Eräällä henkilöllä taitaa olla minusta pakkomielle
Mikä avuksi? Itse en ole punaisen puupennin vertaa kiinnostunut kyseisen henkilön aivoituksista tai olemassaolosta, mutta haluaisin vain saada olla rauhassa. Olen muutenkin tylsää elämää elävä henkilö, jossa ei ole mitään kiinnostavaa oikeasti. Stalkkauksesta jää tietynlaiset jäljet ja huomaan, että somessa hän ainakin kyttäilee minua, kenties muutenkin. ☹
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo sinun oma pakkomielteesi? Haluat että joku olisi pakkomielteisesti sinun perääsi? Outo kuvitelma.
Jos sanon, että haluan olla rauhassa, niin millä ihmeen logiikalla muka haluaisin, että joku olisi epämiellyttävä kiusaaja kiinnostunut? Miksi joku haluaisi sellaista? Se on pelottavaa ja epämiellyttävää.
Haluan, että oikeasti minulle muutenkin kivat ihmiset tykkäävät minusta ja heidän kanssaan haluan olla tekemisissä, jos tunne on molemminpuolinen. En halua stalkkaajien, uteliaiden tai kiusaajien seuraa. Tuo ikävä huomio on ainoastaan negatiivinen ilmiö, jossa ei ole mitään hyvää. En halua sellaista. Mua on lapsena kiusattu paljon ja haluan olla vain rauhassa.
T. Ap
Kiusaajieni lisäksi tiedän, että esim. vanhempieni exät sekä pari sukulaistani stalkkailevat mua Facebookissa. Keskustelevat niistä jutuista, joita olen sinne laittanut, mutta kukaan ei ole mulle tuoreeltaan kommentoinut mitään.
Eivätkä edes tietyt fb-kaverit ole tykänneet niistä, mutta ovat silti lukeneet juttujani (ovat kommentoineet päivityksiäni jälkikäteen livenä eli ovat siis lukeneet ne).
Outoa ja ärsyttävää. Tulee kiusaantunut olo ja sellainen olo, että päivitykseni eivät ole tykkäämisen arvoisia, mutta naureskelun arvoisia sen sijaan kylläkin.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
vähän voi näille korkealentoisille jutuille nauraakin mutta noitten viimeisimpien viestien perusteella oikeasti alat vähän kuulostamaan narsistiselta ootko varma ettet elä siellä näennäismaailmoissa?
Olen kuullut, kun vaikkapa sukulaiseni sanoo"ai niin, kirjoitit Facebookiin näin...". Ja tiedän, ettei hän ole joko kaverini tai sitten muistan ulkoa, ettei hän tykännyt tai kommentoinut siihen kommenttiini mitään. Eli siis oli kuitenkin lukenut ja paljastaa itsensä kommentoimalla sitä jälkikäteen tavatessamme. Ei ole vainoharhaa, jos se ihminen itse myöntää. Ja jotkut olivat spekuloineet, onko joku tyyppi poikaystäväni. No eipä ollut, mutta ärsytti moinen.
T. Ap
Uteliaat ihmiset ovat vastenmielisiä. Varsinkin uteliaan ja pahantahtoisen yhdistelmät. Tietää, että on altis kiusaamiselle, jos sellaiset lukevat sometilejäni.
Vierailija kirjoitti:
vähän voi näille korkealentoisille jutuille nauraakin mutta noitten viimeisimpien viestien perusteella oikeasti alat vähän kuulostamaan narsistiselta ootko varma ettet elä siellä näennäismaailmoissa?
Mikä näennäismaailma? Jos siis joku itse myöntää lukeneensa fb-sivua tai on katsellut kuviani, niin silloinhan se on stalkannut tavallaan kuviani? Inhottaa, kun eivät avoimesti sitten yläpeukuta tai kommentoi mitään, vaikka niitä katselevat. Tulee sellainen olo, että kuvani ovat huonoja, kun kukaan ei kommentoi mitään, vaikka katselevat.
Esim. mieheltä sellainen on todella vahva turn-off. En halua niin pelkurimaista miestä miesystäväkseni, jolla ei ole rohkeutta kommentoida samoin tein, jos katsoo kuviani. Tai sitten lakkaan kohta laittamasta mitään minnekään, jos ovat niin huonoja ne, että keräävät vain stalkkereita ja naureskelijoita, mutta kukaan ei rehdisti alennu kommentoimaan tai peukuttamaan niille.
T. Ap
Ap, avoimen sometilin katselu ei ole stalkkausta vaan sen somen koko idea, että tutut ja tuntemattomat katselee kuviasi ja päivityksiäsi. Mikään tykkäyspakkoa ei ole. Ongelmaasi on helpot ratkaisut, poista tili tai muuta se yksityiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näennäismaailma? Jos siis joku itse myöntää lukeneensa fb-sivua tai on katsellut kuviani, niin silloinhan se on stalkannut tavallaan kuviani? Inhottaa, kun eivät avoimesti sitten yläpeukuta tai kommentoi mitään, vaikka niitä katselevat. Tulee sellainen olo, että kuvani ovat huonoja, kun kukaan ei kommentoi mitään, vaikka katselevat.
Voi elämä. Kyse oli siis siitä, että kukaan ei kiinnostunut postauksistasi? Ja kyttäät googletuksia itsestäsi? Vainoajista taitaa olla pahasti pulaa?
Esim. mieheltä sellainen on todella vahva turn-off. En halua niin pelkurimaista miestä miesystäväkseni, jolla ei ole rohkeutta kommentoida samoin tein, jos katsoo kuviani. Tai sitten lakkaan kohta laittamasta mitään minnekään, jos ovat niin huonoja ne, että keräävät vain stalkkereita ja naureskelijoita, mutta kukaan ei rehdisti alennu kommentoimaan tai peukuttamaan niille.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaduttaako tänään, kun tuli puolilta öin vähän taas rikottua yksityisyyttä? Sekä insta että fb ilmoittaa sisäänkirjautumisen epätyypilliseltä laitteelta ja alustalta. Toinen kerta vkon sisään, insta on poistettu kokonaan. Työkonekin toimii taas ilman kerta viikkoista lukiutumista. Jotenkin tuli mitta täyteen. Kun ei usko vähällä pitää vähän ojentaa.
Jaa... Sä oletkin se Suomi 24 "tapaus". Hajaantukaa. Nothing to see.
Joku muu ketjussa kommentoi tuon. Kuulostaa vainoharhaiselta kommentilta.
Joku muu? Kriisinhallintatyylisi on tuttu. Tyhmä ei opi virheestään.
Kyllä. Joku muu. En ole mikään Suomi24-tapaus, enkä tunnista tuota vainoharhaiselta kuulostavaa kuvausta. On minunkin FB-tilille kirjautunut joku vieras laite eri puolelta Suomea, mutta oletin joksikin bugiksi. Miksi joku kirjautuisi tililleni tai tietäisi salasanani? Ei miksikään.
Niinpä niin. Miksi? Pakkomielteinen stalkkeri joka ei usko hyvällä, sanoisin itse. Miltä tuntuu, kun tietää, että minäkin tiedän nyt varmaksi. Alkaa tökkiä jatkuessaan aika pirun pahasti.
Noin, hoidettu. Työkoneen lukkiutuminen toistuvasti siksi, että klo 17-08 aikaan sisäänkirjautumista yritetty yhden tiedonannon perusteella 30 kertaa, saa asiat tässä viime aikaisessa tilanteessa, jota julkisesti puitu, esimiehet hoitamaan asiaa. Siihen rinnalle joulun ajan instat ja nyt sen poistamisen jälkeen FB. Helpottaa kummasti asiaa.
Käsittämätöntä touhua.
Mua ainakin vainoaa yks exäni exä (oli siis exäni exä kun olin exäni kanssa). En ymmärrä miksi. Linkediniin jää jälki. En ymmärrä mikä mussa on niin mielenkiintoista.
Ei kaikki vainoa. Uteliaita ovat. Kaikki mikä on julkista on julkista. Siinä asettaa itsensä alttiiksi.
Itseäni suoraan sanottuna uuvuttaa koko feissi.
Joten en ole siellä😁
Joskus toki olin.
Oli pakko tehdä valintoja🤪
Miksi jumittaa mihinkään.
Mistä tiedät, että tytppi hakee profiilasi useasti? Millä alustalla muka jää jälki hausta? Oletko nyt ihan varma, että olet oikeilla jäljillä...
Linkedinissä jää jälki. Ja ainakin tää mun exän exä siis ihan myös lähettelee mulle viestejä ja outoja juttuja, että siitä ihan tiedän että hän vainoaa. Päästään pipi. Syyttelee ihme asioista ja haukkuu ulkonäköäni. Kuulemma lähettelee myös exäni sukulaisille minua koskevia omasta päästään keksimiä juoruja. Huvinsa kullakin. Toivottavasti kyseinen lentoemäntä saa joskus lääkityksensä kuntoon.
No, tiedät, mitä odottaa. Minä en tiedä, miten laajasti olet hommaillut, mutta sen tiedän, että se loppuu nyt.
Taisi mennä työkin sitten sinulta.
Kannattaa varmaan kokeilla ”bugia” voimientunnossa tänäänkin 😉!
Kannattaisi varmaan hakea apua. Ei ketään kiinnosta sun elämäs.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä ketjussa on ihan sairaita viestejä niin paljon? Tekisi mieli päättää elämäni, kun ei tällaista vainoharhaista ja uhkailevaa roskaa pysty lukemaan. En kestä ajatella noita uhkaavia viestejä ja inhoa täynnä olevia alapeukutuksia.
Miksi joku luulee, että ap on joku muu? Miksi kukaan ei usko, että tosiaan jotkut ovat itsekin kertoneet käyneensä lukemassa juttujani Facebookissa. Miksi valehtelisin sellaisesta? Ne sukulaiseni ovat melko läheisiäkin plus pari kaukaisempaa kaveria plus pari uteliasta (=ne stalkkerit).
Käsittääkseni tähän ketjuun on kirjoittanut useampi ihminen, joten ihmettelen noita uhkaavia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinäkin muka tiedät, kuka minä olen? Arvaa, tekevätkö tällaiset kommentit oloni ahdistuneeksi?
Mä tiedän, että jotkut ovat käyneet seinälläni lukemassa. Suurin heistä on itse tunnustanut sen vahingossa ja siis kertonut minulle asian. Ei jutuissani tai kuvissani ole mitään kovin kiinnostavaa edea. Se; ettei niitä peukuta tai kommentoi, kertoo vain siitä, että se henkilö ei oikeasti pidä niistä, vaan vain uteliaisuuttaan käy katselemassa. Sellainen minua rassaa. Stalkkeri lakkaisi olemasta stalkkeri, jos hän reilusti pyytäisi kaveriksi/seuraamaan ja sitten kommentoisi avoimesti. Sellaiset mykät seuraajat ovat sen sijaan pelottavia.
Academia.edu -sivuston algoritmi kertoo ainakin minulle jokaisen kerran, kun nimeäni haetaan Googlesta hakijan kotikaupungin kera. Maksua vastaan saisin vielä tarkempia tietoja, mutta ei kauheasti kiinnosta.