsensä kommentoimalla sitä jälkikäteen tavatessamme. Ei ole vainoharhaa, jos se ihminen itse myöntää. Ja jotkut olivat spekuloineet, onko joku tyyppi poikaystäväni. No eipä ollut, mutta ärsytti moinen.

T. Ap

Jos olet noin kolkko ihminen, kuulostaa luontevalta, etteivät julkisesti leimaudu "seuraajiksesi". Miksi ihmeessä kommentoit julkisesti nettiin?

En ole pitkään aikaan kommentoinut julkisesti mitään (profiilini on ollut pitkään salainen) ja ne poikaystäväepäilyt perustuivat niihin, jotka tykkäsivät postauksistani ja siis jotkut sukulaiset katsoivat aina, ketkä olivat peukuttaneet ja epäilivät innokkaimpia miespuolisia potentiaalisiksi poikaystäviksi. En itse ole kommentoinut kenestäkään mitään. Miksi vaikutan kolkolta?

Vierailija
88/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan hakea apua. Ei ketään kiinnosta sun elämäs.

Miksi tässä ketjussa on ihan sairaita viestejä niin paljon? Tekisi mieli päättää elämäni, kun ei tällaista vainoharhaista ja uhkailevaa roskaa pysty lukemaan. En kestä ajatella noita uhkaavia viestejä ja inhoa täynnä olevia alapeukutuksia.

Miksi joku luulee, että ap on joku muu? Miksi kukaan ei usko, että tosiaan jotkut ovat itsekin kertoneet käyneensä lukemassa juttujani Facebookissa. Miksi valehtelisin sellaisesta? Ne sukulaiseni ovat melko läheisiäkin plus pari kaukaisempaa kaveria plus pari uteliasta (=ne stalkkerit).

Käsittääkseni tähän ketjuun on kirjoittanut useampi ihminen, joten ihmettelen noita uhkaavia viestejä.

Just just, ihmettele kovin. Sen selvityspyynnön teen tietenkin kaupungin työntekijänä, koska on perustetta olettaa työtehtävän takia asioita. Työpyynnöt lukkiutuneesta tietokoneesta on kirjattu ja käsitelty, lopulta ilm tietosuojaa nostettu, kun toistuva haitta poistui. Sama kummallinen toiminta rinnakkain jatkuu henkilökohtaisesti, ja tiedän yhden ihmisen noin 5 vuoden takaa, jolla rikkoessaan valtuuksiaan mahdollisuus tietomurtoon. Sen nimeän totta kai heti alkuunsa työn ohella mahdolliseksi. Yksi ilmoitus asiasta aiemmin tehty yksityishenkilönä. Se tukee oletusta nykyisestä tietomurtajasta.

Ajattelit pärjätä suhmoinnissa maan isoimmalle kaupungille selvityksessä? Käsittämätöntä, muistaakseni varoitin jatkamasta tammikuussa. Oma valinta. Asia tulee varmasti hoidettua. Seuraukset eivät minua kiinnosta lopulta yhtään. Tietenkin menetät työsi, mutta älä imartele itseäsi, se ei motiivi. Motiivi on, että olet potentintiaalisesti hakkeroinut jotain, mikä tietoturva tasolla kaksi.

Vierailija
89/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on jotenkin säikäyttävää, jos vaikka serkkuni tavatessamme livenä viittaa Facebookiin laittamiini matkakuviin, muttei ole niihin kuviin kommentoinut koskaan mitään. Itselleni tulee sellainen vaikutelma, että jos on 10 tykkääjää = ne samat 10 ovat nähneet kuvani.

Ärsyttävää, jos kuviani onkin katsonut vaikkapa 30 henkilöä ja vain 10 tykkää. Eli ne 20 eivät halua leimautua kuvieni tykkääjiksi, mikä loukkaa hieman. Eli siis olen niin matalalla sosiaaliselta statukseltani, ettei minun kuviani kehdata yläpeukuttaa tai sitten ne kuvani ovat vain huonoja.

Vielä enemmän ärsytti ennen profiilini peittämistä vuosi sitten ne stalkkerit, jotka hengailivat fb-profiilissani, kun se oli avoin. Vieläkin ärsyttää jopa ne, jotka näkevät taustakuvani tai profiilikuvani. Miksi jotain vierasta ihmistä edes kiinnostaa profiilini? Ei pitäisi kiinnostaa ketään. Olenko tosiaan yksin tämän ajatukseni kanssa?

T. Ap

Vierailija
90/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella tajusin, ettå jos tuo yksi väittää tuntevansa minun asiani todella tarkasti, niin hän on itse jostain selvitellyt elämääni ihan pelottavan tarkkaan. En siis tunne sitä henkilöä, jota nyt epäilen, enkä ole koskaan jutellut hänen kansssan livenä tai netissäkään.

Mutta voihan se olla, että hän (tuo yksi ketjuun kommentoinut, ilmeisesti nuorehko mies?) on stalkkaillut fb-profiiliani ja sen kautta olisi selvitellyt opiskelukuvioitani ja elämääni muutenkin. En vain koskaan ennen tätä ketjua tajunnut moista. Mikä lienee takana? Oliko aikoinaan joku salainen ihailija ja homma riistäytyi hänellä käsistä ja kuvitteli, että minäkin olisin ollut kiinnostunut? Mutta en ole itse hänestä kiinnostunut, enkä edes muista hänen nimeään, puhumattakaan että kiinnostaisi hänen juttunsa. Creepya, jos niin olisi.

Homma homma! Ovelaa kerta kaikkiaan!

Vierailija
91/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan hakea apua. Ei ketään kiinnosta sun elämäs.

Miksi tässä ketjussa on ihan sairaita viestejä niin paljon? Tekisi mieli päättää elämäni, kun ei tällaista vainoharhaista ja uhkailevaa roskaa pysty lukemaan. En kestä ajatella noita uhkaavia viestejä ja inhoa täynnä olevia alapeukutuksia.

Miksi joku luulee, että ap on joku muu? Miksi kukaan ei usko, että tosiaan jotkut ovat itsekin kertoneet käyneensä lukemassa juttujani Facebookissa. Miksi valehtelisin sellaisesta? Ne sukulaiseni ovat melko läheisiäkin plus pari kaukaisempaa kaveria plus pari uteliasta (=ne stalkkerit).

Käsittääkseni tähän ketjuun on kirjoittanut useampi ihminen, joten ihmettelen noita uhkaavia viestejä.

Just just, ihmettele kovin. Sen selvityspyynnön teen tietenkin kaupungin työntekijänä, koska on perustetta olettaa työtehtävän takia asioita. Työpyynnöt lukkiutuneesta tietokoneesta on kirjattu ja käsitelty, lopulta ilm tietosuojaa nostettu, kun toistuva haitta poistui. Sama kummallinen toiminta rinnakkain jatkuu henkilökohtaisesti, ja tiedän yhden ihmisen noin 5 vuoden takaa, jolla rikkoessaan valtuuksiaan mahdollisuus tietomurtoon. Sen nimeän totta kai heti alkuunsa työn ohella mahdolliseksi. Yksi ilmoitus asiasta aiemmin tehty yksityishenkilönä. Se tukee oletusta nykyisestä tietomurtajasta.

Ajattelit pärjätä suhmoinnissa maan isoimmalle kaupungille selvityksessä? Käsittämätöntä, muistaakseni varoitin jatkamasta tammikuussa. Oma valinta. Asia tulee varmasti hoidettua. Seuraukset eivät minua kiinnosta lopulta yhtään. Tietenkin menetät työsi, mutta älä imartele itseäsi, se ei motiivi. Motiivi on, että olet potentintiaalisesti hakkeroinut jotain, mikä tietoturva tasolla kaksi.

En kyllä tunne sinua. Missä kaupungissa tai missä päin Suomea? Miksi ihmeessä kuvittelet tuntevasi mut? Toivottavasti asiasi selviää ja varmasti selviääkin, mutta haukut väärää puuta. En liity tapaukseesi mitenkään.

Vierailija
92/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homma homma! Ovelaa kerta kaikkiaan!

Tuo viimeisin viestinsä selvensi, että en kyllä mitään kautta edes tiedä tuollaista henkilöä. Eli hän ei ainakaan oo kukaan stalkkeriksi epäilemäni.

Vierailija
93/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta. Nyt on aika sairasta settiä. Pitäisiköhän sinun poistua kokonaan sieltä FB:stä, hakea itsellesi apua ja sitten kun voit paremmin, aloitat taas ihan skrätsistä, jos on ihan pakko.

Vierailija
94/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa joo etsiä se ihan oikea syyllinen. Minä se en ole. Mua on kiusattu livenä todella inhottavasti ja olen tässä pelännyt, että kiusaajani käyvät välillä katselemassa some-profiiliani. En epäile, että kukaan olisi kirjautunut tietoihini (salasanani on niin hankala, ettei sitä voi arvata kukaan), vaan että googlettavat nimeni ja sitten katsovat niitä kahta kuvaa, jotka ovat näkyvissä kulloinkin Facessa ja instassa (profiilikuva ja taustakuva). Siitä on tuo aloitukseni ja skitsoilen ehkä liikaakin ja oli tarve keskustella ja hakea vertaistukea ja kommentteja. Tsemppiä!

T. Ap

Vierailija
95/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta. Nyt on aika sairasta settiä. Pitäisiköhän sinun poistua kokonaan sieltä FB:stä, hakea itsellesi apua ja sitten kun voit paremmin, aloitat taas ihan skrätsistä, jos on ihan pakko.

Tässä on ilmeisesti useampi vähän niinkuin yhtä neuroottisina, mutta eivät liity toisiiinsa mitenkään. Sitä en ymmärrä, miten tuo yksi kommentoija kuvittelee aloitukseni liittyvän hänen elämäänsä? 😮 Siis kun itse en oo kiinnostunut kenenkään muiden profiileista, enkä edes osaisi mitään kaivella, vaan ärsytti ne minusta kiinnostuneet kiusaajani ja lähinnä halusin olla rauhassa. Kaikenlaista.

Vierailija
96/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

If you can't stand the heat stay out of the kitchen.

Vierailija
97/97 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on tosiaan selvästi vähintään viideltä-kuudelta henkilöltä kommentteja, moni toinen toistaan harhaisempia, osa ihan järkeviäkin. Myönnän itsekin olleeni neuroottinen ja peloissani someasian kanssa, mutta mielestäni pari muuta kommentoijaa ovat vieläkin epäluuloisempia tai sitten heille on oikeasti sattunut jotain, mutta sekoittavat sen tähän aiheeseen.

En siis tunnista ketään ketjun kommentoijaa tosielämän tuttavuudekseni sentään. Ehkä yksinäisyys mua tässä rassaa eniten ja siksi somekommenteilla on niin suuri painoarvo elämässäni. Sosiaalisilla ihmisillä asia on toisin, kun ne livekontaktit ovat niin isossa roolissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän